Hemimammas tankar – Quo vadis? Vart går du? eller snarare jag/vi kanske?

angel_lovesGOD AFTON!! Nu har jag laddat några dagar för att försöka blogga lite…

Efter ett år av experimenterande så tycks jag nu ha knäckt gåtan om hur jag ska få kontroll över mina sjukdomar.

Problemet har varit att när jag äter DOXYFERM så slipper jag ont i kroppen – men är dimmig i huvudet och har noll närminne.

Alternativet AMOXICILLIN gör mig klar i huvudet – men tyvärr så måste jag ha konstanta smärtor…

Nu har jag äntligen fått igenom hos läkarna att jag ska få äta båda parallellt. That did the trick kan man säga och de senaste dagarna har jag känt mig riktigt stark och nästan normal.

Så stark att jag idag tänker blogga. =0)

styrka

Känns bra att få rätt och att kunna styra lite själv över vad som händer…

Maken, – Jesusmannen, har haft ett tufft återfall av TWAR men nu verkar det värsta över. Annars så mår han ganska bra just nu och han jobbar full tid samtidigt som han behandlas.

BOPPAN, min minste grabb är symptomfri, men behandlas ändå, då vi märkte en försämring när vi tog bort medicinerna.

Så långt alla sjukdomar och främst borrelian =0)

chin up

Nu över till roligare ämnen:

rättvisa

Min äldsta dotter TRIPP har nu bestämt sig för att bli kock och ska gå på SIR och vi skojar om att vi båda ska söka in till Sveriges mästerkock nästa år och tävla emot varandra. *HEHE*

TRAPP – min mellandotter blir allt säkrare i sitt konstnärskap och har faktiskt sålt några verk. DUKTIGA MODIGA HON ♥

Dessutom så har hennes tandställning lyckats över förväntan och hon blir”snyggare” för var dag. Vilket gör att hennes yttre matchar hennes inre *fniss* (När hon blir färdig slår jag vad om att hon kan jobba som modell om hon vill och vågar) 

fusk

TRULL min äldste son samlar alltmer kunskap för var dag och numera så satsar han mycket tid på att lära sig dansa. ”The Prince of pop” är förebilden och han är en skarp ”moonwalkare”

Min yngsta dotter LOPPAN har börjat skolan och hela hon är ett enda stort solsken. Trots att hon är yngst i klassen klår hon de flesta i både räkning och skrivning och läsning. Hon har har ärvt mitt läshuvud kan jag nöjd konstatera.

playing

Ja vad mer finns att tillägga?

Regina och katterna lever goda hund och kattliv. Bröderna Bus är numera ”stora” fast de betraktar Regina som sin mamma. Dit hon går, går också de…

Läget i landet, miljön och politiken återkommer jag till en annan gång…

Screenshot_2012-12-05-18-01-55

Men Humorn har jag i behåll (kan ifrågasättas menar barnen)

En rolig idé? Inga barn? Anställ en barnvakt, säg att barnen sover på övervåningen och får inte störas. När du kommer hem undrar du vart barnen tagit vägen… *fniss*

Så går det för oss – Hur går det för er??

Varm Hemikram till alla ♥

Hemimamma

thank you

GOD AFTON!!

42 tankar om “Hemimammas tankar – Quo vadis? Vart går du? eller snarare jag/vi kanske?

  1. HEMIMAMMA skriver:

    ÄNTLIGEN känns det som verklig förbättring sker och nu börjar målet att kandidera i föreningen att hägra =0)

  2. Jag skriver:

    Det låter som om det är positiva nyheter trots allt. Hoppas att din förbättring kan fortsätta! Roligt att det går så bra för barnen!
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej vännen ♥

      Jag har ätit mitt nya protokoll i en vecka och jag känner mig försiktigt positiv. Nu känns det som jag kan få ha både huvudet och kroppen på samma gång utan att önska den ena åt skogen för att orka med den andra =0)

      Barnen är verkligen det som håller mig på jorden och ger en smula glädje mitt i det svåra. Lilla Boppan är verkligen modig med alla tester och provtagningar och elände som har med sjukdomen att göra.

