HEMIMAMMAS TANKAR – Still alive – and going under cover….

GOD AFTON!! Ikväll mår jag lite bättre. Jag har ätit mat för första gången på fyra dagar och nu sitter jag faktiskt vid datorn…

Jag är jättespak och jag orkar knappt lyfta armarna till tangentbordet, men jag orkar inte ligga ner längre. Till slut gör det ont i kroppen av att ligga ner också…

Men jag mår faktiskt lite bättre.  Eftersom alla våra sparpengar och de pengar som människor skänkte till Bota Borrelia-KONTOT i Julas har tagit slut, så fick jag finna mig att vara utan silvret till förmån för min son. Vi hade inte råd att köpa nytt och de få droppar vi hade kvar fick han, men det gjorde att jag blev sämre… och har fått vara utan några veckor…

För så gör ju en mamma eller hur? Hon blir hellre sjuk själv än att utsätta sig barn för lidande.

I fredags kom barnbidraget vilket gjorde att maken kunde åka till hälsokostbutiken och köpa en halvliter av Kolloidalt silver.

Eftersom K S stöder tarmen och immunförsvaret, så gör det att man tål antibiotikakuren bättre, när man väl kommer över HERX-effekten, så fick jag, efter att ha ätit det och antibiotika sedan i januari utan större problem, VERKLIGEN känna på hur det var att avbryta..

http://en.wikipedia.org/wiki/Herxheimer_reaction

Men nu har jag ”druckit ikapp” och har inte behövt springa på dass en gång utan att ha full kontroll, även om jag fortfarande är matt…

I morgon ska min läkare från Norge ringa, för att konsultera och hon mailade och menade att silvret inte var bra och att jag skulle sluta med det, men det tänker jag inte gå med på. Även om hon kan mer än svenska läkare om Borrelia, så kan hon INTE allt om KS.

Jag känner ju hur mycket bättre jag mår när jag tar det (förutom alla andra hälsoeffekter på olika sätt)

Men hon är bra och respekterar mig och mitt eget kunnande och att jag känner min kropp och mitt mående bäst själv. (till skillnad från Dr Svinhård)

Det som är det svåra att ta till sig känslomässigt är att det kan ta upp till TRE ÅR innan jag är frisk, med en genomsnittlig behandlingstid på ett år på NBS… undrar hur silvret påverkar det?

Någon annan som skriver om silver fast inte lika positivt som jag, dock inte mindre har jag rätt!!

Raskt över till brevhögen….

På onsdag ska Hemimamma på hemligt uppdrag någonstans i Sverige, men jag vet inte riktigt om jag orkar fullfölja.

Jag har nämligen snokat upp en av två läkare jag känner till i vårt land som försöker att hjälpa Borreliadrabbade (då han själv har särskild insikt om våra villkor, då han själv är smittad och har behandlats utomlands) och på onsdag ska vi dit på hemligt besök i avsikt att se om han kan ge en motsvarande vård som Norsk Borreliose Senter på Arenakliniken och diskutera vad som kan/måste göras för att förändra Borreliavården i Sverige och jag har en del drömmar och planer gällande det när jag blir så stark och frisk att jag kan genomföra dem…

Vi får se vad han kan göra, men om allt klaffar och vi trivs tillsammans så slipper vi åka ända till Norge och bara halvägs till en större  stad i mellan-Sverige i stället… och det är en avsevärd kostnadsskillnad kan man konstatera… plus att vi slipper åka mitt i natten för att kunna komma hem samma dag… även om vi stortrivdes och verkligen kände oss varmt omhändertagna hos Doktor Rolf och Syster Darko 😉

Maken skulle ha börjat jobba 25% idag, men det sket sig… jag mår för dåligt och då måste han vara hemma och vabba.

Vi får väl se om det innebär nya konflikter och trassel med Försäkringskassan och kommunen…

HEMIMAMMA THE HEMLIGA AGENT??

FAKTA OM KOLLOIDALT SILVER

GOD AFTON!!

(kvalitetssäkrad och korrekturläst av Jesusmannen, eventuella klagomål och stavningsärenden hänvisas till honom)

17 thoughts on “HEMIMAMMAS TANKAR – Still alive – and going under cover….

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Håll tummarna att jag orkar och att besöket blir lyckat på onsdag!!

  2. morsanssvammel skriver:

    Så glad jag blir av att läsa att Du lyckats kravla Dig ur sängen. Ombyte förnöjer! Och när man är i våran situation så upplever man det som ett stärkande miljöombyte bara att att sig upp ur sängen och kanske till o med ta sig ut i köket.

    Jag håller tummarna ordentligt för att det skall gå bra hos läkaren. Hoppas verkligen han kan hjälpa Dig.

    Kram!
    /Morsan

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja om han får mitt godkännande, så kommer jag att ge hans namn till valda personer som kan behöva hans hjälp extra fort… bland annat dig.

      Så jag hoppas att han håller för MINA krav *hehe*

      Hemikramar ♥

  3. suttecity skriver:

    Tror stenhårt på dig min vän – immer and always!
    Bamsekramiz!

    • HEMIMAMMA skriver:

      vet du om att du är en fantastikastisk människa?? ♥

      Din glada blogg och dina peppande hälsningar ger mig verkligen vilja att fortsätta ännu en dag…

      Hemikramar ♥

  4. Robban skriver:

    Jag hoppas verkligen du får möjlighet att bekanta dig med Zappern, jag vet ju att den hjälpt många människor med Lyme, så försök också att få tillgång till en bastu och Zappa direkt efter en hård bastning!
    Kram /Robban

    • HEMIMAMMA skriver:

      Japp, jag ska försöka mig på den till helgen efter läkarbesöket och jag kan tya herxen. Maken herxar som sjutton, men är vid gott mod.

