HEMIMAMMAS KAMP – HJÄLP!!! VEM KAN HJÄLPA OSS TOLKA PROVSVAREN? ÄR MAKEN SJUK ELLER INTE?

UPPDATERING 13/12: FINNS DET EN JOURNALIST SOM VÅGAR TA SIG AN DETTA??

GOD AFTON!! JUST NU EN VÄLDIGT NERVÖS HEMIMAMMA OCH JESUSMAN SOM SITTER MED PROVSVAR I HANDEN…

MEN INGEN AV OSS ÄR TILLRÄCKLIGT SÄKRA PÅ VAD SVAREN SÄGER OCH VI BEHÖVER HJÄLP ATT TOLKA DEM.

HAR HAN KRONISK BORRELIA ELLER INTE?? VI BEHÖVER HJÄLP FRÅN NÅGON SOM KAN NORSKA SOM KAN TOLKA OCH ÖVERSÄTTA ÅT OSS, DÅ VI INTE ORKAR VÄNTA TILL 12 JANUARI NÄR VI SKA TRÄFFA LÄKAREN MED ATT FÅ SÄKRA BESKED. Eller en medicinskt kunnig människa eller läkare som förstår vad som menas..

SNÄLLA FINNS DET NÅGON DÄRUTE SOM KAN HJÄLPA??

GOD AFTON??

109 thoughts on “HEMIMAMMAS KAMP – HJÄLP!!! VEM KAN HJÄLPA OSS TOLKA PROVSVAREN? ÄR MAKEN SJUK ELLER INTE?

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jag hoppas att någon svarar… Att inte veta vare sig det ÄR Borrelia eller inte, så känns det lättare om vi får veta, så vi kan förbereda oss…

  2. Inger skriver:

    Jag har inte den blekaste aning, men har retweetat din fråga på twitter i hopp om att där finns någon som vet.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Käraste Inger för att du vill hjälpa!!

      Jag tycker ju spontant att det står positivt, men jag är inte säker, så jag behöver någon som är säker på språkets åsikt.

      Hemikramar ♥

  3. mariadesuede skriver:

    Borrelia Igm Western blog, positiv

    Positivt betyder att det finns Borreliabakterier, men det stàr ju ocksà att det kan vara falska positiva svar. Dra inga förhastade slutsatser nu… ”positiv ban p41” kan verkligen tyda pà närvaro av Borreliabakterier, men vänta och se vad läkaren säger nu… Fast för min del sà verkar det vara Borrelia…

    Det hade verkligen varit positivt om det hade varit ”negativt” med provsvaren!

    Jag ska nog till London ett tag, invigning av nya tàglinjen, Eurostar, när de börjar med kampanjen… Màste passa pà och fotografera dà…

    Jag har börjat med rehabiliteringen, hon gav mig en elbehandling innan hon började bearbeta musklerna, jag fick en kvinnlig kiropraktiker, fast det spelar ju faktiskt ingen roll… Inte mycket jag kan göra med lillfingret…

    Örnkramar ♥

    • mariadesuede skriver:

      Stackars bebisar som behandlades där, en liten pojke grät och skrek när den manlige kiropraktorn behandlade honom, fast det behövs ju och pojken vet ju inte om det, det är ju inte synd att de behandlas, men däremot att de màste behandlas.

      Det gör ont i hjärtat när bebisar skriker… Aj aj..

      Örnkramar ♥

      • HEMIMAMMA skriver:

        Kunde man inte gett barnet bedövning? Det gör man i Sverige vad jag vet?

        Men ja, jag vet verkligen hur ont det gör i magen när bebisar skriker 😦 *ryser och minns Tripps invagination*

        Hemikramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Men kommer du bli bra? Åker du till London i stället för att åka till Sverige?

      Visst ska du fotografera, du kanske kommer att få sälja fler bilder?

      Jag blir glad bara vi får säkra besked. Men visst det bästa, hade väl varit om det inte varit Borrelia?? Fasxt då hade vi fått fortsätta att söka diagnos så på ett sätt är det en lättnad i så fall??

      Kan du förklara lite närmare vad de olika delarna betyder?

      Hemikramar ♥

      • mariadesuede skriver:

        Jag vet faktiskt inte om jag blir bra, tillräckligt bra för att arbeta i alla fall, men skadan var allvarlig sà kanske fàr jag dras med ett lillfinger som inte gàr att vika till fullo, själva knogen var bruten, hur det nu gick till… Jag kan använda de andra fingrarna, men lillfingret kan jag inte vika…

      • HEMIMAMMA skriver:

        Stackars dig 😦

        Kan jag göra något för dig?

