HEMIMAMMAS TANKAR – Sex på hjärnan… sjukt sexigt?? =0)

GOD AFTON!! Det sägs att munnen talar om det hjärtat är fullt av – som en parodi, så är huvudet fullt av det kroppen är tom på.

SEX, sex sex… Även där påverkas mitt liv av min sjukdom.

Men till skillnad mot det mesta annat när det gäller Borrelian – så är den aspekten faktiskt hoppingivande.

Sjukt sexigt eller sexigt sjukt? 😆

Innan man äntligen – genom tester och kliniskt skicklig bedömning av läkare (mycket ovanligt i Sverige) – får diagnosen BORRELIA, så passerar man vanligen ett antal differentialdiagnoser. (kan TEX vara FIBROMYALGI, ME ALS, MS, ADHD och andra, ofta neurologiska diagnoser).

I mitt fall så var det ENDOMETRIOS/ADENOMYOM som ger obotliga skador och smärtor i buk och könsorgan. För mig innebar det i verkligheten att jag inte kunde ha ett normalt sexliv. Det är inte så roligt när det känns som tusen knivar sprättar upp en inifrån.

Idag så vet jag att de smärtor och skador som gjorde att jag fått missfall och nästan dog i Utomkvedshavandeskap beror på Borrelia och den co-infektionen som kallas TWAR, men det gör att jag faktiskt kan hoppas på att få tillbaka sexlivet i takt med att jag förbättras i övrigt. Smärtorna minskar i takt med att behandlingen fortskrider och det är det enda som just nu går min väg. (vilket också bevisar för mig att diagnosen och behandlingen är riktig)

SÅ – I dessa dagar så försöker jag tänka på de positiva aspekterna av mitt liv för att orka med alla de negativa konsekvenser det innebär att leva och bo i ett land som präglas av strutsmentalitet…

Bla annat att få en faktura där jag ska BETALA 400 kr för den obefintliga vården på avd. 151 på PRIMA/Danderyd.

Men maken har varit mycket förstående och säger ”mig blir du aldrig av med” och bryr sig inte det minsta om att jag inte kunnat uppfylla mina äktenskapliga plikter på det sätt jag skulle önskat, eller att jag förnärvarande är en partner som lämnar mycket övrigt att önska.

Han tror på framtiden och på att jag ska repa mig. Jag hoppas innerligt att han får rätt.

Jag verkar ha blivit av med min ”hälsporre” också och kan gå bättre idag än för fyra månader sedan.

I morgon bitti åker vi till Oslo för nästa kontroll. Kl 14 ska vi vara där.

Men nu tänker jag tänka på sex…

NYTT INLÄGG PÅ BOTA BORRELIA

GOD AFTON!!

6 thoughts on “HEMIMAMMAS TANKAR – Sex på hjärnan… sjukt sexigt?? =0)

  1. HEMIMAMMA skriver:

    I dag är första dagen av resten av mitt liv.

    Jag tänker inte kasta in handduken. Hur tungt det än blir.

    ”It aint about how hard you can hit – its about how hard you can get hit and still move forward”
    Rocky Balboa

  2. suttecity skriver:

    Vår lilla kämpe! ♥
    Härligt att hälsporren har gett med sig och hoppas att det blir en bra tur till Arenakliniken.

    KRAM!

    • HEMIMAMMA skriver:

      *fnittrar*

      Ja, nog är jag en kämpe av lång och ohejdad vana och tack och lov så har jag alla i bloggen som visar mig att jag behövs och gör skillnad och min familj låter mig inte ge upp heller…

      Om det håller i sig och smärtorna i fötterna håller sig borta så kommer jag att kunna börja röra mig igen…

      Varm hemikram ♥

  3. kao skriver:

    Kan man inte ha sex av olika anledningar(t.ex sjukdom, utmattning el.dyl) , så kan man i.a.f visa sin kärlek genom öm och kärleksfull beröring och inte minst på de verbala skalan. PLus att man förstår varandras ev.problem.
    Jag känner flera kvinnor vars karlar inte kan genomföra sex pga potensproblem som beror på olika saker. Hur det skulle vara om situationen vore den motsatta undrar jag hur länge man fick behålla sin karl – eller om otrohet kan komma in i bilden.

    Det är just därför jag skriver som här ovan.

    Kramar
    Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Visst är vardagsömheten viktigare och jag har tur som har en make som inte ”ställer krav” utan har full förståelse för situationen som den är.

      Men han älskar ju HELA mig – så det är inte konstigt egentligen..

      Hemikram ♥

Kommentera

