Hemimammas tankar – Säg, hur har vi det med trollena idag?? Älskar ni mig ännu?

GOD AFTON!! Jag sitter och funderar på vad jag ska skriva om och kommer att tänka på hur människor misstänkliggör varandra på nätet och varför…

En vän till mig har råkat ut för att folk tror att han inte är seriös för att han erbjuder sin värme och medmänsklighet.

Det är tråkigt eftersom jag vet personligen, hur varmhjärtad denna människa är och jag vet också hur det känns att bli ifrågasatt.

När jag började blogga på Aftonbladet – så tog det ett tag innan folk fick klart för sig vem jag var och varför och att jag står för varenda ord jag någonsin skrivit. Många trodde inte att jag ”kunde existera eftersom jag var för bra för att vara sann” typ

Jag kunde ju bara tacka för komplimangerna, men med detta följde förstås också den svenska avundsjukan.

Det gjorde att en uppsjö TROLL försökte att skjuta mig i sank.

Jag har åtskilliga gånger skrivit inlägg som handlat om detta och för min vän som nu känner sig orättvist behandlad så skall jag länka till dem och citera en del av texterna. Stå på dig min vän. Låt ingen jaga dig från nätet. Du betyder för mycket för mig för att jag ska tillåta det.

2010/08/16/hemimammas-kamp-hemi-ser-rott-bloggtroll-forsoker-att-hota-mig-lat-mig-jobba-ifred-schas/

”Jag anser att den som skriver ner någon på bloggen avslöjar mer om sig själv och dennes eventuella intelligens, än vad den säger om mig. Människor med ett sunt inre och självkänsla brukar inte behöva ge sig på någon annan för att mäta sitt självvärde. De osunda speglar sig och sina upplevelser i andra. Det som speglar deras inre osäkerhet. Samma sak gäller för dem som mobbar i verkligheten. Svaga osäkra människor mobbar. Oftast oinloggade gömda bakom diverse nick, typ “KvastHulda” Sunda människor kritiserar öppet och i sakfrågor, med respekt.

s44_gubbe_funderar.gifJag tar alla former av påhopp, som att du som skriver dem, intresserar dig för mig tillräckligt för att skriva ner mig. Alltså tillskriver du mig större värde och intresse än dig själv. Jag söker inte upp dig, för att ge mig på dig.”

2010/10/23/hemimammas-kamp-jag-kraks-pa-ignoranta-elaka-idioter-som-vill-skrammas-och-uppmanar-mig-att-doda/

”JAG ÄR FÖRBANNAD IKVÄLL. Zoomo är min vän och min vän utsätts för trakasserier. Det gillar jag inte. Allrahelst eftersom hon är en tuff tjej som står upp för både vad hon tycker och vad hon skriver, ärligt och rakt. Vissa blir väldigt störda av det hon skriver. Själv tycker jag att hon är ett uppfriskande inslag som motvikt till all gömd Jantelag och tråkighet och okunskap som jag kan se både här och där i bloggen…och man kallar henne “Blattefitta””

2010/10/25/hemimammas-kamp-trollet-malte-invaderar-bloggen-och-ickevaldsprincipen/

”Igår skrev jag om mordhoten mot Zoomo, Maria dé Suede och mig. Som vanligt hoppar “troll” på mig och hittar på alla möjliga sätt att tysta mig eller smäda mig, men ett angrepp föranleder mig att byta namn på företeelsen på Maria dé Suedes uppmaning”

2011/01/23/hemimammas-kamp-nathat-och-natmakt-och-natets-makt-over-oss-forhatligt-for-bill-bull/

50510_127469040641795_1689625_n.jpg”Förekomsten av näthat, det vi här på bloggen i dagligt tal refererar till som “bloggtroll” eller som jag och Arrami valt att patronisera över dem som “MALTE” med hänvisning till en gammal get med underliga vanor, han haft en gång… denne stank tydligen av urin ur munnen efter missriktat revirpinkande…

