HEMIMAMMAS KAMP – Nu ser vi slutet??…

angel_lovesGOD AFTON?! alla ♥ rara fina vänner och följare!!

Som ni märkt så orkar jag inte blogga eller närvara på FACEBOOK som vanligt längre.

Mina sjukdomar (borrelia, TWAR, bartonella, anaplasma, mycoplasma) tar all kraft från mig, även om läkaren numera friskförklarat mitt tidigare fatalt sjuka hjärta. Kampen för att bli frisk är långt mera segdragen och långvarig än jag någonsin kunnat ana.. Det är ett evigt experimenterande med olika behandlingar och mediciner för att komma någon vart och boten är ofta lika illa som sjukdomen =0(

areas marked green

Det gläder mig dock att maken och sonen är på väg att helt friskförklaras. ÄNTLIGEN!!

Idag är det dock min födelsedag så jag gör ett tappert försök med ett kort inlägg och jag vill lämna en liten hälsning till alla er som följer mig och min familj, då jag förstått att många fortfarande följer mina bloggar och lämnar gratulationer och välgångs-önskningar på FACEBOOK till både mig och oss alla.

179

Jag har önskat mig en tre-rätters överraskningsmiddag av alla barnen (som de lagar) och vi får väl se om det blir min sista måltid?

Av maken önskar jag mig en flaska champagne som ska knäckas om 24 timmar om vi alla överlever *fniss*

mayan_nya_ar_2012_vykort-p239148208490775202en8sh_325

Även om jag hoppas att tiden inte lider mot sitt slut så såg jag gärna att mitt ”Anno Horribilis” tar slut så snart som möjligt.

2012joke

Och i och med detta, detta underliga datum till trots, 😉 vill jag också bringa er alla en önskan om en riktigt GOD JUL

animated_christmas_tree_2gif

Och ett GOTT NYTT ÅR!!

Happy new year

Jag önskar inget hellre för egen del att jag ska bli så stark igen att jag kan komma igen och ta plats i styrelsen för Svenska Borrelia & TBE föreningen i april… det är mitt mål och vad jag försöker att samla kraft till…

Det finns mycket att göra för att förändra verkligheten för borrelia-drabbade i Sverige och jag vill ge allt jag kan och nyttja alla mina kunskaper för kampen när mina krafter återvänder.

Namnlös

Jag är jätteledsen att jag inte orkar skriva längre och jag saknar er alla och blir galen av frustration över att inte kunna göra någon nytta!! Jag hoppas att alla förlåter mig och jag hoppas att ni vill förstå att jag inte vill svika någon och att jag önskar mer än något annat att orka blogga igen, då det gav mig så mycket…

O9RjJzMp

Även om jag inte orkar skriva längre så berättar Jesusmannen för mig om allt ni skriver och gör på fejjan och via min telefon så kan jag läsa ibland, även om jag inte orkar svara och kommentera =0(

Jag hoppas kunna höra av mig LITE oftare framöver, även om det blir korta inlägg?? 🙂

Jag hoppas att ni inte är allt för besvikna på mig och att ni förstår?

DEBATTFOTO 2

Varma HEMIKRAMAR ♥ till er alla!!!!

GOD AFTON!!

66 thoughts on “HEMIMAMMAS KAMP – Nu ser vi slutet??…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Tack för alla hälsningar, förfrågningar och visad omsorg ♥

  2. […] (bilden hämtade jag hos Hemimamma) […]

  3. Svante Svensson skriver:

    Välkommen tillbaka, och grattis på födelsedagen. Kom precis in efter en hundpromenad.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack så mycket min gode Svante!! Hoppas att Aramis mår bra?

      Jag hoppas bara att ni har förståelse för att jag inte orkar blogga som förr även om jag ska försöka att titta in lite oftare framöver?

      Hemikramar ♥

  4. skvitt skriver:

    Jag är mycket glad att du är tillbaka. Du har varit mycket saknad. Jag vet att det är många med mig som både saknat och känt oro.