        Hemikramar ♥

      • mariadesuede skriver:

        Vänta med att se det negativa med mitt finger, jag har ju bara börjat rehabiliteringen, men lite kan jag böja lillfingret, men endast litegrann, men jag kanske fàr ett litet handikapp nu, men inget som hindrar mig… Det enda jag kan göra är att göra övningarna som kiropraktorn ger mig…

        Örnkramar ♥

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jag håller alla tummar och tår att du ska bli frisk och att övningarna ska ha avsedd effekt.

        Hemikramar ♥

  4. mariadesuede skriver:

    I övre delen sà handlar det iaf om det finns spàr av Borreliabakterier, fast när det gäller IgG Borrelia sà finns det inget spàr, men för IgM Borrelia blot, sà finns det, tyvärr, positiva svar.

    När de undersökte mig sà utvecklade mina bakterier en gas, fast det var inte Borrelia, men bakterier lämnar spàr, ibland i form av gas, oxygen ibland…

    Chlam Pneum LgA negativ, det är iaf positivt för din make…
    Chlam Pneum LgG positiv, det verkar finnas Borreliabakterier i luftvägarna, läs lungorna och andningsvägarna… Nu vet jag inte vilken sorts Borrelia det handlar om.

    Det stàr ju att det finns en misstanke om akut borreliainfektion, sà vänta er det iaf, det är ju bättre att vara förberedd pà det värsta och sen fà en god nyhet. Eller hur?

    Örnkramar

  5. Joan E. Nielsen skriver:

    Der findes ingen test som er 100% sikker for Borrelia Burgdorferi, der findes også andre Borrelia typer som giver ligesådanne symptomer og dem findes der slet ingen teste for endnu. Man bør derfor gå mere ud fra symptomer og patientens sygehistorie og derud af fra stille diagnosen, ikke kun ud fra en negativ test.
    Har man symptomer som flytter sig rundt, er træt og udmattet, føler sig influenzasyg og der er ca. 4 uger imellem forværringssymtomptomer, så er det meget tænkeligt kronisk Borreliose, Lyme Borreliose også oftes kaldet Lyme Disease især USA.

    http://www.lyme-dk.blogspot.com/p/syptomer-pa-lyme-borreliose_12.html

    • HEMIMAMMA skriver:

      Maken har/har haft 42 av de 77 symptom som specificeras på Svenska Borrelia och TBE föreningens sida.

      Tack för länken jag ska inkludera den på min ”OM” sida.

      Hemikram ♥

  6. mariadesuede skriver:

    Det är namnen pà testen som har utförts…

    Ska skicka lite länkar som förklarar det närmare…

    IgM, man làter iaf proven vara 2*30min i rumstemperatur, Med Anti-Borrelia burgdorf, alltsà ett slags ”antibiotika” för att se om det blir en reaktion.. 10 sk odlingar.

    Det andra är intracellulärt, de undersöker Chlamydia pneumonia bakterien, pneumonia betyder ju att den är nârvarande i luftvägarna…

  7. suttecity skriver:

    Mycket konstigt provsvar…. bu eller bä??? Om det inte är något alls känns det ju inte heller bra med tanke på hur han mår… tricky… very tricky… blir en lång väntan…

    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja om det inte är Borrelia så vad är det då i så fall?? Men JAG tolkar det som att det är det, men jag kan inte läsa norska bra nog för att vara tvärsäker på vad det egentligen betyder…

      Vill så gärna veta så vi kan få en lugn Jul…

      Hemikramar ♥

  8. Joan E. Nielsen skriver:

    Clamydia pneumonia er ikke kun en infektion i lungerne, alle infektioner kan i realiteten sprede sig til hele kroppen, hvis de ikke bliver opdaget eller behandlet godt nok. Se også under fanen Co. Infektioner, Borrelia er sjældent alene når man bliver kronisk syg af Lyme Borreliose.

    Ovennævnte prøver viser med stor sandsynlighed kronisk infektion af Borrelia Burgdorferi med Clamydia pneumonia som co. infektion. Og bedre at vide det end at gå i en tro på at der intet alvorligt er i vejen.

    Mvh Joan E. Nielsen
    Lyme Borreliose patient (tidligere diagnostiseret med Fibromyalgi, ME/CFS, POTS m.m.)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag läste nyss på Sidan om coinfektioner och jag blir mycket oroad och upprörd av vad jag läser… många saker i mitt liv de senaste 6 åren skulle förklaras också med detta, bla mitt utomhavandeskap 😦 och mina buksmärtor som läkarna sagt var endometrios/adenomyom

      Ja, det är bättre att veta än att gå oviss..

