Hemimammas tankar – min dotter konstnären – UPPFÖLJNING, barn hjälper barn!!

GOD AFTON!! För några dagar sedan skrev jag om TRAPP, min 12 åriga dotter som aspirerar på att bli konstnär.

Många läste inlägget om det och kom med olika feedback och nu vill jag rapportera om den senaste utvecklingen.

Några har hört av sig och vill köpa hennes tavlor, vilket ledde till en diskussion om var, hur och varför.

Detta är vad hon har beslutat:

JA – man får köpa dem. Utgångspriset är 150 kr eller högstbjudande.

Av varje försåld teckning/målning går 50 kr eller mer beroende av slutpris till Borreliafonden och ska användas till att hjälpa andra barn med Borrelia och detta vill hon göra för att inte fler barn ska behöva lida på samma sätt som hennes lillebror och hon är sådan som vill hjälpa till när hon kan.(Och jag beundrar hennes motivation och envishet)

Hon målar dessutom på begäran och önskemål.

BÅDE jag och hennes pappa har gått med på detta välgörande ändamål med stolthet.

Vi har inte klurat ut hur man ska sköta försäljningen rent praktiskt, men någon i bloggen har kanske en bra idé om hur man går till väga??

Vi avser kontakta pressen när vi märker att det får gensvar för att det ska få uppmärksamhet – både för hennes egen skull – men framför allt för att ljuset ska sättas på BORRELIA och alla de barn som lider av sjukdomen.

Hennes senaste alster som ringmärkts på önskan av ”Marisa” som frågade om Enhörningar:

Som ni kanske förstår är jag mäkta stolt över henne!

Hon har ett lika vackert hjärta som hon har förstånd om vad som är rätt och riktigt i världen.

GOD AFTON!!

23 thoughts on “Hemimammas tankar – min dotter konstnären – UPPFÖLJNING, barn hjälper barn!!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jag hoppas för borreliasjuka barns skull att många vill köpa hennes alster!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      nej jag menar borreliakontot som Johnny Bibeln skapade åt oss en gång – där alla pengar som kommer in ska gå till andra när vi är friska. Då har JAG (och maken) makten över vad som ska gå till vem och jag kommer att se till att de som behöver får hjälp.

      Först i kön står ”Morsans” son tex.

      Vill du berätta mer om Paypal?

      Hemikram ♥

      • skvitt skriver:

        Lägg upp kontonumret igen!
        /Skvitt

      • HEMIMAMMA skriver:

        För er som vill hjälpa till och bidra till kampen för att Kronisk Borrelia ska accepteras som diagnos i Sverige, så man kan få vård och hjälp inom vårt land i stället för att som nu, söka dyr behandling utomlands, finns nu:
        BORRELIAKONTOT
        SEB 5694 – 01 979 15
        Tack på förhand för er hjälp!
        Läs mer om Borrelia i min informationsblogg::
        http://botaborrelia.wordpress.com

  2. Svante skriver:

    Idén förefaller god, har mailat dig.
    Svante

  3. suttecity skriver:

    Ja hon är lika driftigt om omtänksam som mor sin ♥
    Stolt är väl bara förnamnet??
    KRAM!

  4. mariadesuede skriver:

    Sedär, det verkar ju bli nàgot riktigt givande där… HOPPAS!!!

    Jag visade en del av mina fotografier för en väninna, hon tyckte att jag ska tjäna pengar pà dem…

    Örnkramar ♥

  5. Jag skriver:

    Ett beslut att beundra. Hon har ett varmt hjärta och får säkert ännu mer motivation av feedbacken för sina fina målningar.

    Jag måste berätta om det mitt banbarns dagis gjorde i samarbete med en färgaffär. Barnen målade stora akvareller som ställdes ut i ett skyltfönster mitt i stan. De lades också ut på Tradera, där folk fick bjuda på alstren. Jag minns inte till vilket ändamål pengarna gick, men de flesta såldes för över 1000 kr styck! Kanske ett alternativ?
    Kram

  6. kickie skriver:

    Hon är säker på o måla tösen din. Hon kommer gå långt.

    Ha de gött o hälsa så mkt.

    Goa kramen vännen!

  7. Kao skriver:

    Härligt att hon är så go’ och målmedveten i sina val av vad hon vill göra i livet. Kanske hon ändrar sej när hon blir äldre, men det vore ju synd om hon slutade måla för hon är ju väldigt duktig! Det kan du hälsa henne – att hon ‘aldrig ska lägga ner penseln’.

    Hon kommer lätt kunna sälja sina alster bara du fixar rätt ‘kanal’ åt henne att få ut dem. Du har ju fått ett par bra förslag redan.

    När L var 12 ville hon ‘bygga insidan på hus’ och intresset finns fortfarande, men inte för att plugga vidare just nu.

    Kram
    Kao

  8. Marisa skriver:

    Åh vad fin! ❤ Blir riktigt tårögd.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Marisa – vad glad jag blir att du säger så ♥
      Jag ska försöka ringa dig om du kan skicka ditt telefonnummer till mailen du skrev till??

      Varm Hemikram ♥

  9. fgggmf skriver:

    Strålande, men jag vet inte när detta blir att anse som näringsidkande.
    Då tillkommer ju både skatt och moms.

Kommentera

