HEMIMAMMAS KAMP – BLOD, SVETT OCH ATT GRÅTA BLODIGA TÅRAR

GOD AFTON!! JAG ÄR SJUK, DET VET ALLA… (utom svenska läkare) och nu har jag gett upp kampen att få hjälp från svenska vårdapparaten och nu kommer jag att hålla mig till privata och utlandsbaserade vårdkontakter.

Kampen har kostat mig blod svett och tårar…. många tårar. För att inte tala om pengar…

Min grundsjukdom är Borrelia i tredje stadiet, alltså svårbotad, sen kronisk Borrelia.

De symptom jag genomlider är invärtes smärtor, allvarlig amnesi och närminnesförlust och ”tröga” tankar, tillika svettningar och ont i leder och en kraftig huvudvärk i frontalloben. Och kognitiva störningar… KONSTANT

På det lägger vi en aktiv TWAR-infektion, alltså Gunde Svansjukan, med enorm trötthet och bröstsmärtor och ibland svårigheter att andas med ”hållkänsla” och hjärtpåverkan.

Båda är bevisade med  bland andra CD 57 tester (som svenska läkare inte ens vet vad det är) och jag behandlas av min norska läkare Alina Thordarson (på Norsk Boreliose Senter beläget på ARENAkliniken i Oslo).

För de ovan nämnda sjukdomarna får jag Doxyferm och Azitromax och jag fick från början, malariamedicinen Plaquenil.

(läkarna på Danderyds psykiatriska avdelning 151, med Dr M. C. i spetsen, anser mig vara inbillningssjuk).

För ett par veckor sedan var jag och maken, i hemlighet, på besök hos en svensk läkare som hjälper Borreliapatienter. När han gjorde en av de grundligaste läkarundersökningar jag genomgått, så kunde han konstatera att jag inte tål plaquenil och att jag kunde få ett hjärtstopp av den. Så han bytte ut medicinen mot en annan; Artemisia som görs av malört.

Nej, inte den malört som Strindberg mfl intog som ABSINT, utan en kinesisk malört, som är helt ofarlig. Men den gör samma verkan som Plaquenil utan farliga bieffekter. (vilken kommer från Tyskland)

Vidare så insåg Dr X vid undersökningen och genomgången av min anamnes, att jag med största sannolikhet också har/kan ha tre andra infektioner, vilket är anledningen till att jag inte är frisk än:

Bartonella, Babesiosis och Cocksackie-virus. Tester ska tas men läkaren var så övertygad kliniskt, att han skrev ut den medicin som bör göra mig frisk och jag har väntat på att få pengar nog att köpa ut den, då den kostar 800 kr… RIMACTAN, en tuberkulosmedicin och en av de starkaste antibiotika vi har.

Nu har jag börjat ta den.

Och nu gråter jag blod…

Bildligt talat. Det är nämligen så att medicinen missfärgar alla kroppsvätskor röda. urinen, tårar, ja allt blir rött…

Nu får vi se närmaste veckorna vad som händer med kroppen.

I veckan som kommer, så gör vi ett nytt försök att åka till Oslo i stället för det som ”frös inne” på grund av Överläkaren på avd 151,  och senare i veckan ska jag träffa min nya psykiater, som enligt avd.läkaren ska vara mänsklig och human. Det lär visa sig hur det är med den saken.

Under tiden så får min familj stötta mig för att hantera min depression och ikväll har maken ordnat så vi ska gå på ”Dark Shadows” och mina bästeföräldrar är barnvakter. Jag gillar ju Johnny Depp, så vi får se om han lyckas locka fram ett skratt.

Han är vampyr i filmen och lever ju av blod, så det passar min sinnesstämning 😆

.

Ha en lustig lördag alla bloggers!!

GOD AFTON!!

17 thoughts on “HEMIMAMMAS KAMP – BLOD, SVETT OCH ATT GRÅTA BLODIGA TÅRAR

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Håll tummarna att den nya behandlingen hjälper…

  2. Jag skriver:

    Ja, det får vi verkligen hoppas – och att den nya psykiatern är mänsklig och bra!
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja… jag hoppas att ödet ska ge mig en frist av nåd och kraft.

      För för varje dags kamp så känns bilden av den starka livsglada roliga sexiga kvinna jag en gång var, allt avlägsnare…

      Finns det ens en chans att återta något av det jag förlorat? Hur skaffar man livsgnistan åter?

      Varm Hemikram och tack för att du lyssnar på mina tankar. ♥

      • Jag skriver:

        Jag är inte rätt person att svara på det. När min man ska åka och handla och han frågar vad vi behöver, får han svaret ”Livsmod.”
        Kram

      • HEMIMAMMA skriver:

        Ja, livsmod… men i mitt fall saknas inte modet utan kraften… Jag har slagits för mitt liv i 43 år… och alltid tagit fajten och alltid ansett livet vara värt det och jag har hittat kraft ibland vet jag inte hur men det tycks alltid komma någonstans ifrån… men nu sedan allt detta hänt så tycks kraften svika mig och jag vet inte längre var jag ska finna den…

        Jag vill inte dö men jag har ingen kraft att leva… =0(

        Jag vill helst bara rulla ihop mig till en boll och säga; lämna mig ifred…

        Undrar om hungerstrejk skulle påverka människor att ändra sin människoinställning till vem som ska få känna värdighet och värde?

