HEMIMAMMAS FRÄCKA FREDAG – BARA BARN

GOD AFTON!! Deppiga tider och inte mycket ljus i tunneln. Så då riktar jag själv ljuset till det jag kämpar för och som ger mig kraft: BARNEN

Mitt i allt som drabbat vår familj står barnen. Men istället för krav, så ger de kärlek. De visar på alla tänkbara sätt att de växer upp till medborgare som JAG kommer att bli stolt över, även om de inte har vassa armbågar och självska instinkter…

Det är vad dagens fräcka fredag ska handla om. Min kärlek till dem och deras inneboende kraft. Och jag tar avstamp i ERVILUCAS underbara inlägg

Så håll till godo. För det blir inte roligare än så här.

Det var examen i skolan och barnen hade med sig presenter till fröken. Kalle, sonen till blomsterhandlaren lämnade över sitt paket.  – Jag tror jag kan gissa vad det är för något, sa fröken och skakade på paketet. Jag tror att det är blommor i det.  – Hur kunde fröken gissa det? undrade Kalle.  – En ren chansning, sa fröken och log. 

Då kom lilla Anna fram med sitt paket. Annas pappa hade konditoriet i stan så fröken kände på paketet och gissade vad det var i.  – Jag tror att det är en tårta i.  – Ja, sa Anna, hur kunde fröken veta det?  – Jag gissade, sa fröken med leende. 

Då kom Orvar fram med ett paket. Orvars pappa jobbade på Systembolaget. Fröken skakade lätt på paketet och lyfte upp det för att kika under det. Då såg hon en våt fläck på paketet.  – Får jag gissa vad det är i? undrade fröken.  – Ja, sa Orvar.  – Jag tror att det är vin i paketet.  – Nej, sa Orvar. 

Då kände fröken på den våta fläcken och satte fingret till munnen.  – Hmm. Kan det vara champagne?  – Nej, sa Orvar och log brett.  Fröken smakade en gång till och gissade på att det var whisky.  – Nej, sa Orvar och skrattade, det är en hundvalp!

Lille Nisse svarar i telefon:

– Nä, mamma är inte hemma.

– Din pappa då?

– Nä, bara min syster.

– Hämta henne då, är du snäll.

Därpå följer en stunds prassel, stönanden och buller innan Kalle återkommer:

– Jag kan inte få upp henne ur vaggan.

Matte och Greta, båda sex år, satt på en bänk i parken och språkade.

– Idag kommer min pappa hem med sin nya Volvo V70 som han hämtat inne i stan, sa Matte stolt.

– Ja, vi får väl fara omkring i vår vanliga Mercedes 500 SLE, svarade Greta. Matte surnade till:

– Å nästa vecka ska vi hyra stuga i Sälen och åka skidor!

– Ja, vi åker väl som vanligt till vårt hus i Grenoble och åker skidor där, sa Greta. Nu var Matte riktigt purken, så han drog ner sina byxor, visade sin snopp och sa:

– En sån här har du i alla fall inte! Greta drog då ner sina byxor och visade vad hon hade.

– Har man en sån här, så har mamma sagt att man får så många såna där som helst

Detta bildspel kräver JavaScript.

Under ett politiskt möte började ett litet barn i publiken skrika. Mamman reste sig med barnet på armen och började lämna lokalen. Politikern som anade att han höll på att förlora en röst skrek:

– Det gör ingenting, damen. Barnet besvärar mig inte.

– Det kan hända, sa kvinnan och fortsatte att gå, men ni besvärar barnet.

Pappa har lärt lilla Malin att man inte ska svara ”hallå” i telefonen utan med för- och efternamn. En dag ringer pappa hem från jobbet, Malin svarar: – Hallå?

Pappa blir irriterad och vill ge Malin en läxa och säger: – Var är jag?

Malin ropar till sin mamma: – Pappa är i telefon och han vet inte var han är!

FRÄCK FREDAG, LUSTIG LÖRDAG OCH SKÖN SÖNDAG ALLA BLOGGISAR!!

GOD AFTON!!

68 thoughts on “HEMIMAMMAS FRÄCKA FREDAG – BARA BARN

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Släppa det tunga en stund… Bidra gärna med en egen historia om ni har lust ♥

  2. mariadesuede skriver:

    En gammal historia dà…

    Fröken talade till barnen om himlen.

    ”Ni barn som har varit snälla kommer till himlen och fàr vita vingar. Men du Kalle, som svär sà mycket, kommer till himlen och fàr svarta vingar.”

    Lille Kalle lyfter pà huvudet och svarar.

