Hemimammas fräcka fredag – Läsarnas bidrag – Efterlysning av er humor!!

GOD AFTON!! Senast när jag hade dåligt material och svårt med tankekraft, så förlitade jag mig på läsarnas kraft och humoristiska instinkter… det gick så bra att jag väljer att ta den vägen idag med *Hehe*

Vi börjar med Urban Medins bidrag och så fyller jag på vart efter…

”Det var ett medelålders par som tyckte livet började bli ganska trist och tråkigt. De bestämde sig därför att de skulle liva upp vardagen lite och gick till bolaget och köpte en dyr flaska vin. Sen gick de och köpte sig lite goda räkor med tillbehör som de gick hem och dukade upp och sen satte de sig till bords. Efter en liten stund fick de se ett UFO som landade i deras trädgård, och båda rusade till fönstret. Ut ur UFO:t kom en manlig och en kvinnlig utomjording. Mannen tittade på frun och sa:
– Ska vi bjuda in dem ?
– Ja, det gör vi ! sa frun.
Utomjordingarna kom in och satte sig och åt av det som bjöds. Mannen såg på frun och frågade med glimten i ögat:
– Vad säger du om att byta partner ?
– Ja, kanske det… svarade frun.
Sagt och gjort, frun i huset och den manliga utomjordingen gick upp i sovrummet och mannen och den kvinnliga utomjordingen stannade nere. Frun och den manliga utomjordingen klädde av sig. Hon tittade på utomjordingen och utbrast:
– Är den inte lite väl liten ! ?
– Jaså? säger utomjordingen och vred på sitt högra öra, då började den växa och blev precis lagom lång.
– Men är den inte lite väl smal, säger frun ? !
– Jaså, säger utomjordingen och vred på sitt vänstra öra och i ett nafs växte den till sig och blev till belåtenhet. Natten gick och morgonen kom. Frun i huset gick ner för trappan och i köket mötte hon sin man som frågade hur natten hade varit.
– Helt underbar, svarar frun. Hur var din ?
– Det ska jag säga dig, att aldrig mer en utomjording ! Hon höll ju för fan på att vrida öronen av mig !

GREVINNAN BLÅST kommer med dessa bidrag:

*Hoppeti-snopp-hopp!*

Svantes bidrag:

Fyra Norska jägare hade skjutit en älg, och höll på att dra ut den ur skogen, då de mötte en Värmlänning, som sa åt dem att ”det går lättare att dra den medhårs”.  Så de började med att göra så, och det var ju lättare, så en av dem sa:

– Det var väl ett vänligt tips vi fick, och en av de andra sa:

– jag vet inte det vi kommer längre och längre från bilen.

Här kommer ULLIS bidrag:

Kickies bidrag:

Två vänner är inne på apoteket. Den ena, en bonde köper ett medel som ska motverka loppor o löss hos höns. Den andra en salva för sin allergi o klåda.
När dem kommer ut samtalar dem en stund. Av någon anledning förväxlas medicinpåsarna.
Mannen med allergin står i badrummet o smörjer in sig på den ädlaste delen, då hans fru kommer in o utbrister: Nä! Men älskling, har du fått det där nere nu också?
Nej, raring! Men det står i bruksanvisningen att man ska vara särskilt noga med o smörja ordentligt på pinnen där hönan ska sitta.

PINGLANS bidrag:

Skvitts bästa bidrag:

En katt tänker: ”Vad gör alla dessa människor i mitt hus?”

TANT OTTOS bidrag:

”Det var en gurka, en ketchupflaska och en snopp som tävlade om vem som hade det värst. Gurkan sa att han helt klart hade det värst:
– Först sliter de med knivar av mig mitt skinn, sen slicar de upp mig i skivor och sen måste jag ner i en rykande het soppa.
Ketchupflaskan tyckte såklart att han hade det värst:
– Först skakar de ut mitt innanmäte och sen är det papperskorgen som väntar!
Men snoppen skakade på sitt ollon och sa:
– Äsch, det är väl ingenting jämfört med mina uppgifter! Först väcker de en mitt i natten, drar en påse över huvudet och skakar en upp och ned tills jag spyr!”

