Hemimammas kamp – Detta är vad regeringen tänker lura in oss i!!

GOD AFTON!!  Regeringen har beslutat att vi ska in i den nya Europapakten.

Sverige kan komma att gå med i europakten, utan att bindas av dess budgetkrav. Det är enligt statsminister Fredrik Reinfeldt (M) regeringens villkor för att vara med.

Han vill att Sverige ska ansluta sig till de 17 euroländernas pakt för budgetdisciplin och starkare samordning av den ekonomiska politiken. En förutsättning är att Sverige inte binds av paktens regler, så länge Sverige inte av egen kraft har bestämt sig för att gå över till euron.

– Det finns annars all anledning att uppmuntra sådana krav eftersom det kommer att öka budgetdisciplinen och motverka skuldkrisens verkningar i Europa. Men det ska gälla för de länder som har euro och inte dem som valt att säga nej till den, säger Reinfeldt.”

LÄS MER

Göran Persson hävdade härom dagen att detta var rätt väg att gå. Och han har fått medhåll av andra ledande sossar..

Vilket bevisar att det är inte moderaterna som är det nya arbetarpartiet utan det är  Socialdemokraterna som är det nya högerpartiet.

BORRELIAN som GÖRAN hade 2006 satte P för hans tid som partiledare (har han erkänt själv) och lämnade tydligen inte mycket kvar av empati och välfärdstänk i hans frontal-lob (typiska borreliaeffekter i det centrum i hjärnan som innehåller känslor och personlighet och skador där orsakar bla psykopatiska drag och dålig impulskontroll) så han har något att skylla på, men de andra?

Tomas Östros och Co? Vad är deras ursäkt??

Som motvikt ger jag er denna informationsvideo och frågar som videon avslutningsvis:

Är det verkligen detta vi vill ha?


NU FÅR (V) OCH JONAS SJÖSTEDT KLIVA IN OCH AVGÖRA.

Vi sa NEJ när man ville ha in oss i Eurosamarbetet genom huvudporten!

Ska vi nu tvingas in bakvägen?

GOD AFTON!!

Läs mer:

http://sventycker.wordpress.com/2012/01/12/bostadsbubbla/

DN1, DN2, DN3, DN4, DN5,

Mitt nya inlägg på Bota Borrelia:

http://botaborrelia.wordpress.com/2012/01/14/bota-borrelia-under-our-skin-och-olika-debatter/

30 thoughts on “Hemimammas kamp – Detta är vad regeringen tänker lura in oss i!!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Det vore en skandal och G P ska hålla tyst han är ju rikare än de flesta och tom många av kapitalisterna och talar i egen sak!

  2. skvitt skriver:

    Detta delade jag på FB.

    ”Sverige kan komma att gå med i europakten, utan att bindas av dess budgetkrav. Det är enligt statsminister Fredrik Reinfeldt (M) regeringens villkor för att vara med.”
    ”utan att bindas av dess budgetkrav”, ja, till att börja med, alltså. Annars kanske det blir protester! Du vet, ETT STEG I TAGET! Som jag skrev i ett inlägg: http://skvitts.wordpress.com/2011/08/06/ett-steg-i-taget/

    Kram!
    Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Men det klargörs ju väldigt bra i klippet att det Reinfeldt säger inte är realistiskt eller korrekt och jag håller med dig: ETT STEG I TAGET…

      Hemikram ♥

  3. mariadesuede skriver:

    Jag lever ju med €uron, dagdrömmaren Fredrik Reinfeldt borde vakna, Sverige màste acceptera budgetkraven eller stà utanför, det finns inga andra alternativ!

    Saken är den att €uropakten inte tillàter nya medlemmar att komma med krav för att acceptera €, läs snarare Tyskland… Fast visst kan man lämna europakten, fast det kostar betydligt dyrare än vad Ja-sägarna säger… I princip sà màste man lämna EU och även där betala en straffavgift.

    Örnkramar ♥

  4. skvitt skriver:

    Skrev ett inlägg om saken,
    http://skvitts.wordpress.com/2012/01/14/regeringens-lurendrejeriplaner/
    men det är ju inte många rader. Det hänvisar till dig och räcker så gott, men självklart länkade jag också till inlägget som jag nämner i kommentaren ovan.

