HEMIMAMMAS FRÄCKA FREDAG – Junibackens planer och POTPURRI – MAT!!

GOD AFTON!! DAGS FÖR LITE NERVARVNING INFÖR HELGEN

Mina stora döttrar står i köket och förbereder en två-rätters middag. Det ska bli trevligt och jag ser fram emot resultatet. Jag vet att hon gör en mousse på min favoritchoklad. Mörk choklad med apelsin.

Jag har börjat övertala min äldsta dotter att satsa på kock-yrket eftersom hon REDAN är så duktig. Vi är nog ganska överens i familjen och idag berättade hon att en vän sagt detsamma när hon beskrivit vilken maträtt hon skulle bjuda vännen på om hon fick.

Hitintills så har hennes sikte varit inställd på en karriär som designer.

Jag menade på att om hon går Kristinebergs restaurangutbildning så kan hon gå konstfack efter det. Då har hon ett yrke att falla tillbaka på som hon kan utöva var som helst i världen och med de tävlingsinstinkter och vinnarskalle hon har, så kan hon (i motsats till mig som inte tävlar mot någon annan än mig själv) vinna årets mästerkock på TV 4 och ganska enkelt skapa sig ett namn.

Jaja – framtiden visar sig ganska så snart…

MAT – SÅ SJÄLVKLART AVGÖRANDE…

MEN INTE FÖR ALLA:

.

LÄTT ÖVERDRIFT – MEN FAKTISKT INTE SÅ LÅNGT FRÅN VERKLIGHETEN FÖR 250 000 BARN IDAG… 😦

Nu över till lite avslappnande fredagsfräckisar och bilder:

Detta bildspel kräver JavaScript.

.

FRÄCK FREDAG, LUSTIG LÖRDAG OCH SKÖN SÖNDAG ALLA BLOGGISAR!

GOD AFTON!!

19 thoughts on “HEMIMAMMAS FRÄCKA FREDAG – Junibackens planer och POTPURRI – MAT!!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Ha en trevlig helg alla ♥

  2. skvitt skriver:

    Skvitts mattips, eget recept:

    pannera torsk, men inte på vanligt sätt. Krossa dillchips och rulla torsfilén i chipskrosset.

    koka potatis av valfri sort, asterix rekommenderas

    använd Knorrs pulver-fiskdillsås, den sort som ska röras ut i chréme fraich och ska serveras kall. Blanda i en bättre räksallad i såsen.

    servera med citronklyfta och ärtor.

    dryck, valfri

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag föredrar ”riktig” och vällagad från grunden… =0)

      Men andra ungmör och karlar kanske gillar ditt recept?

      Det låter gott för att vara halvfabrikat.

      Hemikramar ♥

      • skvitt skriver:

        Det är bara såsen som är halvfabrikat, men den blev fan så god.
        Torsken var helt naturlig, jag fångade den själv till och med. Han stod just och skulle göra affärer med en yngre kvinna i kortkort och högklackat.
        🙂
        /Skvitt

      • HEMIMAMMA skriver:

        *ASGARVAR*

        Hemikramar ♥

  3. skvitt skriver:

    Vår blogg:
    http://kaotiskakaos.blogspot.se/2012/03/badkarsprovet-nar-det-galler-ansokan.html
    Jag knycker nästan rakt av:

    Badkarsprovet när det gäller ansökan till äldreboendet!
    Vid ett besök på Vårdcentralen passade jag på att fråga doktorn: ”Hur avgör doktorn, om det är dags för en äldre person att erbjudas äldreboende?”
    ”Jo, förstår ni”, sa han, ”vi fyller upp ett badkar och sedan erbjuder vi personen ifråga en tesked, en tekopp och en hink för att tömma badkaret”

    “Jaha, jag förstår”, sa jag, ”en normal människa skulle naturligtvis använda hinken, för att den är ju större än både skeden och koppen!”
    “Nej”, sa doktorn, “en normal …”
    Ja, vad sa doktorn? Använd länken överst!

    /Skvitt

  4. madonnan skriver:

    Vad roligt att ni har såna matlagningskonster i familjen. Verkar som en bra plan för henne 🙂

    Kram o ha en bra lördag!

    • HEMIMAMMA skriver:

      vi får se, men hon är otroligt duktig för sin ålder och har ett kreativt sinne och har inte låst sina tankar så som hennes gamla mamma om vad som är ”rätt och fel” när det gäller mat..

      Hemikram och trevlig resten av Helgen ♥

  5. BS jaa, eller hur ? Information är alltid bra.

    Kram

  6. Svante skriver:

    Eftersom vi ska ha kul, så tänkte jag förvränga ditt ord potpurri, till något jag är mer familjär med, och det är pottpuré, jag lärde mig handskas med detta under min tid som barnvakt i unga år.
    Svante

  7. mariadesuede skriver:

    Min kusins son borde bli sàngare, han har en otrolig sàngröst… Vilken talang redan vid fem àr sà kunde han sjunga arior som en professionell operasàngare sjunger… ( En anekdot )

    Jaha, nu har jag ännu en gàng blivit tagen för journalist pà mötet med Nicolas Sarkozy… Ska skriva en artikel om hans situation, det blir väl i Le Monde… Oroa dig inte, jag har inte förlorat mina värderingar, det ska finnas sociala skyddsnät i ett samhälle, den franska modellen är bättre än den svenska i dagens läge…

    örnkramar ♥

  8. […] https://hemimammashetsiga.wordpress.com/2012/03/30/hemimammas-fracka-fredag-junibackens-planer-och-po… Rate this: Dela dettaTwitterFacebookMerE-postSkriv utStumbleUponDiggLinkedInRedditLike this:GillaBli först att gilla denna post. […]

Kommentera