        För människor som begår självmord tystas bara ner i statistiken.

        Återigen tack för att du lyssnar på mina tankar…

        Hemikram ♥

  3. suttecity skriver:

    Tummarna är blå vid det här laget – blåa tummar och röda tårar – det är ju RGRM-färger det! Då kan det bara bli bättre!

    Kram på sig vännen och hoppas att filmen var bra! ♥♥♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      När vi stod i kön för att hämta ut biljetterna, så ringde akutteamet för att kolla om jag levde fortfarande… *ler snett*

      Ganska komiskt att titta på en film om en odöd som ”lever” under en förbannelse. För om jag hade varit skrockfull så hade jag svurit på att jag själv också lever under en förbannelse… om att aldrig får vara lycklig någon längre stund och vägras frid och ro. Och att vara levande död känns som en god metafor för hur jag mår…

      Filmen var bra på alla vis och ett och ett annat skratt undslapp mig, men det var blott en stunds förströelse…

      För att verkligen bli frisk så krävs det att läkarna låter mig få läka i fred utan att sätta blåslampan på mig som bara gör att jag mår sämre.. Så jag kan få chansen att känna att jag VILL leva och orkar kämpa igen och inte ser döden som en väg ur stressen och hetsen och ett sätt att få frid…

      Men timme för timme så hänger jag kvar i fåfäng förhoppning om att någon en dag ska ge mig respit och respekt.

      Och jag är tacksam att så många nätvänner drar i trådarna som håller mig kvar…

      Varma tacksamma hemikramar ♥

  4. Hoppas läkaren kollade upp B12.

  5. […] sidan om att blogga om sjukdomen (och annat), hur den förlöper, hur den fungerar och vad den beror på, samt vilken bot som finns […]

  6. Pinglan skriver:

    Vad kul att gå på bio. Du kan behöva lite avkoppling mitt i allt det tuffa du genomgår nu. Hoppas du hade trevligt.

    Själv såg jag ”Diktatorn” härom dagen och den var rolig och dråplig.

    Ha det så gott du förmår.

    Varm kram

  7. kickie skriver:

    Kikar in lite här vännen. Får hoppas den psykiatern är bra. För djäkligt att du inte blir trodd av sjukvården.
    Ha de gött o hälsa så mkt. Goa kramen.

  8. HEMIMAMMA skriver:

    Tack för att du finns Kickie ♥ Ni ger mig anledning att inte släppa taget… att hänga kvar en dag till… tack för att ni försöker att locka mig bort från stupet.

    Hemikram ♥

  9. lovetolivemore skriver:

    Hej Hemimamman!
    Följer din blogg och känner igen mig i så mycket! Just det här att bli deprimerad och inte förstå vart man ska få krafterna ifrån till att bara orka en timme till är något jag nästan vill förtränga för det var så fruktansvärt jobbigt. Att knappt orka gå från sängen till soffan och varje liten grej (som att resa sig och fixa en macka) är som att bestiga berg. Nu har jag ätit antibiotika över ett år och mår MYCKET bättre men inte bra. Har nu fått reda på att jag också förmodligen har bartonella och börjat med Rimactan. Problemet är att magen nu börjat säga ifrån rejält så jag får hålla upp med medicinerna under veckor emellanåt för att läka magen, för att sen ta nya tag. Tycker att Rimactanet ändå verkar göra stor skillnad. Till hösten blir det en IV-behandlings period om inte jag är helt bra då. Har redan bokat för det. Då blir det att bo i Oslo under minst ett par månader. Inte kul, men vad gör man inte för att bli bra! Förstår verkligen dig i ditt mående och lider med dig. Det kommer att bli bättre om några månader men det är tufft i början av behandlingen. Önskar dig lycka till och det ska bli intressant att följa din behandling.
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Love!

      Tack för din vänliga kommentar. Det gläder mig att min blogg hjälper andra på vägen att inte känna sig ensam i skiten. Ja, det är ett helvete att få kraft, men alla vänliga människor med varma tillrop är en stor kraftkälla mentalt för mig i alla fall.

      Jag får också problem med magen ibland men jag avhjälper dem genom att dricka Kolliodalt silver och ta probiotika ”Lactiplus” och dricka Proviva med bacillkultur. Det hjälper mig i de flesta fall. Dessutom gör det stor skillnad om jag utesluter Vetemjöl som tyvärr skadar tarmen mer än det gör nytta.

      Kanske du ska pröva mina metoder så slipper du ta svindyr IV behandling?

      Jag håller alla tummar och tår och sänder styrketankar till dig!!

      Hemikramar ♥

Kommentera

