Hemimammas tankar – Livets berg- och dalbana…

angel_lovesGOD AFTON!! Först så går det upp, sen går det ner, så går det upp…

Sedan en tid så kändes det som om allt var på väg åt rätt håll.

Maken arbetade full tid igen och var på väg att friskförklaras, min son var symptomfri och kunde gå på dagis som normala barn och jag själv var på god väg att tillfriskna. Allt såg positivt ut och vi kunde känna hopp för framtiden.

rollercoaster

Men nu har det vänt utför igen och jag kan bara tacka alla goda makter att vi hann bli så pass ”starka/friska” så att det ens blir meningsfullt att försöka bromsa den nedåtrusande vagnen.

Makens arbetsplats har drabbats av krisen så han har blivit uppsagd vilket innebär att han måste hitta nytt arbete innan årsskiftet. Tack för kaffet.

grow stronger

Vår minsta dotter tycks har drabbats av någonting som ger henne problem med tillväxten. Hon har dubblerade THS-värden och hennes tillväxtkurva har stått still under lång tid och är under det normala och under sommaren har hon börjat uppvisa en rad symptom som tyder på att det är något galet med sköldkörteln.

Nu har jag spenderat många timmar med att försöka utröna vad som kan vara fel och slutsatsen jag drar är att jag idag hoppas att hon ”bara” har Borrelia – för alternativen är inte att leka med. En svensk utredning är startad men den kommer att ta lång tid och det anser jag inte att jag vill vänta på så jag tar med henne till vår borrelialäkare och tar tester så får vi se om vi får snabbare svar. Då vet vi åtminstone om vi kan utesluta infektion och kan förbereda oss för alternativen…

i need to talk to you

Och nu tycks en mig närstående högt älskad person tvinga mig att ta beslut i livet som jag hoppades att jag aldrig skulle behöva göra. När blir det tillåtet att säga ”Jag orkar inte längre – jag måste lämna dig för att rädda mig?”

Allt detta gör att jag för närvarande känner att tillvaron är ganska tuff och det är nu som jag återigen måste bli ännu tuffare själv…

425465_399420446741722_274029857_n

När ska jag få vara lycklig och ha det bra?

GOD AFTON

10 thoughts on “Hemimammas tankar – Livets berg- och dalbana…

  1. Tant Otto skriver:

    Åh ❤ Hemi ❤ vi lever då i upp och ner vända världen ..kan det inte få vara bra någon gång? Är det inte det ena så är det det andra…

    Tänker på dig ofta och undrar hur du har det…kikar in här då och då men är inte så bra på att kommentera..men jag är här och ser hur du har det.
    Ibland finner man inte orden… man skulle vilja komma med kloka ord.men orden tar slut..så det är kanske bättre att inget säga och bara finnas här …lyssna in..det du skriver..

    Stor varm styrkekram från mig… ❤ ❤ ❤

  2. Svante skriver:

    Jag har tipsat dig tidigare, om en liten bilverkstad, och bensinstation, med kiosksortiment i Ljungdalen, som är till salu. Möjligheter att få glesbygdsstöd verkar inte var omöjligt att få för etablering. De yngre barnen går i skola i byn, de lite äldre går i Funäsdalen, med skolskjuts varje morgon, och kväll. De dagar vägen över Flatruet är stängd får dessa barn lov, och det är inte ofta den är stängd numera. Jag kan rekommendera denna lilla trivsamma by, då jag bott där i 6 år, och idag ångrar jag mig djupt att jag flyttade därifrån. Jag bodde i ett litet hus alldeles på gränsen till trädgränsen endast 24 kvm. De som nu driver verksamheten är i min ålder, och ska pensioneras, och jag räknar dem som mina bästa vänner. Visst finns det nackdelar med att bo långt från civilisationen, men det finns mycket som blir livskvalité utöver det vanliga. Dessa två företagare har försörjt sig själva, och två barn på denna verksamhet, sedan mitten på 60 talet, och är trots att mannen är halvsame, inga fattiglappar.
    Svante

  3. Jag önskar du uppmärksammar Handikapporganisationen Elöverkänsligas Riskförening, som Socialstyrelsen i Sverige förlöjligar och osynliggör, trots omfattande bevis på att Trådlös strålning är katastrof för miljö o folkhälsa och där speciellt barn är utsatta:
    Läs ex Strålskyddsstiftelsens symtombeskrivning:
    http://stralskyddsstiftelsen.se/op/risker/symtom
    Mobilstrålning och elektromagnetiska fält ökar risken för att drabbas av en rad olika ohälsosymtom. Denna symtomgrupp har ofta samlats under benämningen ”mikrovågssyndromet”, ”radiofrekvenssjukan” eller ”elöverkänslighet”.
    Till rapporterade symtom av strålningen hör också:
    Sköldkörtelrubbningar och påverkan på hormonsystemet – som ditt barn lider av!
    El-sanerad miljö kan göra att man blir frisk igen ❤

  4. Anonym skriver:

  5. Handikapporganisationen Elöverkänsligas Riksförbund http://www.feb.org skulle det stå!
    ❤ Jag håller tummarna att Förbundet kan ger er hjälp o tips att bli helt friska igen!

  6. Förlåt:
    Handikapporganisationen Elöverkänsligas Riksförbunds nuvarande adress är: http://www.feb.nu/ Hoppas ni får hjälp av dessa till el-sanering!

    ”Vågbrytaren Stockholm – mindre strålning bättre hälsa” har adressen: http://www.vagbrytarenstockholm.se/

    Och det finnas Alternativ behandling att få genom ex Bioresonansterapi, som kan ge snabb hjälp vid allergier – men även mot elöverkänslighet!
    Socialstyrelsen i Sverige är dock extrem, och har förbjudit att barn under 8 år ska få sådan viktig hjälp, som är utan biverkningar: Se ”Hela barn” http://www.helabarn.se/

  7. kao skriver:

    Gosh! Vilka prövningar! Lider med dej och familjen :S.

    När ska allt sluta så ni får en andningspaus?

    Behöver ju inte nödvändigtvis vara borrelia. Handlar det om barn som stannar i växten kan det vara brist på tillväxthormon, som kommer kunna botas/underhållas mycket enklare under hennes uppväxt än den jävla borrelian..

    Allt gott till er.

    Kram
    Kao

  8. Elvira skriver:

    Münchhausens syndrom by proxy.

  9. svorskan skriver:

    Det är svårt att föreställa sig hur det känns att hela tiden ställas inför nya riktigt svåra bekymmer. Någon gång måste det väl ändå vända! Kära vän!
    Bamsekramar och allt gott till dej!

Kommentera