      De stora barnen gör allt de kan för att hjälpa till och underlätta tillvaron för oss alla, så jag är oerhört stolt över dem alla!

      Hur har du det själv? Nu när jag inte orkat vara inne på så länge så har jag ju helt tappat kollen på bloggen!

      Jag som enligt FGGGMF var den flitigaste kommenteraren en gång i tiden…

      Varma Hemikramar ♥

      • Jag skriver:

        Jag tampas tyvärr med en svår värk i bakhuvudet sen sommaren och den driver mig tokig. Värken i kroppen har jag ju lärt mig att leva med, men att ha denna skärande smärta som man inte hittar någon förklaring på… magnetkameran hittade ingen hjärntumör fick jag svar på i fredags.
        Kram

      • HEMIMAMMA skriver:

        Förlåt om jag frågar men har man uteslutit Borrelia i ditt fall??

        (ber om ursäkt på förhand om jag frågat och fått svar tidigare – men inte minns det)

        Båda dina symptom är typiska borreliasymptom tyvärr =0(

        *önskar jag kunde ta bort din smärtakram*

      • Jag skriver:

        Man har inte sett spår av borrelia men jag fick en kortare doxyfermbehandling bara för att…

        Tack för din medkänsla, du som själv lider så! Hoppas att du kan få fortsätta må bättre!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Nu blir jag oroad… Tyvärr så gör en kort doxyfermkur bara saken värre och de tester som svensk vård gör kallas ELISA och de bästa av de 8 stycken som finns har bara 70% tillförlitlighet och det sämsta så lite som 40%

        Jag skulle vilja att du fick ta de tester som man tar i Tyskland och USA, dvs Elispott, och CD57+ som har betydligt högre tillförlitlighet…

        Jag önskar att jag fick möjlighet att prata med dig på telefonen för att kunna göra en bättre utvärdering och kunna hjälpa dig få rätt hjälp och läkarvård!!

        Jag blir så frustrerad för tyvärr så är det alltför vanligt att jag har rätt. I själva verket har jag (hitintills) aldrig haft fel när jag refererat patienter efter telefonkonsultation…

        Jag lider mer med alla dessa människor jag vet skulle kunna vara friska bara någon tog dem på allvar

        sorgliga hemikramar ♥

      • Jag skriver:

        Jag har haft lite funderingar på Oslo, har min son där, men hittills har jag hoppats att man bara hittade felet, har inte orkat så mycket annat.

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jag vet att vi har mailat till varandra tidigare och om du vill skicka mig ditt nummer så kan vi höras när du orkar så ska jag göra allt jag kan för att hjälpa dig – jag orkar jag lovar och du förtjänar att någon tar dig på allvar.

        Jag tror att jag kan ordna så du får hjälp här i Sverige och då får du åka med oss i bilen. (Både billigare och bättre än Oslo om man kan välja)

        Snälla tänk över det jag lovar att jag menar allvar och självklart under full diskretion!!

      • Jag skriver:

        Jag ska tänka på saken, Hemi!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jag hoppas verkligen att du låter mig hjälpa dig… Tänk om jag har rätt och du också kan bli frisk?

        Ja, ta den tid du behöver, jag finns kvar och du har ju min mail.

        Varm Hemikram ♥

  3. yrreYrre skriver:

    Härligt att det går mot bättre tider, önskar er allt gott 🙂

  4. ghostopinion skriver:

    Det gör mig ont att du varit så sjuk men jag blir glad åt att du verkar vara på väg åt rätt håll och delar ditt hopp om att så är fallet, inte minst för att jag saknat ditt bloggande. Jag gläds också åt dina barns fina utveckling.
    För mig är det så att min drygt halvårslånga melankoli och nedstämdhet (depression?) efter Äldstens död i våras börjar bli hanterbar. I går, 18 februari, skulle han ha fyllt 39 år. Hans dotter, mitt barnbarn, Leah fyller 2 år 1 mars, då ska jag åka dit och fira. Emil är glad och kry, fyller 8 månader 7 mars. Sior kram till dig och varma hälsningar till Gubbeb och barnen.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har saknat er alla och känt mig väldigt frustrerad över att inte orka hålla koll på vad ni gör… =0(

