Hemimammas sköna söndagstankar – Nu är allt perfekt igen!

GOD AFTON!! Idag kommer min perfekta äldsta dotter TRIPP, hem igen efter att ha varit i Vietnam med sin pappa i över en månad… Gud så jag har saknat henne!!

Om några timmar kommer hon skava sönder mina öron med alla perfekta berättelser… *hihi*

Så just idag så mår jag bättre, än jag gjort på flera veckor. Nästan perfekt faktiskt. Jag orkade titta på SHERLOCK igår och det är nog det intressantaste TV program jag sett på länge (förutom mina sedvanliga dokumentärer förstås) REN PERFEKT NJUTNING!!

Nästan samma njutning som att beskåda perfekta Alan Shore i all sin glans 😆

Så idag vill jag bara flyta med i strömmen av värme och satsa på en perfekt skön söndag…

Jag har fått en perfekt rolig historia av min perfekta bästemor  som jag måste dela med mig av och jag utmanar er!

Kan ni svaret? INNAN ni läser det?  Perfekta JAG kunde det (mallig, låt vara) *fniss*

Svara sanningsenligt 😆

Det var en gång en perfekt man och en perfekt kvinna.  Dom träffades och eftersom deras förhållande var perfekt gifte de sig.

Bröllopet var perfekt och deras liv som gift par var också perfekt.

En julafton när det snöade mycket åkte det perfekta paret bil på en slingrande väg. Plötsligt såg de någon vid sidan om vägen som hade fått  punktering.  Det var jultomten med säcken full av presenter.

Eftersom de inte ville göra barnen besvikna erbjöd de jultomten att åka  med dem, så att han skulle hinna dela ut presenterna. Och så började de snart dela ut presenterna.

Men tyvärr försämrades vädret och de tre råkade ut för en olycka.

Bara en av de tre överlevde. Vem?  (Tänk först och titta sen på svaret nedan)

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Givetvis överlevde den perfekta kvinnan.

Hon är den enda av de tre personerna som existerar i verkligheten.

Alla vet att jultomten inte existerar….

…….och vad kan man säga om de perfekta männen!!

För kvinnor slutar historien här…  Männen kan läsa vidare.

*

*

*

*

*

Bonus för män:

Om inte jultomten existerar och inte den perfekta mannen,

så betyder det att kvinnan körde.

Det förklarar olyckan.

Och en sak till: Om du är kvinna och läste slutet av historien så bevisar det att:

Kvinnor gör aldrig vad de blir tillsagda 😉

Lite perfekt vackra bilder och musik:

Ja, vad som är perfekt varierar ju i hög grad

Själv har jag lagt beslag på Världens siste perfekta man!

Det har maken en morgonrock (bilden till höger på bröstfickan) som bevisar!

Nu klev dottern innanför dörren precis!

Oh hjälp, var har min perfekta dotter tagit vägen?

Hennes hår som var svallande långa, blonda lockar, är nu mörkt rakt, uppklippt hår!!

SKÖN SÖNDAG PÅ ER ALLA BLOGGISAR!!

GOD AFTON

19 thoughts on “Hemimammas sköna söndagstankar – Nu är allt perfekt igen!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Hon ser så vuxen ut?! Vart tar tiden vägen =0(

  2. suttecity skriver:

    Gott att hon är hemma igen och att du mår bättre min vän!
    Perfekt…. nja det vore allt väldans tråkigt att var det, vad skall man då sträva efter?? 😀 Jädrigt bra kan man vara men perfekt blir bara tråkigt i min värld.

    Sköt om sig och krama om dotra nu!
    Kramiz

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu ska hon börja förevisa alla kläder hon handlat därborta… och hon berättar att folk sprang fram och tog på henne och sade ”singh haa” vilket tydligen betyder vacker…

      Jag anser att man är perfekt när man är sig själv och SJÄLV mår bäst oavsett vad andra tycker…

      Jag har nog kramat henne tio gånger redan… 😉

      Hemikramizar ♥

  3. Sophie skriver:

    Hihi! Fick min man att dra på smilbanden allt! ^^
    Vad skönt att hon är hemma!
    Jag tänkte fråga dig om du har skrivit något blogginlägg där du länkar till insamlingen för behandling av borrelia? Tänkte så man kunde dela inlägget på Facebook.
    Hoppas du kan sova inatt.
    Många kramar, Sophie

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej vännen, vad roligt att jag kunde bjuda på ett smil… jag orkar inte tänka på allt elände, utan nu vill jag ladda mental kraft inför det som väntar om en dryg vecka.

