HEMIMAMMAS TANKAR – Tack TELIA ”Var god dröj” BORTKOPPLAD, MEN INTE AVKOPPLAD =0(

GOD AFTON!! Mitt i rusningen på min blogg i förrgår kväll, så hände det som inte får hända…

Jag hade haft flyt hela dagen. Vi hade fått hjälp med att tolka makens provresultat och även om beskedet var nedslående, så är det ändå skönt att slippa gå i ovisshet.

Beskedet underbyggde min vrede gentemot Danderyds sjukhus, som hade kastat ut maken med beskedet att han var frisk för ca tre veckor sedan, och alltså bevisar att det vi sade var problemet hela tiden, som man avfärdade och i stort sett struntade i, trots att maken inte kunde köra bil eller var kapabel till att klara sig själv hem, är alltså det vi måste förhålla oss till…

Ekonomiskt, praktiskt och känslomässigt…

Kostnaderna kommer att överstiga vår ekonomiska ribba med tiotusentals kronor. Det måste ordnas resor till Norge med allt vad logistik det innebär. Vi måste klara det känslomässiga trycket och fortfarande vara trygga stabila föräldrar – och förmedla hopp om en framtid till barnen, när vi knappt klarar att se bortom nyåret själva…

Detta borde inte svenska medborgare behöva gå igenom…

Så driven av frustration och ilska så satte jag mig och ringde. Först till TV4 och sedan till SVT i ett försök att uppmärksamma nyheterna eller debatt-TV på detta faktum. Svenska medborgare far illa med myndigheternas goda minne.

”Och vad vill du att vi ska göra”  vad kommentarerna jag belönades med, efter att ha berättat, så inlevelsefullt jag kan, om vilka problem vi haft och hur många människor som befinner sig i likadan situation som oss…

Man hänvisade mig fram och åter till olika redaktioner och media med konstaterandet att de hade kontaktuppgifterna och att de skulle höra av sig om intresse fanns, och till slut var jag så less och arg att jag ringde AFTONBLADET.

De verkar ju inte rygga för något, så jag tänkte att åtminstone DE skulle våga skriva om detta.

Eller inse att vi borde vara grunden till tidernas snyftstory.

Vi får väl se hur det slutar. Jag vill säga att jag är försiktigt positiv efter det samtalet, men bara något…

Jag gick tillbaka till bloggen och såg att jag hade hamnat på ”Top post” listan och insåg att jag hade chansen att kunna nå längre än vanligt med mitt inlägg… Vilket naturligtvis är roligt, men framför allt viktigt när man som jag, försöker att ”outa LYMEGATE”

Och skulle besvara kommentarer och fortsätta att söka information… när…

För att citerar makens uttryck:

”BEEBOOP”

”Älskling, kan du hjälpa mig, det verkar vara något galet med nätuppkopplingen.”

Efter mycket om och men, och diskussioner med TELIA så kunde vi konstatera att modemet gått sönder. (så alla som saknade mig i går kväll kan nu konstatera att jag inte har råkat ut för något allvarligt)

På dagen igår, så inköptes ett nytt modem från Telia och när vi kom hem konstaterade vi att det inte verkade fungera det heller… Men då fick maken besked från Telia att det var deras servrar som låg nere och att man beräknade vara igång igen ca 20.30.

Jag skrev utkastet 20.45 igår kväll och senare på kvällen kom beskedet att det skulle lagas idag på dagen…

Och nu kunde vi konstatera att det gamla modemet INTE var trasigt…

Som kompensation för besvären idag så hämtade maken två ”donglar” med mobilt Internet laddade med två veckors fri surf…

Förutom att hämta modemet så hade vi ett ärende till den dagen och det var läkarbesöket med Lille Boppan.

Vi berättade om alla hans symptom och att vi tror att han har Borrelia i första eller andra stadiet. Läkaren ansåg att man skulle ta prover och om inte de visade något, så skulle vi remitteras till barnläkare som skulle ta ställning till om det skulle göras en Lumbal punktion eller inte.

Tyvärr så kände jag att denna läkare ville avfärda det hela som en förkylning.

”Nehä, så ovanligt att man blir ifrågasatt, som Borrelia-patient?” tänker jag elakt…

Provtanten var snäll och satte Emla med instruktion om att det skulle sitta en timme.

