HEMIMAMMAS TANKAR – Att elda på när energin tryter…

GOD EFTER MIDDAG!! Hur går man vidare efter det förra inlägget??

Jag vill ju att så många som möjligt ska se mitt öppna brev – men jag kan ju inte sluta skriva nya inlägg… dilemma…

Så numera är det publicerat inne i dess verkligt rätta forum – BOTA BORRELIA- bloggen

Jag har eldat på ganska friskt på senaste tiden och tyvärr så tog jag ut mig alldeles och har lite svårt med kreativiteten och energinivån, så jag känner mig lite tomkörd… men det är ju så viktigt att ämnet adresseras…

Jag får lov att avstå från den fräcka fredagen idag, då jag inte hittat några nya roliga skämt eller bilder som håller för mina egna hårda krav och ber att få återkomma på den punkten nästa fredag. Men tanken slog mig att nu ska vi ju verkligen elda på med valborg inpå knuten, så dagens tema får bli eld i alla dess upptänkliga former i stället… och eld kan verkligen vara fascinerande och nästan meditativt… och stärkande.

(Bild Rozie, med tillstånd)

Egentligen skulle jag kanske behöva ta bloggpaus, men det ger ju så mycket så det är ingen idé att säga vare sig bu eller bä…

Det får visa sig helt enkelt.

Jag ska försöka att ladda batterierna och återkomma i starkare version, kanske efter helgen vi får se… Alla barnen kommer hem idag och det brukar alltid stärka mina livsandar… Hemimamma i eld får det bli alltså!

Supermamma förstås (enligt mina barn)

Rusar på som en galloperande häst…

Men har ett hjärta av brinnande önskningar och kraft..

Ser vad de flesta vill blunda för…

Lejonmamma…

Säger STOPP till orättvisor…

För pengar är ett MEDEL inte ett ÄNDAMÅL

Ibland som ett vilset skepp på stormande hav…

Men reser mig alltid som FENIX

Oftast med hjälp av musik…

Ett rasande monster för vissa…

För andra – mera änglik…

Ibland dansar det förflutnas skuggor framför mig…

Ibland känns mitt liv nästan förbannat…

Men hur tungt det än är, vill jag alltid tända ljuset för andra…

Och ingjuta tro och hopp och mod…

Och jag hoppas att min kärlek och kraft ska bära…

Och att ni kan vila ut vid min varma och trygga brasa…

När livet sätter upp hinder och barriärer…

UPPDATERING: denna fina bild har den fantastiska Grevinnan Blåst skapat åt mig

Trevlig helg alla bloggers!!

GOD AFTON!!

41 thoughts on “HEMIMAMMAS TANKAR – Att elda på när energin tryter…

  1. Svante skriver:

    Hur ska vi göra, om vi lämnar för många kommetarer får du ju inte din bloggpaus. Trevlig helg från mig i alla fall.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu var du elak… =0) jag menar naturligtvis att jag ta paus från alla ansträngande tankar och öden i några dagar… och jag hade inte samlat ihop tillräckligt med material till ett vanligt ”Fräck fredag” ju!!

      *skrattar*

      Hemikramar din kanalje! (har du hört det ordet på ett tag?)

      • Svante skriver:

        Ska vi säga så här när det gäller 1 maj, så har denna dag betytt mycket för mig en gång i tiden. Numera anser jag att det är en borgerlig helg, som bara retar mig. Vad gäller kanalje, så har jag nog hört talas om sådana en gång i tiden. Det var inte elakt menat det jag skrev, för jag önskar verkligen att du fick vila både kropp, och huvud ett tag, och bara vara till för din familj.
        Svante

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jag menade det inte heller utan skämtade – jag vet att du aldrig skulle vara elak emot mig min vän ♥

        Bloggen är oftast vilsam för mig och ger mig kraft, det är frustrationen kring vår sjukdom son stjäl kraften och att då försöka sätta orden på den och dessutom på ett sätt som gör att ”viktiga” människor lyssnar och kanske gör något åt vår situation DET tog musten ur mig. Inte bloggen i sig.

        Så nu tänker jag vara lättsam en tid och ladda om gevären….

        Jag räcker till även för min familj och mina vänner jag försäkrar dig, så oroa dig inte för mig.

        Jag vet att sätta upp gränser när så behövs.

        Varmaste hemikramarna ♥

  2. kickie skriver:

    Kikar in här o önskar en fin o lugn helg till er alla.
    Massor me goa kramizar vännen!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att du också får en fin helg, här finns det definitivt möjligheter till en verkligt trevlig helg. Vi får besök av långväga släktingar i morgon och det blir nog trevligt…

      hemikramizar ♥

  3. Svante skriver:

    slyngel, skurk, lymmel, usling; filur, skojare, rackare, skälm; rackarunge, odåga. Dessa ord är synonymer med kanalje, och jag måste säga att en sådan känner jag mig inte som.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej du är inte en sådan – men jag kan inte hjälpa att tänka på kapten Haddock i Tintin. Han kallade alla människor kanalje när han hetsade upp sig så där som bara han kan göra… själv ser jag det som ett lite tokroligt ord…

      Hemikram ♥

  4. sirpamaarit skriver:

    Oj vad det brinner…vännen,du måste vila,försöka i alla fall..jag tänder ett ljus i tankarna för dig!
    Kramar om!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Sirpa för din omsorg. Får jag vila lite så kommer jag igen…

      Det har varit mycket under en lång tid och nu tog det stopp i hjärnan…

      Men jag hoppas vara utvilad och stark igen efter helgen och arbetarnas heliga helgdag (vad än Reinfeldt säger) då jag hoppas hitta kraft i att demonstrera i Stockholm…

      Någon som vet när var och hur demonstrationstågen går?

