Hemimammas tankar – Jag har fått en blogaward =0)

GOD AFTON!! Jag har blivit utsedd och fått motta tre nomineringar till ”VERSATILE BLOGGER” ”mångsidig bloggare”

When you’ve been awarded the Versatile Blogger award:

  •  Thank the person who gave you this award.
  •  Include a link to their blog.
  •  Next, select 15 blogs/bloggers that you’ve recently discovered or follow regularly.
  •  Nominate those 15 bloggers for the Versatile Blogger Award
  •  Finally, tell the person who nominated you 7 things about yourself.

Tack så mycket MARIA DE SUEDE JAG och TANT OTTO,  för era awards, jag är både superstolt och hedrad över att ni alla valde mig. =0)

Att välja femton bloggar blir svårt eftersom det finns så många som jag besöker och tycker om.

Så jag tar ledning av själva namnet – Jag väljer ut de mest mångsidiga bloggar jag besöker – som jag inte sett hos någon annan (av Maria eller Jag, Tant Otto eller deras andra nom. tex) 

Mina nomineringar:

GHOSTOPINION

SKVITT

MISS KERMIT

ERVILUCA

KICKIE

GREVINNAN BLÅST

PINGLAN

KYRKSYSTER

FGGGMF

FREKAR

GLAMOURAMAMAMA

KAO

PAPPAN HASSE

Flerbarnsmamma/Asfaleia

NICOLE

Bara den sista biten nu då… sju saker om mig själv?? Kanske saker ni inte visste om mig…

Jag har ju berätta ganska mycket om mina öden och äventyr genom åren… jag vet inte…

Jag vill ju inte bli tjatig eller tråkig eller förmäten…

Vi gör så här:

DE FÖRSTA SJU SOM KOMMENTERAR FÅR STÄLLA VAR SIN FRÅGA, SÅ SKA JAG SVARA SÅ ÄRLIGT OCH UTFÖRLIGT JAG KAN…

DEAL??

GOD AFTON!!

47 tankar om “Hemimammas tankar – Jag har fått en blogaward =0)

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Japp, frågelådan är öppen…

  2. skvitt skriver:

    Tack, jag känner mig ytterst hedrad.

    Vad jag vill veta om dig, det är om du har fått tag i någon scharlakansröt ännu? 🙂
    Ja, alltså, ”scharlakansröt”, det var stavningskontrollens förslag när jag skrev kalashnikov med felstav. 🙂
    Fast det blir ju bra med ”scharlakansröt” som täcknamn för kalashnikov nu när myndigheterna kollar vad vi gör på nätet. Tänk vad vi kan säga till våra barn i framtiden: ”Microsoft stod bakom revolutionen och fixade så att myndigheterna aldrig upptäckte våra förberedelser!”

    Det du, det var väl inte väntat! 🙂

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej jag har inget vapen som är starkare än min penna och mitt förstånd… och med dem kan man frammana alla andra vapen man behöver, den dagen andra än dem behövs… och sedan har jag förstås en kvinnas bästa vapen:

      Ett par höga stålklackade skor =0)

      Hemikram ♥

      • skvitt skriver:

        Kamrater av båda könen – ta på stillettklackarna! Det är dags för revolution! Nu ska vi trampa dem på tårna som på oss trampat uppå!
        🙂
        /Skvitt

      • HEMIMAMMA skriver:

        Det blir bättre om vi tar på oss stilettklackar 😆

        Fnissiga Hemikramar ♥

      • skvitt skriver:

        Min modell har dubbelstilett på varje sko!
        Det syns ju – still är > än stil!
        🙂
        /Skvitt

      • HEMIMAMMA skriver:

        *hehe*

        Du får mig att skratt var gång du dyker upp och jag saknar dig när du är borta… ♥

        Hemikramar ♥

      • skvitt skriver:

        Det var rart sagt.
        Ja, alltså, eftersom du numera så ofta är i Norge, så får du tolka det på vilket språk du vill.
        🙂
        Kram!
        Skvitt

  3. Pinglan skriver:

    God morgon, Hemimamma!
    Gratulerar till nomineringen. O tack för att du nominerade mig. Inte för att jag förstår vad dessa nomineringar går ut på. Jag är ju rätt blygsam av mig och vill inte göra så mycket väsen av mig.

