HEMIMAMMAS KAMP – NU FÅR VI DÖ I FRID??

angel_lovesAFTON!! Det är med stor sorg jag nu måste lätta mitt hjärta. Jag kommer att tvingas se min dotter dö (om GUD så tvingar oss? – Inshallah!)

sorgDen läkare som räddat livet på mig själv, min make och min son, har fråntagits sin legitimation och kommer att tvingas att stänga sin klinik. Det innebär att alla de patienter som fått hjälp att återvinna hälsa och liv lämnas att dö.

I vårt fall är det min älskade lilla Loppan (6 år) som kommer att drabbas.

my kids

De prover som är tagna för att visa om hon också har borrelia (hon är underviktig, underlång och har fördubblade sköldkörtelvärden, ont i magen, låggradig feber, kroniskt trött och gråter för minsta lilla osv) kommer inte att hjälpa henne nämnvärt, då den enda vägen till hjälp för oss som har borrelia som av olika skäl blivit kronisk har varit just via:

NORSK BORRELIOSE SENTER och DR ROLF LUNENG

Hon kommer alltså inte att kunna behandlas och tyvärr innebär det att hon med tiden kommer att förtvina och dö. Likt Linus.

headstone

Mitt hjärta är svart av ångest och ilska just nu och jag har väldigt svårt att behärska mitt förakt för de krafter som tillåter människor tvingas begrava barn. Personligen så känner jag att det räcker med att jag tvingats leva med tre barns död.

Hur skulle jag överleva ett till – som jag dessutom VET hur jag skulle rädda?

Hemimammas tankar - Sorgens ansikte....

Jag har inte råd att ta henne till Tyskland.

Alla pengar vi haft gick åt för att rädda min son, make och mig själv tillbaka till livet – vilket vi lyckats med och jag är OÄNDLIGT tacksam för att NBS kunde hjälpa oss.

Jag såg ett barn resa sig ur en rullstol som han levt med i över fem år på NBS och den synen glömmer jag aldrig.

Där och då – trodde jag på GUD och att det finns goda krafter i världen. För oss som är/varit sjuka i många år är Dr Rolf Luneng och Jesus två sidor av samma Gud – den som får lama att gå och blinda att se.

Idag sitter jag med ett hundratal mail från min officiella mail, där människor ber om min hjälp och jag kan inget säga eller göra för att minska deras lidande och oro.

sjukdom-kapitalism-21

Hela min själ är förlamad av skräck – inte bara för min dotters skull utan även för alla andra barn som oskyldigt drabbas och lider av detta utan att vården ser eller förstår.

De vuxna är trots allt delvis skyldiga själva – då de valt våra politiska företrädare som skapar reglerna för hur, var och när vården ska tillåtas hjälpa oss.

Så vad ska vi göra nu?

Jag vet att detta skapat ramaskri i Norge och komiskt nog så kan detta leda till att Norge får HÖGERSTYRE

Det enskilt mest förekommande sökord i norska borreliaforum är ERNA.

I Sverige drabbas 10 000 nya patienter per år av Borrelia och man säger officiellt att 10 % utvecklar kronisk borrelia.

Alltså MINST 1000 nya fall av människor som lider stort och teoretiskt sett kan rösta om detta. Jag vet inte vilka siffror man har i Norge men kanske hälften inte vore orimligt att anta?

barnsymptom borrelia

Chocken sprider sig bland alla de patienter både i Norge och Sverige som jag har kontakt med via Facebookgrupper och en vän till mig uttryckte sig så här igår när nyheten kom:

”Tror tyvärr inte det spelar någon roll vilka politiker vi har varken i Norge eller Sverige. Här i Sverige styr dom blåa och dom försämrar vården nåt oerhört och svara inte ens på skrivelser gällande borrelia och att vi inte får vård för vår sjukdom.
Vi måste trycka på dom genom att vi får majoriteten av befolkningen bakom oss, skriva insändare, debattartiklar, skrivelser osv där vi visar på hur illa det kan gå om man får borrelia och även påtalar att samhället även kan spara enorma pengar på att ge oss behandling.”

Jag ställer mig frågan hur vi ska nå fram och igenom  till allmänheten att det är dem och deras barn det handlar om??

Allra helst när allting drunknar i Obama…

botaborreliaFBgruppen

Kampen för sanningen och vår Läkare och därmed våra barns liv fortsätter!!

