Hemimammas tankar – Skön söndag och makelös måndag.. =0)

GOD AFTON!! Vi hade en lugn och skön helg och igår så låg jag länge och mös i sängen med maken och Regina…

I helgen så har JAG för första gången på LÅNG tid lagat maten SJÄLV åt min familj. (!) Utan hjälp och utan att behöva bryta för att vila… Rostade Rotsaker med (sladdrig och billig) entrecote och gräddkokta kantareller.

Så nu – Idag är något annorlunda. Något är på väg att hända.

Hela helgen så har mina armar varit som Cp-skadade med nervryckningar (beror på att borrelia-spirocheterna borrar sig igenom nervernas myelinskidor, vilket ger samma effekt som att ta bort plasten från en elkabel, alltså kortslutningar) vilket gör att de varit helt slut, som om man lyft ett ton och har mjölksyra… vilket gör ONT och det har varit svårt (ännu svårare än vanligt) att sova.

Men när jag vaknade i eftermiddags, så kände jag att jag ville titta till bloggen och till min stora förvåning så orkade jag inte bara svara på kommentarer i min egen blogg, utan jag orkade tänka och kommentera i andras bloggar och det är LÄNGE SEDAN det var på det sättet, snart ett år sedan… (annars har jag svarat med att trycka på gilla-knappen eller några ord bara).

Dessutom så har jag för första gången denna sommar, suttit ute på altanen med en kopp kaffe och njutit av solen, tillsammans med Regina.

Tänk att något så enkelt, var så svårt och nu är så uppskattat?

Så det går sakta framåt och äntligen åt rätt håll känns det som…

Nu är maken och växlar pengar till NOK – för på onsdag åker vi till Oslo igen och det ska bli intressant att  höra vad Dr Alina Tordurson på NORSK BORRELIOSE SENTER säger om mina framsteg…

Allt detta, trots mina CP-armar, gör att jag för första gången på flera månader är GLAD.

GOD AFTON!!

19 thoughts on “Hemimammas tankar – Skön söndag och makelös måndag.. =0)

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Ha en bra vecka alla bloggisar!!

  2. morsanssvammel skriver:

    Det gläder mig att läsa att Du orkat lite granna. Vet annars precis vad Du beskriver. Man är som en trasa i hela kroppen och även i huvudet. När man plötsligt orkar göra några små saker en dag känner man sig som om man vunnit högsta vinsten och livskvaliteten kommer åter lite granna.

    Återigen TACK för hjälpen i torsdags! Gulle Er!

    Kram!
    /Morsan

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, för första gången sedan jag blev sjuk känns det som något väsentligt har blivit bättre 🙂

      Självklart så hjälper vi till – det är vad vänner är till för!!

      Varma Hemikramar ♥

  3. mariadesuede skriver:

    Jag blir glad för din skull, jag hoppas resan blir trevlig även om ändamàlet inte är det trevligaste.

    Fick du bilden?

    Jag skriver pà en berättelse om en som drabbas av borrelia, kanske lägger jag in en annan aspekt… En ren impuls… Sà jag behöver lite info om hur du har upplevt det hela… Jag har ju följt det hela, sà jag behöver ju inte sà mycket info…

    Örnkramar

  4. HEMIMAMMA skriver:

    Kan någon gå in till Yrvädret och be henne släppa ut mig från skräpkommentarerna??

    http://vildvaeder.wordpress.com/2012/08/31/taggad-till-tusen-nu-javar-kor-vi-sa-det-ryker/

  5. Jag skriver:

    De små framstegen betyder så mycket. Man lär sig att uppskatta de små tingen i livet när man tvingats stanna upp. Jag var på ett köpcenter idag och kände mig som en rymdvarelse som trillat ner från rymden, så länge sen var det jag handlade något. Inte helt behagligt och väldigt uttröttande.
    Godnattkram

  6. […] även vad andra bloggare skriver i olika ämnen: Hemimamma, Svante, Johan Kant, Gertie, Helena von Schantz, Hanna, Christer, Anna Troberg, Rick Falkvinge, […]

  7. Pinglan skriver:

    Så härligt att läsa att du mår bra! Bra tecken när man kan njuta av en kopp kaffe på altanen, hihi.

    Blev jätteglad när Du kommenterade i min blogg.

    Hoppas det går bra för dig i Oslo.
    Ha det fortsatt gott.

    Bamsekram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja kaffe är en last vi delar goa TingelingPinglan och den kan jag inte avstå ifrån *fniss*

      Ja jag hade ork att verkligen fara runt i bloggen till min stora glädje och jag hoppas att det fortsätter så… =0)

      Varma Hemikramar ♥

  8. Tant Otto skriver:

    Åh Hemi vad glad jag blir för din skull…önskar att det går bra i Norge och att du blir friskare och friskare…
    Tittar in här då och då …är heller inte så bra på att kommentera längre….men jag finns här och följer dig…

    Stor ottokram…en kommisarie kram en stärkande sådan 🙂

    • HEMIMAMMA skriver:

      Resan gick mycket bra och allt flöt på som det skulle.

      Nu börjar vardagen igen och maken jobbar halvtid, så nu handlar det bara om tid…

      Hemikramar ♥

  9. sölvi skriver:

    Hej…..Kikar in här hos dej,hamnade här via en annan blogg.
    Ha det godt/Sölvi

Kommentera