    ”Det ger jag fan i, bara jag fàr flyga!”

    ———————————-

    Jag minns ett dop av en liten flicka, mamman bad mig hàlla hennes dotter en stund, hon behövde göra nàgot. Jag gjorde det, men flickan ville inte tillbaka till mamman och jag skulle skjutsa hem Mormor dà, jag bar väl pà flickan en tjugo minuter tills pappan kom, dà dög iaf pappa, men mamma dög inte för henne.

    Ett par vänner har tre barn, tvà döttrar och en son, när de var smà sà skulle jag vara till deras barns förfogande, det tyckte iaf barnen, pojken som var yngst drog i mitt ben, tjejerna i varsin arm… Hur skulle jag kunna vara hos alla tre samtidigt? Jag var en halvtimme hos pojken, som var yngst, sen en halvtimme hos den yngsta tjejen, slutligen en halvtimme hos den äldsta, för att slutligen fà min kopp kaffe…. ☺Sà var det för mig…

    Örnkramar ♥

  3. Ge JORDEN och alla barn bästa JULKLAPPEN, GRATIS = Din namnteckning:

    http://www.radikaliseraklimatpolitiken.nu

    GOD JUL -o- GOTT NYTT ÅR tillönskas Du inifrån hjärtat!!!

  4. Svante Svensson skriver:

    Folk säger att jag inte bryr mig om nånting, men det skiter jag i.
    Svante

  5. HEMIMAMMA skriver:

    Till ”LYME – AWARENESS” ära så har jag doppat bloggen i Limegrönt.

    Det är färgen som symboliserar kampen mot ”LYME DISEASE” aka ”BORRELIA”

    Om någon har något emot det eller har åsikter, så är ni välkomna att ge era synpunkter.

  6. Svante Svensson skriver:

    Med min sista kommentar, svarade jag på din fråga innan du ställde den.
    Svante

  7. Svante Svensson skriver:

    Om någon har något emot det eller har åsikter, så är ni välkomna att ge era synpunkter.

    Så skrev du, är inte det en fråga om vad vi tycker om din nya bakgrundsfärg?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Om ni tycker att det ser hemskt ut så ni inte vill läsa eller det skär sig i ögonen eller så, så tänkte jag att ni låter mig får veta det…

      Visst är det kul om ni tycker det är snyggt. Min mellandotter tycker det är finare när den är blå, men Boppan själv älskar grönt så han gav nyss sitt godkännande och tycker att den är ”Såååå fiiiin” så jag låter nog honom få som han vill min lille dyre prins..

      Hemikramar ♥

  8. madonnan skriver:

    Jag är så dålig på att komma ihåg historier…men skrattar gärna åt en del av dem. Mitt i det tunga är din styrka det positiva du har inom dig.

    Önskar dig en varm och kärleksfull fjärde advent.

    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Madonnan. Det var ett fint omdöme och det gör mig glad att du lyfter den biten och att du förstår mig.

      Jag önskar dig en trevlig helg och mysig advent

      Hemikramar ♥

  9. Svante Svensson skriver:

    http://helahalsingland.se/sport/ttsport/1.3775596-riddez-behandlas-for-borrelia

    Det är inte mycket, men han har fått behandling, för något som inte finns.
    Svante

  10. suttecity skriver:

    😀

    Ha nu en bra helg min vän!

    Kramiz

  11. Svante Svensson skriver:

    En liten historia från den tiden man hade fotpatrullerande poliskonstaplar i Karlshamn.
    Han hette Svensson, men kallades allmänt Köttbulla Svensson, varje dag gick han förbi sin bostad, och hans fru skrek varje dag, vad vill Svensson ha till middag, och Svensson skrek tillbaka ta köttbullar. En dag bröts rutinen för då skrek frugan, jag ska gå och handla kalsonger åt Svensson, vilken färg ska han ha? Svaret blev, jag skiter i vilket.