    Min fråga till dig: Vad gör dig riktigt glad?

    Ha en härlig vårdag.

    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Bla du och all din musik gör mig glad… och att höra min minste son skratta numera i stället för att se hans raseri eller höra hans gråt…

      Ha en riktigt fin vårvecka kära vän ♥

      Varma hemikramar

  4. misskermit skriver:

    Tack, det värmer.

    Vilken är din absoluta favorit-tre-rätters-meny?

    Kram på dig

    • HEMIMAMMA skriver:

      Var så god, jag är glad att din blogg finns med sin värme och du med din vackra hund.

      Min absoluta förrätt är en laxmousse som jag gör och brukar servera på ett finn-chrip tillsammans med ruccola och tomater.

      Min favorit varmrätt är gammaldags Dillkött av kalv eller en tournedos med Madeirasås.

      och Till efterrätt vill jag ha en glassbomb jag gör själv med olika sorbeter och glacer

      Hemikramar ♥

  5. Du kämpar ”dygnet runt” för hela din familjs hälsa, med imponerande frenesi, sannerligen! Vore skojigt att höra ifall du i denna kampernas KAMP hittar några sekunder åt Moder Jords hälsa – eller snarare ohälsa. Är det möjligt?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hela mitt liv hedrar den stora modern. Vi lever så miljövänligt vi bara kan och utifrån våra små omständigheter försöker vi hela tiden förbättra våra möjligheter att snåla med hennes resurser.

      Vi slänger inte saker som vi kan laga, tex. Vi köper inte onödiga saker. Jag tar rätt på all mat. Vi kör inte bil i onödan.

      Jag skriver och propagerar MOT KÄRNKRAFT och min blogg är grön med gröna förtecken i sin presentation.

      Hemikram ♥

  6. fgggmf skriver:

    Då måste jag fråga.

    Vad är ditt största ögonblick som människa (förutom barn och familj)?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det är flera saker. Alla på olika plan, men alla handlar om att besegra mig själv eller olika ”demoner” i livet.

      En är när jag läste in dubbel gymnasieexamen i 15 ämnen på komvux och fick 12 MVG i betyg, samtidigt som jag jobbade deltid och var ensamstående med tre barn och gick igenom en uppslitande kärlekshistoria… Idag undrar jag hur jag klarade av det… samma år så vann jag ett Kareoke-SM och var med i IDOL och det var de största ögonblicken rent fritidsmässigt… det var en dröm att få höra att jag kunde sjunga och dessutom att min pappa bevittnade min triumf.

      Hemikramar ♥

  7. ghostopinion skriver:

    Känner mig hedrad och bugar och tackar. Fråga: Väljer du både rött och vitt de gånger du dricker vin till maten?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag brukar välja fisk till förrätt och då vill jag ha vitt vin. Jag brukar välja rött kött till varmrätt och då vill jag ha en Cabernet Sauvignon (rött)

      Jag dricker aldrig Rosé och helst av allt så vill jag ha en god (inte dyr) Champagne…

      Hemikramar ♥

  8. skvitt skriver:

    Jo, och så vill jag ju gratulera dig till det fina priset!
    Kram!
    /Skvitt

  9. […] tell the person who nominated you 7 things about yourself. Tack snälla Hemimamma för att du valde just mig, känner mig stolt och hedrad av utmärkelsen.  ♥ Nu gäller det att […]

  10. Jag skriver:

    Då undrar jag: vad var det som fick dig att börja blogga?
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag började därför att jag skrev ett antal noveller under min KOMVUX-tid och folk sade till mig att jag skulle skriva mer för att jag skrev så bra. Då tänkte jag att jag startar en blogg och börjar publicera novellerna och ser vad folk tycker om dem… Då började jag skriva bloggboken ”Draken stiger i motvind” och folk gillade den… sedan blev det att jag skrev mer och mer om annat och vartefter jag blev sjukare så blev det svårare och svårare att skriva på böckerna…

      Men jag hoppas att jag ska kunna göra det igen när jag blir starkare och friskare, för det är roligt att skriva och jag har så mycket material i mitt eget liv att hämta ur…

