Hemimammas tankar – Vårt liv med Regina ♥

GOD AFTON!! Regina har gjort sig hemmastadd och nu känns det som vi börjar lära känna vår hund ordentligt…

Och en sak är bortom tvivel…

REGINA är husses hund 😆

Maken mekar med min fina vita VOLVO 245 och Regina är förstås med *LER*

Bilden är tagen av min yngsta dotter (!) Loppan (fem år) i morse, med Jesusmannens telefonkamera…

Många fina bilder tog hon och makens fotoådra tycks vandra vidare i nästa led…

Numera är maken så frisk av antibiotikabehandlingen (mot sin kroniska Borrelia) att han tar med henne på löparrundor i skogen… Det är en fröjd att se dem!! och Regina följer honom vart han går… och sover i hans säng… 😉

Boppans hundskräck tycks vara ett avslutat kapitel och han pratar mycket om skillnaderna mellan olika hundar och varför grannhundarna anföll honom för två år sedan och han tycks ha förstått och bearbetat det mesta i det traumat.

Loppan vågar klappa henne nu och verkar också kunna släppa sin oro…

Allt väl som slutar väl – eller hur?

GOD AFTON!!

16 thoughts on “Hemimammas tankar – Vårt liv med Regina ♥

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Vår älskvärda drottning är i sanning en gåva i livet som är bästa medicinen tänkbar!!

  2. mariadesuede skriver:

    Nu saknar jag Sarabi, min collie, om Boppan hade fàtt träffa henne sà hade han nog ryckt i hennes lànga päls…

    Är du inte avundsjuk pà Regina? 😉

    Ja, Loppan är nog sin far upp i dagen pà den punkten, när det gäller fotoàdran…

    Örnkramar

  3. Jag skriver:

    Vilken rolig och fin bild på de två! Det är väldigt bra när barnen får börja tidigt att fota, det utvecklar seendet och bildsinnet. Jag minns så väl när sonen fotade när han var liten, det blev helt andra bilder än de vi tog och mycket roligare. Mina livsnjutare har ju fått kameror av mig, den ena när hon var fem och lillebror var bara tvungen att få en när han var fyra eftersom hela hans familj hade kameror. När de kommer hit till torpet går vi på fotopromenader ibland.

    Det blev ett lyckokast för er med Regina, så bra!
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja hon har tagit fler roliga bilder som jag hoppas kunna publicera så småningom… barn ser andra saker än oss och det blir tydligt i hennes bilder…

      Jag misstänker att far och dotter kommer att gå på fotopromenader också =0)

      Hemikramar ♥

  4. Rozie skriver:

    Gullig vovve! 😉
    RozieKram

  5. Svante skriver:

    Det är naturligt att mannen i familjen blir den hunden tyr sig till, kvinnor, och barn ställer för höga krav.
    Svante

  6. kloktok skriver:

    😀
    Läste Svantes kommentar ovan och det är då inte min erfarenhet.
    OM nu det inte skulle innebära att det har varit jag som är ”mannen” i min familj. 😉 Nä, det går ju inte generalisera vem som en hund i första hand kommer främst att ty sig till, är min bestämda uppfattning!

    Gullig hund förresten! 🙂
    Fridens liljor

    • HEMIMAMMA skriver:

      Han skojar.

      Min erfarenhet är att hunden tyr sig till den som är ranghög, eller den som mest tar hand om den i familjen…

      Hon är världens charmigaste ♥

      Hemikramar ♥

  7. Svante skriver:


    Tycker denna passar här.
    Svante

  8. kickie skriver:

    Roligt för er med en fyrfota vän o så bra att barnen tycks ha blivit av med sin hundskräck. Bilderna som dottern tagit ska bli roliga o se.

    Ha de gött!

Kommentera