Så lägger jag in lite bilder jag funnit.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Men här är dagens största skämt, kort citat:

”Det är okej att barn ärver sina föräldrars små ­ eller stora besparingar, men inte att barn ärver sina ­ föräldrars sociala utsatthet. Varje generation måste få sin alldeles egna chans att utifrån sina egna förutsättningar forma sitt liv. Här ligger en stolt tradition av hög social rörlighet, och lite stursk ifråga ­ sättande jämlikhet. Men det får inte bara vara ett ideal att prata om, vi måste se till att alla barn i Sverige ­ faktiskt också får sin egen chans.” läs mer

ULF KRISTERSSON
M, socialförsäkringsminister, ord­förande i Moderaternas utvecklingsgrupp för ny barnpolitik

KENT PERSSON
Partisekreterare i Moderaterna

Fräck fredag, lustig lördag och skön söndag önskar jag alla bloggers!

UPPDATERING: NU FINNS DET LITE LYMIEHUMOR PÅ BOTA BORRELIA

GOD AFTON!!

78 thoughts on “Hemimammas fräcka fredag – Läsarnas bidrag – Efterlysning av er humor!!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Välkommen med era bidrag kära läsare ♥

  2. Svante skriver:

    Jag vet nu att jag aldrig träffat en utomjordisk kvinna för jag har aldrig haft ont i öronen efter.
    Svante

  3. Svante skriver:

    Kanske inte passar på fräcka fredag men du tog upp politik, och denna låt handlar om detta.

    Svante

  4. kramgoaullis skriver:

    Jag är alldeles för pryd och kan inga fräckisar (håller fingrarna korsade bakom ryggen) Nä skämt åtsido..Men just nu kommer jag inte på nån fräckis..*tänker så det knakar*

    Men jag önskar dig och de dina en fin helg ♥

    *kramelikram*

  5. kramgoaullis skriver:

    Hur känner du dig idag då fina Hemi♥?

    *kramas lite extra med dig*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Lite sisådär… det känns ledsamt att läsa på Facebook att min äldsta dotter sitter ledsen hemma hos sin pappa eftersom hennes hamstrar dött… =0(

      Men i övrigt så mår jag bättre än igår. Alla dagar är olika beroende på vilken medicin jag tar den aktuella dagen…

      *Hemikramas och tänker tacksamma tankar om Ullis* ♥

  6. Grevinnan Blåst skriver:

    Hihihi eeehhh…. 😳

  7. kramgoaullis skriver:

    Jobbigt att inte ha dotra hemma och kunna kramas med henne och trösta :-(.
    Önskar att du vips blir bättre.Så länge så får du en hel drös med mjuka kramar och strykningar över håret.Sitter kvar här en stund och håller om dig..♥♥♥

  8. kramgoaullis skriver:

    Usch vad dumt..Ser att det blev en glad smiley i min kommentar,det skulle det ju självklart inte vara…Du får gärna ändra den till en ledsen.

    *fortsätter hålla om*

  9. Svante skriver:

    Den där Grevinnan fick mig att tänka på en Norgehistoria, som löd som följer. Fyra Norska jägare hade skjutit en älg, och höll på att dra ut den ur skogen, då de mötte en Värmlänning, som sa åt dem att det går lättare att dra den medhårs, så de började med att göra så, och det var ju lättare, så en av dem sa. Det var väl ett vänligt tips vi fick, och en av de andra sa, jag vet inte det vi kommer längre och längre från bilen.
    Svante

  10. madonnan skriver:

    Jisses vad ni kan 😀 Trevligt att läsa, haha! Själv är jag urusel på att komma ihåg historier…

    Kvällskram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Madonnan, det gör ingenting du får vara med på skrattfesten ändå *fnissar*

      Du kan alltid återkomma senare om du kommer på något??

      varma kvällsHemikramar ♥

  11. kramgoaullis skriver:

    Ett yttepyttelitet bidrag

    *kraaaaaaaam♥*

  12. sirpamaarit skriver:

    Hej där,tack för fräckt fredagsskratt och hjälp ang. bloggen=) Nu har jag tryckt på rutan härunder..hehe..nu är det problemet löst i alla fall!
    Kramisar!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det kan vara så att du måste göra detsamma under alla bloggar var och en för sig…

      Jag tror inte bocken gäller alla??

