HEMIMAMMAS TANKAR – och vad nu?

angel_lovesGOD AFTON!! Det var inte igår skulle nog man kunna säga.

Hade ni frågat för ett år sedan så hade jag aldrig trott att jag skulle kunna komma tillbaka. Då kretsade mina tankar kring hur min begravning skulle se ut. För ett halvår sedan insåg jag att jag kanske skulle klara det. För tre månader sedan så förstod jag att jag var på upploppet

Och idag så känner jag vittring av målsnöret.

Jag har besegrat ytterligare ett hinder av många genom åren och jag är lika beslutsam som alltid att fortsätta vidare framåt – nu när jag börjar resa på mig och anar slutet på tunneln. Tre av mina fyra fästinginfektioner är besegrade. Mychoplasman försvann först. TWAREN var lite tuffare men den har inte visat sin fula nuna på över ett år. Borrelian (därom tvista de lärde) verkar också vara inom kontroll. (ta i trä). Som det verkar nu så har jag bara den envisaste och farligaste infektionen kvar:

BartonellaFront72_250px1BARTONELLA

Det är en s.k. co-infektion som kan överföras på många sätt och med många olika djur och många forskare menar idag att det är den som orsakar komplikationer och i kombination – gör Borrelia svårbotad. Man dör av syrebrist i vävnader eller hjärtkomplikationer. (se ovan länk och klicka på bilden för mer info)

Tack och lov har jag kommit så långt i mitt tillfrisknande att de hjärtproblem jag kämpat för att bota sedan 1½ år tillbaka äntligen verkar gett med sig. Nu har jag genomgått två fristående EKG med bra Q10 rytm och därmed har min läkare ”friskförklarat” det och enligt honom behöver jag inte längre vara rädd för att dö. Jag har fortfarande symptom när jag inte medicinerar så den verkar vara den mest svårbotade infektionen…

1457701_10152432672751959_514622391_n

Men nu börjar jag som sagt att fundera på framtiden.

Jag har äntligen kommit till en punkt när jag både har lust, driv och ork att blogga igen. Just nu funderar jag mycket kring vad som ska komma härnäst? Kommer jag kunna hitta något vettigt att göra? Innan jag blev sjuk så pluggade jag för att bli lärare i svenska, engelska, religion och historia.

Det har jag insett att det inte är meningsfullt att börja om och slutföra (skulle vara över femtio innan jag vore klar) utan jag måste finna nya spår i livet och jag är både nyfiken och orolig för vad ödet har på lut åt mig…

One-often-meets-his-destiny-on-the-road-he-takes-to-avoid-it

Kampen för att riktlinjer och behandling ska förändras och förbättras i Sverige fortsätter och för det ändamålet så kommer mitt arbete fortgå i min andra blogg BOTA BORRELIA och i facebookgruppen med samma namn.

Men läget i Sverige börjar bli så allvarligt att jag måste försöka bidra även till annan kamp och i det syftet har jag bestämt mig för att engagera mig politiskt och för mig finns bara ett val.

indexVÄNSTERPARTIET

För att markera denna vändpunkt så har jag idag, som synes, målat om i bloggen och står upp offentligt för mitt medlemskap. De flesta har nog förstått redan tidigare vilken politik jag röstat  på och talat kring, men nu kommer jag aktivt och öppet att tala som en representant för partiet och försöka påverka opinionen för förändring.

Jag hoppas att på detta sätt kunna relatera till annat än bara att jag (och min familj) är sjuk och hur det påverkas av politiska beslut, utan även andra ämnen på den politiska agendan.

Mandela

(R.I.P MADIBA)

VÄLFÄRDEN står överst på det jag anser måste försvaras men även skolan och arbetsmarknaden och i förlängningen, finans och ekonomipolitiska sfären, måste tyglas och tvingas att bli medborgarnas redskap – istället för tvärtom.

ideas

Jag är glad att jag överlevde för att slåss en annan dag och ni som känner mig sedan Aftonbladet-tiden vet ju att det inte finns någon annat alternativ för mig.

Idag är första dagen på resten av mitt liv.