    Fortsätt att krya på dig. Jag delar detta på FB.

    Stor kram, Hemi!
    Och god jul och gott nytt år önskar jag hela din familj.
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, jag ska försöka att skriva lite oftare framöver, men kommer nog att begränsa innehållet lite kanske för att orka?

      Jag har saknat er alla enormt mycket och tycker det känns vidrigt att inte orka vara mig själv och ge och prestera det jag var van vid innan jag blev sjuk…

      Jag har råkat ut för många motgångar under hösten och vi får se om jag orkar berätta om det vid ett senare tillfälle??

      Varma hemikramar ♥

  5. svorskan skriver:

    Kära Hemi! Jag är glad att du lyckats samla kraft till att skriva en rad! Varmt och stort grattis på födelsedagen! Jag fyller om 11 dagar 🙂
    Jag hoppas att du sett alla hälsningar till dej på inlägget på min blogg. Oj vad glada många blev!
    Jag ser det som ett gott tecken, att du fick till att skriva.
    Varmaste födelsedagskramen och allt, allt gott och god bättring till dej!

  6. Trots allt: Ha Godast Möjliga Jul -o-

    Ett Bästaste Möjliga Gott Nytt År!!!

  7. Tant Otto skriver:

    Grattis på födelsedagen goa lilla Hemi!
    Hoppas din dag blir fantastiskt bra..med tårta och champange tillsamans med de dina…för det är det som är grejen att man ska ha sina familjemedlemmar nära sig…ta vara på de små glädjeämnena ..för det är de som är störst och de som är meningen med livet.
    Så roligt att du orkat knåpa ihop ett inlägg..men det är inte det som är viktigast ..det viktigaste är väl ändå att du blir frisk igen.
    Hoppas att du snart känner dig bättre…och att behandlingen du får hjälper dig på bästa sätt.
    Hemi..tänk på att ta hand om dig själv i första hand och ha inte dåligt samvete för att du inte orkar skriva som förr…allt har sin tid och låt det tar den tid det behöver…Du orkar säkert bättre framöver..
    Stor varm ottofödelsedagskram till bästa hemivännen ❤

    sänder massor av styrka…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för dina rörande och stärkande ord min vän och jag hoppas att din Jul blir riktigt trevlig och mysig ♥

      Ett gott nytt år får vi nog alla??

      Varma Hemikramar ♥

  8. Jag skriver:

    Ett stort och hjärtligt grattis på födelsedagen, Hemi! Hoppas att det vänder snart och att du kan börja få krafter tillbaka så att du mår bättre och känner igen dig själv!
    Varm karm

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det har vänt och jag blir sakta allt starkare – med det tar frustrerande lång tid… det viktigaste är i alla fall att jag inte riskerar hjärtstillestånd längre 🙂

      Varma Hemitackramar ♥

  9. kloktok skriver:

    Nämen, jisses! Inte ska du väl känna krav att blogga när du mår som du mår?!!! För att kunna påverka genom denna blogg behöver du först och främst sköta om och vara rädd om dig själv och dina krafter!

    Såg på något ställe i bloggsfären att du inte mått/mår så bra så jag tänkte kika in här och lämna lite julfridens liljor. 🙂

    Nu såg jag ju att jag kan göra ”2 flugor på smällen” genom att även utbrista i ett rungande hipp hurra och grattis på din födelsedag! 🙂

    Må du få ett godare nytt år 2013!
    kRAM

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jo visst har du rätt – men det är ganska många som litar på att jag strider på barrikaderna när det gäller borrelian och min andra blogg BOTA BORRELIA

      Det har varit svårt att inse att jag har begränsad kraft och det gör mig ledsen.

