Hemimammas tankar – Nya tag och framtidsdrömmar

angel_lovesGOD AFTON!! Har precis besegrat en ovanligt hård förkylning som jag drog på mig för några veckor sedan under ”Välfärdsmanifestationen” .

Jag borde ha begripit det.

Jag slutade behandla för mina fästinginfektioner för en månad sedan för att genomföra en sk ”provokation” vilket innebär att man slutar ta sin medicin för att se om några symptom dyker upp.

Tyvärr så innebär ju behandlingen att man fäller krokben för sitt eget immunförsvar och oavsett när man slutar så får man vara beredd på att man får det tufft och väldigt lätt smittas av diverse åkommor…

Nu är jag på andra sidan men i natt kunde jag konstatera att Borrelian kanske är borta men min bartonella finns kvar. Jag har inte haft så ont i benhinnorna sedan min co-infektion konstaterades för snart 2 år sedan.

lyme figures

Så i morse så fick jag, trots min förhoppning om motsatsen, ta min medicin igen.

Men på det hela taget, så mår jag ändå avsevärt bättre än när helvetet började.

Min depression är borta. Mitt minne börjar sakta återvända, även om jag känner att jag måste ”träna” på att tänka och minnas och omstrukturera min faktabank.

Massor med saker som bestod i mitt lidande en gång är så avlägset idag att jag verkligen måste anstränga mig för att minnas hur svårt allting var en gång.

instant antidepression

Just nu så pågår en utredning om vilka skador jag fått neurologiskt av allt detta och jag oroar mig för var mitt IQ och EQ kommer landa…

Eftersom jag är en person som värderar det som finns inuti huvudet mer än det som finns utanpå kroppen – så känns tanken på att inte vara lika smart och kreativ längre, mycket oroande…

Men jag är i alla fall så pass kapabel och duglig att jag kunnat skaffa hjälp åt min lilla dotter.

Idag så kan jag gå obehindrat. Jag kan sova ganska bra. Jag slipper vakna dyngsur varje morgon. Jag slipper tro att jag ska dö ett par gånger om dagen när mitt hjärta inte slår som det ska. Härom veckan kunde jag för första gången på över tre år böja mig ner och knyta mina egna skor och hålla balansen. Jag kan gå i trappor utan att hålla mig i båda räcken eller någon medresenär.

fettceller

Jag har börjat umgås med tankar om vad som kommer sedan.

Jag ska påbörja ett nytt FAR recept och börja bygga upp kroppen igen och planen är att jag om tre månader ska kunna börja arbetsträna eller liknande och komma ifrån sjukskrivningen. Jag har då 4 månader tillgodo innan jag utförsäkras…

Jaja, det visar sig hur det blir med det, men nu är jag på gång igen i alla fall.

I min omedelbara framtid så ser jag mest fram emot att få återse James Spader på tv. Jag har saknat honom sedan han spelade Alan Shore i Boston Legal. Nu kommer en ny mycket lovande serie på 3:an:

.

So I’m back to the future – instead of locked in the past.

(detta inlägg tog bara en timme att skriva – för bara några månader sedan kunde det ta upp till åtta timmar)

obildade

Nu ska jag gå på bloggvandring.

GOD AFTON!!

15 thoughts on “Hemimammas tankar – Nya tag och framtidsdrömmar

  1. Yrre skriver:

    Härligt att höra, vad ja blir glad att du är bättre! Förstår hur det känns med huvet då jag har sådär varje dag. Kram!

  2. morsanssvammel skriver:

    Go girl!
    Det är inget fel på Din IQ, bara att Du mycket snabbare blir uttröttad i hjärnan och förmodligen behöver många täta vilopauser när Du håller på med tester och sånt.
    Du åstadkommer en jädra massa både IQ- och EQ-mässigt, tjejen.

