HEMIMAMMAS TANKAR – Äntligen blev det vinter…

angel_lovesGOD AFTON!! Här utanför på Junibacken, så ligger snön bländande och vit…

Som bomull dövar den de ljuden från vägen som får mig att minnas att det finns en civilisation där ute som jag inte känt mig delaktig i på lång tid…

never let

Sakta sakta så håller jag på att försöka starta om mitt liv igen och tyvärr så har mina trevande steg framåt stannat av, eftersom jag råkade ut för en olycka dagen före Julafton. Jag ramlade och spräckte min svanskota så på dagen D så var jag sängliggande och alltsedan dess så har jag kämpat med att försöka få ”rumpnisse” att sluta nypa mig hela tiden. Det går inte att varken stå, ligga eller sitta någorlunda bekvämt till mitt stora förtret. Vi fick dock en bra Jul trots det och det behövdes. Jag ska utförsäkras den sista mars, så min framtid är väldigt oviss för närvarande och det oroar…

Men annars så har året börjat bra. Maken har fått ett nytt jobb som blir ett riktigt kliv uppåt, för hela familjen, på alla sätt. Roligare arbetsuppgifter med mer flexibilitet, bättre tider och bättre pengar.

to you

Min äldsta dotter har fått en pojkvän och det är en ny situation att vänja sig vid, men hon trivs och det är ju  huvudsaken, även om hennes gamla mamma får vissa funderingar…

Och det bästa med snön är ju att jag får se mina telningar i alla åldrar, rasa av sig och åka pulka och mula varandra och mamma, i ett utbrott av barnslig och lycklig frid som rycker med även de vuxna i kadenser av skratt och stoj och det gör hela familjen gladare!!

Om det inte vore för Rumpnisse!!!

Drömmar-2

Men som allt annat så ger det sig väl det också med tiden?

GOD FORTSÄTTNING ALLA BLOGGISAR!!

Nu ska jag ut på bloggvandring!

GOD AFTON!!

49 thoughts on “HEMIMAMMAS TANKAR – Äntligen blev det vinter…

  1. suttecity skriver:

    Aj aj aj aj ajjjjjjj…. det som gör så in i hoppsan ont… och långdraget brukar det vara också… ja du, det är inte ett utan det är allt som mormor brukade säga. Ta hand om sig nu! Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja första dagarna kunde jag inte gå upp för en trappa utan att gråta…
      Nu är det bättre men jag kan inte sitta eller ligga still utan måste byta position hela tiden..

      Men jag tar mig igenom detta också – som allt annat -kan jag bara lakoniskt konstatera?

      Massor av hemikramar och vi ses hemma hos dig! ♥

  2. Inger Hansson skriver:

    Krya på dig på alla sätt och vis!

  3. skvitt skriver:

    Bra att du börjar skriva i alla fall.
    Men det där med svanskotan 😦 ! När jag var snäppet från att fylla 15 råkade jag ut för samma sak. Det hade jag ont av i flera år! Så nu har jag väl uppmuntrat dig tillräckligt, eller?

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja mycket kan man säga om mitt liv men det blir sannerligen inte långtråkigt!!

      Jag hoppas verkligen inte detta tar år innan det blir bättre? Vad gjorde du och vad gör vården om man skulle börja bråka med dem om denna ”skitsak” egentligen – komparativt med mina tidigare hälsobekymmer?

      Hemikram ♥

  4. Yvonne Löfquist skriver:

    Genast tänkte jag på den där gummiringen jag fick att låna från Sahlgrenska I samband med förlossningen av min dotter för snart 40 år sedan. Jag gick så mycket sönder och kunde inte sitta på 3 mån. men fick såsmåningom lite hjälp av just den där gummiringen som liksom utjämnade lutningen. Kanske en idé värd att pröva. Hoppas att du snart blir bättre. Förmodligen är det en grej som bara måste självläka.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Aha! jag fick en sådan efter min äldsta dotters förlossning…

      Jag försöker att ”tya” – det verkar ju inte finnas så mycket annat att göra?

      Hemikram ♥

  5. mariadesuede skriver:

    Vinter? Innebär det inte en massa regn och stormar? Det gör det iaf här vid den franska Atlantkusten och jag älskar att bo på landet nära havet, förlåt oceanen.

    Jag hoppas det löser sig för dig iaf… Styrkekram
    Örnkram till hela familjen Hemi

  6. Svante skriver:

    Du kan få lindring om du kan få en läkare att skriva ut Tradil, den ha hjälpt mig mycket, och inte skadat magen, som andra värktabletter gjort.
    Svante

  7. kickie skriver:

    Önskar dig o din familj all lycka Hemi:
    Go kram o go forts.

  8. Yrre skriver:

    Vad härligt att det går framåt, jag vet hur det är att bli tvärt avbruten (stukade bägge fötterna svårt) Här å andra sidan där det brukar vara snö ligger det bara en 5 cm tjockt pudersnötäcke till skoteråkande söners förtret. Ha det bäst ❤

  9. Jag skriver:

    Uj, sånt där gör ont! Rumpan belastar man ju också mest hela tiden. Hoppas att det läker fort, under tiden måste du nog ta smärtstillande.
    Kram

  10. sirpamaarit skriver:

    Heej,trevligt att du vandrat runt och även kikat in hos mig =) Skönt att året börjat bra hos dig o de dina! Vet du..jag har kopierat det du har på din sida..”Be Good to You” till min facebooksida..tycker det är fina och tänkvärda ord!
    Kraaamar från Sirpan!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja jag hittade guldkornet på fejjan 😉

      Jag har börjat tassa runt lite grann och försöker att väcka upp min gamla glöd men det går lite trögt vissa dagar – men även där så blir det nog bättre med tiden.

