Hemimammas kamp – Fettskatt Fett Fel!! LCHF Livsviktigt Lärande!!

GOD AFTON!! ÄTA BÖR MAN ANNARS DÖR MAN – ÄTER GÖR MAN ÄNDÅ DÖR MAN…

Nu har man börjat tala om att införa FETTSKATT i Sverige.

Var tredje svensk vill ha fettskatt:

”Vi har aldrig varit så feta i Sverige som vi är nu. Och vi äter mer och mer onyttig mat. Medelsvensken får i sig 90 liter läsk och 17 kilo godis om året. Osunda matvanor i kombination med ett allt mer stillsittande vardagsliv är en dödlig kombination för många svenskar. Andelen svenskar som är överviktiga har fördubblats på 20 år.”

”Men i våra nordiska grannländer ser situationen annorlunda ut. Där har staten börjat beskatta onyttig mat för att få folk att äta sundare. I Danmark finns det sen i höstas en skatt på mättat fett. Det innebär att livsmedel som glass, kakor, färdiga rätter och charkprodukter är dyrare än i Sverige. Och i Finland finns en punktskatt på socker som gör att läsk och godis blivit dyrare.”

Enligt artikeln så är politikerna ointresserade. Jag hoppas att det innebär att de förstår galenskaperna och inser att vi i Sverige som första land i världen har vänt siffrorna till en nedåt trend.  Skulle man införa skatt,  så åtminstone skatt på socker i  så fall.

Socker behövs inte. Socker är boven och allt det som kroppen bryter ner till lättlösliga socker arter. KOLHYDRATER

Fett är essentiellt för hjärnan och nerverna. Fett gör dig mätt. Till skillnad mot ”High fructose corn syrup” som livsmedelsindustrin börjat använda i maten i allt större omfattning. Majssirap är billigare och sötare än rörsocker och började därför ersätta vanligt socker i mat och dryck. Majssirap förändrar hjärnans kemi.  Majssirap påverkar hormonet leptin som reglerar vår aptit. Problemet är att när vi intar majssirap känner vi inte när vi blir mätta. Vi fortsätter helt enkelt att äta och dricka.

Ett krig mot fett annonserades i hela västvärlden. Endokrinologen Robert Lustig varnade tidigt för riskerna med majssirap, men hans rykte skadades medvetet eftersom hans hälsovarningar hotade hela matindustrin. Istället hävdade den amerikanska kongressen att fett var orsaken till den sjunkande amerikanska hälsan. Lowfat-industrin skapades. I Sverige hittade vi på nyckelhålsmärkningen.

6-8 brödskivor om dagen Mediaindustrin fungerande som ”folkbildningskanal”. Följden blev att ytterligare en ny industri för ”fettsänkande” statiner skapades mot kolesterol som utpekades som en stor bov. När forskarna till slut fick fram budskapet att hjärna och nervsystem helt naturligt består mest av kolesterol hittade den uppfinningsrika industrin på att det ”onda kolesterolet” måste skiljas från det ”goda kolesterolet”. Försäljningen av statiner kunde fortsätta. Matindustrin och läkemedelsindustrin delade allt mer samma intäktsintressen runt mat.  ”Lösningen” var att ersätta fettet i maten, med ännu mer socker.

Samtidigt introducerade matindustrin begreppet ”snacking”, att vi ska äta snacks som mellanmål. I Sverige genomförde Brödinstitutet annonskampanjen 6-8 brödskivor om dagen. Ännu mer socker i våra liv blev följden och kolhydratrelaterade sjukdomar kom i släptåget.

Där har vi en stor anledning till min skepsis inför allehanda myndigheter som ska styra in oss i olika saker och verkligen inte har VÅRT bästa för ögonen utan kapitalets.

KÄLLA

Se filmen och verkligheten om vem och vad som gjorde oss tjocka:

.

Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=l4-Xztw7tOY&feature=related

Del 3 http://www.youtube.com/watch?v=6UaUQ0H8crQ&feature=related

Del 4 http://www.youtube.com/watch?v=g0ptyXd1fbQ&feature=related

På KOSTDOKTORN hittar du verkligt pedagogiska förklaringar hur kolesterol fungerar.

Och om du verkligen vill lära för att rädda ditt liv och stärka din hälsa så rekommenderar jag MATREVOLUTIONEN.

GOD AFTON!!

19 thoughts on “Hemimammas kamp – Fettskatt Fett Fel!! LCHF Livsviktigt Lärande!!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    För alla som lider av reumatiska och immunologiska sjukdomar så förbättras hälsan märkbart om man börjar äta mer fett och tar bort socker och vetemjöl…

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Kan någon som får sina kommentarer igenom släppta prata med Lincoln och be honom släppa ut mina kommentarer från skräpposten?

    http://parasitstopp.wordpress.com/2012/06/25/mammons-tempel-borserna-och-petrodollarsystemets-fall/

    Mina försvinner och jag kan inte förmedla min situation själv till honom!!

    • Svante skriver:

      Din önskan är utförd.
      Svante

    • Svante skriver:

      Han har i alla fall lagt ut din kommentar på sidan din länk var till, och den kommentaren fanns inte då jag skickade uppmaningen. Hos mig finns det väggmålningar från Kårböle kyrka.
      Svante

      • HEMIMAMMA skriver:

        Hoppas att alla andra kommentarer är utsläppta också ska kolla upp saken…

        Jag såg dina fina bilder!!

        Kan du ringa?

        Hemikram ♥

    • superzeke skriver:

      Hej Hemi

      Funderar på varför du hamnar i skräppost. En idé jag fick är att många som du kommenterat har anmält dina kommentarer som spam/skräp. Och att du då till sist har hamnat på någon/några ”spam-listor” som rent automatiskt slänger dina kommentarer i skräpkorgen.

      Då är det frågan om vilka kriterier de sorterar efter, IP, mailadress, webbadress eller kanske något annat. Det jag funderar mest på är mail-adressen som nästan alltid skall lämna när man kommenterar. Du skulle kunna testa med en annan mailadress kanske.

      Det var mest en idé jag fick alltså.

      • HEMIMAMMA skriver:

        Hej min vän Zeke ♥

        Jag hoppas verkligen inte att folk anmält mig som spam.

        Jag tror/hoppas att det är ett tekniskt missöde från WP’s sida.

        Men hos de flesta av er har ordningen återställts när ni avmarkerade mig som ”inte skräppost”

        Vi får se framöver hur det blir??

        Hemikram kamrat ♥

  3. Eva Ivarsson skriver:

    Tack för att du berättar om fetma, sjukdomar och de stora bovarna kolhydraterna! Det kan inte nog ofta tryckas på , särskilt idag när ”farligheten” med kött slås upp i alla media igen ! Så mycket fel blir det om man inte söker kunskap själv o har ett kritiskt o logiskt tänkande! Vi behöver det naturliga fettet o mindre kolhydrater för att minska på inflammationer, man får inte glömma våra barn o gamla heller – viktigt! Lycka till med din egen hälsa:=)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Eva för ditt glada tillrop ♥ och vi är helt överens om hur viktigt det är med kunskap, men som med det mesta annat i samhället så är det något som alltmer blir för de rika liksom hälsa och vällevnad och välfärd. Den som kan betala för grönsaker och bra kött.