Några minns kanske inläggen han skrev och de inlägg jag skrev om denna företeelse? Då vet ni att jag ger svar på tal… Senast idag när jag loggade in väntade mig en elak kommentar, som jag dock kunde skratta åt…”

2011/03/02/hemimammas-kamp-pissa-pa-mina-barns-grav-kreaturet-kettu-konspirerar-igen/

”Numera är min blogg också ett vapen för att stoppa olika orättvisor i samhället, bla FAS III och utförsäkringarna. Jag vill skapa intresse för vår samtid och historia. Mitt motiv är att om man inte känner sin historia, vet man inte var man är på väg. Och som medborgare i en demokrati, så är man skyldig att rapportera oegentligheter. Och verka för allas trygghet.

Jag anser mig berättigad att utöva mina medborgliga skyldigheter i en demokrati, vilket är att göra min röst hörd. Jag berör tex ämnen som jag anser vara av intresse för de unga som inte upplevde händelserna direkt. Jag samlar och presenterar fakta på ett så enkelt och korrekt sätt jag kan. Jag uttrycker också fortsättningsvis mina åsikter i olika frågor.

Jag slåss och kämpar för att skydda våra barn allra helst våra nyföddingar, som inte kan göra sina röster hörda själva!

Om någon kan belägga mig med faktafel, kommer jag naturligtvis att korrigera detta. Men jag kommer ALDRIG vilseleda någon medvetet.Om jag har en subjektiv åsikt kommer jag markera detta. Om det är spekulation och inte spårningsbar källa kommer jag att påtala det med. Jag anser det för självklart med källkritik och kommer därför inte “kasta” ur mig saker.

Ni som trots detta förhållningssätt – min “politik” om ni så vill, fortsätter att göra och skriva ner mig… om ni försöker slå under bältet?? Ni som hotar och försöker att tvinga mig till något jag inte vill??

SLÅ ER TRÖTTA!!

JAG HAR STÅTT PALL FÖR MER ÄN NI KOMMER ATT UPPLEVA UNDER HELA ERT J***A LIV!!! JAG kommer ALLTID vara intressantare än du…

Så, spring och lek med de andra barnen nu…

och låt mig göra mitt jobb, dvs. att försöka lära dem som VILL lära sig någonting.

Och du?… Lämna mitt privatliv och mina barn ifred!! Du känner inte mig och har INTE gått i mina skor (och var glad för det)”

Jag kommer ALDRIG att ge vika för hot eller svika de ideal som är min natur. Utan dem skulle jag icke vara. Bara ett tomt skal. Min rättfärdighet är min sköld. Man kan hota och döda individer, men man kan inte döda drömmar och hopp.

Så länge JAG, om så jag allena, står upp, så finns motstånd i världen.

Jag VET att andra känner och tänker lika starkt i sina hjärtan och nu är inte en tid att backa utan att stå och gå FRAMÅT:

Mot en bättre värld, enade vi stå, söndrade vi falla och ALLA vi som tror på demokratin, friheten och rättigheterna

STÅ UPP

VÅGA VARA VUXEN – VVV

Låt det bli vårt kampord. Egoism är det mest signifikanta med barndom. En typisk 5 åring styrs av sitt omedelbara behovstillfredsställande, det vet alla vi som har barn.  

“När jag blev vuxen lade jag bort vad barnsligt är”

Visa att vi kan sätta oss själv i andra rummet för varandra.

VVV – VÅGA VÄLJA VÄLFÄRD!!

GOD AFTON!!

21 thoughts on “Hemimammas tankar – Säg, hur har vi det med trollena idag?? Älskar ni mig ännu?

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jag tänker på dig min vän och hoppas att du läser detta och kommer igen SNART!!

  2. suttecity skriver:

    Som jag alltid säger – Stå på dig, annars gör någon annan det!