      Hemikramar och det är därför Fräcka fredag finns 😆 ♥

  13. sirpamaarit skriver:

    Jag skulle gärna vilja ha bara dina svar på mina kommentarer i min mejl så klart,men som det är nu så är det helt bananas=O Fast jag kollar ju ändå om vad och om du svarat ändå i din blogg ;-)Jag fick t.o.m mejl om kommentarer om en blogg som jag faktiskt inte ens läst/kommenterat i på länge..ej heller ”bockat” någonstans i heller..fattar nada..är det jag som är knäpp eller bloggen!
    Fräck fredagskram till dig=)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du får bocka i kommentarerna på min blogg alltså och ta bort på andra…

      Jag avvaktar fortfarande för att se vart alla förändringar bär… det kanske inte är riktigt klart än…??

      Hemilördagskram ♥

      • Svante skriver:

        Min blogg bär sig likadant åt jag får alla dina svar och kommentarer i min e-post och lika med skvitt, och varghjärta det började i går när jag startade datorn vid 7 tiden.

      • HEMIMAMMA skriver:

        Du får också gå runt till alla bloggar du följer och bocka ur rutan…

        WP har byggt om igen på flera sätt och jag märker det naturligtvis med att bloggbilden som visas när man för pekaren över mitt namn i kommentarslistorna inte är min bild utan någon annans blogg…

      • HEMIMAMMA skriver:

        Massor av hemikramar ♥

      • Svante skriver:

        Jag följer inga bloggar annat än manuellt.
        Svante

      • HEMIMAMMA skriver:

        Du måste har kryssat i att du vill följa bloggen via mail när man skriver inlägg… annars har WORDPress hittat på ännu mer trassel än jag lyckts lista ut…

        Hemikram ♥

      • Svante skriver:

        wordpress har alla gånger hittat på något för jag har aldrig kryssat i något sådant.
        Svante

      • HEMIMAMMA skriver:

        mycket mystiskt??

        Hemikramar ❤

      • Svante skriver:

        Block all email updates from blogs you’re following on WordPress.com
        Jag fick stopp på det tror jag genom att gå in på Adminpanel, och Blogs i Follow inställningar och kryssa för vid texten, du ser först i kommentaren.
        Svante

      • HEMIMAMMA skriver:

        Tack för info, jag hoppas att andra som upplever detta läser det…

        Hemikramar ♥

  14. kickie skriver:

    Hejsan!
    Två vänner är inne på apoteket. Den ena, en bonde köper ett medel som ska motverka loppor o löss hos höns. Den andra en salva för sin allergi o klåda.
    När dem kommer ut samtalar dem en stund. Av någon anledning förväxlas medicinpåsarna.
    Mannen med allergin står i badrummet o smörjer in sig på den ädlaste delen, då hans fru kommer in o utbrister: Nä! Men älskling, har du fått det där nere nu också?
    Nej, raring! Men det står i bruksanvisningen att man ska vara särskilt noga med o smörja ordentligt på pinnen där hönan ska sitta.

    Ha en fin helg vännen o hälsa så gott.
    Goa kramizar i massor!

  15. sirpamaarit skriver:

    Ja så kan det vara förstås hoppas jag,bloggstrul..att det inte är fel på mig bara=)
    Just ja..det är faktiskt lördag nu=)..Så lördagskram till dig vännen!

  16. HEMIMAMMA skriver:

    UNDRAR OM JAG SKA GÖRA DETTA TILL EN FREDAGSTRADITION??

    Alla samlas och ger sina bidrag till detta event, trevligt en fredag kväll??

