Hemimammas kamp – Då var det den där dagen igen…

AFTON!! I denna timme är den överstånden i vårt rike – men ”over there” är man mitt i den…

En av de där dagarna som man aldrig glömmer.

2 995 människor miste livet i Kapitalismens högborg, Manhattan… och framför allt minns jag hjältarna i “flight 93″…

Vanliga människor som gick samman och försökte stoppa vansinnigheterna och skydda de kommande offren på marken och offrade sina liv för att stoppa terroristerna…

Idag.. numera den 12/11 är det min tredje dotter Trapps födelsedag. 12 år gammal blir hon…

Men hon är inte hemma idag så vi firar henne i helgen som kommer…

Jag glömmer ALDRIG hennes ettårsdag…

På morgonen så satt hon och hennes pappa på golvet och byggde med lego. Två torn som rasade… *rys*

Jag själv var sjuk den dagen och låg i soffan och tittade på TV:n och planerade hennes ettårskalas nästa dag – när jag såg allt som hände live…

Här är några av mina sådana dagar som jag aldrig glömmer:

16 augusti 1977  (Elvis dör)

28 februari 1986  (Palme dör)

28 september 1994  (Estonia sjunker)

28 december 2004  (Tsunamin)

Vad hände/händer då 11 september – förutom det uppenbara?

Ja, det är det Etiopiska nyåret – vilket traditionellt innebär benådning av fångar vilket friger de svenska journalisterna.

Dagny kan fortsätta spilla på sin namnsdag.

1944 bombade engelsmännen Darmstadt med 11 500 dödsoffer

1973 avsätter (och troligen mördar) diktatorn Pinochet den demokratiskt valde presidenten Allende i en militärkupp. (60 000 dödsoffer)

1978 dog Ronnie Pettersson på Monza-banan i Italien – vilket jag minns – landssorg i Sverige

2003 – Sveriges utrikesminister Anna Lindh avlider till följd av de skador hon tillfogades i ett knivöverfall dagen innan. En liten flicka överfalls och mördas utanför sitt dagis av en psykiskt sjuk man.

Mer om 9/11:

http://skvitts.wordpress.com/2012/09/11/for-11-ar-sedan-intraffade-markliga-saker/

2011/03/08/hemimammas-blixtrande-bloggar-9-11-konspirationsteori-och-verklighet/

AFTON!!

24 thoughts on “Hemimammas kamp – Då var det den där dagen igen…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Imperialism är aldrig trevligt… när britterna till slut lade ner sina planer så började amerikanerna….

  2. […] även HEMIMAMMA. Rate this:Share this:TwitterFacebookMerStumbleUponLinkedInRedditDiggSkriv […]

  3. skvitt skriver:

    ”Idag.. numera den 12/11 …”
    Eh?
    Fel datum, eller hur menar du.
    Har du skrivit fel så bara rätta och ta bort min kommentar.
    Kram!
    /Skvitt

  4. mariadesuede skriver:

    Det kanske förvirrar med 12, men det stämmer ju att de ligger efter oss här i Europa…

    Intressanta och kul uppgifter.

    Att den där Dagny jämt ska spilla… 😉

    Örnkramar ♥

  5. Pinglan skriver:

    En del dagar minns man bättre än andra.

    Ha en fin fortsatt vecka. Ha det så gott.

  6. BS Tack goa Hemi !!! ♥ ♥
    Önskar också att någon kunde göra nåt för mig och hoppas läkarvetenskapet ska ta kol på monstret, vad det nu är för nåt ???
    Rättvisa finns det ingen.

    Varmaste kramelikramar och är glad du finns

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja jag vet ju genom maken vilket helvete du har med åtminstone en diagnos (bechterews)

      Och jag är lika glad att du finns vännen och jag hoppas allt vad jag kan att du ska få en gynnsam utveckling på hälsoläget!

      Hemikramar ♥

  7. kao skriver:

    Minns alla datumen och de kommer alltid finnas här hos mej. Liksom hos dej och många andra. De är plågsamma milstolpar i våra sinnen. Våld mot demokrati och mot människor. (Utom då naturkatastroferna)

    Vem minns inte vispoeten Victor Jara, som sjöng tillsammans med fångarna på stadion? Militärerna högg av hans händer för satt han skulle sluta spela. Då fortsatte han, men SJÖNG i stället. Trots sina avhuggna händer, ytterligare en stund – och mördades!

    Grattis ändå, (trots allt) till din dotter som snart är stooooor.

    Kramar
    Kao

  8. kickie skriver:

    Det tragiska tänkte jag inte på. Min slarva. Tack för att du påminner. Tänkte se filmen om O. Palme vid ngt tillfälle. Ska va bra har jag hört o läst.
    Ha de gött vännen!

Kommentera

