Hemimammas tankar – TRONFÖLJDEN är säkrad!! Fast Unga Herrarna Reinfeldt är inga stjärnor!?

GOD AFTON!! Ingen har missat Svea Rikes nya stjärna, antar jag? Estelle Bernadotte. Fransos

Men vi har fått säkrad tronföljd även på annan statsmannamässig nivå. Gustaf Reinfeldt. Tysk.

Intressanta kulturutbyten – ach ja?? Non  regrette rien??

Dock NÅGOT mindre stjärnglans…

”Gustaf Reinfeldt, 18, valdes på fredagen till ordförande i Moderata Ungdomsförbundet i Solna. Han meddelade omgående detta på Twitter: ”Är nu vald till ordförande för Solna MUF! Tidigare i veckan blev jag också vald till ledamot i kompetensnämnden i Solna!”

Den nyvalde gratulerades snabbt av bland andra Regina Kevius, tidigare Muf-ordförande i Solna 1997–1998, i dag stadsbyggnadsråd i Stockholm och Christoffer Jönsson, andre vice ordförande i HBT-liberaler, folkpartiets förening för den som vill stödja homosexuellas, bisexuellas och transpersoners rättigheter.”

Blir Unge Reinfeldts regemente av mer städad karaktär än tidigare MUF-styrelsers?

.

Men sönerna Reinfeldt kanske speglar pappa på något vis?? Han har ju värvat röster på betänkligt sätt…

Här nedan är i alla fall ERIK showens stjärna!

SILVERHJIELM OCH TANGUY?? 😈

.

Det är i alla fall några barn som har sin försörjning tryggad genom nepotism oavsett resultat, kan misstänkas?

Och att vi inte är lika inför lagen kan vi också konstatera.

Så vad du skördar kanske?

Pappa måste vara oerhört stolt. 😉

VÄLFÄRDEN  och Barnen:

Anders Borg  (”Generell välfärdspolitik – bara magiska ord”, 1992), citat;

”Att på ett rationellt och humant sätt nedmontera den generella välfärdspolitiken/…/ Arbetet kommer att kantas av misstag, bakslag och besvikelser, precis på samma sätt som det mödosamma arbetet med att bygga upp modellen, men det måste ske.”

Dessutom tänker nu Moderaterna ge sig på nästa kapitel för politisk omvälvning BARNENS VILLKOR

”En konkret fråga som arbetsgruppen ska ta sig an är om barnkonventionen ska införlivas i svensk lagstiftning. En rad partier (Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Folkpartiet, Vänsterpartiet och Kristdemokraterna) vill sedan länge se en sådan förändring. Nyligen svängde också Centerpartiet och vill utreda möjligheten att göra barnkonventionen till lag.

Moderaterna har hittills sagt nej.

Vem som toppar utredningen?

Ulf Kristersson.

Något med den kombinationen gör mig nervös som förälder…

SENASTE INLÄGGET PÅ BOTA BORRELIA, GÅ IN OCH STÖD BLOGGEN, SÅ ATT FLER SJUKA MÄNNISKOR FÅR HJÄLP, ELLER TA REDA PÅ OM DU OCKSÅ ÄR SMITTAD

GOD AFTON!!

21 thoughts on “Hemimammas tankar – TRONFÖLJDEN är säkrad!! Fast Unga Herrarna Reinfeldt är inga stjärnor!?

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Någon som minns boken filmen ”ONDSKAN” ??

    • ”Ni kommer aldrig tillbaka”, pekade Reindfeldt triumferande väsande mot Göran Persson, vid valvinsten 2006. GP stod gratulerande en halv meter ifrån!

      Håller helt!

      Reinfedts Sverige är ej längre ett Rike, men en Koncern.
      Ordförande: Svenskt Näringslivs Ordförande.
      VD: Reinfeldt
      Ekonomidirektör: Borg.
      Marknads/Reklam/Marknadsföring/Produktutvecklingsdirektör.
      : Schlingman.
      Områdesdirektörer: Övriga ledare inom Koncernledningen

      Koncernens Kunder: Svenskarna.

      Koncernens valspråk, etablerat av Koncernens VD, Reinfeldt:

      ”SVENSKA FOLKET ÄR MENTALT HANDIKAPPAT!” : .

