Hemimammas tankar – Home Sweet Home! En god musikalisk natt bjuder jag er alla…

GOD AFTON!! Nu är vi hemma igen efter nära nog ett dygn på vägarna,
fram och tillbaka till Oslo och vi har nått resultat…

Men jag orkar inte nu.

Ni får fullständig rapport från besöket på Arenakliniken, någon gång under morgondagen. Nu vill jag bara samla tankarna, njuta av månen och sova…

för jag är HELT slut…

och det är SÅÅÅÅÅ skönt att vara hemma igen:

.

Lite god nattmusik:

.

eller kanske:

.

eller:

.

Både music och djur förknippade med den magiska natten…

.

Under månens ljus

.

GOD AFTON!! och sov så gott…

Related articles

25 thoughts on “Hemimammas tankar – Home Sweet Home! En god musikalisk natt bjuder jag er alla…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Dröm vackra drömmar….

  2. Jag skriver:

    Detsamma!
    Godnattkram

  3. skvitt skriver:

    Gôtt å höra!

    Men nu har jag en annan infallsvinkel på detta med att man i Sverige inte tar borrelia på allvar.

    Min tidigare infallsvinkel var att när man inte har resurser i Sverige att ställa rätt diagnos så kommer folk med allehanda symptom till våra vårdcentraler och sjukhus och får andra diagnoser och behandling för sådant de inte egentligen är sjuka i.

    Detta medför stora kostnader. För det hjälper ju inte med en behandling mot A om det är B(orrelia), så klart. Och blir man inte hjälpt så återkommer man och får diagnosen C, fast det är B(orrelia), man lider av. Och inte heller den behandlingen hjälpte och efter ytterligare kostsam läkarkonsultation får man diagnosen D, fast man lider av B(orrelia). Och så håller det på tills hela alfabetet har tröskats igenom och man börjar kika på om man kan hitta en ny diagnos 森 och en ny 行 och en ny 双, tills inte ens kinesiska tecken räcker till.

    Alla förstår ju att detta är fullkomligt meningslöst, men framför allt är det skitdyrt för samhället och det är våra skattemedel som man tar till detta slöseri!

    Men värst är det mänskliga lidandet.
    Men värst är det mänskliga lidandet.
    Men värst är det mänskliga lidandet.

    (Undrar om politikerna fattar det, eller ska jag skriva det en gång till?)

    Och den som inte blir frisk kan inte arbeta och den som inte kan arbeta kostar samhället pengar utan att bidraga med något inflöde!

    Allt detta har våra politiker bestämt, borrelia ska vi inte satsa på att bota i det här landet(!), och för deras inkompetens får vi betala skjortan medan de själva tjänar 5 gånger så mycket som vi andra som faktiskt gör mera nytta för landet än de!

    Min nya infallsvinkel är miljöaspekten!
    Yes!
    Tänk så mycket energi som förslösas och så mycket koldioxid som har släppts ut i atmosfären på grund av alla dessa onödiga resor, onödiga om det ginge att få samma undersökningar, vård och behandling i Sverige! Borde inte miljöpartiet driva frågan?

    Kram!
    /Skvitt

  4. […] En kommentar hos HEMIMAMMA. […]

  5. Vally skriver:

    Skönt att ha er hemma igen.
    Kram

  6. misskermit skriver:

    Hoppas att du sov gott 🙂
    Jag har en jobbhelg att se fram emot nu, fy och usch.

    Sköt om dig // kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej fröken Groda. Jag sov en drömlös sömn (vad jag minns) och det behövdes för nu har jag ett hästjobb framför mig…

      Sköt om er du med och ruska presidenten i pälsen från mig =0)

      Hemikram ♥

  7. Svante Svensson skriver:

    http://helahalsingland.se/ljusdal/ramsjo/1.4277475-flyttad-vargtik-vandrade-till-ramsjo
    Om du får tid, och ork under dagen, kolla länken, och kommentarerna.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      KLOCKRENT MIN VÄN!!! och jag känner precis som du med Rialaparet inpå knuten…

      ”Jag vill bara på förekommen anledning nämna att jag är hundägare, och vandrar ofta i skogen. Jag känner ingen rädsla för Varg, eller Björn. Däremot finns det ett väldigt litet djur, som sänder kalla kårar efter ryggraden, och det är Fästingen. Den sprider borrelia, till både människa, och hund, och andra djur. Läs denna uppsats av Lena Dickson, http://www.2000taletsvetenskap.nu/special/borrelia/borrelia_lena_dicksson.htm
      Svante”

      Tack för ditt enträgna arbete min vän du är min Atlas varmed mitt universum står stabilt. Må aldrig Hercules avlösa dig på din post 😆

      Varmaste Hemikramar ♥

  8. alvfe skriver:

    härligt att veta att ni kommit hem ,det har ju varit ett sånt ruggväder

  9. madonnan skriver:

    Hoppas du sovit gott!

    Kram

  10. Svante Svensson skriver:

    Alla ni, som är rädda, störda, och avundsjuka på Vargen, tänk om. Det farligaste djuret i Svensk natur är Fästingen, med Borrelia smitta, samt TBE. Sverige har beslutat att inte behandla annat än de, som får utslagen, som år typiska för Borrelia i huden. Eftersom testmetoderna inte finns i Sverige, får de som smittats välja Norge, Tyskland, eller Finland, för adekvat vård, (Dyrt, som fn.). Jag råder alla, som läser detta att läsa Lena Dickens uppsats, och dra egna slutsatser av denna. http://www.2000taletsvetenskap.nu/special/borrelia/borrelia_lena_dicksson.htm
    Detta lilla kryp får mig att känna ilningar i kroppen, då jag vet vad krypet kan ställa till med. Varenda artikel, insändare, om varg kommer att få denna kommentar från mig i framtiden, rätt, eller fel.
    Svante

  11. Svante Svensson skriver:

    Tänkte på fräcka fredag, när jag läste att man hade funnit världens minsta groda. På Centralstationen ropade man ut spärrman Karlsson till informationen, spärrman Karlsson till informationen, och då skrek en trafikant i lokalen, det måste vara SJ minsta tjänsteman.
    Svante

  12. mariadesuede skriver:

    Et alors, faites de beaux rêves… – Dröm vackra drömmar

    Merci pour la musique ! Tack för musiken !

    Örnkramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      ja, min drömmar innefattar en sak: mina käras tillfrisknande!

      Ty den rike och friske kan ha många önskningar, den fattiga och sjuka har blott en.

      Hemikramar ♥

Kommentera