      Svante?

      Hemikram ♥

  5. kao skriver:

    Efter dessa eldiga bilder önskar jag dej något svalare feeling, och hoppas ändå att du som jag får en underbar vårdag/kväll i morgon lördag 🙂

    Kramar
    Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ikväll (söndag) var jag med min äldsta dotter Tripp på en ”mamma-dotter-dag” Hon behövde ett par nya skor och vi åt ute bara hon och jag och avslutade dagen genom att se ”TITANIC – 3D”

      En överväldigande upplevelse för oss båda kan jag säga, fast jag såg filmen 1997, när min Tripp var sex månader…

      Hemikram ♥

      • kao skriver:

        Kul att ni hade en sån dag. Jag minns dessa mamma-dotter-dagar med glädje. Njut så länge du kan, för snart vill hon bara vara med sina kompisar:-)

        Kramar
        Kao

      • HEMIMAMMA skriver:

        Ja, den biten har redan börjat infinna sig… fast denna gången så valde hon faktiskt bort ett event med kompisarna för att vara med sin gamla mamma… =0)

        Hemikram ♥

  6. mariadesuede skriver:

    Jag vet att det är lite förvirrande med mitt nuvarande engagemang, men det jobbigaste för mig var att jag insàg att UMP làg mig närmare än PS, det innebär inte att jag inte kommer att hjälpa dig i din kamp, jag kommer att ringa dig och skriva till de som jag känner inom UMP, även de inom PS för att lyfta fram den fràgan, det är ju fördelen med att ha kontakter inom flera partier, kanske vaknar de svenska politikerna om jag lyckas pàverka de franska politikerna, jag hoppas pà att alla partier vaknar.

    Jag tror att François Hollande vinner presidentvalet, men jag hade hoppats att det hade varit Martine Aubry som har mer caractère/karaktär i sà fall… Men det svàraste är att den franska högern liknar inte den europeiska högern, detsamma gäller den franska vänstern, det tar tid att bilda sig en uppfattning om dem. De franska värderingarna delas ju av alla partier…

    Örnkramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Maria, du får stå vart du vill i politiken, och behöver inte förklara dig för mig, det är inte min sak att döma något jag inte känner till något om…

      Jag hoppas att du är lycklig och tror på det du kämpar för – det är den enda som räknas…

      Min vän förblir du ändå och jag kommer alltid att bry mig…

      Hemikramar ♥

      • mariadesuede skriver:

        Jag har faktiskt semester om ett par veckor, köper en biljett om ett par dagar, dà kan jag intervjua er för att publicera den i Le Monde.

        Jag tror pà det som jag kämpar för och jag kommer att stödja bra idéer oavsett om de kommer fràn högern eller vänstern, det viktigaste är att vi har en debatt som leder till nàgot positivt, de dàliga kommer aldrig att ha mitt stöd.

        Örnkramar ♥

      • HEMIMAMMA skriver:

        Det var en utmärkt idé kan jag säga. Då får du din intervju och jag får se dig igen.

        Och ditt resonemang gällande politiska hemvister och bra förslag delar jag rent generellt, fast jag måste tillstå undantag för Reinfeldts Moderater. De kan jag aldrig stödja hur som.

        Hemikramar ♥

  7. Alla kan behöva en paus för vila även du.Alla är ju kvar, det vet du ju. Vila dig nu och hämta krafter ! Så hörs vi sen.
    Puss i pannan.

    BS Tack ändå, fast du inga råd har !
    Hoppas verkligen jag får bra hjälp nu. Jag orkar inte hålla på så här, det sliter ner mig.

    Kramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag förstår verkligen… så kände vi straxt före Jul… Men tack och lov vände det för oss och nu är mitt öde att bli en kanal för den erfarenhet som vi samlat ihop och verka för att fler ska slippa lidandet förknippat med vår sjukdom…

      Hemikramar ♥

  8. […] https://hemimammashetsiga.wordpress.com/2012/04/27/hemimammas-tankar-att-elda-pa-nar-energin-tryter/ Rate this: Dela dettaTwitterFacebookMerE-postSkriv utStumbleUponDiggLinkedInRedditLike this:GillaBli först att gilla denna post. […]

  9. glamouramamama skriver:

    Jättehärliga bilder. Ibland behöver man en paus för att hämta kraft. Du kan inte brinna för evigt, du behöver mata elden ibland också. Kramis

  10. Tack för MSM filen du skickade mig, det ska jag kolla närmare på, verkar spännande.

    Massa kramar ♥

  11. kao skriver:

    Hade du tomt på skämt? Här kommer en av de gamla jazzmusikernas favoriter:
    Mannen var gräsänkling, frun bortrest. Hon ringer hem och frågar hur katten mår. ”Katten är död”, svarade mannen. ”Å så hemskt”, sa kvinnan. Kunde du inte berättat det lite skonsammare? T.ex att katten satt på taket, sen att den ramlade ner och skadade sej. Sen att den dog”? ”Förlåt, jag förstår”, sa mannen lite skamset.
    ”Hur är det med mamma, förresten”? sa kvinnan.
    ”Hon sitter på taket”, svarade mannen.

    Kramar
    Kao

  12. ljuvligt bild -spel …i koncentrerat ditt bloggjag ett eldigt engagemang som aldrig kan slockna .,,
    Underbara Hemis ♥
    (varför skulle underbara clara ha ensamrätt på det prefixet ??;)

  13. Grevinnan Blåst skriver:

    Glad att du gillade bilden! 😀
    GrevinneKramar i massor! ♥

Kommentera