      Utsikterna för ett bättre 2013 är 100% då inget kan bli värre än det år jag just genomlevt *tar i trä*

      Tack för din varma gratulation och vänliga tillrop

      Varma Hemikramar ♥

  10. grattis härligt att du hör av dej , klart du ska vila och bara göra det du mår bäst av ..kram

  11. Pappan Hasse skriver:

    Grattis på födelsedagen, och kul att se/läsa ett livstecken från dig. Tappa aldrig din humor även om humöret går upp och ner. Hoppas du orkar ta tag i ditt bloggande igen, det är alltid intressant läsning.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Hasse för dina värmande ord – det är alltid särskilt upplyftande när det kommer från dig och jag blir riktigt glad =0)

      Varma jul och nyårshälsningar tillbaka ♥

  12. mariadesuede skriver:

    En cykel avslutas och en ny pàbörjas… Vi är mitt i en period där polerna byter plats vilket skapar naturkatastrofer… Men det är bara att acceptera det…

    God jul och Gott nytt àr!

    Örnkramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, för egen del så ställer jag mig in på 2029 när asteroiden Apophis beräknas krascha in i Jorden….

      Den som lever får se eller hur?

      Varma Hemikramar ♥

      • mariadesuede skriver:

        Ja, fast Jorden är ju under ett ständigt hot av asteroider, det finns ju en chans att jag fàr uppleva dess ankomst…
        Vi fàr ju se hur det blir med den asteroiden… ☺

        Örnkramar ♥

  13. Svante Svensson skriver:

    http://helahalsingland.se/ljusdal/1.5419800-telefonerna-kranglar
    När jag läser sådant kan jag inte låta bli att kommentera.
    Svante

  14. kao skriver:

    Äntligen är du tillbaks! Om än något stukad av sjukdomar och elände. Önskar du tillfrisknar snarast. Skönt att de andra i familjen är bättre.

    GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN (jag fyllde ju den 13:e) och GOD JUL. GOTT NYTT ÅR 😀
    —————
    Jag tror inte ett dugg på domedagsprofetior. Mayaindianerna tyckte väl det räckte att skriva sin kalender tills idag. Inget mer.

    Det ligger folk nedgrävda över hela världen och inväntar ‘det ofrånkomliga slutet’…..I USA finns det folk (läste jag igår) som av fem saker har med sej tre olika sorters vapen, som det nödvändigaste…. Man baxnar!

    OK. Skulle detta vara nåt slut så lär inte de nedgrävda heller begripa det när det är dags. De kan inte göra ett smack, även om de ligger ‘tre alnar under jord’. I min stad finns en man som hyrt ut platser i ett bergrum, där förut Wikileaks servrar låg. Bra affärside’ men inget för mej.

    Man får ta det som det kommer, men jag är helt inställd på att fira en enkel jul med min dotter 😉

    Massa kramar
    Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja den som lever får se onekligen =0)

      Vi kommer att fira en enkel Jul vi med men i år så är ekonomin lite bättre än förra Julen i alla fall…

      Varma julönskningar och grattis i efterskott vännen ♥

      Hemikramar ♥

  15. Agnetha skriver:

    Hej och äntligen är du tillbaka !!!!! ♥
    Har startat ny blogg men endast skrivit ett inlägg ännu, för även här tryter orken.
    Önskar dig och er GOD JUL & GÖTT NYTT ÅR och hoppas vi hörs vidare.

    Kram o kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kan du ge mig länk och tillgång till bloggen för den verkar låst?

      Vi får hålla tummarna att vi båda får ett vänligare 2013 eller hur??

      Varma hemikramar ♥

  16. kickie skriver:

    Trevligt o se dig här igen Hemi. Stort o varmt grattis på din dag. Skönt att dem andra mår mkt bättre. Det måste ordna sig för dig också.
    http://youtu.be/N9zvHhgkiCs hoppas länken fung.
    Varma kramizar till dig vännen.

  17. Sophie skriver:

    Stort grattis på din dag! Önskar dig och din familj en lugn jul. Vi finns kvar här sedan när du känner att du orkar skriva igen, du ska absolut inte känna någon stress över det, ta den tid det behövs fina du.
    Kramar ❤

  18. kickie skriver:

    Förlåt mig! Måste önska en riktigt God Jul o ett Gott Nytt År.