Sedan, 1½ timme senare så hade Boppan som aldrig tagit prover, bevisat att han besitter det mod och den klokhet som kommer att krävas framöver, vare sig det handlar om att tåla behandlingar och nålsättningar, eller att kunna förstå allt otäckt som kommer att hända hans pappa, och honom själv om det vill sig illa…

Detta borde inte svenska medborgare behöva gå igenom…

Och i min kamp för att få kunskap om Borrelia och sprida den, så hade jag beställt en bok från USA som kom i förrgår och en film om den gömda epidemin som förträngs och förtrycks:

”Under our skin”

Igår när nätet var nere så satt maken och jag och tittade på filmen. Och när maken somnat…

Så grät jag så förtvivlat så jag trodde att hjärtat skulle gå sönder…

För i USA har man vetat sedan 1989 att BORRELIA kan smitta till barnet under graviditeten, via moderkakan.

Massor av kvinnor förlorar sina barn i missfall och dödfödslar och efter obduktioner visar de sig vara smittade av Borrelia.

Så min sons Borrelia kanske kommer från mig, och att han fötts med det och att det redan är tredje stadiet, eftersom jag blivit smittad av min make…

Så jag kan säga att jag var bortkopplad, men jag var inte avkopplad… =0(

TACK ALLA SOM HJÄLPT TILL ATT TOLKA PROVRESULTATEN,  ER HJÄLP HAR VARIT OVÄRDERLIG:

Tack Pluppa för att du fanns där att trösta och hjälpa mig i natt…

GOD AFTON!!

59 thoughts on “HEMIMAMMAS TANKAR – Tack TELIA ”Var god dröj” BORTKOPPLAD, MEN INTE AVKOPPLAD =0(

  1. suttecity skriver:

    Och här gick jag och trodde att du börjat lyssna på läkaren och höll dig borta från datorn 🙂

    Icke fungerande modem och servrar kan få en lätt gråstråig….

    Har du hör av dig till Fråga doktorn? Man kan väl åtminstone ifrågasätta så de tar upp frågan om Kronisk Borrelias vara eller icke vara. Tar de upp nageltrång borde rimligtvis även denna fråga vara relevant för många och av intresse att ta upp i programmet.

    Skall du få reaktion från media i övrigt får vi nog hjälpas åt och mailbomba och fråga om saken – så kanske det blir lite fart på’t. Vad säger ni andra som är här och läser? Om ja – behöver vi lite adresser Hemi 🙂 Vi kan väl försöka göra det vi kan åtminstone – så känner man att man får göra en medmänsklig insats. Alla kan ju drabbas.

    Sköt om sig så länge!
    Kramiz

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, kan man tänka?? Nej, tyvärr så var det inte frivilligt.

      Tack för tipset om Fråga doktorn. Jag hade inte en tanke på det… Jag undrar bara hur man ska ställa frågan till dem??

      Vilka adresser behöver du/ni?? *förvirrad*

      Jag/VI är oerhört tacksam för allt stöd på olika sätt vi fått av en massa människor..

      Varma Hemikramizar ♥

      • suttecity skriver:

        Tänkte om det fanns mailadresser till reportrar som är bra eller redaktioner.

        Till Fråga doktorn kan du ju ställa frågan om varför Kronisk Borrelia inte är en klassad sjukdom i Sverige eller något i den stilen. Vem vet – de kanske kan göra ett reportage när ni är på er resa till Norge. Skadar aldrig att kolla med dem. Skriv om hur gången har varit så kanske de nappar på studs. Eller ring.

        Kramiz nr 2 för dagen

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jag har mailat ”uppdrag granskning” och ”Kalla fakta” och ”sanning eller konsekvens”

        Och alla de adresserna finns på respektive sida på nätet.

        Jag ska nog försöka att ringa ”Fråga doktorn” i morgon. Idag är jag så mentalt slut efter filmen igår och den sorg jag just nu känner över att vi ovetande kanske orsakat vår sons lidande… bara för att myndigheterna inte informerar om alla konsekvenser som denna sjukdom har.

        Massor av Hemikramar ♥

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Borrelian är med största sannolikhet skyldig till mitt utomkvedshavandeskap för ett par år sedan, har jag kommit att inse. Likaså är det troligen det som är anledningen till mina outhärdliga smärtor i nedre delen av buken, vilket läkarna påstår är endometrios/ADENOMYOM…

    SE TRAILERN ovan och om du kan titta på filmen. Den kommer att förändra din syn på allt rörande denna sjukdom.