      Tack för ditt ovärderliga arbete med att utveckla teknologi och sprida kunskap om allehanda sjukdomar och behandlingar.

      Varma Hemikramar ♥

  5. Jag skriver:

    Hoppas verkligen att allt stämmer hos läkaren så att livet kan bli lite enklare för er!
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tror att han kan hjälpa oss med behandlingen i alla fall, däremot är det tveksamt när det gäller sjukskrivning…

      Vi får se hur det landar… babysteps ett i taget just nu… klarar inte att försöka greppa framtiden längre än så just nu…

      Hemikram ♥

  6. Grevinnan Blåst skriver:

    Håller tummarna, det vet du!
    Kram, min go´aste vän ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Japp det behövs en god nyhet att balansera allt jämmer och elände…

      Jag väntar fortfarande på besked från min vän som kan juridik om han vill hjälpa mig att mota kassan i grind.

      Hemikramar ♥

  7. robertalmgren skriver:

    You go girl! Keep fighting the good fight. Jag håller alla tummar och ser fram mot ditt tillfrisknande! Kramar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Robert, ett steg framåt två bakåt eller tvärtom… FRAMÅT ska jag om jag så ska släpa mig på knogarna… *MORR*

      Jag nöjer mig med ett år om tre är alternativet *ler snett*

      Hemikramar ♥

  8. HEMIMAMMA skriver:

    Som svar till den häftiga debatt om kollidalt silver där varghjärta hellre ägnar sig åt person angrepp än att anföra saklig kritik kring vetenskapliga spösrsmål

    http://varghjarta.wordpress.com/2012/05/22/varning-for-nanosilverkolloidalt-silver/

    Vill jag citera Anders Sultan VD för ION silver:

    ”Våra myndigheter och media har senaste åren lagt mycket möda på att försöka få människor att tro att silver är giftigt. Sanningen är den att rent silver är ett för däggdjursceller ogiftigt mineral som varken är cancerogent eller mutagent. De som hävdar motsatsen – klarar tyvärr inte av – eller vill helt enkelt inte – skilja rent silver från de giftiga silversalter som framställs genom att man löser silver i salpetersyra (HNO3). Slutresultatet blir då silvernitrat, en giftig, färgande och frätande produkt. Elektrokolloidalt silver innehåller inte någon syra, utan tillverkas med hjälp av en elektrisk process.

    Man hör ofta hur människor okunnigt hävdar att silver är en ”toxisk tungmetall”. Detta är helt fel. De flesta metaller är faktiskt per definition tungmetaller, men vem går och oroar sig för att vi innehåller zink, koppar och järn – vilka faktiskt också per definition är tungmetaller. Många kemister vill ha bort beteckningen ”tungmetall”, eftersom den inte säger något om ämnet ifråga och numera nästan uteslutande används för att skrämma människor med.

    Man resonerar som så att det är metallens giftighet som istället ska klassificeras. Trots detta så envisas då vissa svenska forskare med att hävda att silver skulle vara en ”toxisk tungmetall”. Det forskarna helt ogenerat gör är att de sätter likhetstecken mellan rent silver och de toxiska silversalter man kan skapa genom att lösa silver i salpetersyra. De borde veta bättre tycker man. Silvernitrat, även känt som lapis, är en sådan silversaltprodukt som uppvisar starkt toxiska, färgande och frätande egenskaper.

    En erkänd referens inom området toxiska metaller, Dartmouth Toxic Metals Research Program skriver följande om rent silver [1]: ”Unlike other metals such as lead and mercury, silver is not toxic to humans and is not known to cause cancer, reproductive or neurological damage, or other chronic adverse effects. Nor has normal day-to-day contact with solid silver coins, spoons or bowls been found to affect human health. This is because solid silver is almost completely biologically inert, and even if ingested, would pass through the human body without being absorbed into tissues.”

    ”Trace amounts of silver are in the bodies of all humans and animals. We normally take in between 70 and 88 micrograms of silver a day, half of that amount from our diet. Humans have evolved with efficient methods of dealing with that intake, however. Over 99 percent is readily excreted from the body.”

    Wikipedia skriver [2]: ”Silver-ions and silver compounds show a toxic effect on some bacteria, viruses, algae and fungi typical for heavy metals like lead or mercury, but without the high toxicity to humans that is normally associated with them. Its germicidal effects kill many microbial organisms in vitro.” Man skriver vidare: ”Silver itself is not toxic but most silver salts are, and some may be carcinogenic.”

    Rent silver är alltså enligt dessa källor konstaterat ogiftigt och kroppen innehåller ett effektivt utrensningssystem som ser till att vi inte samlar på oss för stora mängder silver. Detta är av någon märklig anledning precis tvärt emot vad myndigheterna försökt få oss att tro de senaste åren. Frågan är varför?

    Silver är ett grundämne som finns i naturen och därför finns det även silver i maten vi äter och vattnet vi dricker. Det är en milsvid skillnad på de ogiftiga silverjonerna som genereras på elektrisk väg – och de giftiga läkemedelsklassade silverprodukter som fanns på 1900-talet och som byggde på salpetersyralöst silver.

    Vi har alltid fått silver genom kosten. Det verkliga problemet – som aldrig lyfts fram, är att vi får en tiondel så mycket silver genom kosten idag, jämfört med 40 år sedan.”

    Saxat ur denna artikel: http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=1448

  9. kickie skriver:

    Nu hoppas, hoppas jag verkligen att det äntligen går åt rätt håll för er alla i familjen. Massa kramizar vännen!

Kommentera

