HEMIMAMMAS KAMP – Den Onde, den Gode och den Fule # 12 Schlingrande ormar??

GOD AFTON!! Det är dags för nästa lilla reflektion kring min tre entiteter: Carl Bildt, Kungen och valfri ful fisk…

Carl Bildt går från klarhet till klarhet.

Nu har det läckt ut ett dokument som visar att UD stöttade Lundin Oil och som borde omöjliggöra försöken att slingra sig undan av ”Den Onde” Carl Bildt och klarar han sig från att bli tvingad att avgå så är det skandal.

Trots att han invaggar anhöriga till Persson/Schibbye i falsk säkerhet

”Här är de nya UD-dokumenten som visar att Carl Bildt fortfarande satt i styrelsen när Lundin Petroleum etablerade sig i Etiopien. Handlingarna visar också att UD aktivt stödde det svenska oljebolaget.  Bildts tidigare engagemang i Lundin kan, enligt kritiker, vara ett problem i hans hantering av fallet med de fängslade journalisterna – som skulle undersöka just det företagets verksamhet i Etiopien. ”Sanningen börjar komma i fatt Carl Bildt”, säger Bodil Ceballos, MP-medlem i utrikesutskottet.”

LÄS MER I EXPRESSEN

”Den Gode” Kungen höll Jultal häromdagen och den sedvanliga dokumentären ”Året med Kungafamiljen” lät både Drottningen och Viktoria ge kritik mot medias hantering av Kungaskandalen.

Själv försöker han att slingra sig ur medias grepp…

Men det enkla faktumet kvarstår ju att om han inte trivs med sin roll kan han abdikera.

Så vem är då ”Den Fule”??

Inte helt enkelt att avgöra – det beror på ur vems perspektiv man betraktar saken.

Ur den kapitalistiska västvärldens perspektiv är ”Den Fule” just nu Putin.

Makt skrämmer och Putin håller på att upprätta den terrorbalans som saknats i 20 år snart, vilken kommer att stoppa USAs hegemoniplaner. Putin har dessutom krokat arm med Kina, vilket gör det kommande året än intressantare.

MAVERAS välgrundade och intressanta framtidsanalys inför det nya året.

Alla mina tidigare medsystrar och bröder kommer att tycka att AXFOOD och fyra moderater med Henrik Lilja i spetsen är de fula.

Man kräver totalstopp för försäljning av tobak i livsmedelsbutiker med invändningen:

Vad säger du till dem som anser att man själv bör få bestämma om man ska röka? 
– Vi vet ju att cigaretter är bland det mest beroendeframkallande du kan få. Med en produkt som du inte kan sluta köpa enkelt utan du blir fast i beroende är det också rimligt att säga att det inte är produkt man kan ha på marknaden, säger Lilja.

Men om vi ser till att Glutamat,  Aspartam och High fructose corn syryp och socker är minst lika beroendeframkallande så faller det orimliga argumentet kan man tänka? Ska vi då sluta att sälja mat? Tänkte inte på det Henrik?

Men min egen utvalde Fuling är Schlingmann – Moderaternas propagandaminister som jag gissar har instruerat Sofia Arkelsten till att förvränga historieskrivningen.

http://skvitts.wordpress.com/2011/12/28/demokrati-3/

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/monarkin-hor-till-historiens-skraphog_6741621.svd

GOD AFTON!!

43 thoughts on “HEMIMAMMAS KAMP – Den Onde, den Gode och den Fule # 12 Schlingrande ormar??

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jag önskar alla bloggisar ett Gott nytt år om vi inte ses innan det blir tolvslag!

  2. Svante Svensson skriver:

    På Lasses blogg idag skrev han att Centerpolitiker var dumma, och okunniga, så jag kommenterade så här.

    Kravet för att bli politiker på hög nivå är följande kriterier. Stor i käften, dumhet, och okunnighet, tyvärr gäller det alla partier, sett från min horisont.
    Svante

  3. Svante Svensson skriver:

    http://fotolasse.se/
    Denna Lasse menar jag.
    Svante

  4. skvitt skriver:

    Bra att du lyfter fram Carl Bildts jäv. Som du vet har jag också skrivit om det, men då hade jag inte bevisen som nu har kommit fram. Men sådana bevis är bara nödvändig att visa upp för godtrogna och blåögda eftersom vi andra redan visste det ändå.