      Hemikramar ♥

  11. Lindalou skriver:

    Hej och aj! Hoppas din svanskota läkt. Vilket elände. Hoppas det är bra med dig och familjen.
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Linda – det var inte igår!!

      Det blir sakta bättre (nu kan jag sitta skapligt)

      Bortsett från borrelia etc – så mår vi alla riktigt bra och går mot bättre tider på alla sätt.

      Dags att kika in till dig och se om du skrivit något?

      Hemikram ♥

  12. Josef Boberg skriver:

    Allt som har en början har ett slut – vet jag – som “knäckte” ryggen med en för tung flyttlåda för ca tre veckor sedan mitt i flytten. Men det blir nu mindre och mindre av ont i ryggen för varje dag och natt som går.
    Mitt nya boställe är ett “lyft” – och jag hoppas nu på en god och intressant fortsättning av 2014 och i all tid därefter.
    Jag hoppas på det för Din och alla andras del också.
    Fridens… / Josef

  13. Tant Otto skriver:

    Åh Hemi jag hoppas att det snart går över och det var roligt att höra att du och din familj mår bra!
    Stor Ottokram

  14. kloktok skriver:

    Kikar in med lite fridens liljor och en kram

  15. mogi skriver:

    Länge, länge sedan jag gick ”bloggabout” .. hittar liksom inte tid eller ork numer. Ska strax sätta igång med skoljobb, men liksom drar ut på det…
    Hoppas att allt är någorlunda bra med dig och de dina, även om jag förstår att ni har det tufft.
    Skickar över en varm solig (jo solen skiner här just nu) kram♥
    från Mogi

  16. svorskan skriver:

    Inser att det är mycket länge sedan jag var här. Jag är inte alls så duktig på att knalla runt som jag “borde” vara. Tiden räcker men orken är det sämre med.
    Blir bekymrad när jag läser om din skada. tycker att du har haft nog av livsbekymmer. Undrar hur det gått, såklart, med hot om utförsäkring och skadan.
    Sänder en stor varm kram!
    Allt gott till dej!

  17. sirpamaarit skriver:

    Smyger in en Sirpakram till dig! Meen,så länge sedan du bloggat??

  18. Eaqhan skriver:

    Trevlig midsommar!
    /Skvitt

  19. Josef Boberg skriver:

    Vinter och vår har passerat – och sommaren är på upphällning. Hur är det nu ?

  20. mogi skriver:

    So long no see… Hoppas ni har det någorlunda..

    God Jul & Gott Nytt År – 2015!
    Kram från Mogi

  21. magister stork skriver:

    Hej Hemi…

    Vi är många som undrar vart du tog vägen och vi saknar förstås din vassa penna och ditt engagemang i debatten…ja även humorn förstås.

    Nåväl, ibland passar det bra med Paus, när livet har en tendens att suga musten ur en på olika sätt. Att blogga kan vara kul, men kräver också energi och när batterierna går på rött, så kan det vara klokt att låta bli.

    Hoppas att din ork kommer tillbaka och att du kan njuta av våren och sommaren framöver.

    Ha det bra!

    ”Magister” Stork

    ( Mitt bloggforum lades ner, så jag häckar på annat håll numera.
    http://anslagstavlan.bloggplatsen.se/ )

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Älskade Magister Stork. Tyvärr blev jag svårt sjuk och nära nog dog i bla hjärtsvikt, orsakad av Borrelia och fem andra svåra sjukdomar sk co-infektioner – men jag börjar nu efter snart fyra års behandling resa mig igen. Dock lägger jag all min tid på kampen för att andra sjuka få vård och när jag skriver så gör jag det i denna blogg: http://botaborrelia.wordpress.com

      Jag har precis valts till ny Ordförande i Borrelia & TBE föreningen Sverige och du finner mig på facebook om du vill: https://www.facebook.com/Hemimamma

      Så småningom när jag får mer ordning på min tillvaro kommer jag att återuppväcka Hemi igen – men för nu får hon vila och sitta i baksätet.

      Mina varmaste hemikramar ♥

  22. magister stork skriver:

    Vila i baksätet, den var klok och tack för ditt svar. Det ska till en Hemimotor för att resa sig från allt som du råkat ut för.

    Jag vandrar vidare till botaborrelia och tittar till din andra länk. Jag avslutar som min gamla elev Carina brukar göra när hon skickar julkort till mig. Längst ner skriver hon alltid under med:

    Må bäst!

    …och lycka till med det viktiga arbete som fångar dig just nu och som betyder så mycket för så många…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att vi kan mötas här ändå då och då – du är en del av varma minnen från en lyckligare tid och det gläder mig stort att se livstecken från människor som kände mig under min bästa tid ❤
      Hemikramar

  23. kao skriver:

    Kan du inte skriva ett inlägg här på WP snart? Du är saknad. Alla har ju inte FB…

    Förresten: jag såg en video på Youtube med en man vars hud var helt BLÅ. Har du sett den? Han hade tagit kollodialt silver i flera år.

    🙂

    Kaoskram

Kommentera

