Hemimammas kamp – I 10 år har jag skämts – Äntligen kan jag vara LITE stolt över att vara Svensk igen!

GOD AFTON!! Ända sedan jag såg ”HÄR ÄR DITT LIV” med Ingvars Oldsbergs gäst JAN ELIASSON, för ett par år sedan, har jag hoppats att den mannen ska få en position med makt och myndighet…

Och häromdagen kom ÄNTLIGEN den nyhet som fick mig att äntligen sträcka på ryggen och våga uttala orden:

IDAG ÄR JAG STOLT ATT VARA SVENSK!

Det var många år sedan.

När EU valet var avgjort och Anna Lindh mördats, så försvann de sista resterna av den stolthet jag fostrades till att hysa över mitt land och dess framgångar… Det fanns inget hopp för vare sig vårt land eller den vilsna Socialdemokratin kvar.

Sedan dess har spiralen bara gått allt snabbare och brantare neråt.

Uppgiven lät jag politiken vara. Jag släppte taget om Palmeismen och ägnade mig åt mina barn.

Jag försökte låta bli och tänka på det moraliska och egoistiska förfall jag såg omkring mig i samhället som inte tycktes kunna hejdas.

”What can’t be helped – Must be indured”

Men för ett par år sedan väckte Lars Ohly min kampanda och känslan av att vi kan få tillbaka de värden som Palme kämpade för.

Men inte under Socialdemokratisk Moderat och kapitalistinställsamma ickepolitik”.

Vägen uppåt är anträdd och med Jonas Sjöstedt och ett starkt och enigt Vänsterparti, så påminns allt fler i vårt land om vad som är en anständig politik.

Och nu med detta superproffsiga och empatiskt empiriskt styrda diplomatäss till FN’s andre man (och kanske en blivande generalsekreterare) så kommer världen påminnas om vad en anständig politik, för att hantera de tysta katastroferna i Världen innebär, och att samma historia som formade Palme, har format denne distingerade gentleman vars röst pregnant kan befrukta världen med förnyade drömmar om fred och gott hopp om samförstånd och samtal i Världens oro och strid.

Vägen anträdd och utstakad, känner jag nu…

Det är en dag att minnas och jag är övertygad om att Palme som snurrat i sin grav i 26 års tid, just i dessa dagar kan ta en välförtjänt vila från sin oro. Rätt man på rätt plats är ofta en kvinna, men i detta fall är rätt man på rätt plats; just en man; PÅ RÄTT PLATS.

Detta måste svida i skinnet, Carl ”fredsduva by proxy wannabe” Bildt!

Hammarsköld och Palme var det och nu blir Eliasson Fredsduva.

Hur länge får Eliasson leva?

MEDIA:

SVT1, SVT2, SVT3, SVT4, EX, DN1, DN2, FOKUS, GP, SvD

GOD AFTON!!

38 thoughts on “Hemimammas kamp – I 10 år har jag skämts – Äntligen kan jag vara LITE stolt över att vara Svensk igen!

  1. Svante Svensson skriver:

    Du frågar om hur länge han får leva, och mitt svar blir. Kommer han att vara sin riktiga ideologi trogen, troligen inte länge.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Exakt min egen slutsats. Alltså får vi se en något mer utslätad Eliasson framöver kan vi gissa?? Eftersom han både är smart nog och troligen har inside information nog att förstå och räkna ut hur det förhåller sig.

      Men nog ger han mig en känsla av att vilja våga drömma igen…

      Hemikramar ♥

  2. Svante Svensson skriver:

    http://skvitts.wordpress.com/2012/03/04/en-bon-till-gud/#comments
    Kolla min kommentar hos Skvitt, och hans eget inlägg.
    För nog måste även Reinfeldt följa FKs Regler.
    Svante

  3. Svante Svensson skriver:

    Portolanseglaren har lärt mig ett nytt ord, som belyser det jag nu gör ”Grebba” det betyder att det man skriver inte har med det inlägget man kommenterar att göra. Nu är det +0,5 grader, och till natten blir det riktigt kallt här uppe. Hoppas du inte tar illa upp för att jag grebbar. Har fått löfte av elleverantören att det är minimala risker för strömavbrott under den närmsta tiden, så jag tänker försöka skapa en egen blogg, men fram till dess får jag hålla kontakten, som tidigare.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, eller så kan man kalla det att ”KAPA” inlägget…

      Om du vill så kan jag hjälpa dig med bloggen?? jag är superproffs och vi kan fixa det tillsammans via telefonen om du har tid tex ikväll??

      varmaste Hemikramar ♥

  4. Svante Svensson skriver:

    Jag ska försöka ladda ner WordPress först, sedan skulle jag vara glad för all hjälp jag kan få. Måste också försöka få något program, som öppnar zipfiler, letar efter det i kväll. Hoppas att det går att få kontakt med dig t,ex i morgon någon gång. Nu har jag Grebbat igen.
    Svante
    Ps. Jag har inte ens startat min riktiga dator ännu. Ds.