    Vad säger ni andra?? jag tycker det är jätteroligt att samla ihop era bidrag och se…

  17. trerk skriver:

    Bästa, värsta skämtet är nog Kristerssons och Persson ”klarblåa” analys om hur man kommer tllrätta med problemet för fattiga barn.
    Jag blev fly förbannad och tänkte skriva ett blogginlägg i ren affekt men avstod.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag förstod det och kände samma sak men bestämde mig för att tackla det med humor i stället – det torde ju vara allmänt uppenbart att det ÄR ett skämt – snyggt orkestrerat av Schlingmann…

      Hemikram käraste Tor-Erik ♥

  18. skvitt skriver:

    Man får väl ha lite galghumor om man ska skratta åt detta:
    Det handlar om general Sedgwick.
    (John Sedgwick was a general in the Union Army in the American Civil War. He saw many engagements and was wounded by bullets three times – but was seemingly immune to fear).

    Och det lär vara alldeles sant att följande sades av honom, som hans allra sista ord när han kikade upp ur skyttegraven:
    ”De skulle inte kunna pricka en elefant på det här avst… ”

    /Skvitt

  19. skvitt skriver:

    En katt tänker: ”Vad gör alla dessa människor i mitt hus?”
    /Skvitt

  20. […] humor från min bloggväninna. Share this:TwitterFacebookMerStumbleUponLinkedInRedditDiggSkriv utE-postLike this:GillaBli först […]

  21. Pinglan skriver:

    Bra idé att låta alla bidra! Jag hade tänkt bidra med Micke Dubois som den Elake Polisen men jag hittade inte hela det klippet där han går på gym.
    Jag bidrar med Galenskaparna istället. De är ju mer rumsrena och barnvänliga än Svullo 😉

    Önskar dig en trevlig helg. Ha det så gott.

    Kram!

  22. Jag skriver:

    Hahahahahaha! Där fick jag mig dagens morgonskratt, även om fredagen redan har passerat. Det gjorde gott. Tack, Hemi och alla andra!
    Kram

  23. Jag skriver:

    Angående nyheterna som Wp har hittat på denna gång så måtte det ha blivit ordentligt fel. Jag får dubbla mejl om allt som försiggår runt om på alla bloggar! Nä, kanske inte alla, men tillräckligt många. Meddelanden om kommentarer på blogg där jag kommenterat någon gång trots att aktuella kommentarer inte är riktade till mig. Mycket störande! Och jag har definitivt inte kryssat i något någonstans.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Detta meddelar SVANTE:

      ”Block all email updates from blogs you’re following on WordPress.com
      Jag fick stopp på det tror jag genom att gå in på Adminpanel, och Blogs i Follow inställningar och kryssa för vid texten, du ser först i kommentaren.”

  24. Svante skriver:

    Jag har lämnat detta svar hos mig.
    Jag tog inte upp detta då jag hellre kollar själv, men att problemet uppkom var att den ena rutan var förkorsad, och det såg ju inte jag, men nu vet jag att man skall se till att det inte finns några bockar i dessa rutor. Uppmärksamma, och meddela mig, om man vill slippa e-postterror.
    Svante

  25. […] inspiration av Svante (länk till inlägg där Skvitt har kommenterat) som skrev en kommentar hos Hemimma. Share this:TwitterFacebookMerStumbleUponLinkedInRedditDiggSkriv utE-postLike this:GillaBli först […]

  26. […] https://hemimammashetsiga.wordpress.com/2012/05/04/hemimammas-fracka-fredag-lasarnas-bidrag-efterlysn… Rate this: Dela dettaTwitterFacebookMerE-postSkriv utStumbleUponDiggLinkedInRedditLike this:GillaBli först att gilla denna post. […]

  27. Tant Otto skriver:

    Oj jag har jobbat och missat fräcka fredag helt…så här kommer en söndagsfräckis från ottotanten…Håll till godo 🙂

    Det var en gurka, en ketchupflaska och en snopp som tävlade om vem som hade det värst. Gurkan sa att han helt klart hade det värst:
    – Först sliter de med knivar av mig mitt skinn, sen slicar de upp mig i skivor och sen måste jag ner i en rykande het soppa.
    Ketchupflaskan tyckte såklart att han hade det värst:
    – Först skakar de ut mitt innanmäte och sen är det papperskorgen som väntar!
    Men snoppen skakade på sitt ollon och sa:
    – Äsch, det är väl ingenting jämfört med mina uppgifter! Först väcker de en mitt i natten, drar en påse över huvudet och skakar en upp och ned tills jag spyr!

Kommentera