  12. Svante Svensson skriver:

    http://www.mediahuset.se/infektionslakaren/il299/lyme_borrelios.htm
    Jag har inte sett denna förut har du?
    Svante

  13. Svante Svensson skriver:

    Google som vanligt, tyckte också att den var intressant, men förstår inte allt som står där.
    Svante

  14. Svante Svensson skriver:

    Bara ett exempel vad betyder ”gliaproliferation”. Kom i håg att jag är fd. bilmontör, och chaufför. Detta ord kan jag inte ens uttala.
    Svante

  15. Svante Svensson skriver:

    Om vi säger så här, om jag kunnat förstå allt i den skriften skulle mitt yrke varit något annat, jag skummar bara, och försöker se vad det handlar om, och i detta fall tyckte jag att det rörde vårt problem.
    Svante

  16. Jag beundrar din styrka.
    Jag beundrar ditt sätt att måla bilder med dina ord.
    Jag beundrar ditt engagemang i andra. (trots dina egna bekymmer)
    Jag beundrar DIG!
    Jag önskar dig allt gott.
    Jag önskar dig att få gå segrande ur den ständiga kampen du för.
    Jag hoppas att uttrycket ”från mina läppar till Guds öron” stämmer.
    För då kommer det att gå dig väl här i livet till slut.
    Kram ❤

  17. Svante Svensson skriver:

    http://www.2000taletsvetenskap.nu/special/borrelia/borrelia_lena_dicksson.htm
    Denna har inte jag sett tidigare heller, och den är ju inte så gammal. Har du redan sett den behöver du inte spara den.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej jag har inte sett den heller… det finns så mycket material på nätet att det kommer att ta månader att beta av ens det viktigaste…

      Så tack för allt du hinner leta upp åt mig!

      Hemikramar ♥

  18. skvitt skriver:

    Mycket fin bakgrund. Jag föredrar den, även om den förra var fin den också. Jag tänker på norrsken.

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad roligt att du gillar den. Det är Boppan själv som bestämde att jag skulle ha den, han älskar grönt alla upptänkliga nyanser…

      Men symbolismen är ju inför hans och makens och min sjukdom Limegrönt för Lyme-disease…

      Jag tänker faktiskt också på norrsken…

      Hemikramar ♥

  19. skvitt skriver:

    Jag bjuder på denna story från Humor24.se:

    CIA hade en ledig tjänst som lönnmördare. Efter all bakgrundskontroll, intervjuer och tester, var där tre personer kvar.

    Två män och en kvinna. För sluttestet, tog CIA agenterna en av männen till en stor dörr av metall och gav honom en pistol. ”Vi måste veta om du följer dina instruktioner, oavsett omständigheter.”

    ”Inne i rummet, kommer du hitta din fru sittandes i en stol. Döda henne.” Mannen sa ”Du skämtar, jag skulle aldrig kunna skjuta min fru” Då sa agenten ”Då är du inte rätt man för jobbet.

    Den andre mannen fick samma instruktioner. Han tog en pistol och gick in i rummet. Allt var tyst i ungefär fem minuter, sen kom mannen ut med tårar i ögonen. ”Jag försökte, men kan inte döda min fru.” Då sa agenten ”Du har inte vad som krävs, gå du hem med din fru.”

    Slutligen, var det kvinnans tur. Hon fick samma instruktioner, att döda hennes man. Hon tog pistolen och gick in i rummet.

    Skott hördes, det ena efter det andra, de hörde skrik, slammer, smällar mot väggarna. Efter ett par minuter, blev allt tyst. Dörren öppnades långsamt och där stod kvinnan. Hon torkade svetten ur sin panna och sa…

    ”Pistolen är ju laddad med blanka skott, jag var tvungen att slå ihjäl honom med stolen”

    Sensmoral: Kvinnor är onda, jävlas inte med dem.

    PS. Du är absolut inte ond, tvärt om, men jag vågar nog inte djävlas med dig ändå!

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jävlas man med mig så kommer konsekvenser det är i alla fall säkert, allra helst i verkligheten och ingen man skrämmer mig heller, så de har dåligt övertag.

      Jag vet att när kvinnor släpper hämningarna blir de både brutalare och mera känslokalla och det känner varenda underrättelsetjänst och krigsforskare till, vilket Israeliska Mossad utnyttjar till fullo.

      Man behöver bara studera Aileen Wournos för att få samma slutsats bekräftat bortom krigstjänst.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Aileen_Wuornos

      Hemikramar ♥

      • skvitt skriver:

        Den kvinnan är dock inte på minsta sätt representativ och jag tycker jag kan på relativt goda grunder kalla henne psykopat. Hon ska i så fall jämföras med andra psykopater och det är inte svårt att hitta några värre bland männen.

        Namn, tja duger tortyrmördaren Kenneth Alessio Bianchi, eller kannibalen och nekrofilen Richard Chase, eller Jeffrey Lionel Dahmer, också kannibal och nekrofil, samt våldtäktsman och skyldig till 17 mord.

        Westley Allan Dodd våldtog, torterade och mördade tre barn. Albert Fish, torterade, mördade och styckade minst 15 barn pedofil, koprofil och kannibal.