    Inlägget Längst ned hänvisar till mitt inlägg, så jag ber dina besökare att börja här:
    http://skvitts.wordpress.com/2011/12/29/langst-ned/

    Du har ju redan läst och gillat så du behöver inte ödsla tid. Vad jag gör nu är att kompletterar inlägget som det ovannämnda länkar till med ditt inlägg.

    Kram!
    /Skvitt

  5. skvitt skriver:

    Synd att du inte använde min bild

    Kram!
    /Skvitt

  6. Mavera skriver:

    Mycket bra inlägg!
    Vill passa på och önska dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År!
    Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      God afton Kära Mavera! Tack så mycket för komplimangen, den gör mig mycket glad!

      Jag önskar dig och de dina detsamma trots rysliga framtidsutsikter för övriga världen??

      Vi gör alla vad vi kan för att det ska bli ett bättre år för demokratin i alla fall…

      Varma Hemikramar ♥

  7. skvitt skriver:

    Delat på FB
    /Skvitt

  8. HEMIMAMMA skriver:

    Här kan ni skriva under ett vädjande om nåd och frisläppande för Schibbye/Persson:

    http://www.amnesty.se/engagera-dig/agera/veckans-vadjande/

  9. Svante Svensson skriver:

    Appropå tobaksförnbud, jägarkåren missade något under Ripjakten.
    Svante

  10. Sven Tycker skriver:

    Jag tvivlar på att Per Schlingmann ligger bakom det klavertrampet. Han är för skicklig för sådant. Det var nog Sofias eget klavertramp.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kanske han inte låg bakom det exakta klavertrampet, men han ligger definitivt bakom strategin att förvanska verkligheten för att stärka Alliansregeringen.

      Trevligt att se dig och ett gott nytt år önskar jag dig!!

      Hemikram ♥

  11. skvitt skriver:

    Gott nytt år!
    /Skvitt

  12. mariadesuede skriver:

    Jag lägger ner mina svenska bloggar nu… Mina fotografier uppskattas ju, fast jag är framförallt konstnär och väntar pà att vàr nya ateljé ska öppnas… Pà min fotoblogg har jag ca 50 besök dagligen och det blir fler och fler som lägger till mig… Jag ska ta upp màlningen igen med andra ord.

    Gott nytt àr!!!

  13. Svante Svensson skriver:

    Min misstanke när det gäller att tobaks, och rökförbud ska införas beror på att tobaksbolagen inte betalat tillräckligt med bonusar till de styrande.
    Svante

  14. Svante Svensson skriver:

    Tack för din kommentar hos Skvitt, nu vet jag att jag inte är ensam om att vara ålderdomlig.
    Svante

  15. kramgoaullis skriver:

    *Tittar på klockan..Inser att jag är lite tidig..Tar ett djupt andetag..Läser riktigt låångsamt och med stor andakt..*

    ”Ring, klocka, ring i bistra nyårsnatten
    mot rymdens norrskenssky och markens snö;
    det gamla året lägger sig att dö…
    Ring själaringning över land och vatten!

    Ring in det nya och ring ut det gamla
    i årets första, skälvande minut.
    Ring lögnens makt från världens gränser ut,
    och ring in sanningens till oss som famla.

    Ring våra tankar ut ur sorgens häkten,
    och ring hugsvalelse till sargad barm.
    Ring hatet ut emellan rik och arm
    och ring försoning in till jordens släkten.

    Ring ut vad dödsdömt räknar sina dagar
    och forngestaltningar av split och kiv.
    Ring in ett ädlare, ett högre liv
    med bättre syften, mera rena lagar.

    Ring ut bekymren, sorgerna och nöden,
    och ring den frusna tiden åter varm.
    Ring ut till tystnad diktens gatularm,
    men ring till sångarhjärtan skaparglöden.

    Ring ut den stolthet, som blott räknar anor,
    förtalets lömskhet, avundens försåt.
    Ring in det rätta på triumfens stråt,
    och ring till seger mänsklighetens fanor.

    Ring, klocka, ring… och seklets krankhet vike;
    det dagas, släktet fram i styrka går!
    Ring ut, ring ut de tusen krigens år,
    ring in den tusenåra fredens rike!

    Ring in den tid, då andarna befrias
    ur själviskhetens sammansnörda band.
    Ring mörkrets skuggor bort ur alla land;
    ring honom in, den bidande Messias.”

    Ett riktigt GOTT NYTT ÅR med en massa gokramar önskar Ullis ♥

Kommentera