    Hoppas att ni får en bra helg! Kramiz

    • HEMIMAMMA skriver:

      Precis, det tråkiga är bara att ingen ville lyssna när min vän försökte att försvara sig – och han blev jätteledsen och skulle sluta vara på nätet…

      Jag hoppas att jag kan få min vän att ändra sig…

      Vi är lilla familjen denna helgen och nu är det maken som sover längre än ett dygn verkar det som… även han får setbacks fortfarande även om det är bättre med honom generellt just nu… Vi tar det lugnt under helgen. Viktiga läkarbesök i nästa vecka för oss båda…

      Hemikramar ♥

  3. Svante Svensson skriver:

    Jag skickade denna text till en vän igår när jag kände mig riktigt nere.

    Nog är det konstigt att när man försöker hjälpa någon idag, så förutsätts det att man är både det ena och det andra. Är samhället så hårt att all vänlighet betraktas, som falsk, och uträknande, för egen vinnings skull. Jag kan inte gå förbi ett ensamt barn, som står, gråter utan att ta reda på varför, men då blir jag betraktad, som pedofil. Jag tänker fortfarande på ”di små under jordi”, som jag träffade på som tunneltågförare, alltså de barn, som bodde i tunnlarna, och ventilationsschakten i tunnelbanan. Enligt det sociala förnekas detta, men jag vet att de finns.
    Svante

  4. kao skriver:

    Men vad gör man om en kvinna, som ända sen AB:s tid utgett sej för att vara just kvinna, plötsligt lägger upp en bild på en man och påstår sej vara lyckligt gift 5-barnspappa? DET ÄR INTE ETT DUGG KUL. Det är lögn och förbannad dikt. Man kan ju inte lägga upp en bild på en okänd man och påstå sej vara han.

    Är det roligt?

    Sen kommer nästa kommentar från vederbörande :” Jag bara skojade”. Då kan man också undra vem den stackars karln är som fick sin bild och bostadsort utlagd på bloggen…..

    Jag gillar inte alls sånt här, det är inte ett dugg kul i mina ögon. Sen är personen plötsligt kvinna igen och tycker jag ska acceptera det s.k skämtet. Det är att förvrida huvudet på folk, och såna har jag inget till övers för. Det är ‘bloggtroll med blogg’.

    Kram
    Ha en fin helg
    Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu hänger jag inte riktigt med? Menar du Zoomo? eller kanske Fendersam/Kettu eller Winch???

      Nej det är inte roligt om någon spelar en spratt. Och det är inte roligt att bli avfärdad heller.

      Ha en lugn och helg och krya på dig.

      Hemikram

      • kao skriver:

        Nej. Jag menar ”Anna, en ovanligt trevlig tjej”.

      • HEMIMAMMA skriver:

        Fast det är ju en tjej och hon skämtar och har ju gjort så jämt…

      • kao skriver:

        Inte min typ av humor.Humor är inte lögner och falskspel.
        Fattar inte vad det är som är så kul med att lägga ut en bild på en okänd karl(vad skulle han tycka om att bli utlagd för detta ändamål?).
        Först är Anna kvinna, sen man, sen kvinna igen.

        Not my cup of tea.

        Hur ska man kunna lita på en sån person? Jag gör det INTE längre och har inte kommenterat där särskilt mycket under årens lopp, men idag fick jag en hel bunch of kommentarer…..

        Är å trött på folk som spelar spel för att föra andra bakomljuset. Vare sej det är elakt menat eller ett sätt att få kommentarer – eller för att förvirra.

        Är tilräckligt förvirrad ändå.Utan att behöva få mer skit på mina axlar.

        Kram
        Kao

      • HEMIMAMMA skriver:

        Då är det bara att hålla sig på sin kant om man inte hänger med i svängarna…

        Jag vet inte om jag är road av Annas ironiska humor, men jag hänger i alla fall med och fattar när hon skojar, så det är inget problem för min del…

        För mig är det värre när människor jag trott på eller brytt mig om sviker och leker med mina känslor.