      HELVETES DJÄVLA SVENSKA SJUKVÅRD som förnekar denna diagnos!! Detta kan alltså kosta min gubbe hans muskel och kognitiva kontroll och ge honom lunginflammation, min son hans mentala och psykosociala utveckling och mig har det hitintills kostat ett barn och olidliga smärtor i många år… + de andra symptomen tillika depression?

      Kan man stämma staten för detta??

      ARG Hemimamma men tack och hemikram till dig Joan ♥

  9. kickie skriver:

    Hejsan Hemi!

    Sorry! Men kan tyvärr inte hjälpa till, så´n avancerad norska kan jag inte. Men kommer aldrig förstå varför det inte erkänns som en sjukdom här hemma? Håller som vanligt alla tummar o tår. Nu ligger Lucia framför oss o med barn som ni har i huset blir det skulle ja tro fint lussande, en trevlig avkoppling. Hur är det med lillpojken, mkt bättre hoppas jag.

    ” Natten går tunga fjät, runt gård och stuva.”

    Goa Luciakramizar till er alla!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Kickie!

      Nej, det är inte bättre med någon av oss, utan värre. Eftersom alla går utan behandling så riskerar de att få allt svårare skador för varje dag som går. Nu har jag all anledning att tro att jag också har blivit smittad och haft symptom på Borrelia jag med, men eftersom jag inte visste förr, så förstod jag inte att det var symptom på Borrelia och Coinfektioner jag haft, som bla med största sannolikhet orsakat mitt utomkvedshavandeskap för några år sedan.

      Via detta: http://lyme-dk.blogspot.com/p/co-infektioner.html till wiki:(översatt resultat)

      ”C. trachomatis är en obligat intracellulär patogen (det vill säga bakterien lever i mänskliga celler) och kan orsaka många sjukdomstillstånd hos både män och kvinnor. [2] Båda könen kan visa uretrit , proktit (rektal sjukdom och blödning), trakom och infertilitet . Bakterien kan orsaka prostatit och bitestikelinflammation hos män. Hos kvinnor, cervicit , inflammatoriska sjukdomar (PID), utomkvedshavandeskap och akut eller kronisk bäckensmärta är vanliga komplikationer”

      Ja imorgon ska vi fira ljusets drottning, men här ser vi inget ljus i tunneln än…

      Hemikramizar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack så mycket Agnetha. Du är en pärla som vill hjälpa till!! ♥

      Dock beskrivs bara de prover som tas i Sverige vid Lumbal punktion och sådant tog de på maken på Danderyd. Vilket visade INGENTING. Detta provsvar gäller det blodprovet de tog i Norge, som är en testmetod som inte finns i Sverige… så jag vet fortfarande inte hur jag ska tolka informationen.. 😦

      Kanske du vet att leda mig vidare?

      Hemikramar och tack för att du finns med så mycket kunskap! ♥

  10. Lottis skriver:

    Hej! Tyvärr är jag inte så bra på norska och inte på medicinska termer heller. Men jag var in på din blogg för ett par veckor sen, och läste om din lilla tjej som dog, och såg din fina bild på dig och dina döttrar. Idag var jag in på min egen blogg (samma som står här i identifieringsfältet el vad det heter…), den är tyvärr inte så aktiv idag, av olika skäl. Du hade svarat i den och jag vill bara tala om att jag inte är oartig el högmodig, utan jag har bara inte sett kommentarerna förrän nu.
    Varma kramar och tankar till dig och din familj. Jag har lagt till din blogg på min favoritlista och följer dig i din kamp för sen avnavling och för din man. Stor kram ❤

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Lottis!

      Det var ju tråkigt att du inte kan norska eller medicinska termer. *fniss*

      Jag trodde absolut inte att du var oartig, kära du. Jag förstod att du har annat att göra med din lilla dotter tex.

      Men jag uppskattar enormt att du vill fortsätta att följa oss alla i våra kamper. det känns som de blir fler för varje år som går *Ler snett*

      Stora Hemikramar ♥

  11. suttecity skriver:

    Käre pastorn… det är ju helt sanslöst – måste ju finnas möjlighet att få behandling som fungerar! Det är så mycket som kommit upp senaste tiden så det är ju helt klart något som behöver komma upp till ytan, toppen av ett isberg – men det är bedrövligt att man skall behöva gå med det här och så mycket kan härröra till det utan av sjukvården har hittat det! Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja man blir förtvivlad… 😦

      Jag vet inte hur jag ska orka? Nu kanske vi är TVÅ TILL som kanske måste ta prover i Norge. BÅDE sonen och jag… Räkningen för testet på maken blev 7 100 Norska kronor alltså ca 8 500 kronor… 17 000 kr till alltså?