    För det är det värsta. Genom att den är sexuellt överförbar, så är ALLA i farozonen, inte bara de som är ute i skog och mark.

  3. Fy för eländes elände..Själva börjar vi sakteligen komma på fötter, vi har ju haft skolskjuts nu i tre veckor, fast varför skulle vi våga tro på en framtid… vi vanliga dödliga får dras med så mycket skit som så enkelt skulle kunna hjälpas med lite mer humanism i samhället…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Skönt att höra att ni får ordning på sonens skolgång… Och dfet är inte värdigt det land som en gång fostrade solidariska empatiska människor att det ska vara på detta sätt?? Men det är ju inte förvånande att se sådant som ”Caremagate” när iskylan drar in över vårt land..

      Varma Hemikramar ♥

  4. pluppa skriver:

    Hoppas du mår nåt bättre idag?!
    Såg trailern och förstår att filmen inte kan ha varit lätt att se.

    Trollmorskram
    Hälsa maken och barnen.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag berättade just för maken om hur natten var. Han hälsar och tackar dig också för att där en vän i nöden för mig.

      Jag mår ungefär som man kan förvänta sig. I mitt inre så huserar en ilska och sorg som är bortom beskrivning, men för min familj och barnens skull, så försöker jag hålla den under ytan och jag kanaliserar mycket av den i kampen och bloggen…

      Varma hemikramar ♥ x11

  5. Svante Svensson skriver:

    Hej så där på eftermiddagen!
    Läste om modemproblemet med telia, jag kör också telia, men nu med en gateway, som heter Tomson. Den hyr jag av telia kommer inte ihåg vad det kostade, men var överkomligt. Kraschar den får jag en ny, utan kostnad, har man sagt, t.o.m. om åskan tar den. Jag kan komma ut på nätet även om denna inte fungerar för jag har gamla modemet kvar, men då endast med min stationära dator. Nu sitter jag i husets trivsammaste rum köket, och kör trådlöst. När det gäller åska, så plockar jag bort det mesta av det som styrs av datorer, när det är risk, eller att åskan redan är i antågande. En sak till hur går det för Boppan? Att du var borta från din blogg trodde jag berodde på att han blev sämre.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu är proverna tagna och vi väntar på beskedet om han har antikroppar i blodet. Visar han sig vara negativ nu, så har det nått tredje stadiet, och då tar vi med honom till Norge för provtagning där. Vi kommer att ta prover på mig också av samma skäl för just nu fruktar vi att han smittats av mig. Och att jag smittats av maken.

      Han har så känsliga och retade nerver att han inte vill ha kläder och han går med solglasögon både inne och ute, emellanåt… och allt går i vågor. Raseriutbrotten kommer inte lika ofta just nu och han har mindre ont i huvudet, men han klagar mer på ont i magen och lederna.

      Både maken och jag är mest bekymrade över honom just nu eftersom de långsiktiga konsekvenserna för honom är värre än för maken om han inte får adekvat behandling… =0(

      Varma Hemikramar ♥

  6. mariadesuede skriver:

    Du skulle ha bott i frankrike, här tas det prover pà en gàng…

    Men jag har alltid tyckt att Sverige ofta har förbisett vissa sjukdomar, när jag arbetade àt Falck Ambulans sà hämtade vi ofta patienter som vàrdades i Tyskland, därför att vàrden inte existerade i Sverige… Tyvärr kan jag inte säga vilka sjukdomar det handlar om, tystnadsplikten… Men inga ovanliga sjukdomar direkt…

    Styrkekramar !!!

    Min rehabilitering verkar gà bra, redan andra gàngen var det nàgot bättre, fast jag böjer ju inte direkt pà lillfingret ännu…

    Örnkramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Skönt att höra att du blir bättre, vännen… Betyder det att du kan komma i Jul?

      Hindrar tystnadsplikten dig för att berätta i allmänhet?

      Ja, jag hade gärna bott i Frankrike, ni har ett stolt land och kultur.