      Och i skolan fortsätter barn att få äta den förgiftande maten som skapar sockerberoende och ohälsa…

      Så viktigast av allt är att fånga upp fattiga barn, så de får en chans till revansch…

      Alla tre är på god väg och har gott hopp, steg för stapplande steg närmar vi oss hälsan igen och med stor hjälp av omlagd kost…

      Hemikram ♥

  4. Skönt att det i alla fall lösts upp en del fördomar mot fett ..jag som växt upp med en fettfobisk mor /vegetarian
    har testat äta mer fett nu och jag ar inte gått upp mer för det ..även om jag inte klarar en strikt LCHF så slipper jag iaf hunger och sötsug..det ÄÄR jag glad för ..dessutom blir det så mycket godare det jag ‘får’ äta

  5. Älskar dina ord!!! Känns nästan som om jag skrivit det själv. Tack för att du kämpar och orkar det… ❤

  6. kickie skriver:

    Bra skrivet vännen. Trots LV:s rekomendationer blir många allt mer sjuka. Finns kan jag tro en uträkning o det handlar mkt om pengar. Tror inte på extra skatt. En som är beroende av socker köper säkert ändå. Största boven i dramat när det gäller sötsaker är säkert kolhydraterna. Jag vill gärna ha ngn pot ibland, men skulle kunna tänka mig att försöka avstå från ris o pasta, samt minska ner på brödet. Nu går larmrapporterna om farligheten med LCHF. Snacka om att dem börjar bli desperata.

    Va skönt att du mår bättre nu. Hoppas verkligen det fortsätter gå åt rätt håll.

    Goa kramizar till dig o fam!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Kickie. Precis som en knarkare och en rökare så tror jag att en sockerberoende person fortsätter att inta sin drog.

      Jag tror att Potatis är mindre farligt än pasta och vetemjöl, men i begränsade mängder. Potatis är och förblir den fattiges mat.

      Larmrapporterna låter sjuka vara just sjuka, så dem har jag lärt mig att bortse ifrån sedan länge och litar på VETENSKAP istället – som inte är kapitalistiskt vinstdriven längre; och min egen kritiska förmåga att tänka.

      Ja, min familj och jag vinner kampen. Vi kommer att bli friska till slut – även jag, som är sjukare än de andra.

      Det slår vad myndigheter och förstå-sig-på:are kan hävda.

      Varma Hemikramar ♥

      • kickie skriver:

        Potatis innehåller mkt näring precis som tex ägg har jag hört. Jag har också bloggat om fettkriget.

        Ha de bra vännen o hälsa så gott.

        Goa kramen till er alla!

  7. kao skriver:

    Sockerberoende är lika starkt som heroinberoende, suget alltså, har jag läst. En studiekamrat skrev redan i december 1999 om sockerberoende, en mycket bra slutuppsats, men hon fick den underkänd!!! Man visste inte tillräckligt om sockrets farlighet då och att man kan bli svårt beroende av det.

    Jag äter inget socker eller vita, raffinerade produkter. Inte heller mjut bröd. Men om jag steker en bit fläskkarrre’ så sugs det fett som finns i karre’n in i köttet och jag äter inte de bitarna med fett. Jag får i mej tillräkligt ändå.

    I försommarens ljuvliga dagar kan jag inte låta bli färskpotatisen, för den är så enormt god. TRor inte den skadar mej. Men ris och pasta är inte min grej alls. Äter enligt den gamla tallriksmodellen, men med lite mindre kolhydrater än förr. Hos oss blir det mycket fisk (stilla havs-torsk eller dito lax) och kyckling. Mycket spenat, broccoli och morötter. Det är vår basföda.
    —————–
    Om du tvingades välja bara 5 födoämnen, vilka skulle du välja då?

    (Vi räknar inte in kryddor här, eller soja och sånt.Inte heller dryck).

    Jag skulle välja morötter, broccoli(eller spenat), fisk, kyckling och apelsiner(eller bananer). Då tror jag att jag skulle få i mej allt jag behöver och kunna överleva på det.

    Kram
    Kao

  8. […] mat, som allt annat är en kunskapsfråga. Vad är nyttigt eller inte? Vad är besprutat? Vad är genmanipulerat? Vilket kött är fullpumpat […]

  9. […] Sedan tidigare har jag skrivit om  “Den Hemligen kocken – Det okända fusket med maten på din tallrik”  och “MATREVOLUTIONEN”, böcker som väckte mig ur min förvillelse och fick mig att börja läsa på om fett. […]

Kommentera