      Hur många till har det inte som vi kanske? Många tusen lär det vara om allt det jag läst stämmer…

      Hemikram min vän och tack för att du finns ♥ … Du kanske kan hjälpa till att sprida min fråga vidare?

  12. kloktok skriver:

    Tack för kommentaren på Lars Vegas som väl inte hade så mycket med Lars Vegas att göra…
    Någon diagnos på din man kan jag inte ställa eftersom jag inte har vederbörlig medicinsk kompetens! Norska förstår jag någorlunda och ber dig därför ha tålamod. Det står ju… ”Resultatet av analysen är inte ämnat för att för att ställa diagnos på egen hand. Det är behandlande läkare som ställer diagnos och verkställer behandling baserat på kliniken, sjukdomshistoria och laboratorieresultaten”.

    Fridens liljor

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag räknade med att du skulle ta bort kommentaren efter du läst den. Jag ber om ursäkt om du tog illa upp. ”Nöden har ingen lag” får jag lamt försvara mig med..

      Det gör inget att du inte har medicinsk kompetens, men jag är tacksam för att du kunde tolka den meningen du gjorde. Jag skulle uppskatta om du ville tolka resten också? Google vill inte översätta, så jag känner mig ganska desperat…

      Tack för att du svarade på mitt anrop, du är guld värd!

      Hemikram ♥

  13. kloktok skriver:

    Å vad gäller din överskrift på detta inlägg… Förmodligen är din man sjuk om han inte känner sig helt kurant…

  14. HEMIMAMMA skriver:

    Det vi har lyckats klura ut ”so far” är att maken i alla fall har en sk ”Co-infektion” som i dagligt tal kallas TWAR men som är en bakterie av Klamydia-typ som smittar som en aerosol, men som enligt vissa rön även smittar via fästingar.

    Detta innebär en form av lunginflamation i värsta falla vad vi hitintills kan utröna.

    http://lyme-dk.blogspot.com/p/co-infektioner.html

    http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=442

    Och som ALLTID så spelar smittskyddsinstitutet ner faror och risker.

    http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/chlamydia-pneumoniae-infektion/

  15. HEMIMAMMA skriver:

    Här två läkare från ILADS som berättar om LYME/Borrelios:

    http://www.ilads.org/lyme_disease/lyme_videos_1_d.html

  16. HEMIMAMMA skriver:

    Finns det någon modig journalist som inser att detta kan drabba alla, alltså h*n*m?

    Eller Politiker som faktiskt lever det de lär: ”Människors väl och ve”

    Som vågar/vill ta sig an detta och inse att vinsten blir så mycket större än den inbillade förlusten?

    För det är DÄR inbillningen ligger. INTE hos de sjuka.

    Finns det någon?

  17. skvitt skriver:

    Min älskade bloggväninna, nu har jag gjort något som jag aldrig har gjort på 30-40 år.
    Jag har supit mig stup full och packad!

    Jag tror det hänger samman med min allomsvävande stora sorg efter flickvännen som gick bort, eller så, eller så vad?
    Eller så vadå?
    Eller vad skyller jag på?
    Full är jag i alla fall!
    Skitfull!

    Nå, ja, hur som helst så klarar jag inte i detta tillstånd att hjälpa till, men när jag blir nykter ska jag försöka.

    Fy fan så djävla handikappad man är i planetskallebrovinschen när man är full! Hur fan kan folk försätta sig i detta tillstånd vecka efter vecka? Jag bara undrar! Varenda fredag, varenda lördag, varenda helg!
    Jag var ung och dum sist jag var full och fattade inte bättre men nu … jag hatar det! Och nu, jag är full, tyvärr! Och jag hatar mig själv!

    Jag tror att fylleriet i dag beror på min gränslöst stora sorg och saknad, som du ju känner till.

    Aldrig jag finner någon som kan mäta sig med henne, min älskade vars namn jag inte nämner här! Och det spelar ändå ingen roll att jag ingen annan finner, för det är ju henne det handlar om och henne och ingen annan jag saknar!

    Och en annan sak, plågsam: hennes ångest inför resan till det okända delar jag var dag, men den ångesten har hon nu lämnat bakom sig och jag har den var dag framför mig istället.

    En annan sak:
    allt som aldrig blev sagt!
    Alla förlåt!
    Vissa saker ångras och kan aldrig sägas nu.

    Det är så lätt att dö, men svårt att vara efterlevande!

    Hon var verkligen unik på alla sätt! Det går inte att beskriva henne med ord! Hon är inte ersättbar på något vis. Hon är störst och det kan aldrig förnekas och nu finns inget att se fram emot.

    Packad är jag nu och därför är jag väl så öppen, antar jag.

