Hemimammas kamp – AFTONBLADET CENSURERAR DJURPLÅGERI! Varför? BLONDINBELLA & MADELEINE’S PÄLSMÖSSOR

angel_loves.pngGOD DAG! För ovanlighetens skull skriver jag på dagen och det beror på att jag är ARG, mycket arg.

Vanvårdad blåräv.Jag skrev ett inlägg igår på min nya blogg HEMIMAMMAS HEM som handlar om de djurplågerier, som ligger bakom den kända och numera uppblåsta modedetaljen med yllemössor med pälstofs som BLONDINBELLA, PERNILLA WAHLGREN och andra kändisar och även DROTTNING SILVIA och FILIPPA REINFELDT bär och som sprider sig som en löpeld på modehimlen.

Nu när jag loggar in, så ser jag att mitt inlägg är borttaget av AFTONBLADET.

De har alltså censurerat HEMIMAMMA.

Det underliga är bara att texten till 99% består av den artikel som medföljer klippet som visar det lidande djuren uthärdar… SOM ÄR SKRIVEN AV SVT‘s redaktion?

Nu har jag ändrat ETT ord i rubriken och återpublicerat det. Jag skulle vilja veta vad som var problemet??

MAN FÅR ALLTSÅ INTE KALLA BLONDINBELLA VIDRIG?? ELLER ÄR DET FÖR ATT FILIPPA REINFELDT OCH DROTTNING SILVIA ÄR SÅ OSMAKLIGA ATT DE BÄR DESSA MÖSSOR? OCH MAN FÅR INTE PUBLICERA DESSA NAMN?? ELLER PERNILLA WAHLGRENS?

ALLT VAR DEN KOPIERADE ARTIKELN OCH JAG UTGÅR FRÅN ATT SVT VERKLIGEN VET VAD SOM ÄR PUBLICERINGSBART ELLER INTE?? JAG VÄGRAR TRO ATT DE INTE SKULLE VETA??

Medan jag jobbar med detta inlägg så censureras den en gång till!!

VAD HÅLLER AFTONBLADET PÅ MED??

Se klippet här och bedöm själva

http://svt.se/embededflash/2326409/play.swf

ARTIKELN HÄR

KAN INTE SVT publiceringsregler?

Bild_14_1316345b.jpgBlondinbella och Pernilla Wahlgren bloggar om mössorna:

http://pernillawahlgren.se/pernillas-blogg/jordskredsseger.html

http://blondinbella.se/?s=p%C3%A4lsm%C3%B6ssa

LIKSOM:

KISSIE

JOSEFIN CRAFOORD

UPPDATERING: Artiklar i detta ämne

Bild_16_1316347b.jpgAFTONBLADET OM DR. SILVIA

AFTONBLADET 1

AFTONBLADET 2

AFTONBLADET 3

AFTONBLADET DEBATT 1

AFTONBLADET DEBATT 2

SVT

SvD

GOD DAG?

58 tankar om “Hemimammas kamp – AFTONBLADET CENSURERAR DJURPLÅGERI! Varför? BLONDINBELLA & MADELEINE’S PÄLSMÖSSOR

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Vi får väl se hur länge det får vara kvar här?

  2. Hanna hmm skriver:

    jag hann läsa det! ; )

    • HEMIMAMMA skriver:

      Bra, jag hoppas att de ger fan i mina inlägg nu för jag tänker inte ge mig!! Sanningen om djurens lidande måste fram och det osmakliga i att köpa och bära dessa mössor är moraliskt oförsvarbart!!hemikram goa Hanna och tur att några är vakna!! ♥

  3. Hanna hmm skriver:

    jag glömde kramen, hade så bråttom att skriva kommentaren.. hehe.Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Hanna =0) Så gullig du är som kommer tillbaka och lämnar en kram?? *LER*Nu har inlägget hållit i tio minuter snart… och Blondinbellas namn finns inte i rubriken =0)Eller så är det att jag skriver att det är SVT’s text, som gör att det får stanna?Hemikramar ♥

  4. Ulrika skriver:

    Aftonbladet gör som dom vill. Du får börja blogga på nåt annat ställe.Förstår din ilska, både över censur och djurplågeri och är glad att du inte ger dig. Djurplågeriet och vårt utnyttjande av djur måste ut i ljuset.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej, jag kommer att fortsätta här, där jag vet att folk hittar mig… jag har bloggar på andra ställen , men rent tekniskt så trivs jag bäst med AB’s upplägg på bloggen…Men jag slår på stortrumman när jag ser oangelägenheter =0)Hemikram