      Hemikramar ♥

  11. Grevinnan Blåst skriver:

    Tack, go´aste vän! Du gör mig rörd! Jag har (nästan) gjort som det står angående awarden i mitt eget ”award-inlägg”. Har bara ”töjt på reglerna” liiiite, liiite! 😉

    Jag ställer ingen fråga till dig, för jag antar att du redan har en massa frågor i kommentarer du ännu inte har godkänt! Så min fråga skulle säkert vara väldigt sent ute! 😆
    GrevinneKramar till dig från mig ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu har jag släppt alla kommentarer, så nu kan du börja med att ställa din fråga till mig så ska jag fråga dig sedan *fniss*

      Gratulationshemikramar, du förtjänar priset och jag valde dig för att du alltid försöker att dela med dig av din visdom och värme ♥

      • Grevinnan Blåst skriver:

        Bara en sak jag undrar över. Du som är så envis och har så mycket ”jäklar anamma” i dig… Har det aldrig hänt att du ”gått bet”/gett upp någon dröm eller något du kämpat för? Att du bara resignerat för ”kalla fakta”?

        GrevinneKram ♥

      • HEMIMAMMA skriver:

        Tack käraste Grevinnan, det var en mycket intressant fråga som verkligen fick mig att fundera…

        Detta är den svåraste frågan att erkänna sanningen kring. Ingenting i ”mitt” liv har jag någonsin gett upp egentligen. Jag har segat tills jag nått det jag vill.

        Men mitt vuxenliv startade med att jag förlorade min relation till min mamma (vi blev ordentligt osams) och jag var helt ensam i världen i femton år…Under de åren drömde jag om att vi skulle kunna reparera relationen… När min mellandotter döptes fick jag höra av vänner till familjen att min mamma var allvarligt sjuk och då svalde jag min stolthet och sökte upp mina föräldrar.

        Vi hann träffas en gång innan hon dog i mars 2001. Vi lyckades aldrig reparera det som hänt, men hon visste att jag var vuxen och stark och skulle klara mig själv och jag vet att hon tyckte om min dåvarande make.

        Men jag återfann min pappa och min bror… =0)

        Allt detta lärde mig ännu mer än bara det som hände med Emma, att familjen och de närmaste ska man värna och aldrig skjuta upp ”jag älskar dig” till i morgon

        Det är det enda jag drömt om som jag inte uppnått och aldrig kommer att uppnå. 😦

        Min dröm att kunna lära mig rida ämnar jag uppfylla en dag 😆

        Varma hemikramar ♥

  12. kao skriver:

    Tack, det värmde gott.

    Grattis till den du själv fick.

    Kaoskramar

  13. Svante skriver:

    Har svarat dig ang. award. Är tjurig på den punkten vill inte.
    Svante

  14. […] har blivit tilldelad en prestigefylld Blog-award hos Hemimamma, jag är smickrad och jag tackar ödmjukast för den men jag kommer inte att föra den vidare, så […]

  15. kickie skriver:

    Ett stort grattis till bloggawarden du fick o tackar allra ödmjukast för att jag är en av dem nominerade. Fast jag begriper mig inte på det där med award.

    Nu äntligen har jag rebloggat om Jimmy som du skrev så gripande om när han blev illa behandlad av F-K. Jag är lite seg emellanåt. Läste om att dem bad honom om ursäkt. Vad hjälper det när dem inte är intresserade att gottgöra? Håller alla fingrar o tår för att han ska få rätten på sin sida.

    Här kommer mina frågor:

    Om du var tvungen att tillbringa en längre tid med F. Reinfeldt o han fick höra mkt om dina politiska värderingar tror du då han skulle kunna tänka sig att ändra på sina?

    Föreställ dig att du blivit strandsatt på en vacker, öde ö i Söderhavet, strålande solsken o vajande palmer. Bortsett från fam, vilken vill du helst ska komma till din räddning?

    Om du vann en rekordstor summa pengar vad skulle dem användas till?

    Allt som jag förstår att du outtröttligt kämpar för. Om du tvingades avstå från ngt av det vad skulle du då kunna tänka dig?

    Vilket land skulle du vilja besöka?

    Det får vara allt för denna gången.