    Men allt detta är min egen sak, min egen sorg, mitt tomrum, min saknad och min stora nedstämdhet för att hon inte fick lov att vara med oss längre, min och ingen annans.

    Sanningen att säga så vill jag gå till samma rike dit hon gick, å jag får träffa henne igen!

    Stora kramar från mig!
    /Skvitt

    PS. Kanske dumt att bli så personlig.
    Ta bort det om det är dumt det jag skrev!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kära min älskade bloggvän… *kramar om*

      Du har gjort något högst mänskligt – nämligen supit till? Än sen då? Vem har inte gjort det i ångest?

      Jag har gjort det – tom flera gånger, dock har jag snabbt sett, förstått att det löner ingen möda, problemen och sorgerna blir bara värre och fler..

      Jag förstår att du sörjer och saknar din kvinna. Hon måste ha varit något enastående för att få¨en så driven man som du att helt tappa fattningen.

      Jag önskar att jag hade fått chansen att möta eller lära känna henne.

      Men en sak måste du inse och förstå, och det är att hon inte klandrar dig och att hon förstår. Är hon den du beskriver så är det så.

      Men du gör rätt som delar din sorg. Det är modigt och det är det rätta. Och jag finns här att ta emot dig både bildligt och i verkligheten. Om du känner att du behöver prata, så är det bara att lyfta luren och ringa, även mitt i natten. Det hoppas jag att du förstår? Jag hoppas att du har mitt nummer, annars så ska jag skicka det till dig om jag glömt det..

      Jag tänker inte ta bort dig, liksom du inte kan ta bort din sorg. Vi måste ta hand om den och hjälpa den tillrätta i ditt hjärta.

      DET är vad vänner är till för och jag släpper eller sviker dig aldrig!!!

      Mina varmaste Hemikramar ♥

      • skvitt skriver:

        Ett svar som inte förvånar efter hur jag har lärt dig känna! Jättestora gigakramar till dig!
        Tyvärr hjälper det inte, men värmer!

        Kram igen och igen och igen!
        /Skvitt

      • HEMIMAMMA skriver:

        Nej, du ska inte bli förvånad eftersom man lär sig ett och ett annat när man går igenom den sortens liv jag haft.

        Det viktigaste man lär sig är att människor är ALLT. Inga pengar i världen kan hjälpa en mot ångest som en god vän. Eller en kram från sitt lilla barn…

        Har du mitt nummer??

        Själv mår jag pyton just nu. Har megaångest inför detta vi försöker att hantera.

        HUR KAN MAN TILLÅTA DETTA I SVERIGE???

        MegaHemikramar ♥

      • skvitt skriver:

        Nej, jag har inte ditt nummer, men jag vill inte belasta dig, så det är bra ändå. Mitt är här och nu och egentligen då. Ditt är här och nu och egentligen sen. Så det är något att hantera för en tid framöver. Jag kan bara hålla tummarna för att det ska gå bra.

        Livet har sina prövningar, det bara är så.
        Man få kämpa om det ska gå vägen.

        Kram igen!
        /Skvitt

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jag har ditt nummer och rätt vad det är så ringer jag dig 😉

        Du FÅR INTE GÖRA NÅGOT TOKIGT förstår du det??

        Jag behöver dig och dina kunskaper!! Du FÅR inte överge mig!!

        Jag kämpar tillsammans och bredvid dig, vi kan fixa det tillsammans!!

        *oroliga Hemikramar*

  18. Svante Svensson skriver:

    Jag sökte på personen, som skrev under provsvaret, och hittade detta, har ingen aning om du redan fått det. http://www.borrelia-foreningen.no/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=19:arenaklinikken-og-bmlab&Itemid=66
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej jag har inte sett detta tidigare och som vanligt är jag dig stort tack skyldig.

      Detta är den genom GOOGLE översatta texten:

      ”Bio Medical Laboratory AS, Dag Tveiten, bioing.
      John Collett varje 75, 0854 Oslo, Box 3994 Ullevaal Stadion, 0806 Oslo
      T. 21063550 Fax: 21063550
      E-post: datveite@online.no , post@bmlab.no

      Laboratorium:
      BMLab har avtal och samarbete med BCA lab i Tyskland, MD Armin Schwarz Bach.
      Blodprov tas på BMLab efter remiss av läkare.
      Blodprovstagning kostar 100, – (betalas av patienten vid den tidpunkten)
      Boka tid på 21063550
      Proverna måste tas måndag till onsdag.