  5. Mavera skriver:

    En tumme!Det är märkligt, tycker jag, att AB censurerat dina inlägg, det framgår ju tydligt i SVTs video vilka offentliga personer bär dessa pälsmössor. Det är mycket viktigt ämne du tar upp, Hemimamma. Djurens rättigheter verkar vara mindre och mindre viktiga i omvärldens ögon nu för tiden. Jag har följt modetrender ett tag och lagt märke till att de som protesterar mot päls blir allt färre, däremot de som bär päls blir flera. Jag minns för så där 15-18 år sedan var det nästan otänkbart att bära päls i Sverige. Nu är det många som tycker att det är helt OK. Politiken formar människor, tror jag, och nu när vi har haft höger regering i över 4 år nu, märks det hur har den påverkat människornas medvetande. Borgerligt tänkande slår rot i människornas hjärnor och de börjar tänka mer egoistiskt. Nu är det den egna personen finns i centrum, man bryr sig inte om miljön och även ännu mindre andra människor. Det är farligt, för ju längre tiden går desto mer skada kommer att ske och det är framför allt ungdomar, Sveriges framtid, som blir fördärvade. Kram.

  6. Marie-Louise Hellström skriver:

    Med alla artiklar och larmrapporter som skrivs om hur djur plågas och i alltför många fall, flås levande, så kan ingen läskunnig säga ”hade jag ingen aaaaaning om”.Helt ofattbart att folk fortsätter köpa äkta pälsprodukter med den vetskapen. Och Pernilla et al gör till och med reklam för eländet! Skamligt, omoraliskt och oetiskt. För att inte säga djupt oempatiskt.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja jag ger inte ett korvöre för den donnan… trots att hon framstod i ett sympatiskt ljus efter skilsmässan från Emilio, så framgick hennes manipulativa och ytliga sätt ganska direkt…Detta bekräftar för mig att hon ska göra reklam för blondering istället för Wella färg =0)Hemikram

  7. HEMIMAMMA skriver:

    knuffar

  8. Magister Stork skriver:

    Jag blev förvånad när jag såg ”tofsandet” på TV. Tofsar kan man väl göra på annat sätt än att plåga djur i onödan och dessutom måste jag säga att töntfaktorn på mössorna var hög.Och varför censurera detta…har man tofs så har man och i det här fallet är det utan tvekan befogat med kritik.Troligen är det väl många som inte tänkt på var tofsarna kommer ifrån utan dragits med av modebloggarnas bilder av gratismössor som de fått av företagen och butikerna som säljer mössorna.Storkis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Precis mina tankar också… Eller så är det den Heliga Blondinbella som är problemet och AB’s obefintliga moderatorer utan bara raderingsmaskiner…Hemikramar ♥

  9. jochanan skriver:

    Sedan kan man undra vad de menar med att ägen till bloggen står annsvarig för des innehåll, och inte aftonbladet…Vart själv censuerad på en artikelkomentar, …..Öh..just ja…Klam..

  10. Maria de Suède skriver:

    Det finns utmärkta alternativ, fuskpäls som är som en riktig päls, men det vill man tydligen inte prata om… Okey att folk i Sibirien, jag tänker pà ursprungsbefolkningen, och Inuiter jagar djuren, de tar tillvara pà hela djuret, men de respekterar djuren och gör det för att det ingàr i deras liv, annars sà skulle de dö… Jag respekterar att de bär päls, men vi i moderna samhällen har definitivt inte behov av att bära päls, det finns alternativ som duger alldeles utmärkt! Jag förstàr att du är arg, jag ocksà!Aftonbladet, har de ens läst igenom sina egna regler?Örnkram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, jag undrar jag med… men ha en artikel om djurplågeri, så åker saxen fram tydligen och dessutom de kungliga i samma, så är det självklart?Jag blev skitförbannad, kan jag säga och samtidigt full i skratt, särskilt andra gången, för då blev det så löjligt =0)Hemikram ♥

  11. Greenbacks skriver:

    Undrar var vi befinner oss? I Aldous Huxleys ”Du sköna nya värld” , Orwells 1984 eller Karin Boyes Kallocain? Kanske någonstans mitt i mellan? Man får inte klippa sönder stängslet av trevlighetsfascism som omger oss – fattar du väl! :)Allt ska var gulligt och om det inte är gulligt – som i detta fall med djurplågeri – så låtsas man inget om så att de falska leendena på de av media klonade dockorna kan fortsätta strypa oss med sin enfald. Förstör inte för trevlighetsfascismens sminkörer genom att påtala sanningen och fakta – sådant är ytterst otrevligt och påverkar utdelningen av kallocain! Du ska inte missunna folk att få sin dagliga dos av soma!P.sMen oss emellan – bra att du väcker folk!