      Varma hemikramar och tack för att du finns ♥

  7. Svante Svensson skriver:

    Jag kan hålla med om mycket, när det gäller Frankrike, men de har konstiga bilar.
    Svante

  8. Svante Svensson skriver:

    Jag tänkte mest på att saker och ting inte sitter där man, som gammal bilmontör förväntar sig att det ska sitta 🙂

  9. Svante Svensson skriver:

    Absolut inte, boxermotorn satt i volkswagen, Cittran ID 19 hade framhjulsdrift med växellådan monterad framför en rak fyra. Renault 4L hade paraplykrycka att växla med och franhjuls drift den också. Den bilen var Vänstern, och Miljöpartisternas favorit.
    Svante

  10. Svante Svensson skriver:

    Renault hade på 60 talet en modell som hette Gordini, med bakmonterad rak 4 den vann en hel del tävlingar, och där var det inte svårt att lista ut var motorn satt.
    Svante

  11. jag kan inte se att mitt inlägg finns…

  12. Svante Svensson skriver:

    Det finns andra bilkonstruktörer som tillverkar tokigheter, ta min Pontiac Trans Am från 91, där går det inte att byta tändstift uppifrån, och underifrån är det skitsvårt. När det funkar är det kul att köra cab. Måste hålla med dig när det gäller 245 an. Det är Volvos näst bästa bil hittils, bara 900 serien slår ut den.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag håller INTE med – INGEN annan serie slår ut 240 – 245. Den kan man laga vid vägkanten och delar finns alltid 🙂 och den slås inte ut av en elektronisk puls…

      Tack för den fina lilla pamfletten – Jag skulle gärna se alla vackra byggnader i verkligheten allra helst stavkyrkan..

      Hemikramar ♥

  13. Svante Svensson skriver:

    Förr hade Volksvagen boxer, tror att Porsche har det fortfarande, och Subaru har nog den motortypen, också. Kanske fel ämne med tanke på dina, och familjens problem.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Absolut INTE, känns jätteskönt att ockupera tankarna med andra saker just nu… Jag är ju brottsligt nyfiken på nya saker och vill alltid lära…

      Hemikramar ♥

  14. Just nu önskar jag att jag var mitt gamla eldfängda jag, den som inte var rädd varken fan eller trollen , som slog ner myndigheter och vårdpersoner i skorna och som kunde hjälpa till. Tyvärr besitter jag inte den orken idag, hade önskat jag kunde hjälpa dig på nåt sätt, men min energi räcker knappt till mig själv. Har inte haft nån aptit på…….kanske 3 månader, det går mycket dåligt att äta och det gör inte saken ett dugg bättre, men jag kan inte tvinga ner så mycket för inget är gott. Har gått ett antal ronder för mina egna sjukdomar under många år, har envist kämpat mig till bättre vård för mig, har frågat, letat, skrivit och ringt för att till slut hamna rätt. Senast tog det 10 år innan jag hamnade hos en läkare som verkligen brydde sig, så tro mig när jag säger att jag vet vad du går igenom för makens skull, för det gör jag verkligen. Tänker på dig/er och förstår vilket helvete ni går igenom, unnar ingen sånt skit, ingen ska behöva kämpa så mycket för att bli trodd och hörd, ingen.

    BS Bra du är på min sida, hahaha ♥ ! Man mår mycket bättre när man luftat ilskan. Läs min senaste kommentar hos JAG, så fattar du vilket jävla julklappselände det är med den här ungen. Inga dåliga fordringar den gossen har.

    Jag håller på dig när du ger politikerna en rejäl känga, så klart !!!!! Vi har ju samma övertygelse.

    Massa peppstöttekramar ♥ !!!!!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är eldfängd som förr, men måste hushålla med krafterna. Men det är svårt att ”ransonera” ångesten när den driver en framåt.. Det är svårt att bara vända ryggen åt det som de facto räddar maken hitintills och det är kontrollen vi etablerat över sjukdomen via nätet. ”To be forwarned is to be forarmed”

      Aptit har jag inte haft på veckor, så det goda i det onda är ju att jag faktiskt gått ner lite i vikt, även om jag inte intresserat mig eller orkat väga mig.

      Vi har många saker gemensamt och det är tur att vu kan peppa varandra, eller hur?