      Faktura på blodprov som skickas till BCA kommer att skickas till patienten när analysen är klar
      Priserna varierar beroende på vad som är beställda (separat prislista)

      3 Stages of borrelia:
      Dagar eller veckor efter fästingbett – erythema migrans (endast 40-60% av fallen har den här), huvudvärk, svettningar, feber, influensaliknande symtom, trötthet, förlamning i ansiktet (särskilt hos barn och ungdomar)
      Veckor eller månader – hjärninflammation, CNS-symtom, perifera nerver, artrit, led-och muskelsmärta, inflammation i ögon, lever, njurar och symptom hjärta, perikardit, arytmier.
      Efter månader och år – acrodermatitis Chronica atrophicans, Borrelia lymfocytom (öron, näsa, pungen), trötthet, minnesförlust, parestesier, inflammation i muskler och leder, senor och band, vaskulit, myocarditt, depression – detta är ofta låg CD57.

      Sjukdomar / diagnoser som kan orsakas av borrelia:

      Kroniskt trötthetssyndrom / ME
      Multipel skleros
      ALS
      Led-och muskel ”reumatism”
      Artrit
      Fibromyalgi
      Morbus Parkinson
      Demens
      Depression
      Sköldkörteln eller andra hormonella sjukdomar
      Infertilitet
      Arrytmyer
      Hjärtsjukdom

      Studie:
      Bio Medical Centre i Arena kliniken samarbete och samförstånd med BCA i Tyskland

      Diagnosen baseras på anamnes och laboratorieus.

      Screening görs genom Arena Clinic, dr.Luneng. Inklusive 1,5 timmar samråd + symtompoäng former, tester (blodprov, ultraljud, EKG)

      Pris 1500, –
      Utnämningar Arena Clinic 22.028.060.

      Behandling:
      Bio Medical Centre i Arena kliniken samarbete och samförstånd med BCA i Tyskland

      IV antibiotika (i Tyskland hittills)
      -Oral antibiotika
      -Immun öka kompletterande likvida tillgångar

      ! 4 dagars vistelse i Tyskland kostar 1500 euro + 1200 Euro + resa och boende + medicinsk
      När vi studerar här så låt patienterna med 5 dagar i Tyskland, kommer detta att kosta 1500 Euro + resa + stannar + mediciner. Kommer det att följas upp i Norge.”

  19. Svante Svensson skriver:

    Jag klistrade in detta i Google.
    Dag Tveiten, bioing
    Bio Medisinsk Laboratorium
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vet du om att du är en fenomenal researcher?? Min make har också talang för sådant har jag förstått…

      För mig är det en kamp att hitta rätt material, så du är ovärderlig för mig, det hoppas jag att du förstår?

      Men du har fortfarande inte besvarat min och min makes inbjudan till att komma hit och äta middag eller bo och du har vägarna neråt Stockholm någon gång…

      Hemikramar ♥

  20. Svante Svensson skriver:

    Men då besvarar jag den nu, kommer tacksamt att ta emot erbjudandet, men det måste vänta till sommaren, så att hunden kan ligga i bilen. Tyvärr är hon inte säker med små barn, hon är rädd för dem, orsaken är med stor sannolikhet att hon satte nosen på ett elstängsel, samtidigt som 6 barn kom utrusande och skrek. Sedan har jag för mig att du vid något tillfälle skrev att ni hade allergier i familjen. Känner med Skvitt, huvudvärk brukar komma av sådant.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det var tråkigt att höra att hon blivit skrämd… Kan inte hunden gå på löplina?? Min stora barn är jätteduktiga med hundar och kanske är just de perfekta barnen att vänja in henne med lite försiktigt? Själv växte jag också upp med hundar och den hunden finns inte som inte jag kunnat kontrollera =0)

      Det är Boppan minstingen som är hundrädd sedan attacken förrförra sommaren, men vi försöker att vänja honom, sakta, sakta vid hundar.

      Du kommer när du vill och stannar så länge det behagar dig. Maken är allergisk, men kan ta medicin om så krävs… Ev jag själv med men jag tar garanterat en tablett för att kunna umgås med en hund…

      jag är en sjutusan till grillkock ska du veta!

      Hemikramar ♥

  21. Svante Svensson skriver:

    Den hundras jag har nu är ju känd som farlig bara genom sitt utseende Schäfer, och denna ras har faktiskt en massa dummheter för sig, det mesta är inbjudan till lek, men att skälla rakt ut på en människa, som man träffar första gången är ingen lyckad entré. Jag måste säga att denna tik är den svåraste hund jag haft. Ska leta upp lite bilder på tidigare hundar, och skicka med mail, senare. Att du skulle vara bra kock betvivlar jag inte ett ögonblick.
    Du anar inte vad man kan hitta på nätet, bara man får ett sökord, man lär sig saker varje dag. Jag kan höra samtal, som jag inte ens är delaktig i men gå hem och söka på något ämne, häftigt med nätet.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag anser ingen särskild ras vara farlig. Schäfrar kan fostras de med och det är fostran och ägaren det hänger på, inte hunden.