  19. MICAELA skriver:

    Nu har ju klockan slagit över till en ny dag, men jag hoppas du haft en jättefin födelsedag *grattiskraaaam❤*

    När du orkar så kan du bara skriva ett litet inlägg, jag önskar med all kraft att du blir bättre för varje dag som går Hemi!

    Massa massa kramar ❤

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hade en riktigt bra födelsedag. Ungarna gjorde en fin trerättersmiddag och min make bjöd mig på champagne ♥

      Nu känns det som jag äntligen har hittat rätt spår i kurvan =0)

      Hemikramar ♥

  20. skvitt skriver:

    God jul!
    /Skvitt

  21. MICAELA skriver:

    God jul till dej och de dina ❤ kramar

  22. skvitt skriver:

    Om dina krafter så tillåter, då rekommenderar jag detta:
    http://skvitts.wordpress.com/2012/12/30/500-kilos-fisk-i-stim-i-oresund/

    Observera att titeln inte avslöjar innehållet.

    Krya på dig, kram och gott nytt år!

    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har sett inlägget men jag orkar inte ta så mycket information åt gången längre som förr – så det får vänta tills jag mår starkare =0)

      Ett gott nytt år till dig med käre vän

      Hemikramar ♥

  23. madonnan skriver:

    Grattis på födelsedagen i efterskott och hoppas att de trerätters blev lyckade!

    Ta hand om dig, se till att vila och bli frisk – allt det andra finns kvar och väntar på dig.

    Ett Gott Nytt År till dig och din familj!

    Nyårskram från Madonnan

  24. Svante Svensson skriver:

    http://zuzurabi.wordpress.com
    Beundransvärd 13 åring.
    God fortsättning, och Gott Nytt År.
    Svante

  25. kickie skriver:

    God fortsättning på nya året till dig o familjen.
    Goa kramizar vännen!

  26. Agnetha skriver:

    God fortsättning frun !!!!
    Har du helt gett upp bloggandet ? Hoppas du iaf mår bättre. Själv ligger jag på sjukhus igen, fick lunginflammation i julklapp, usch.
    Hoppas vi hörs och du är på benen snart igen.

    Varmaste må-bra-stötte-pep-kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Trist julklapp måste jag säga!

      Tyvärr kan jag fortfarande inte läsa din blogg eftersom den verkar vara lösenordslåst eller nåt sånt…

      Men jag hoppas att allt är bättre vid detta laget??

      Hemikram ♥

  27. MICAELA skriver:

    God fortsättning på det nya året till er ❤ kramar

  28. glamouramamama skriver:

    Vart är du? Sänder dig två låtar iom mitt senaste blogginlägg och hoppas att de piggar upp i vinterkylan.
    http://glamouramamama.wordpress.com/2013/01/27/musik-som-laker/

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du sjunger ju som en gudinna människa!! Jag bugar mig och hoppas innerligt att du blir ”upptäckt”

      Jag delade klippen på fejjan…

      Hemikramar ♥

      • glamouramamama skriver:

        Tack och gulligt av dig. Vart har du varit?

      • HEMIMAMMA skriver:

        Sjuk. Väldigt sjuk och jag knackade på dödens dörr…

        Men nu har det äntligen vänt och jag mår bättre än på över två år…

        Hemikram ♥

      • glamouramamama skriver:

        Jisses!! Vet inte om jag ska skriva en glad eller ledsen smiley. Får bli både och. En ledsen för att du varit dålig, och en glad för att det är bra!!! 😦 🙂

      • HEMIMAMMA skriver:

        Ja, man kan tycka att döden mist sin ”strålglans” när jag nu för femtielfte gången jagar honom ur mitt liv och att han mist sitt nyhetsvärde *ironi*

        Men tyvärr så är det allvar – hur man än försöker skämta om det *ler snett*

        Hemikramar ♥

      • HEMIMAMMA skriver:

        Numera så mår jag ganska bra igen och är på väg åt rätt håll igen och nu orkar jag blogga och skriva igen och inte bara elände =0)

Kommentera