      Jag läste din kommentar och man får hämta luft! Ungen måste lära sig värdet av pengar helt klart för det är orimliga krav om man inte är Krösus…

      Hemipepkramar tillbaka ♥

  15. Svante Svensson skriver:

    Då kan du kolla din mail, för jag skickade ett nyss.
    Svante

  16. Johnny skriver:

    När jag läser det du skriver, känner jag mig lite bedrövad. Det är som om vi har fastnat hela högen i er bedrövelse.
    I Jakobs brev står det:”15. Om en broder eller syster är utan kläder och saknar mat för dagen, 16. vad hjälper det då om någon av er säger: ”Gå i frid, håll er varma och ät er mätta”, men inte ger dem vad kroppen behöver? 17. Så är det också med tron: i sig själv, utan gärningar, är den död.”
    Det är inte gärningarna i sig som ger oss gemenskap med Gud, utan vår tro på Gud som genererar gärningar Gud önskar som tillsammans ger oss frid.
    Så vart tog kontot vägen? Har ni fått så det räcker? Jag försökte få reda på det för ett dag sedan, men jag tror inte att du var på humör just då.
    DEN GRYTAN MÅSTE VI HÅLLA KOKANDE!
    Hur ska ni kunna hållas ansvariga för nåt ni inte vet? När vi stundtals inte ens kan hållas ansvariga för sådant vi vet?
    Det är en vecka kvar till jul. Hur kommer det att gå med den? Vi är alla inblandade och vill veta!

    Guds fred!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har inte orkat gå in på banken och kolla så ärligt talat så vet jag inte hur mycket pengar som finns på kontot, för jag skäms… Jag fostrades med att man inte ska ligga någon till last utan man förtjänar sitt uppehälle och det är skamligt att ta emot pengar… Så det bär emot att räkna med dem… Men när maken ska börja behandlas så lär jag svälja stoltheten… och om vi måste ta prov på Boppan och mig…

      Jag vet inte hur det kommer att gå med Julen. De stora barnen kommer att vara hos sin pappa på själv Julafton och ”den lilla familjen” kommer att vara hos makens föräldrar och låtsas som det är en vanlig dag.

      På juldagen ska vi ”fira” jul här hemma och det får bli som det blir. Vi hoppas att Försäkringskassan ska sluta krångla så jag får min sjukpenning i tid i alla fall, men de kan ju dröja flera veckor till om de vill… och vi ska köpa EN julklapp var till barnen om pengarna räcker. Maten känns inte viktig i år eftersom jag inte har någon aptit.. barnen har bett om att jag ska grilla mina revbensspjäll jag alltid brukar göra, så det ska vi äta i alla fall. De brukar var billiga till jul…

      Jag får resignera i ett ”Det ligger i vår Herres händer”

      Det enda jag ber om och önskar till Jul och alla andra dagar är att min son och make ska få bli friska i första hand och jag själv i andra hand…

      Sorgsna Hemikramar ♥

      • Johnny skriver:

        Kära Hemimamma det du skriver gör mig vemodig. Jag hoppas att någon fler kommer att haka på det jag nu skriver.
        När jag drog igång kontot var det med en önskan att få ge er något bra. Kontot och omtanken var till för hemimammas familj. INTE för att i första läget starta en vendetta mot Borreliaförnekare med flera, utan just vad det var. En varm, nära och kärleksfull jul. Att få ge barnen en fortsättning på någon slags tradition ni har börjat bygga upp. Det andra, och det går att fylla på, är för behandlingskostnaderna + resor.

        Det enda jag tycker att du ska skämmas för är att du är så stolt att du inte vill ta emot de kärleksgåvor vi här på bloggen vill ge. Många har säkert givit av sitt överflöd, men jag kan också tänka mig att det finns de som givit av sitt armod. Hur tror du att det känns att ge och verka för er sak och sedan få veta att du skäms så för att ta emot det att du inte ens tar reda på vad du har fått, och utnyttjar det till det vi vill stötta upp?

        Det är INGEN av givarna som känner sig utnyttjade. Förutsättningarna var kristallklara. Jag känner det som om vi står i en ring och nu är det ni som står i mitten för vår omsorg. nästa gång kan det vara jag. Vi är alla medvetna om att pengarna är givna till dig och din familj. Tar du inte emot det sörjer vi både för din skull och vår egen. Våra pengar ligger och skvalpar på ett konto avsett för en viss sak, – hemimamma och hennes familj – men hon är för stolt för att ta emot det! Trist sa Bill, Jättetrist sa Bull!

        HUR ÄR DET MED ER ANDRA? KÄNNER NI DET SOM OM HEMIMAMMA ÄR EN BELASTNING?

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jag har tagit emot dem och de ligger där och väntar tills makens behandling sätter igång. Dessutom ska prover tas på mig och vår son också. Det kommer att kosta tusentals kronor till.

        Jag beskrev hur jag KÄNDE inte hur jag agerade eller ämnar agera. Jag är INTE för stolt att ta emot hjälp ELLER att visa tacksamhet.