  12. Grinige gubbj*** skriver:

    Förstår att du blir lack när du blir cebsurerad. Kanske knugen eller pälsindustrin har försänkningar i aftonbladets styrelse? Eller någon bärare av pälsboll, typ maddeläääään?Ändå spännande på sitt sätt, att du tycks ha trampat någon på tårna. Mitt inlägg var på samma tema fast jag nämnde inga namn, men det ska jag nog börja med.Kram!

  13. Arrami skriver:

    …ibland får man lust att sy fast pälsen på vissa ”kvinnor” som tror det var meningen att de skulle bära päls! ;-)Kram.

  14. Grinige gubbj*** skriver:

    Förstår att du blir lack när du blir censurerad. Kanske hovet har försänkningar i aftonbladets styrelse? Eller någon annan med pälsboll på skallen? Fast knappast maddeläään i alla fall.Mitt inlägg på samma tema innehöll inga namn, men jag tror jag ska börja med det framöver, så får vi se om vi lever i Sverige eller Kina.Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kina? Brukar de som skäller oss för att vara kommunistiska säga att vi är Ryssland? intressant allra helst nu när Ryssarna är mer kapitalistiska än den store djävulen i väst…Hemikramar ♥

  15. superzeke skriver:

    Kungahuset har säkert ögonen på dig, majestätsbrott tror jag det kallas.Går det inte att skriva/maila till till Aftonbladet och fråga dom om varför något blivit borttaget.De borde ju ha någon adress för sådant.Ja i varje fall så är det helt absurt att använda päls tycker jag i dagens läge.Det har ju uppmärksammats så mycket detta djurplågeri så det kan väl ingen vara omedveten om. Eller kan de vara det??Kommer ihåg på 60-talet, då tror jag ingen reflekterade över sådant. Minns att det var varje kvinnas dröm att få en päls av sin man. Morsan fick en minkpäls (eller något liknande) tror jag och farmor hade en persianpäls. Men det fanns absolut ingen tanke på djuren. I princip alla hade pälsar.Kan denna omedvetenhet vara på väg tillbaka tro.Ha det gottJanne

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag fick en väldigt naturtrogen fuskpäls av min första make och jag lovar att den var snygg den med. Man behöver inte ha päls… men som jag säger egotistiska hänsynslösa vidriga människor behöver det kanske för att förstärka just hur egotistiska de är?Folk skiter i allt utom sig själva… Vill vi ha det så?Tja… svenska folket är nöjda till 70 % med Makarna Reinfeldts insatser än så länge…Hemikramar ♥

  16. Grinige gubbj*** skriver:

    Jag menar att kineserna är de som skämmer ut sig mest med olika uttryck för censur nu förtiden, tex stänger de vissa webplatser. Fast ”kommunism” vet jag inte om de någonsin haft. Möjligen i början då mao tog makten. Sedan spårade de ur rätt så omgående.Kram!

  17. skvitt skriver:

    Den som censurerar sällar sig till en avskyvärd skara i historien. Vem vill åta sig att teckna den listan?Jag kan inleda med några:Adolf HitlerPol PotAyatolla KhomeiniCeausescuStailnMubarakUlbrichtHoneckerKim Il Jung…Att själv skriva upp sig på listan är despotiskt så det förslår, och förkatfullt mot det fria ordet./Skvitt

  18. kerstin skriver:

    Bra kämpat Hemimamma ❤

  19. Yrr skriver:

    Vidermössor säger jag bara. Jägare som jag är så finns det inget försvar att hålla djur som finpälsdjuren blir hållna Urk!!!!

  20. Lite-udda skriver:

    Va väl inget konstigt med det du skrev det är ju sant.Dom har ju såna mössor .Dom borde vara föreblider för den generation som växer upp nu.Vi borde värna mer o naturen o deras invånare.

    • HEMIMAMMA skriver:

      ja, jag anser också att de ska föregå som goda exempel, men just detta är ju ytterligare ett skäl att avveckla kungahuset. jag vill inte betala Drottningens pälsmössa med mina skattepengar.Vi dödar vår moder…Hemikramar

  21. Silverstare skriver:

    Har sett på tv och läst om dessa imbecilla tofsmössor. Det är rent sanslöst så dumt och VIDRIGT!!!! (Sett bilder av de djur som får betala priset för tofsarna med sitt enorma lidande!)Man tror inte att folk kan vara så oerhört korkade och hjärtlösa. Det är vidrigt, vidrigt, vidrigt!!!Kram från Silverstare