    Jag håller tummarna för Dig i vilket fall. Hälsa hemipappa och hemibarnen 🙂

    Kram!
    /Morsan

  3. skvitt skriver:

    ”Just nu så pågår en utredning om vilka skador jag fått neurologiskt av allt detta och jag oroar mig för var mitt IQ och EQ kommer landa…

    Om du märker att du har börjat gilla Alliansen så har du skadats, inte annars. ;.)

    Kram!
    /Skvitt

  4. Jag skriver:

    Härligt att läsa att du blir bättre och bättre, Hemi! Snart är du nog ditt gamla vanliga igen!
    Kram

  5. kickie skriver:

    Gött Hemi! Nu blir ja jätteglad. Håller alla fingrar o tår att det håller i sig o bara blir bättre. Hälsa så gott. Go kramiz vännen.

  6. madonnan skriver:

    Hej, jag blir så glad när jag kommer in här. Många kramar!

  7. ullisss skriver:

    Önskar dig fortsatt bättring. Och allt gott till dig och din familj!

    Mssa goa kramar från Ullis!

  8. Svante skriver:

    http://www.dn.se/ekonomi/fler-kan-fa-sjukersattning-efter-dom/
    Kan detta vara till nytta för dig? Eller kan det vara till nytta för de som läser din blogg.
    Svante

  9. kao skriver:

    Det är hemskt hur illa du och din familj råkat ut för, utan att få ordentlig hjälp från vårt svenska samhälle.

    Men som du vet får man ju aldrig veta bättre än vissa läkare. Då blir man ju stämplad som besvärlig. MInst sagt.

    NU, när jag tvingats byta läkare flera gånger pga att läkare slutar och jag bytt VC, så måste jag upprepa hela min sjukdomshistoria från jan.-98 och framåt. De kan väl läsa själva, anser jag.
    ————
    Kul att du är ‘på banan’ igen 😉

    Kram
    Kao

  10. HEMIMAMMA skriver:

    Så tungt det känns. Nu har jag kämpat i två år för att hjälpa mig själv och min familj att få bli friska och att få folk att förstå vilken förödande sjukdom borrelia och dess co-infektioner är…

    Jag har skrivit, demonstrerat bråkat och skrikit… men de som verkligen kan göra skillnad lyssnar inte eller bryr sig inte.
    Men trots att det känns hopplöst så an jag ju inte sluta. Igår dog ytterligare en man av vår sjukdom.

    Varje dag får små barn diagnosen ADHD – vilket ger dem problem för livet.

    Det enda hoppet jag kan känna i allt detta är att min son är frisk nu och kan vara med i en barngrupp på dagis utan att jag behöver vara rädd för att han ska slå ihjäl någon annan. Min dotter växer igen. Min make jobbar och bygger upp sitt liv

    Jag själv börjar skönja ett slut på tunneln för egen del också till slut. För några veckor sedan så fick mitt hjärta en friskförklaring så jag behöver inte vara rädd för att dö (just nu i alla fall)

    Kram till goda minnen och goda vänner ♥

    Just det får inte glömma:

    Hemikram

  11. kao skriver:

    Är glad att du är tillbaks och jag har saknat dej och dina slipade inlägg.

    Kram
    Kao

  12. Tant Otto skriver:

    Kikar in här hos dig en stund ..har varit otroligt dålig på att hälsa på inne hos alla mina bloggvänner.
    Ser att du mår lite bättre 🙂 som du kämpat Hemi ..
    Hoppas att allt går åt rätt håll nu för det vore väl på tiden ..2 års kämpande tänk att det gått så lång tid…
    Själv har jag ”vaknat” till liv efter allt som hänt..och är på väg åt rätt håll igen..har börjat med MSM och C vitamin alltid en början ..KS hoppas jag att jag kan börja med snart oxå…vet att jag kommer må så mycket bättre då…
    Jag tar dag i taget och lever här och nu inte sen…

    Stor varm ottokram

  13. skvitt skriver:

    Jag ser fram emot ett inlägg från din sida om Mandela. Här är mitt bidrag: http://skvitts.wordpress.com/2013/12/06/nelson-mandela-har-lamnat-oss/

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