        Hemikram

      • kao skriver:

        Det är just det jag anser att hon har gjort. Det är min uppfattning. Först kvinna, sen man, sen kvinna igenb. Plus bild på oskyldig karl. Det är inte ‘my sense of humour’ – det är lögn och bluff.

        Kram
        Kao

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jaja, hon har ju rätt att göra som hon vill och tack och lov för det kanske? Annars skulle ju inte vare sig jag eller du heller får det?

        Hemikram

      • kao skriver:

        Precis. Men man har rätt att reagera, men inte rätt att sno ansiktsbilder på folk hur som helst. DEssutom ljuger och bluffar jag inte. Gör du det?

        PS. Titta in på mitt senaste skådespel och njuuuuut!

        Kram

      • HEMIMAMMA skriver:

        Vad är att ljuga och bluffa?? Jag försörjde min rökvana på restaurangsskolan genom att jag har ett bra pokerface och vita lögner har väl alla som är empatiska använt för att skydda någon mot en smärtsam sanning?

        Men hur man manipulerar omgivningen och får människor att dansa efter sin pipa tror jag att du är betydligt kunnigare om än jag?

        Om jag minns rätt så har du studerat rättskunskap för Jerzy Zarnecki och rättpsykiatri tidigare?

        Själv har jag alltid varit väldigt naiv och godtrogen genom livet. Men jag har lärt mig den hårda vägen. Så de som lurar mig är brända och får ångra sig snart nog om man tror på Karma…

        Vissa av mina principer rubbar jag aldrig på, där min integritet går främst.

      • kao skriver:

        Här har du totalt fel. Jag försöker aldrig manipulera folk, eller säga något för att få höra ett visst svar. Det är jag alldeles för dum och godtrogen för. Har inte pluggat rättspsykiatri, men däremot kriminologi, rättssociologi och en del psykologi för 100 år sen.

        Vita lögner har jag tvingats dra då och då, men aldrig för lögnens egen skull. Snarare för att skydda mej själv från något obehagligt.Som de flesta kanske gör?
        På det sättet är de flesta lika goda kålsupare, tror jag.

        Men jag har aldrig utgett mej för att vara någon annan än den jag är med de åsikter jag redovisar här – MEN: Man lär så länge man lever och tvingas ibland tänka om och revidera vissa åsikter under livets gång. Annars vore man ju obildbar och dum som en åsna..Har också fått lära mej av livet den hårda vägen. Det får man ofta då man flyttar hemifrån som tonåring.

        Men det betyder inte att jag är oärlig om jag inte berättar allt om mitt privatliv på bloggen för det. Jag känner mej rätt ensam och oskyddad och vill inte få en massa skit kastad tillbaks i ansiktet, som jag har skrivit. Där har du MIN integritet.

        Ciao amiga
        Kao

        Fattar inte riktigt vart du vill komma i detta resonemang.

      • HEMIMAMMA skriver:

        Grunden till detta resonemang är en enskild sak mellan dig och mig av privat karaktär och behöver inte avhandlas i bloggen.

      • kao skriver:

        Vad kan det vara ??? Me du har rätt. Saker som är privata ska absolut inte avhandlas på bloggen. Vissa gör så, men jag tycker inte om den typen av bloggar.

        Kaoskram

      • HEMIMAMMA skriver:

        Då är vi överens.

        Hemikram

      • kao skriver:

        Jag vet att jag gjorde dej djujpt orolig nyligen, men sen såg du ju att jag skrev i bloggen, kommenterade. Sen hör jag inte alltid min mobil, eftersom jag inte släpar runt på den i lägenheten och bara då och då kollar på dispayen om nån har ringt. Hörde på tel.svararen att du hade ringt flera dagar senare.

        Kram

      • HEMIMAMMA skriver:

        Ja, jag var djupt bekymrad. Men saker visade sig inte vara riktigt som jag trodde, förstod jag senare.

        Bra att du mår bättre nu.

        Hemikram

Kommentera

