Hemimammas tankar – Skadeglädje och kontrovers *hehe* stimulerande TV =0)

GOD AFTON!! Är det någon annan därute som känner sig lycklig som ett barn av ett härligt återseende?

I mitt fall så handlar det om min favorit TV-serie genom tiderna och min älsklingsskurk.

DALLAS och JR!!

(klicka på bilden ovan för ett gott skratt)

Jag kan inte göra så mycket – så andelen TV tittande har stigit i avsevärd mängd för min del.

Tyvärr så är det inte mycket som håller den standard som jag kräver, så oftast så är det halvhjärtat engagemang.

Men DALLAS har jag alltid följt och för ett par månader så började följa originalserien igen kl 19 på TV4 GULD.

Det är en oas i tillvaron.

.

Och nu fröjdar jag mig åt ”Nya Dallas” onsdagar 21 i TV4

Jag har läst om och kan mycket väl förstå teoretiker och forskare som menar att DALLAS är en delförklaring till det kallnande samhällsklimatet med ökad egoism och JAG JAG JAG – där omedelbar behovstillfredsställelse blir något som oförstående föräldrar tvingas hantera med panik, hos barn som inte lärt sig  verklighetens villkor.

De får vad de förtjänar kan man mena, men jag kan ändå känna medlidande.

För vilka motpoler och antirörelser har vi idag som lär ut och illustrerar de verkliga värden i livet som de flesta inte inser förrän på dödsbädden – när det är försent?

Kyrkan har detroniserats och ”Occupy”-rörelsen är för känslomässigt och moraliskt överlägsna individer utan verklighetsanpassat schema… en slags politiska elitister??

Och igår såg jag fem minuter av den nya säsongens ”Ung och bortskämd” innan jag blev så arg att jag stängde av TV:n och gick ut till maken som meckade med bilen. Vi sparar många tusenlappar om året på att vi är både pragmatiska och besitter praktisk intelligens och kan laga saker och kan fixa och dona själva. Och hemma hos oss så bär alla sin egen vikt och hjälps åt – nu mer än någonsin…

Där befinner sig verkligheten för oss och många andra – oavsett vilken filosofi som skapat förutsättningarna politiskt och samhällsekonomiskt…

GOD AFTON!!

8 thoughts on “Hemimammas tankar – Skadeglädje och kontrovers *hehe* stimulerande TV =0)

  1. HEMIMAMMA skriver:

    En halvtimme kvar *ler*

  2. suttecity skriver:

    Ha ha, Aschmed och JR var ju faktiskt lika 🙂

  3. morsanssvammel skriver:

    Jo, det blir mycket TV när man inte är frisk.
    Ni är duktiga på att fixa saker. Det är så bra att vara lite händig och teknisk. 🙂

    Kram!
    /Morsan

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det mesta som folk får betala för fixar vi själva tex så klipper jag hela familjen själv och maken klipper mig *fniss*

      Vi klarar av att ha en liten ekonomi och nu när vi varit sjuka har det varit helt avgörande för vår överlevnad…

      Varma Hemikramar ♥

  4. Anonym skriver:

    Dallas kollade jag första avsnittet, men la sen ner det. Känns som en upprepning från förr, då jag fascinerades av den ondska och de intriger som visades i serienn – att det faktiskt går till så i verkligheten i de där kretsarna.

    ”Ung och bortskämd” var så vidrigt att jag stängde av efter halva programmet. Hur kan man curla sina barn så in i helvete fel?

    Kram/Kao

Kommentera