      Krav för anställning inom Koncernledningen:

      1/ Rätt längd, dvs lång.
      2/ Professionellt medieutbildad.
      3/ Ungdomligt utseende.
      4/ Vältrimmad, solbränd.
      5/ Korrekt klädd efter situation.
      6/ Människoföraktande, med klasskänsla
      7/ Inför givna ORDER: Lydig!!!

      En professionellt utbildad säljare kan be en kund dra åt helvete, om han/hon gör det enligt utbildningens råd/regler om psykologi. alltså på professionellt, rätt sätt, – och kunden kommer att tacka för inbjudan.

      Detta är uppenbar sanning – att döma av relationen Koncernåtgärder/förtroende för Koncernens VD!.

      Är vi, Svenka folket, mentalt handikappat? Nej, men förledda – av Nasare av ruttna idéer!!!

  2. Pinglan skriver:

    Önskar dig en trevlig helg!

    Kram

  3. Svante Svensson skriver:

    Jag har skickat svar på ditt mail, och ett till, så jag behöver inte skriva om detta här. Jag tror att jag fortsätter, som vanligt, men lämnar inga erbjudanden till någon jag inte har mailadress till.
    Svante

  4. Svante Svensson skriver:

    Ja man lär så länge man lever, och inte släpper in han Altsheimer, eller vad han heter.
    Svante

  5. Svante Svensson skriver:

    Det var inte det jag tänkte på, utan man kan bli handikappad på grund av normalt åldrande också, men visst kan denne djävul ha ett finger med i spelet. Vad tyckte du om länken till Pilgrimen Kårböle jag skickade i det sista mailet.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det är ett fint värdshus, men jag hängde inte med i syftet med länken, du får förlåta och förklara??

      Hemikramar ♥

      • Svante Svensson skriver:

        http://www.restaurangkartan.se/013996/W%C3%A4rldshuset_Pilgrimen
        Om du läst de 2 kommentarerna skulle du då stanna till för att äta där.
        Denna länk är det första man hittar, om man söker på Google.
        Svante

      • HEMIMAMMA skriver:

        Nej verkligen inte… =0(

        De som driver det ska uppenbarligen syssla med andra saker!

        Hemikramar ♥

      • Svante Svensson skriver:

        Han, som driver restaurangen har börjat anklaga byalaget, som äger huset han hyr, för att ha skuld i att han förlorar gäster. Jag kan ju inte låta bli att undersöka saker, och ting, skrev in Pilgrimen Kårböle på Google och fick fram det du fick länken till, som första alternativ. Jag tror att de få gäster, som ändå kommer är de som inte har internet.
        Svante

      • HEMIMAMMA skriver:

        Så typiskt idiotiskt?? Han borde lägga ner verksamheten eller överföra den till någon annan…

        Hemikram ♥

  6. Svante Svensson skriver:

    Inressant läsning även om det går över huvudet på mig.
    http://undermattan.blog.com/2012/02/25/internetcensur-overvakning/
    Svante

  7. prinsessanbarbis skriver:

    hej, tittar in och sänder en varm kram.

  8. Svante Svensson skriver:

    Har skickat samma till Svitt idag.

    Liten händelse i Kårböle idag.
    En sån där suv kör in på min gräsmatta, som är skottad, och nästan ren från snö, att den är skottad beror på att han, som skottar de övriga parkeringar, och infartsvägar till mig får lägga upp snö i ett djupt dike på min tomt. Min schäfertik gillar inte intrång på tomten så hon satte igång att skälla så fort hon såg bilen, och fortsatte att skälla. En av de rastande ringde då på min dörr, och talade om för mig att jag skulle tysta hunden för det störde deras rast. Jag frågade om han, för det var en han, om han bodde i lägenhet, och fick svaret att han, och familjen bodde i villa i Stockholm. Kunde inte hålla mig, utan frågade honom, vad skulle du tycka om att någon kör in på din gräsmatta för att rasta, och det skulle han naturligtvis inte tycka om, men på landet får man väl finna sig i lite för turismens skull. Jag kontrade med att säga att du måste vara moderat, och fick svaret att det var han. Jag sa åt honom att tänk det trodde jag redan när du körde in bilen på min tomt.
    Svante

Kommentera