      Roligt att höra att barnbarnen utvecklas väl ♥

      Hälsa dem alla så gott min vän

      Många varma Hemikramar ♥

  5. Tant Otto skriver:

    Där är du ju..som jag undrat och oroat mig över vart du tagit vägen.
    Skönt att du verkar mår bättre nu..och att det går bra för er alla i familjen trots alla prövningar.

    Jag ligger i flunsan jag och kommer ingen vart känns det som..har inget annat val haft än att sluta med både silvret och Msn eftersom det är för dyrt ..då man måste ha inkomsten till det allra nödvändigaste. Det finns många hål att fylla…

    Har ändå gett mig den på att komma igång med motionerandet…köpte ett 10 kort på ett bra gym och har kört på ganska så bra där ,men så blir man sjuk och tappar sugen igen…som vanligt då jag börjar utsätta min kropp för lite påfrestningar blir jag sjuk…

    Silvret hägrar det vill jag lova och då jag åter är stadd vid kassa ska jag inhandla detta undermedel igen..har varit utan nu i 5 månader..illa…ja …men jag har inget annat val.

    Skönt att du åter är i sådant skick att du kan besöka bloggbyn igen…jag har saknat dig vännen.

    Kram stor ottokram till bästa Hemi!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag önskar att jag själv vore stadd vid kassa – då skulle jag sända dig en femliters-dunk omedelstuds!!

      Silvret hade motat undan flunsan direkt och jag kan glädja mig åt att ingen i familjen har blivit ”sjuk” (på normalt sätt) sedan vi fick tillgång till det.

      Jag har saknar er alla jag med och känner mig så glad över att jag orkar titta in nu… sedan får vi se hur frekvent mitt bloggande blir – jag törs inte lova något –

      Massor av Hemikryapådigkramar ♥

      • Tant Otto skriver:

        Får nog försöka fixa silver ändå…prioritera jag det så prioriterar jag bort något annat..men att må bra är viktigt …så kanske kan jag köpa en flaska ändå..snart. Inser vad det gjorde med mig …jag höll mig någorlunda i schack…

        kram och tack för kryapå dig kramen den värmde gott i ottohjärtat.

      • HEMIMAMMA skriver:

        MSM:et är inte lika viktigt upplever jag, men nuförtiden så ser vi till att aldrig vara utan silver.

        Varma Hemikramar ♥

  6. frekar09 skriver:

    Välkommen tillbaka! 🙂

  7. kickie skriver:

    Trevligt o sig dig här igen. Önskar dig allt gott. Var rädd om dig o om dina nära o kära. Hoppas ni alla snart får bli ordentligt friska. Förstår det var kul på J. Williams show. Synd han inte kommer hit till Götet. Men jag har sett honom flera gånger, bla när Ringside var här för ngr år sen o den va bra tyckte både jag o en kompis. Köpte den på DVD. Hoppas kunna komma till Sthlm o se avskedsförest. Om det inte blir möjligt hoppas jag den också kommer ut på DVD el åtminstone på Tv så man kan spela in.
    Massor med goa kramizar till er alla i fam.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vi fick biljetterna i julklapp och jag har gått på alla hans shower i STHLM de senaste 6-7 åren…

      15 maj ska avskedsföreställningen på Cirkus vara och jag hoppas ha råd att köpa biljett dit…

      Hemikramizar ♥

  8. mariadesuede skriver:

    Äntligen, jag har ju ringt nàgra ggr, inte för att jag har nàgot emot att prata med din man, jag ville ju prata lite med dig. Svarar du om jag ringer? Samma telenr…

    Men vad ska jag säga? Om nàgra veckor sà ska jag fotografera ett svenskt par som gifter sig här i Paris, de hade sett mina porträtt som JAG gillar. Jag har tydligen en känsla för att fànga personligheter hos folk enligt dem… Men du vet väl att foto är matematik? Ska starta eget nu… Jag blir nöjd om jag kan leva pà mitt foto, med tanke pà alla som besöker min fotoblogg sà… Sen att jag har hamnat i Paris kulturella krets… Eh, hur gick det till? Jag var ju bara amatör…

    Jag kommer ihàg att jag tävlade mot skolans dator i matematik, jag vann oftast, undra pà att jag oftast är duktig pà sànt som kräver ett matematiskt sinne.