Idag börjar återtåget för Hemimammas till synes döda blogg.

Och nu kommer min favorithögtid… ho ho ho!

tomte-god-jul1

GOD AFTON!!

24 thoughts on “HEMIMAMMAS TANKAR – och vad nu?

  1. mariadesuede skriver:

    Skönt för dig, jag är glad för din skull, men i onsdags begravdes min bror och jag blev bestulen pà de pengar som jag hade bestämt att de skulle vara för min resa till hans begravning. Sà mina tankar är där nu… Sen màste jag reparera min Peugeot, karrosseri, inget allvarligt. Men samtidigt visade inte koloskopin nàgra spàr efter cancer.

    Nelson Mandela var en stor man, men vissa ska ta fram hans dàliga sidor, han var kanske inte en ängel, men han valde den rätta vägen.

    Örnkramar ♥

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Nu befinner jag mig på bloggvandring. Vi ses alla goa bloggers!

  3. hakansvensson skriver:

    Wow…tuffa tag men u r the lucky girl! Framgång föder ofta framgång! Ang.din kommentar ”VÄLFÄRDEN står överst på det jag anser måste försvaras men även skolan och arbetsmarknaden ” så vill jag påstå att VÄLFÄRDEN ÄR skolan och arbetsmarknaden! Passar även på att kommentera att Sverige är illa ute…tyvärr! Det måste till en snar förändring! Howhow det är bråda tider.Svensken är i dag ratad inför ”det” som tillåts ”ta över”! Så långt har det gått. Ha det bättre ..ser ut som du kört ett bra räjs!! GodJul!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan Håkan 😉

      Jag tänker inte säga emot ditt argument för det spelar ingen roll egentligen. Det väsentliga är att vi tvingar fram en politik som adresserar alla problem som Sveriges folk står inför och det måste andas värdighet och jämlikhet, eller hur?

      Tack för hejarropen, det värmer ♥

      Hemikramar

  4. suttecity skriver:

    Gott att se dig igen! Kramiz ♥

  5. skvitt skriver:

    Gôtt att du är tillbaka.
    Jag uppmärksammade Mandela i några inlägg och jag rekommenderar detta:
    http://skvitts.wordpress.com/2013/12/10/man-kan-inte-hylla-mandela-i-dag/

    Sen måste jag påpeka att jag i viss mån håller ställningarna på SOLIDARITETSTANKEN.
    http://solidaritetstanken.wordpress.com/

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Fantastiskt att du orkar Mäster Skvitt!!

      Jag ska smyga igång och se hur hårt bloggande jag klarar nu för tiden (bota måste gå först som du säkert förstår) men om jag känner mig stadig på min svaga kalvben så ska jag försöka dra något strå till stacken jag med i Solidaritetstanken..

      Vi skrivs 😉

      Hemikramar ♥

  6. sirpamaarit skriver:

    Smyger in med en kvällskram,har tänkt på dig de senaste dagarna..kollar in hos dig o ser att du är tillbaka =) Hoppas att resten av ditt liv ska visa sig vara friskare och bättre på alla sett och vis!
    Kram igen!!

  7. sirpamaarit skriver:

    Ps..måste tillägga..tänker på dig ofta,men just de senaste dagarna extra mycket..och när jag kikar in så är du tillbaka=)

  8. Svante skriver:

    Kul att du är på banan igen, har börjat få ordning på alla timers efter strömavbrottet i natt, som styr belysningen inför julen. Förra året hade jag ingen julbelysning alls, men fick kritik från gamtanterna i byn. Nu ska jag i alla fall slippa det. Jag har inga barn, och därför känns firande av julen meningslöst.
    Svante

  9. Jag skriver:

    Skönt att höra att du mår så mycket bättre. Ta inte ut dig nu med bloggbesök och annat, det hinns med!
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tar det lugnt och har mjukstartat… Jag förstår att jag inte kan ställa samma krav på mig själv som förr och börjar så smått att acceptera att det är så…

      Men det är fortfarande en källa till glädje att fara runt och läsa vad ni hittar på även om jag har missat mycket av vad som hänt sista året…

      Varma hemikramar ♥

Kommentera