  22. Astrid skriver:

    Skrev om detta redan i november, det kan inte upprepas nog ofta tydligen! Tusentals djur lider och dör för deras fåfängas skull!http://forysta.bloggspace.se/1402552/Norska-palsnaringen-i-blasvader-igen/

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag ska genast gå in och läsa ditt inlägg och jag hoppas att det är ok om jag länkar till dig?Hemikram och vi får aldrig tystna inför de illgärningar vi ser både mot folk och fä…

  23. KramgoaUllis skriver:

    Men vem i hela friden anmäler nåt sånt här..Blondinbella??Jag har läst ditt förra inlägg om alla hjärtans dag ;-)..Dikten var kul..När skrev du den?Jag ber om ursäkt att jag inte orkar vara här så flitigt…Men jag nog du ursäktar mig Hemi..Hur går det med rökfriheten nu?Och när är operationen?*goaste kramar och en tumme♥*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Ullis gullis!! jag skrev dikten 1996, när jag bodde i Vällingby och jobbade i V-grillen på den tiden… Jag var tillsammans med Tripps pappa då och om jag inte minns fel =0) så jag var ganska ”sur” och trött för min gubbe glömde att ge mig en blomma den dagen… Klart jag ursäktar dig Ullis, du har viktigare saker att ta hand om… dig själv tex =0)Jag har varit rökfri 16 dagar nu… =0)Om allt går som man kan räkna med, så anmäls jag till listan 1 mars och får sjukvårdsgarantin troligen, alltså tre månader senare, så med största sannolikhet i juni alltså… Vilket innebär att jag kan vara igång och jobba till hösten i alla fall… vi får se med vad?Hemikramar ♥

  24. KramgoaUllis skriver:

    Vad duktig du är Hemi..16 dagar..Och inte ett enda litet smygbloss??Håller tummen för att du får din operation lite snabbare så du får den gjord,,*mer goa kramar till fina Hemi♥*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej faktiskt inte ett enda… men det beror ju på att då skiter sig operationen, så det är inga problem att hålla sig på den smala vägen, eftersom jag är fett motiverad som ungdomarna säger…Men vad som händer fyra veckor EFTER operationen, törs jag inte svära på … =0(Jag blir glad ju fortare den blir klar så jag kan fundera på att börja jobba igen…Massor av goa hemikramar till Ullegulledej ♥

  25. KramgoaUllis skriver:

    NEJ Hemi…Du får INTE börja igen..Och HÖR SEN!!!!!!!!!!*kramas lite barskt;-)*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tänker inte planera att börja igen, men om jag skulle feströka tex så tänker jag inte slå mig själv för det =0)Det visar sig, men tanken på att kapitalistiska bolag ska tjäna pengar på mig är ganska avtändande…*ja mamma*Hemikramar ♥

  26. trerk skriver:

    Profithungern kommer att bli mänsklighetens död, och den får en väldig bra draghjälp av individens fåfänga.Tumme

  27. kyrksyster skriver:

    Undrar vem AB är rädd för?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hovet?Eller kan det vara någon som har lyset tänt däruppe men ingen är hemma, som dyrkar Den heliga Blondinbellan??Hemikram

  28. sarahmara skriver:

    Jag tror faktiskt som Ullis , men jag tippar på Pernilla Wahlgren:P… Nej, fy tusan. Jag läste inlägget och tummade förut INNAN jag kommenterade. Men dessa personer skulle dessutom , om det blir stort rabalder om att bara få ha FUSKPÄLS , så skulle dom vara dom första ut och ”visa hur dom stöttar det!” Falska människor. Helt ärligt, så hoppas jag Pernilla Wahlgren kör med fuskpäls, jag har något vagt minne av att jag hört henne säga något om hur illa det är att bära äkta päls. (Men kan inte svära på det!). kramizar goa vännen!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja tror du att P W läser min blogg? Då hoppas jag hon lär sig något i så fall.Men om hon sagt att hon vill ha fuskpäls, så varför köper hon då denna mössa?Hemikramizar goa gumman… saknar dig! ♥

  29. Snilleblixten skriver:

    Jag står helt på din sida, Hemimamma!Mycket viktigt att detta kommer fram i dagsljuset!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack så mycket Snillet! Du står ju själv för grävande har jag förstått, och vill belysa diverse ämnen och sanningar och jag antar att du också fått smaka på censur ibland, då det kan vara kontroversiella saker du talar om…Djurplågeriet är socialdarwinismens fulaste ansikte och visar att liv är inte värdigt i vissa människors ögon, och dessa övermänniskor kan lika gärna sälja ut oss, som dem…Hemikram

Lämna en kommentar