    Goa kramizar i massor o hälsa så gott vännen!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag håller tummarna att FK viker sig jag med…

      Det var roliga och intressanta frågor du ställer…

      Jag är helt övertygad om att både Fredrik och jag skulle försöka att omvända varandra, men jag skulle vinna av flera skäl. (och då befinner vi oss på den ön som din delfråga nummer två handlar om)

      Nummer ett jag är kvinna och vet hur man använder kvinnliga argument vid diskussioner *hehe*

      Nummer två och detta är fördomsfulla antaganden: Reinfeldt verkar vara en slipskille och jag tror inte han vet mycket om praktisk överlevnad, vilket gör att han blir beroende av mina kunskaper för att överleva och han är smart nog att inte bita handen som föder honom… *ler*

      Jag har så många historier ur mitt liv som skulle vara sedelärande för honom så han skulle vara komplett idiot för att inte lära sig något ifrån mig. 😆

      Den jag helst ska komma till min räddning är GUD. jag skulle gärna vilja få bevisat att han finns *ler* och jag skulle känna igen honom i motsats till killen i den roliga historien.

      Om jag vann mycket pengar skulle jag inte använda dem för mig själv, utan jag skulle starta en klinik för att bota och behandla Borrelia i Sverige (det är min nyaste dröm)

      Nästa fråga är svårast, men svaret måste nog bli mig själv. Alltså jag skulle finna mig i att vara sjuk om jag fick välja att mina barn fick vara friska och min make i andra hand… i övrigt har jag redan valt bort ett liv i rikedom en gång och står för det valet… min själ är INTE till salu.

      Jag har drömt om att besöka Egypten och Pyramiderna hela livet.

      Detta var roligt, det får jag göra om någon gång…

      Varma Hemikramar ♥

  16. Urban Medin skriver:

    Ja grattis så mycket och jag är glad för att din blogg finns, jag är ofta inne hos dig men dålig på att alltid svara.
    Jag tycker det känns fel att bara skriva något utan att egentligen ha något att säga även om samvetet säger annorlunda, hur känner du? 🙂

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tycker om att se att man varit där och läst och jag blir glad om man bara lämnar en kram eller en gilla tumme om man tycker det är bra skrivet.

      Jag vet att mina texter många gånger ”ställer” krav på den som läser, men jag vill inte att det ska vara några krav att kommentera innehållet. Vill man får man bara lämna ett hej eller annan hälsning och om man vill kan man kommentera det jag skrivit, där och då eller senare när man fått fundera lite..

      Men att se ett livstecken gör mig glad och gör att jag känner att jag inte ”skriver för väggen”

      Hemikramar ♥

  17. Tant Otto skriver:

    Smarta goa hemi…en frågestund…att inte självaste kommissarien kom på det… 🙂

    Stor kommissarig kram 🙂
    Ha en braig dag!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag kunde inte komma på vad jag skulle berätta om mig själv som jag inte redan tjatat om så då blev detta den enkla vägen… =0)

      Ha en bra och go dag du med 😆

      Hemikramar ♥

  18. Pappan Hasse skriver:

    Tack för den fina utmärkelsen. Känner mig extra hedrad när den kommer från dig.
    Min fråga är: vem skulle du vilja hamna i samma hiss med, och hur skulle du utnyttja de 20 sekunder det tar att åka upp till rätt våning (dvs vad skulle din ”elevator pitch” handla om)?

    • HEMIMAMMA skriver:

      *Rodnar* Tack för berömmet 😳

      Jag skulle vilja dela hiss med Jonas Sjöstedt och sedan skulle jag stoppa hissen och sedan via all vägar möjliga övertyga honom om att Vänsterpartiet måste bli svaret för alla Borreliasjuka och ge oss upprättelse diagnos och behandling…

      Först när han lovar att hjälpa mig så får hissen gå igen *LER*

      Hemikramar ♥

  19. […] AFTON!! Härom dagen så gjorde jag ett inlägg med anledning av den blogaward jag hade fått. Men jag visste inte på rak hand vad jag skulle berätta som jag inte redan […]

  20. morsanssvammel skriver:

    Grattis Mamma Hemi!
    Det var Du sannerligen värd!

    Kramar
    /Morsan

Lämna en kommentar