      Jag var så orolig (hon tycker jag är jättefjantig) men flygningen tog 17 timmar både dit och hem så det är många timmar då saker kan gå fel…

      Jag har lagt all information på en egen sida högst uppe till höger i spalten:

      https://hemimammashetsiga.wordpress.com/borreliakontot-for-er-som-vill-hjalpa-till/

      och sedan finns ju naturligtvis den nya Borreliabloggen jag skapat:

      http://botaborrelia.wordpress.com/

      Jag kommer att sova inatt – Just nu skulle jag önska att jag SLAPP sova upp till två dygn i sträck… vaken i dygn sover två typ =0(

      Massor av hemikramar till dig med min goa goa vän ♥

  4. Jag skriver:

    Men så härligt att få vara en hel månad i Vietnam och insupa en annan kultur! Och sen är det så härligt att komma hem till sitt igen. Skönt för er att ha henne hemma igen, hoppas att hon har mycket bilder att visa!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hon hade i alla fall en hel ny garderob med sig hem och till min förtjusning kunde jag konstatera att hon ”växt in” i MIN forna smak av kläder när jag var yngre och smalare.. 😆 Inte lättsmält för en tonåring alla gånger *skrattar*

      Jag har fått skavsår i öronen också och för mina små barn så dög INTE pappa och mamma ikväll utan TRIPP skulle göra ALLT

      Hon började rabbla en massa Vietnamesiska ord också flickungen…

      Hemikramar ♥

  5. kickie skriver:

    Va skönt vännen att du mår mkt bättre o skönt att dottern kommit hem. Det här med Jultomten förresten, här är en historia: Det lilla barnet säger till sin mamma: Varför säger man att Tomten inte finns fast han syns? Men Gud säger man finns fast han inte syns.
    Jag försöker efter bästa förmåga glädja mig åt det jag har, istället för o sörja över det jag inte har.

    Apropå bröllop, jag har en liten bok. Källor till vardagsglädje. Där kan man läsa att först i äktenskapet visar det sig om kvinnan är en orkidé el en kaktus.

    Ha de bra o hälsa alla.

    Goa kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag frågade nyss maken vilken av dem jag var… han svarade: ”Om du var en blomma och jag var en ko, då skulle jag äta upp dig för du är så go”

      ”Varför säger man att Tomten inte finns fast han syns? Men Gud säger man finns fast han inte syns.” DEN MÅSTE JAG KOMMA IHÅG!!

      Superhemikramizar ♥

  6. BS Vi är här uppe, maken , grabben och hans kompis i Bruksvallarna.

    Kramas ♥

  7. kao skriver:

    Jultomten, han finns ju inte. Inte den traditionella kommersiella, i.a.f.
    —————–
    Visste inte din äldsta dotter har varit så länge i Vietnam, eller att hon ens var där. Det är oerhört lärorikt för barn (och vuxna) att resa, så jag antar hon har mycket att berätta när hon kommer hem. Att se sej om i världen och lära hur andra har det, är viktigare än allt annat. Anser jag.

    Härliga bilder du hade att bjuda på.
    Nu ska jag kolla svaret.

    Kaoskramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej, jag har inte berättat om det. Jag brukar inte skriva om mina barn utan att be dem om tillstånd… *ler snett*

      Jag ska be henne att skriva ett inlägg så hon får berätta själv om sina upplevelser.

      Vi är överens du och jag om resandets viktighet 😉 och jag är glad för hennes skull att hennes pappa är rik, så han kan ta med sig henne på sina utlandsresor. Själv har jag inte råd med resor ens knappt till Oslo, för att ordna behandlingar åt maken och och sonen och mig själv förstås.

      Hemikramar ♥

  8. Jag skriver:

    Nu finns det flera nya vinterbilder för dig att titta på, så att du slipper sitta och trumma med fingrarna!
    Kram

Kommentera