Aksjonsgruppe for Norsk Borreliose Senter (dr. Luneng)

Stå på er innan läkarna står på er!!

HEMIMAMMA

Om någon reporter är intresserad av vår kamp eller min familjs story så maila:

angelica.johansson68@gmail.com

AFTON!!

11 thoughts on “HEMIMAMMAS KAMP – NU FÅR VI DÖ I FRID??

  1. satira48 skriver:

    Det här är inte klokt!!! Jag blir så arg på den alltmer växande likgiltigheten för människor till fördel för rena spelet för gallerierna som politiken är i dag.
    Var finn empatin och människokärleken i samhället.
    Ibland önskar jag att jag vore en god fe med ett trollspö. Man vill så gärna hjälpa, men hur.
    Sänder all kärlek och ljus till er, och hoppas innerligt att det finns en lösning så att även er lilla dotter blir frisk. Jag tänker på er ❤

  2. kickie skriver:

    Hemi ja finner inte ord. Det bara måste finnas en lösning. Kan inte begripa att den läkaren fick kicken men det beror väl mkt på att han sagt sanningen. Hur kan man låta ett litet barn löpa stora risker o dö? O som du skriver fler människor kan drabbas. myndigh här o sv läkarkåren måste vara väldigt insnöade. Varf kan dem inte släppa taget o erkänna sina fel när det gäller bortröva o annat med? I stället för o förstöra för så många. Go kram till er alla i fam.

  3. kickie skriver:

    Det blev lite galet. Borrelia ska det stå.

  4. Ullis skriver:

    Åh..Nej…
    Massa massa stöttekramar ifrån Ullis i London…

  5. Charlotte skriver:

    Det är bara Gud själv som kan stoppa det här ”mord under cover” som pågår i våra länder. I alla andra länder FINNS det alltid någon som man kan köpa behandling hos MEN inte i Sverige och Norge efter att bastionen föll..Jag tror mer på Gud och Jesus än tomtar och troll dvs Socialstyrelsen och Helsetillsyn ..Så jag gör det enda jag vet skulle kunna göra skillnad. JAG BER GUD hjälpa oss. -Be du också Angelica!

  6. Kraaam, den största som jag kan ge!!!

  7. kao skriver:

    Så tråkigt att ni fortfarande mår dåligt i er familj. Lider med er och hoppas att det löser sej på ett eller annat sätt snart.

    Idag sätter man diagnoser alltför slarvigt. Jag är övertygad om att bokstavskombinationer till stor del är en orsak av miljögifter – eller borrelia.

    Visst är det vansinne att man struntar i att införa behandling i Sverige som faktiskt hjälper. Är övertygad om att det ligger krasst ekonomiska beslut bakom detta. För en behandling av alla borreliadrabbade skulle kosta skjortan. I stället sänker man skatter för folk med god ekonomi. Detta är ju allianspolitik. Men jag är inte säker på att (S) skulle agera annorlunda om de kom till makten.

    Kramar
    Kao

  8. Bättre nu skriver:

    Jag fick graves ( inflamatinon i sköldkörteln ), och hade samma symptom som din dotter. Träffa en speciallist på sköldkörteln är mitt tips.

  9. Inför valet i sept 2014, överväg att stötta den nya rösträttsrörlesen Rösträtt MELLAN valen, alltså läs in er på de direktdemokratiska partierna – vi behöver ta tillbaka makten över våra skattepengar och därmed våra liv! Sluta att ge era röster till de gamla partipolitikerna!

  10. Maria skriver:

    Hej!
    Har läst lite på din sida, och ni verkar inte haft det lätt! Min sambo har troligen kronisk borellia och han var inne på att åka till Norge för behandling också! Men vi fick för ett tag sen nys om kilmaninstitutet!! Vi har hört flera som fått behandling och hjälp därifrån, bla en kvinna som fick en diagnos på en kronisk ledsjukdom, men gav inte upp hoppet, åkte upp dit och där konstaterade man att hon hade borrelia och drygt efter 3 veckor var hon frisk. Min sambo har en tid där om ca 1 månad, så ska bli väldigt spännande och se vart d leder. Får gärna skriva till min e-post för att få reda på mer!! Med vänlig hälsning Maria

Kommentera

