Hemimammas tankar – Lycklig Lucia och fredag den 13?

angel_lovesGOD AFTON!! Vi har beslutat att fira Lucia en annan dag.

Inte för att det är fredag den 13 utan för att vi ska till svärföräldrarna på söndag och just nu så gläds vår ekonomi varje gång vi dödar fler flugor… Boppans Lussefirande på dagis var redan i går kväll och de var så duktiga att stora starka Hemimamma fällde en stolt tår…

Bara tanken på att min son är och beter sig ”normalt” utan sina vredesutbrott och allt det som skulle förärat honom en ADHD-diagnos om inte jag inte lyckats spåra upp sanningen får mig att flina lyckligt!!

lymekids

Sakta men säkert börjar vi försöka normalisera vår tillvaro och försöka återuppbygga allt det som raserades när vi blev sjuka. Svårast blir det att återställa ekonomin.

Numera sover jag i mitt sovrum igen och har börjat spara ut håret igen.

De senaste två åren så tvingades jag att sova i soffan i vardagsrummet eftersom jag krävde omedelbar närhet till toaletten. Magen är bara ett av de fem system som kan slås ut av borrelia och andra fästinginfektioner. Jag hade svårt att röra mig och gå (hjälpligt med kryckor) och därför skulle jag inte hinna från sovrummet…

Bakterierna kapade min hypofys (kroppens gas och broms) och det gjorde att jag bla genomgick nattsvettningar som lämnade mig badande varje morgon och därför rakade jag av mig håret i ett försök att minska detta och jag orkade inte byta sängkläder varje natt (enklare i en soffa). Det visade sig vara ett av de starkaste symptomen på min bartonella och varje gång jag slutar med mina mediciner (sk. provokation) så är det det första symptomet som kommer tillbaka…

Nu måste jag bara försöka att vänja mig vid att sova utan TV-ljudet igen.

Glad Lucia och sköt om er i bloggarna!

lucia

GOD AFTON!!

7 thoughts on “Hemimammas tankar – Lycklig Lucia och fredag den 13?

  1. Jag skriver:

    Vi hoppar över Luciafriandet och julen tar vi på annandagen. Du har haft det tufft, hoppas att du blir helt frisk snart.
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Idag mår jag bättre än på många år och jag kan gå och är helt normal på alla sätt så länge jag tar mina bartonella-mediciner åtminstone. Borrelian är så djupt nedträngd vid detta laget att symptomen inte hinner upp till ytan innan bartonellasymptomen tvingar mig att medicinera så jag vet faktiskt om jag är helt frisk från borrelian än. Vissa forskare menar att det är som med HIV – har man blivit smittad så har man det hela livet och det kommer och går i skov på samma sätt som kusinen syfilis och man kan bara reglera symptomen med mediciner.

      Men vi har tur. Vi lever allihopa fortfarande. Jag känner människor som har dött.

      Min son är normal, min dotter växer igen och min make arbetar full tid.

      Vad men kan jag begära?

      Hemikram ♥

  2. Kristina skriver:

    Än är det några timmar kvar på denna Luciadag. Önskar dig o fam en fortsatt trevlig fredag o en fin helg o hoppas få se dig oftare här. Vad skönt att ni mår bättre, hoppas verkligen det håller i sig.
    Go kram vännen!

    • HEMIMAMMA skriver:

      De små sover och min äldsta är hos sin pojkvän så det blir en lugn och skön kväll med maken. Ett gott vin och vår favoriträtt blir en trevlig inledning…
      Hemikram ❤

  3. kao skriver:

    Blir glad att läsa att ni mår bättre i familjen :-). Och den röda sidan passar (på något sätt) din blogg bättre. Snyggt! Kul att du är tillbaks på bloggen. Har saknat dej.

    När jag var liten fick jag aldrig vara lucia, trots mitt långa ljusa hår – och att det är min födelsedag 13/12. Skolan var inte min roligaste tid i livet, om jag säger så.

    Kramar
    Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Kao, tack för dina uppmuntrande ord och komplimanger!

      Jag delar tyvärr dina erfarenheter på Luciaområdet och dessutom eftersom jag fyller år den 21 dec så fick jag aldrig ha kalas eftersom ingen hade tid att komma.. 😦

      Grundskolan var inte min bästa tid i livet heller…

      Hemikram och vi ses hemma hos dig inom kort ♥

      • kao skriver:

        Så du var en av oss som aldrig fick vara lucia? Undrar varför vi inte fick det. Kanske var vi för vackra och begåvade ;-)?

        Kram

Kommentera