    Mànga kramar till er allihopa!

  9. HEMIMAMMA skriver:

    Länge var jag så dålig att jag inte orkade prata med någon alls =0(

    Idag är det lite bättre så jag svarar ibland, beroende på dagsform…

    Kul att höra att saker är bra i ditt liv och att du trivs.

    Varma hemikramar ♥

  10. Svante Svensson skriver:

    http://helahalsingland.se/ljusdal/1.5600303-skolor-kan-fa-skansk-mjolk
    Skrev en kommentar till denna artikel, tror du den kommer in i LJP?
    ”Låt barnen slippa mjölk överhuvudtaget. Finns inga däggdjur som dricker mjölk efter att de börjar äta riktig mat, som vad rasen äter. Vill man inhandla lokalproducerad dryck borde man servera Whiskey från Mackmyra istället. I samma veva skulle jag vilja påpeka att lärarnas möjlighet till avdrag för pedagogiska måltider kraftigt begränsas.”
    Svante
    PS.
    Välkommen tillbaka
    DS.

    • HEMIMAMMA skriver:

      *ASGARVAR*

      Ja, nu känns det som det vänt på riktigt, så nu ska jag försöka att ”skärpa” mig =0)

      Jag hoppas att du slår en signal när du kan så vi får språkas vid då jag besviket såg att din blogg var borta igen?

      Massor av hemikramar ♥

  11. Tant Otto skriver:

    Här inne är jag mest nu för tiden
    http://zebrasebra.wordpress.com/
    kram

    min andra blogg blev nästan överfull så jag besluta mig för att fixa en ny

  12. Svante Svensson skriver:

    När du är på gång, vad tycker du om detta?
    http://op.se/lanet/ostersund/1.5595934-landstinget-kan-ha-lurats-pa-narmare-en-miljon-kronor
    http://helahalsingland.se/ledare/1.5597202-olustiga-lustgasen
    Här är två landsting, som blivit blåsta av bedragare, vet bara att det finns fler, men inte vilka.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag talar i egen sak då jag förespråkar lustgasens användande. Det är det enda som hjälpte mig igenom 6 av mina förlossningar efter att jag lärde mig vid första gångens misstag med epidural som orsakade svåra skador både för mig och min äldsta dotter…

      I övrigt kan jag bara skaka på huvud åt eländet…

      Hemikram ♥

  13. Carina skriver:

    Jag var här, glad för förbättringen! Lämnar en kraaaaaaaaaaaam!

  14. Svante Svensson skriver:

    http://helahalsingland.se/ledare/1.5574413-hellre-hast-i-hagen-an-i-magen
    Här har jag kommenterat några gånger.
    Svante

  15. HEMIMAMMA skriver:

    ”Har funderat på varför det heter Stuteri, där man föder upp Hästar, då en Stut är en kastrerad Tjur. Rätt namn borde väl vara Hästeri. Fast då blir det nog svårt för Grisuppfödarna, då deras gårdar skulle kallas Svineri.”

    Du är klockren och därmed är det bevisat att jag har humor… =0)

    Hemikram ♥

  16. skvitt skriver:

    Det går tydligen inte att gilla på annat sätt än med tummen. Kan det bero på att du ändrat visningssättet?

    Kram!
    /Skvitt

  17. MICAELA skriver:

    Vad glad jag blir av att läsa allt detta positiva 😀 har saknat dina inlägg!

    Massa kramar till Hemihjärtat ❤

Lämna en kommentar