  5. Svante Svensson skriver:

    Har mailledes skickat en bättre bild, än den första.
    Svante

  6. Svante Svensson skriver:


    Snubblade över denna, och kände både värme, och glädje när jag hörde den. Hoppas verkligen att han spelar av glädje själv.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vilken gullunge!! Jo nog spelar han än så länge av glädje, frågan är dock om fem år om samma påstående är relevant?

      Hemikramar ♥

  7. Så sant som det är sagt !

    BS maken körde runt på 7 tim 45 min. , hans personliga rekord, så det gjorde han bra.

    Ikväll har jag verkligen tagit det lugnt.

    Hur mår du/ni nu ?????

    Massa stöttetyckomkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Just nu skriver jag ett inlägg och jag är störtförbannad!! Det kommer snart!

      Bra jobbat av maken din!! Gratta honom!

      Massa hemikramar ♥

  8. skvitt skriver:

    Jan Eliasson

    Vad gäller Jan Eliasson är det ju inte märkligt att vi gillar honom. Det är en arbetarkille från Göteborg och han har inte glömt sina rötter. Hans framgång har inte stigit honom åt huvudet. I dag kan vi gratulera honom för hans utnämning till vice generalsekreterare i FN.

    71-åringen kommer från Gamlestan och började som GT-försäljare!

    “Namn: Jan Kenneth Eliasson, 71.
    Född: 17 september 1940 i Gamlestaden i Göteborg som son till en metallarbetare och hemsömmerska.
    Familj: Gift sedan den 18 november 1967 med fem år yngre Kerstin. Barnen Anna, Emelie och Johan, barnbarn.
    Bor: Stocksund och Gotland.
    Första jobbet: Sälja GT i husen runt Härlanda ­fängelse.
    Samlar på: Klockor och ­förstoringsglas.
    Smeknamn: “Jag Eliasson”
    Kuriosa: Hustrun Kerstin är pianist och har framträtt tillsammans med Condoleezza Rice i Washington. Jan har spelat fotboll och handboll.” / GT

  9. skvitt skriver:

    Hon ligger bra till för en seger, särskilt med hänsyn till att hon är ensam tävlande än så länge.

    Kram!
    /Skvitt

  10. kao skriver:

    Fick du även mitt förslag till livs, vad vi ska göra åt Reinfeldts ‘för korta armar’ för att komma till rätta med ev.analklåda?

    Har för mej att det var jag som lade ut bilden med plakatet först. Men det bjuder jag på. Men kul förslag:-)
    ————-
    Visst, Carl Bildt måste väl störtförbannad över att Jan Eliasson, en vanlig arbetargrabb och sosse, har fått detta toppjobb bredvid Ban Ki Moon.

  11. kao skriver:

    …jag var inte klar, det är svårt rent tekniskt att kommentera här, vet ej varför.

    Jag har känt en stor sorg över Sverige sen den dagen Palme mördades. Hade hoppats på Anna Lindh, tills hon tillät CIA i lönndom föra ut egyptierna till ett helvete i sitt eget land. Utan rättegång här eller i Haag först. Då tappade jag tron på henne, sen blev hon ju mördad.
    ————
    Måtte Jan Eliasson flyga i säkra plan och leva länge och få fortsätta sina goda gärningar. Jag gillar verkligen honom och hans engagemang för de fattiga och nödställda. Är det någon som kan få ut de svenska journalisterna ur DERAS helvete, så är det väl han. Knappast ett miffo som C.Bildt……

    Plus allt annat J.E är kapabel att göra för världsfreden.

    Pöss & Kaoskramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vi är helt överens i allt ovan =0)

      Hemikramar

      • kao skriver:

        Pöss på’re 🙂

        Å Kram
        Kao

      • kao skriver:

        Men visst är det väl egentligen så? Men nu har vi äntligen en att hoppas på, som kan sätta Alliansen på pottan genom sin naturliga, vänliga överlägsenhet i de flesta frågor.
        ————
        Nu lämnar jag datorn för ikväll. Den står mitt framför tv:n som dottern ska titta på kl 22. Sen får jag köra igång igen i morgon, babe. För nu är jag slut som artist. Supertrött 😦

        Kram
        Kao

      • HEMIMAMMA skriver:

        Själv är jag trött men lycklig… träffade för första gången idag en SVENSK läkare som vet och förstår vad det innebär att vara Kroniskt Borreliasjuk…

        Jag blev så chockad att jag var tvungen att uppsöka ett system och köpa champagne… 😆

        Hemikram och sov gott

Kommentera

