HEMIMAMMAS KAMP – PENGAR EU och strutsmentaliteten…

GOD AFTON!! Alla de farhågor, som vi som är insatta i ekonomin och hur FRACTIONAL RESERVE BANKING fungerar, går i uppfyllelse. Grekland och Spanien lever på nödlån. Nästa bricka i dominospelet väntar…

Men majoriteten i vårt land trycks ointresserade eller oinsatta. Många går runt i den största bubblan av dem alla; nämligen den som säger att ”Det drabbar inte mig och jag behöver inte bry mig”  I Stockholm tycks den strutsmentalitetn vara särskilt stark och bolåneslavarna stoppar huvudet i snaran utan vare sig eftertänksamhet eller att ana att snaran kan vara den som hänger dem.

Här är en humoristsikt förklarande video:

.

Men enkelt sagt så EU-zonen är särskilt utsatt genom just att man envisas med att ha en stel och ensidig pengapolitik av åtstramningar.

Om man inte investerar så finns det ju ingenting som genererar verklig tillväxt.

Nu röstar man igenom ESM avtalet och då blir svårt värre.

.

Vad är pengar och hur fungerar de? Det är väldigt komplicerade frågor att besvara, men med tanke på den bolånebubbla som håller på att bygggas upp och att USA”s skulder växer med 1000 miljarder PER DAG (till Kina) och idag överskrider 100% av BMP… så kan det vara av betydande vikt att förstå hur det nuvarande monetära systemet fungerar.  För det kommer att kollapsa… Man vet inte exakt NÄR… men det kommer…

Tyvärr är jag icke pedagog nog att förklara saken själv utan i detta inlägg kommer jag att lägga ut två MYCKET pedagogiskt uppbyggda tecknade filmer som förklarar det hela.

Den första är lite förenklad och kortare.

.

Den andra är en serie om fem delar för den som vill få en något mera fördjupad bild, med den historiska bakgrunden… börja med att titta på det första klippet och när det är slut klickar du dig vidare antingen här eller viaYou-Tube.

.

Här är 1:a delen ur en dokumentär av SVT om anledningen till att vi lever i det system vi ser förfalla runt omkring oss.  Se de fem övriga delarna på You-Tube.  De kommer att förändra din bild av vem som har makten i Sverige, som ovan filmer om själva pengarnas funktion och betydelse. Den kallas ”Novemberrevolutionen”

.

Sedan kan jag rekommendera två mycket bra bloggar om just pengar och bankers beteenden.

http://blogg.aftonbladet.se/superzeke

http://blogg.aftonbladet.se/parasitstop

Här en tråd på Flashback om pengars skapande:https://www.flashback.org/t566496p3

Med detta inlägg vill jag visa att jag, trots att mycket av mina tankar kretsar kring Borrelia och alla dess konsekvenser och tillhörande problematik, inte är enkelspårig. Jag är medveten och beredd. Jag har huvudet ovan sanden 😆

Världen efter kraschen kommer att bli annorlunda.

”Forwarned is forarmed”

GOD AFTON!!

11 thoughts on “HEMIMAMMAS KAMP – PENGAR EU och strutsmentaliteten…

  1. Anonym skriver:

    Jag lever på kredit…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Många lever på kredit och lånad tid. Tyvärr.

      Genom min make så fick jag ett bolån på halsen, men underdimensionerat tack och lov och vi har inga andra skulder, så länge huset står kvar så får vi tillbaka vår pengar då huset är värt mer än skulden. I dessa dagar ska man nog akta sig för att ha för mycket affärer på banken. Eftersom man inte fån särskilt mycket ränta så är det klokare att ha pengarna hemma eller på någon av nätbankerna tror jag. Mindre risk att drabbas vid en sk BANKRUN då…

      Hemikram ♥

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Och så tjatar jag vidare och ber er kolla skräpposten efter mina kommentarer??

    (börjar kännas löjligt)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag brukar trycka på ”Gilla knappen” för att visa min närvaro.

      • Rozie skriver:

        Hallellå där, ”Skräpiga Hemi”! 😆
        Jag och Grevinnan Blåst kollar ALLTID skräpposten! Och tro´t eller ej! Men där ligger allt som oftast lilla Hemi och lurar! 😉
        Har du kollat med WP supporten varför du anses vara ”skräppost”?

        RozieKramar ♥

      • HEMIMAMMA skriver:

        Hej Rozie, tur att du är vaken och fångar upp mig när jag förirrar mig in i skräpet. ♥

        Jag har faktiskt ingen aning om varför jag hamnar där och jag vet inte hur man får kontakt med supporten heller

        VET DU??

        Varma Hemikramar ♥

  3. Svante skriver:

    Tror jag har kommit på hur man infogar You Tube i inlägget idag, men vad jag märkt är det bättre att starta från en länk, för där glappar det inte, utan text, och musik är synkront. Kolla länken till björnen i Kårböle på min blogg.
    Svante

  4. skvitt skriver:

    Tumme!

    /Skvitt

Kommentera

