HEMIMAMMAS TANKAR – I’M STILL STANDING

GOD AFTON!! Efter en lugn och batteriladdande helg utan bloggande och näthat så kan jag konstatera när jag nu återvänder att:

Många har kommenterat och försökt förmedla tro, hopp och lisa och andra har försökt medla. Jag tackar er alla för det stöd och förtroende ni visat mig. Jag står upp fortfarande och om min nemesis anser sig ha vunnit så är det knappast en ärofull seger. Jag har sett att han fortsatt att skriva hatiska ord i andras bloggar och ger sig på de som läser hos mig eller är mina vänner. Klassiska härskartekniker. Jag hoppas att alla ni förstår att jag aldrig avsåg att det skulle hända och jag är ledsen att han beter sig så, men jag vill också påtala att jag är bara ansvarig för vad JAG gör, eller vad som släpps igenom i MIN BLOGG.

Jag har besvarat alla kommentarer utom hans sista. Men i svaren till er andra så finner han sitt. Min avsikt är inte att attackera, men jag försvarar alltid mig själv vid angrepp. ”Kriget” har inte förlorats, bara för att jag förlorat ett slag. Jag fortsätter att kämpa för det jag tror på.

Att han vinner denna striden, både verbalt och kanske civilrättsligt mot en sjuk, i stort sett utblottad kvinna, som är sjuk i en sjukdom som är erkänt kontroversiell, där flertalet läkare förestår “systemet” han annars så hårt verbaliserar förakt för, i alla andra fall utom då det gäller mig, kan knappast vara något att malla sig över eller för, och även på den punkten har jag aldrig tävlat mot honom. Att polisen inte har resurser att beivra brott i verkligheten, än mindre trakasserier och näthat, är nog de flesta allom bekant, och ger också honom övertaget i en sådan process, oavsett vad som verkligen skett. Vilket gör att det bara är slöseri att försöka kräva upprättelse civilrättsligt.

Jag har aldrig eftersträvat att vinna i neslighet eller tarvlighet och snusk. Inte heller betraktar jag det som en större intellektuell seger för denne “man” eftersom min sjukdom ställer mig i ett odiskutabelt underläge redan från början.

Jag kan aldrig vinna oavsett om jag gav det min bästa försök. Vissa har talat för en ursäkt eller försoning. Jag försökte, men det mötte förakt. Om man ger sig hän så gränslöst åt det hat han ger uttryck för så brukar man vanligen inte nöja sig med eller eftersöka en ursäkt utan man eftersträvar oftast annihilation av objektet, enligt min erfarenhet. Jag har mött det förr – i verkligheten, och överlevde med en knapp hårsmån.

Så att erkänna mig ”besegrad” gentemot en som visar noll empati eller klokhet, är knappast något som renderar mig sömnlösa nätter av DEN anledningen i alla fall.

Och ingen verkligt intelligent och empatisk människa skulle se honom som den bättre och ärliga vinnaren i en hederlig kunskapsbatalj, eftersom hans angrepp aldrig handlat om sökbara fakta och kunskap som ska refuseras eller bekräftas, utan från första stund var det frågan om ett brutalt och hårt övergrepp i en fråga, som han ens inte hade med att göra, som i stort sett var utagerad innan HAN lade sig i, i MIN BLOGG.

Om det gällt principen så hade han kunnat adressera ämnet i sin egen blogg utan att ens referera till det skedda och bara principiellt uttalat sig om lämpligt/olämpligt beteende. Men det var aldrig hans agenda, utan bara att misskreditera mig till vilket pris som helst.

Men KRIGET för sanningen om Borrelia är inte över. Och i mångt och mycket, till min stora glädje fortsätter Norrmännen, och bryter marken för oss alla. Framtiden kommer att bli bättre och lättare för alla med Borrelia, det är bara att försöka uthärda den tiden det tar.

Jag vet bara att i fortsättningen är det bäst att hålla sig till att argumentera med mänskliga motståndare. Som håller sig till sakfrågan. Oavsett vilken fråga det gäller. Och voffare och vargar kommer att tas bort.

.

GOD AFTON!!

17 thoughts on “HEMIMAMMAS TANKAR – I’M STILL STANDING

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Tack till de som varit mina vänner och framför allt de som fortfarande ÄR mina vänner.

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Under morgondagen hoppas jag läsa ikapp i alla bloggar…

  3. skvitt skriver:

    Jag hoppas du vinner kriget mot borrelia och med din envishet ska det säkert gå. Men för säkerhets skull så håller jag tummarna!

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja nog är jag envis allt MEN jag för den rättfärdiges kamp enligt vilken religion man än väljer att kategorisera rättfärdigheten under… och jag har ett gott hjärta oavsett vem som än vill baktala mitt förstånd eller andra egenskaper jag en gång hade… och jag kämpar för att andra ska slippa se DERAS förstånd gå förlorade…

      hemikram ❤

  4. […] Jag vill henne inget illa, jag vill henne ingenting! […]

  5. kao skriver:

    Fick du mitt sms?

    Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      ja tack KAO jag kunde inte svara, men jag fick ditt meddelande och jag köpte tidningen och kommer rapportera om artikeln på Bota Borrelia…

      Varma Hemikramar ♥

  6. mariadesuede skriver:

    En trött örnstyrkekram, tittar bara in idag utan att skriva…♥

  7. kickie skriver:

    Ha de gött vännen o hälsa så mkt,
    Goa kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag mår lite bättre för var dag som behandlingen fortgår, men samtidigt så tar medicinerna sin tribut av kroppen tyvärr, så jag har inte de krafter jag skulle önska…

      Men jag ser med stor glädje hur maken blir starkare och mer vital för varje dag som går, vilket ger mig mer utrymme att i lugn och ro koncentrera mig på MIN hälsa…

      Sonens sjukdom tar ett steg framåt och två steg bakåt eller tvärtom och har bra och dåliga dagar men är definitivt bättre än innan behandlingen satte in…

      Massor av Hemikramizar ♥

  8. HEMIMAMMA skriver:

    kan någon gå in till FGGGMF och be honom befria alla mina kommentarer som låsts inne i hans skräppost??

    http://fgggmf.wordpress.com/2012/07/02/fragan-ar-3/#comment-14121

Kommentera