    Kram!
    /Skvitt

  5. […] här och eller här!Share this:TwitterFacebookLike this:GillaBli först att gilla denna post. […]

  6. […] Där hittar jag info och då skrev kah bland annat detta i en kommentar där: […]

  7. alvfe skriver:

    vidrigt , ruggigt att se hur djup klyftan är inom partiet ,en del talar om att en delning i hö vänster soc dem är på gång ,tänk om ?
    …mycket troligt att många att gå över till vänsterpartiet ..vem tycker längre att det är nåt alternativ att vara vanlig sosse
    då det bara är höger åsikterna inom partiet som får positivt media utrymme
    Positivt förvånad blev jag av att Nordegren i P1 tydligt vågade påstå att Tja vem vet GP jobbar ju med PR ..han hade väl kanske ett sånt uppdrag då han uttalade sej så.
    Dessutom är det i sej förnedrande på ngt sätt nedvärderande inför nuvarande sos ledning..varför frågar man GP överhuvudtaget

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, att G P säger det är definitivt ingen tillfällighet… han har en betald agenda – frågan bara om den är i egen-intresse eller någon av Timbros klienter?

      Hemikram ♥

  8. Lugn, bara lugn … vi lever – JUST NU – i upplösningen av Industrialism – Kapitalism – Konsumism! Vem säger så? MODER JORD – och hon är heligt rosenrasande!!!

  9. Pinglan skriver:

    Bra inlägg! Jag vill slippa europakt. Bara ordet pakt luktar unket.
    Önskar dig en trevlig helg.

    Kram

  10. Tant Otto skriver:

    Usch inget paktande om jag får bestämma….

    ottokram<3

  11. Svante Svensson skriver:

    Klockan 04.09 2012-01-15 vandrade ett Lodjur utanför köksfönstret, första gången i mitt liv jag sett en vild lokatt, och det var en upplevelse jag kommer att leva länge på. Nu saknas bara att få se Björn, Järv, och Varg. Skvallrade om din EU blogg till Ipse Cogita. http://store.blogg.se

    • HEMIMAMMA skriver:

      Fast det var bara filmen du tipsade om inte mitt inlägg? och han utnyttjade tillfället strålande =0)

      Hade det gällt Borrelia hade jag varit 100% överlycklig men nu känner jag mig lite ledsen att han kanske ”stal” min poäng och därmed grunden för mitt inlägg??

      Jag vill ju nå ut som en klok och smart tänkare jag med liksom Jinge och Ipse…

      Förstår du?

      I övrigt är jag glad och avundsjuk för att du såg detta magiska djur och själv har jag diskuterat med några jägare en stor del av gårdag kvällen =0(

      De har ganska fixerade åsikter..

      Hemikram ♥

  12. Svante Svensson skriver:

    Innan jag skrev till dig på morgonen skrev jag till Ipse Cogita, och lämnade länken till dig, så han skulle veta var jag hittat videon. Du får försöka förlåta att en gammal man kanske inte är så smart alla gånger. Jag har ju varit EU motståndare ända från start, och jag vet att Palme var motståndare också, troligen därför han mördades. När politiker, och pressen börjar tala, och skriva så att jag inte förstår, förstår jag att det är något skumt i görningen.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Självklart är du förlåten!!! Jag ville bara förklara hur jag tänker och då vet du nästa gång du vill tipsa någon.

      Tipsa om inlägget och nämn specifik information i andra hand för att understryka värdet.

      Vi resonerar otäckt lika väldigt ofta…

      Varma Hemikramar ♥

  13. Svante Svensson skriver:

    http://nyheter24.se/blogg/hax/2012/01
    Denna man skriver så att jag i alla fall begriper något.
    Svante

  14. Svante Svensson skriver:

    http://store.blogg.se/2012/january/eu-narmar-sig-diktatur.html#comment
    Jag ville egenligen bara få veta om jag fattade videon rätt, och det gorde jag. Hoppas detta reparerar lite av mitt misstag.
    Svante

  15. Har aldrig varit någon EUanhängare, tycker det varit som ett gungfly från start, usch ! Tror att detta samarbete kommer att vittra sönder och rasa ihop med ett brak. Reinfeldt försöker bara sko sig för egen vinning, alla vet ju att hans politik syftar till att öka individers ( dvs. rikas ) vinning. Det finns inte en tanke på fotfolket annat än för att skinna dom.

    BS Har kollat hos dig, det blev fint.

    Hoppas de kommer på nåt bra bot mot borrelian.

    Kramar ♥

Kommentera