        Ronald J. Dominique, sannolikt mord på 23 män, med vilka han antagligen hade sex. Det är lika många som Larry Eyler hade ihjäl med utstuderat sadistiskt våld.

        Mest makaber av alla är kanske Ed Gein och mest känd antar jag att Ted Bundy är. En väldokumenterad intelligent och förslagen psykopat som man inte vet hur många offer han mördade. Man gissar på allt mellan 30 och 100 personer!

        En avvikande diagnos kom professor Dorothy Otnow Lewis till och, nämligen manodepressivitet och att morden skedde under hans depressioner. Robert D. Hare, värdsledande forskare på psykopati kom dock till en mer sansad diagnos, psykopati.

        Kram!
        /Skvitt

      • HEMIMAMMA skriver:

        Du missar Arthur Shawcross…

        Hemikram ♥

      • skvitt skriver:

        Ja, 14 liv på sitt samvete om han hade sådant, vill säga).
        Zodiac Killer, var inte heller med, annars är han ju en av de mer kända också. Känd blev också Charles Starkweather.

        Jodå, det finns att välja på. Carl Panzram, t. ex, 21 mord.

        Kram!
        /Skvitt

      • HEMIMAMMA skriver:

        Så nu har du redovisat ett övertal män, In sake of argument, så får du plocka fram lite fler kvinnor.

        Amelia Dyer mördade hundratals barn.

        Hemikram ♥

  20. Svante Svensson skriver:

    Detta om kvinnors farlighet lärde jag mig som liten, när mamma städade inför julen.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      ??

      Utveckla tack…

      • Svante Svensson skriver:

        Var man ivägen fick man en snyting, precis som han som sålde tulpaner, han sa köp en tulpan annars får du en snyting. Ändå hävdade mamma att hon lade ner detta arbete för barnens skull. Hon fortsatte t.o.m. efter båda hennes barn flyttat hemifrån, så att besöka barndomshemmet från mitten av november fram till jul var förenat med bråk. Ska försöka leta upp låten.
        Svante

  21. Svante Svensson skriver:

    http://whatsupsthlm.se/pezster/en-fraga/7545/
    Du var väl ingen royalist eller, tyckte detta var kul.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej jag är oerhört intresserad av kungahuset ur ett historiskt och politiskt perspektiv och personen Viktoria Bernadotte tycker jag verkar trevlig, men jag har aldrig varit rojalist och kommer heller aldrig bli republikan. Jag anser att högsta makten i riket ska delas mellan talman och statsminister.

      Det var ett snitsgt och grovhugget och högeligen komiskt inlägg han skrivit.

      Hemikramar ♥

  22. HEMIMAMMA skriver:

    ”The opposite of love is not hate, it’s indifference. The opposite of art is not ugliness, it’s indifference. The opposite of faith is not heresy, it’s indifference. And the opposite of life is not death, it’s indifference.”
    Elie Wiesel

  23. Svante Svensson skriver:


    Hittar inte tulpanlåten, den verkar inte finnas någonstans, men det är ju fräcka fredag, så jag hittade något som kan referera till Svensk sjukvård idag. Jag hade aldrig förut hört detta, så hoppas att det inte är för grovt.
    Svante

  24. HEMIMAMMA skriver:

    En av de bästa bloggar jag någonsin läst om LYME/BORRELIA

    http://lisaschultzhilton.blogspot.com/p/lyme-jokes.html

  25. HEMIMAMMA skriver:

    ”Never doubt that a small group of thoughtful, committed, citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has.”
    ~Margaret Mead

  26. Jag skriver:

    Jo, de är roliga barnvideorna, men jag får ont när de ramlar!
    Godnatt!

    • HEMIMAMMA skriver:

      När mina egna barn tittar så skrattar de så de kiknar… *borde jag skämmas?*

      Hemikram ♥

      • Jag skriver:

        Ungar ramlar ju stup i kvarten, men i vissa videosnuttar ser det lite väl farligt ut. Men de gapskrattande barnen är obetalbara, särskilt fyrlingarna!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jag håller helt med dig och det är väl därför vi skrattar – av lättnad att det gick bra-

        Det finns inget härligare eller vackrare ljud i hela världen är barnskratt 🙂

        Hemikramar ♥

  27. Jag skriver:

    Barnen alltså.

  28. skvitt skriver:

    Det var ju roligt att du gillade mitt inlägg!
    http://skvitts.wordpress.com/2011/12/16/kommer-media-att-nappa/
    Tack och kram!
    /Skvitt

Kommentera

