HEMIMAMMAS FRÄCKA FREDAG – SJUKT LÄKANDE OM LÄKARE =0)

GOD AFTON!! IDAG TÄNKER JAG HÅNA DEN YRKESGRUPP JAG KÄNNER MEST FÖRAKT FÖR NUFÖRTIDEN – TOM MER ÄN ALLIANSPOLITIKER – DET ÄR BETITLADE LÄKARE – SOM SITTER PÅ HÖGA HÄSTAR

Det finns säkert en och en annan läkare därute som är läkare via kall, och känner till Hippokarates ed om att ”först gör ingen skada” i stället för titel – men they are few and far between… 9 av 10 ÄR titelläkare enligt min erfarenhet.

Jag har träffat många titelläkare under mina år och de fanns i min egen familj och mina tidigaste erfarenheter av vård i livet präglades av en sådan.

Jag var 6 år gammal och föll handlöst ner i asfalten och en sten penetrerade mitt pannben. Det var på en promenad med Lekis, då vi skulle gå till biblioteket för en filmvisning. Jag såg inte mycket av filmen och jag minns hur jag fick hämta papper från toaletten ideligen för att blodet rann.. När vi kom tillbaka till Lekis ringde man min pappa, som ursinnig på personalen, kom och hämtade mig och åkte till akuten oroligt omedveten om hur långt in i huvudet som stenen trängt in.

Jag var vid medvetande och jag bad läkaren att spara stenen åt mig som minne när jag skulle opereras. När jag vaknade igen, så var stenen lika borta som läkarens löfte för att få söva mig. Tänk er scenen när en sex år gammal flicka trotsar auktoriteten och skäller ut läkaren efter noter? Vissa saker formas tidigt, men ibland kan det ta hela livet innan man är helt säker på att en ”fördom” är sann.

Alltför ofta har jag fått min fördom bekräftad och förstärkt. Så ofta så jag numera upphöjt den till vetenskaplig sanning.

De senaste månadernas tampande med läkare och vården överhuvudtaget gör att mitt förtroende helt brutit samman och jag kommer aldrig att förlita mig på en läkare i livet igen. Men till skillnad från många som känner som jag, så har jag kunskapen och kapaciteten att skydda mig och de mina, (än så länge i alla fall) och det smärtar att se andra människor utlämnas åt svenska läkares inkompetens.

Hot och utpressning försökte den senaste med, men jag vek mig INTE. Finns inte på min världskarta.

Jag avslöjar inte människor som stöder och hjälper mig, läkare eller inte.

Så från och med nu så kommer humor om sjukdomar och läkare var särskilt eftertraktat i denna blogg. Så har ni kvicka läkarskämt, så för all del, låt oss alla få gotta oss!!

Här kommer mitt eget bidrag:

Doktorn till psykpatienten:
– Då har vi kommit överens om att du inte är nån strömming. 
– Nej, jag är ingen strömming. Jag är ingen strömming.
Patienten lämnar läkarmottagningen, men efter några minuter kommer han springande tillbaka:
– Doktorn, doktorn! Det sitter en katt på trappan!
– Men var ju överens om att du inte är nån strömming.
– Vi, ja! Men hur ska katten kunna veta det?

Och att vara elak emot dem är sjukt läkande!!

Här är SVANTES bidrag, mycket passande för vår vårdstandard av idag:

Deligationenen kom till ett sjukhus i Chicago. Vid en rond på sjukhuset kom man fram till en sal där en man onanerade för öppen ridå. En delegat blev upprörd och frågade hur man kunde tllåta detta? Guiden svarade att mannen led av en svår sjukdom och behövde utlösning 4 gånger i timman, annars skulle han dö. Efter ytterligare några salar, kommer man till en sal där 2 systrar suger av en man. – Hur förklarar ni det här då?! frågade samma person.
Guiden svarade:
– Samma sjukdom. Bättre försäkring!

GOD AFTON!!

17 thoughts on “HEMIMAMMAS FRÄCKA FREDAG – SJUKT LÄKANDE OM LÄKARE =0)

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Fire away everybody:

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Och nu när jag är hemma igen så har mina kommentarer fortsatt att försvinna…

    Snälla alla – kolla i skräpposten!!

  3. Svante skriver:

    Denna är från Tandläkeriet, men Läkare, som Läkare.
    En Tysk, en Amerikan, och en Svensk hos Tandläkaren.
    Tysken säger gör det riktigt.
    Amerikanen säger gör det fort, och
    Svensken säger gör det ont.
    Svante

  4. Svante skriver:

    Bättre en Läkare i Norge, än tio i Sverige!
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Därom är vi HELT överens för läkarna i Norge är bildbara och minns sin läkared, det är Alina ett mycket tydligt exempel på…

      I Sverige har man titeln för att sätta sig på folk inte för att man har ett kall att hela dem…

      Hemikram

  5. morsanssvammel skriver:

    Jag förstår att Du tappat förtroendet. Det är lätt hänt.

    Men Du är en kämpe, Hemi!