      Hur fick du hunden? Som valp eller vuxen?

      Nätet är idag vår enda demokratigarant… =0(

      Jag är i desperat behov att få ut detta om Borrelian till media nu. Nu är vi kanske drabbade både jag och maken om jag har otur (allt fler saker tyder på en klinisk diagnos för mig och bör bekräftas med prover och behandlas simultant annars har vi en ping-pong-effekt framför oss…) så är vi tre som måste behandlas… och det kommer att bli oöverstigliga kostnader..

      *förtvivlad*

  22. Svante Svensson skriver:

    Jag förstår din oro, och börjar fundera på om samhället ger fullkomligt fn, i oss medborgare. Som du vet skickade jag mail till Sosialstyrelsen, med en förfrågan om en Svensk läkare fick utföra behandlingen, för att minimera kostnaden för resor denna förfrågan skickades den 5/12-11, ännu inget svar. Jornalisten på Ljusdalsposten lovade att höra av sig, oavsett publicering eller ej. Min släkting i USA hör inte av sig heller. Kan nätet redan vara övervakat av något, eller någon.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag pratade just med växeln på TV fyra och telefonisten kom ihåg mig från några veckor sedan. hon ville att jag skulle återkomma efter kl 13…

      Jag börjar bli så desperat att jag snart ringer Aftonbladet… de är väl de enda som vågar rota i detta kanske?

      Hemikramar ♥

  23. Svante Svensson skriver:

    Ja varför inte det är ju en Norsk ägare till den tidningen.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tänk att dagen skulle komma då man eventuellt blev tacksam för den biten? 😆 eller 😦

      Vi får se, jag avvaktar tills jag talat med TV4 igen… Ringer kanske SVT också…

      Hemikramar ♥

  24. Svante Svensson skriver:

    Jag är säker, på att dina beslut är de rätta, och jag tror inte det hjälper att skriva insändare i dagspressen, antingen kommer de inte in, eller så tror folk fortfarande att Vargen är Sveriges farligaste djur. De som tror att Vargen är farlig, verkar ha förtur på insändarsidorna.
    http://helahalsingland.se/insant/insandare/1.4185982-jakt-rovdjur-och-demokrati
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det finns många myter som underhålls därute… Tex att Borrelia är i stort sett ofarlig… =0(

      Vargen skulle verkligen behövas i vårt land just nu eftersom en del i att bekämpa fästingarna är att minimera antalet rådjur DRASTISKT med minst 2/3 av stammen.

      Så vi biter oss själva i svansen i dubbel bemärkelse.

      Hemikramar ♥

  25. Svante Svensson skriver:

    http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/reservofficer-sparkas-efter-hot-mot-statsministern(3071415).gm

    Behövs det inte mer för att råka illa ut i AlliansSverige förstår jag pressens folk. Vem skulle inte vilja ta hand om en och annan politiker?

    Svante

  26. Svante Svensson skriver:

    http://www.smp.se/nyheter/tt_inrikes/samlare-av-giftormar-illa-biten(3070409).gm
    Trodde inte det skulle vara möjligt, men fick in en kommentar här.
    Kanske larvigt men endå.
    Svante

  27. Svante Svensson skriver:

    Jag har också vänner och bekanta inom försvaret, som har hjärnor som kan användas, men de är inte befäl. De som födas utan hjärnor, dekoreras ofta med pinnar, och stjärnor.
    Svante

  28. Svante Svensson skriver:

    Bara för att lätta upp stämningen, med tanke på Skvitt, och morgondagen för honom.

    Den väldigt fina damen stöter ihop med en rejält berusad man, och utbrister ni är ju full, och mannen svarar det kan lilla damen hoppa upp och sätta sig på, och damen är ful, men imorgon är jag nykter, men lilla damen fortfarande ful.
    Svante

  29. Svante Svensson skriver:

    Snabb fråga, kom skriften från Kårböle fram?
    Svante

  30. Jag skriver:

    Har kikat lite på provsvaret och kan bidra med följande:
    IgM och IgG handlar om immunglobulin = antikroppar
    IgM bildas i början på en infektion och efter 2-4 veckor bildas IgG. Jag citerar:

    IgM antibodies are the first antibodies to be produced in the body in response to an infection, and is produced in great quantity. IgM antibodies are large, up to six times larger than the IgG antibodies. IgM antibodies, when present in high numbers, represent a new active infection or an existing infection that has become reactivated. Over time, the number of IgM antibodies will decline as the active infection is resolved.