        Jag tänker göra det jag orkar för att barnen ska få en så God Jul som möjligt, men som du borde inse, så är det inte bara pengar som är i vägen, utan det faktum att jag har hamnat i en djup depression och bara det mest basala är svårt nog att orka just nu, tvingas jag att erkänna… 😦

        Så jag är inte förtjänt av några bannor. Och jag är inte högfärdig. Jag gav uttryck för ödmjukhet så som jag känner den.

        Men din sista fråga får andra besvara.

  17. […] nuläget är detta hennes senaste inlägg. Share this:TwitterFacebookMerStumbleUponLinkedInRedditDiggSkriv utE-postLike this:GillaBli först […]

  18. skvitt skriver:

    Kommer media att nappa?
    Det är frågan jag ställer:
    http://skvitts.wordpress.com/2011/12/16/kommer-media-att-nappa/

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Frågan är om de vågar eller om det finns saker som gör att de håller tyst?

      Eftersom det handlar om stora pengar, så kan ju det var motiv nog.

      Hemikramar ♥

      • skvitt skriver:

        Det är nog billigare att behandla den sjukdom det gäller istället för alla andra sjukdomar man TROR det vara.
        Kram!
        /Skvitt

      • HEMIMAMMA skriver:

        ja, logiken säger ju det. det som faktiskt är väsentligt är ju att man kan bli i stort sätt återställd om man får rätt antibiotika…

        Hemikram ♥

  19. Svante Svensson skriver:

    Du frågar hur fort den går, och svaret blir att det vet jag inte, vågar inte prova, men har på motorväg med 120 km begränsning kört 120 km/tim, och den skulle säkert gå fortare. För mig är det V8 mullret som är det bästa. Jag trodde i min enfald att jag skulle kunna köra med cabben nere någon gång men det räcker med att lossa låsen på den, så regnar det. Spelar ingen roll vad SMHI säger. Sedan finns det en nackdel till med den, att komma i den går bra, man sitter bra, men att komma ur är ett äventyr med min ryggskada.
    Svante

  20. codlivers skriver:

    Tittar in med en liten kram och hopp om god bättring.
    Deltar av hela mig i dina bekymmer med/och tankar om Telia.

    Kram/Codliver

    • HEMIMAMMA skriver:

      Men hejsan Codliver, det var inte igår!! Roligt att se dig, jag hoppas att allt är bra?

      Ja, Telia kan om man har otur förstöra mer än en dag… Jag antar att de förtjänar öknamnet FELIA??

      12 januari känns som en eon bort. Maken behöver medicin och för varje dag som går innan han får börja med antibiotika, så blir skadorna större =0(

      Varma Hemikramar och tankar tillbaka ♥

      • Johnny skriver:

        Kontakta en läkare i Nacka som heter Dyfan Lewis, möjligen att han kan hjälpa er. De har telefontid på morron fram till tolv alla dagar utom tisdag. Accepterar han, så borde det kunna gå vägen. säg att jag har nämnt honom! [08-716 38 55] Men som sagt. jag kan inget garantera!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Menar du att jag ska ringa honom för att få honom att ge oss behandling eller menar du remiss till Norge? Och känner han till din blogg?

        Tack för tipset min vän ♥

        Hemikramar ♥

  21. Johnny skriver:

    Nääää…. han känner inte till min blogg. Vi brukar prata mycket, med inte om sådant. Den biten får du nog utelämna. Det räcker med att säga att jag rekommenderat honom! Remiss till Norge, det trodde jag att ni redan hade klart? Även svaren på proverna därifrån?
    Min tanke var att om ni visade provsvaren och gav honom fria händer han kanske skulle kunna starta en behandling… Men en sak vet jag, att ni kommer ALDRIG att kunna övertala honom med ett enda argument du har… Om ni träffar honom måste han få se provsvaret i svart på vitt. Och utifrån det fatta sitt beslut.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Men ska jag i så fall bara säga att ”Johhny” rekommenderat? nej, vi har ingen remiss dit, vi sökte på egen hand. Men vi ska se om våran husläkare inte kan remittera oss…

      Om han inte köper mina argument, så lär han inte vara tillåten att agera bara på provsvaren heller…

      Men vi kommer att få tag på någon läkare förr eller senare och fram till dess får Doktor Rolf behandla…

      Hemikramar ♥

Kommentera