    Kramar!
    /Morsan

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, jag har varit en kämpe hela livet, men just nu har jag soppatorsk.
      Jag har kunnat köra min hemimotor på alla sorters bränsle genom åren, men inte ens jag kan få motorn att spinna utan bränsle…

      Just nu känns det ganska hopplöst… =0(

      Vi får se vad som händer när jag möter nya läkaren…

      Hemikram ♥ och tack för att du finns!

  6. Svante skriver:

    Hittade denna på nätet.
    Deligationenen kom till ett sjukhus i Chicago. Vid en rond på sjukhuset kom man fram till en sal där en man onanerade för öppen ridå. En delegat blev upprörd och frågade hur man kunde tllåta detta? Guiden svarade att mannen led av en svår sjukdom och behövde utlösning 4 gånger i timman, annars skulle han dö. Efter ytterligare några salar, kommer man till en sal där 2 systrar suger av en man. – Hur förklarar ni det här då?! frågade samma person.
    Guiden svarade:
    – Samma sjukdom. Bättre försäkring!
    Svante

  7. kao skriver:

    Tack för kul läkarskämt :D.

    Den Hippokratiska Eden
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Hippokrates_eden

    …tycks inte gälla längre .- nu är det bara översitteri och stålar som räknas.. Att dra in dem till de ofta privata vårdcentralerna – samt att sälja så mycket som möjligt av de läkemedel Läkemedelsbolagen vill…..och som dessa lockar med stora fina middagar. Resor under täckmanteln ‘utbildning’.. Men i mina ögon är det korruption.

    Att läkarna får dessa förmåner från Läkemedelsbolagen såg jag med egna ögon när jag en gång i tiden, under ca 6 månader, jobbade på den interna postsorteringen på storsjukhuset. Tror knappast det har förändrats nu. Snarare är det väl ännu värre nu – och patienten kommer i andra hand. Eller t.o.m i tredje. Om denne ens räknas.

    Kaoskramar.

    PS. Ska kanske inte nämna detta nu, men gör det ändå: På löpet på AB idag 1/6-12 står det att kronisk huvudvärk kan bero på ‘fästingsjukdom’…Har köpt tidningen menb inte hunnit läsa artikeln ännu.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att du återkommer med fakta om vad det stod?

      Jag har slutat att köpa Aftonbladet och bojkottar tidningen sedan man lade ner bloggen förra sommaren…

      Kunskap är makt. Min makt har alltid retat läkare i alla år, när jag slänger fram foldrar och arkiv om de sjukdomar som är aktuella.

      Men jag har haft rätt VARJE GÅNG i snart 20 år.

      Men numera har jag inte kraften att slåss längre…

      Min nuvarande sjukdom stjäl alldeles för mycket av mig och jag är inte ung längre… och har svårt att fylla på när batterierna tagit slut.

      Det vore enklare att bara ge upp… än så länge har min pliktkänsla hindrat mig, men snart… =0(

      Hemikram ♥

  8. sirpamaarit skriver:

    Åhhh..om du bara visste hur många dåliga (i mitt tycke och erfarenhet) läkare/psykologer som jag råkat på i mitt liv..det skulle bli en lång historia och alltför privat..dock..man blir härdad och vaksam..lär sig att säga ifrån och inte ta emot vad som helst! Men gamla minnen om oförätter svider fortfarande när jag tänker på dem..

    Vilket fall vännen..jag skrattar ändå gott när jag läser de roliga inslagen …”Doktorn till psykpatienten”…hihi..du är så skön,du kan skoja mitt i allt det svåra!
    Stor kram från Sirpan!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Om jag inte kunnat finna humor i allt det svarta, så hade jag redan VARIT död i stället för att tänka på hur lätt allt skulle vara ATT dö.

      Det är en kamp på liv och död som pågår i min själ och jag vet inte vem som kommer att vinna…

      Jag hoppas att ljuset och kärleken ska segra…

      Hemikram ♥

  9. robertalmgren skriver:

    Lika upprörande och välskrivet som alltid. Ta bara min senaste diskussion med ”min” psykolog.

    ”Jag: men jag mår ju sämre än någonsin sedan jag började med nya medicinen och har upplevt självmordstankar som jag inte hade innan, jag vill helst sluta med medicinen helt, Han: Då tycker jag att vi dubblar dosen istället”

    Jag börjar misstänka att läkare och psykologer får provision för all skit dom skriver ut. Dina kommentarer hamnade förresten i min skräppost också av någon anledning. Men jag kollar alltid!

    Kramar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag känner igen detta så väl… och det är tragikomiskt.

      Och visst får de provision. De som säger annat antingen hycklar eller är lyckligt ovetande om världens gång…

      Läs bara vad KAO berättar ovan…

      Varm hemikram till en ”stridskamrat” i kampen mot ondskan, ytligheten och själviskheten i vilken form den än manifesterar sig… ♥

  10. HEMIMAMMA skriver:

    Tack alla för era fina och stödjande kommentarer. Jag hoppas orka besvara dem personligt senare under helgen…

    Hemikramar ♥

Kommentera