    IgG antibodies are produced once an infection has been going on for a while, and may be present after the infection has been resolved. Generally speaking, the presence of IgG antibodies to an organism when accompanied by a negative IgM test for the same organism means that the person was exposed to that organism at one time and developed antibodies to it, but does not have a current active infection of that organism. When it comes to Borrelia burgdorferi (Bb), the organism responsible for Lyme disease, that is not necessarily the case.

    To recap, depending on the numbers,

    IgM is a sign of a current infection.
    IgG is a sign of a current infection, or of a past exposure to or past infection by the organism.
    http://www.anapsid.org/lyme/wb.html

    Provet visar på IgM, alltså en akut infektion. Det redogörs för de olika deltesten och inom parentes finns ett + , vilket tyder på låg förekomst, enligt sidan jag var inne på.
    Testet som heter CD 57 är stjärnmarkerat, d. v.s. avvikande. Det ska helst vara > 200, men det är inte så lågt ändå. Det är väldigt lågt när man har Borrelia och stiger sedan under behandlingen om jag förstod det rätt.

    Chlam betyder Chlamydia och Chlam pneum alltså Chlamydia Pneumoniae, Twar, vilket är testat med olika antikroppstest där man fick napp med IgG och LTT, vilket senare jag inte lyckats begripa än.

    Det är vad jag har lyckats tyda så långt.
    Kram

  31. skvitt skriver:

    Ig står för immunglobulin.

    IgG är negativt, och det betyder att det inte finns en reaktion vad gäller den saken, = friskt!

    IgM Western Blot kan du läsa om här: http://www.anapsid.org/lyme/wb.html
    Det är ju också negativt. Så det är ju bra. Men så står det ju också att det är positivt. Jag fattar nada!

    OspC måste väl betyda ospecifik. Eh?

    P41 kan ge falska resultat står det och jag fattar fortfarande inte vad de menar, men eh?
    Betyder i ditt fall = eh?
    Jag går bet på det!

    Vad ska jag nu säga?
    Nej, jag vet inte det, men måla inte FAN på väggen!

    Faktiskt så tror jag av detta att döma att det inte handlar om borrelía. Hoppas jag har rätt!

    (Det var väl min mest meningslösa kommentar hittills, antar jag)

    Kram!
    /Skvitt

  32. Pinglan skriver:

    Hemimamma!

    Du är en riktig fighter men det kanske du har hört redan? 😉

    Hoppas du hittar pauser av lugn o frid mitt i allt jobbigt. Det behöver man.

    Önskar dig en fin fortsatt dag.

    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det var rart sagt kära TinmgelingPinglan ♥

      Jag har inget val. Maken är sjuk och sonen också och nu har jag lärt och förstått att jag också med största sannolikhet också har Borrelia, och att det orsakade mitt utomkvedshavandeskap för två år sedan. =0(

      Mina pauser i detta är att njuta av barnen…

      Jag hoppas att du också har goda dagar

      Hemikram ♥

  33. Anders Skogberg skriver:

    Ring 0702997114

  34. Hej !

    Har du fått nån rätsida på provsvaren än ??? Jag vill också veta !

    Kram kram ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, som jag förstår det så är han sjuk… =0( Vi får se vad läkaren säger 12 januari. Nu har man tagit blodprov på Boppan också…

      Så småningom om läkaren säger att Maken är sjuk, då krävs provtagning även på mig.

      Eftersom Borrelia är sexuellt överförbart.

      Hemikramar ♥

  35. Svante Svensson skriver:

    http://helahalsingland.se/ljusdal/1.4203409-serviceman-hjalper-gamla-i-karbole

    Ännu finns det en del mänsklighet kvar, detta gäller min närmaste granne, på andra sidan vägen. Han är 62 år, och utförsäkrad, nyligen opererad för prostatacancer. Nu får han chansen att avsluta sin yrkeskarriär utan fas 3. Efter som jag känner personen är det rätt val, och många inkl. mig själv att få det lättare, med tanke på hans kunskaper om fastighetsskötsel. Det han får utföra skall enl. uppgift vara gratis, för de som behöver hjälp.
    Svante

  36. pluppa skriver:

    K N U F F!!!!!!!!!!!!!!

  37. Anders Skogberg skriver:

    Hej igen! Jag är ockå ensam mot värden (svenska sjukvården) sedan tre år och det handlar om TWAR som också blir kronisk och kan vara bakomliggande orsak till de sjukdomar du nämnt plus flera andra. Jag ville inte skriva om detta utan gav mitt telefonnummer men din make har fått ett positivt provsvar på TWAR vilken är lika farlig som lyme diseaase. Du verkar vara framåt Jag tror att det kan finns något positivt i detta. Om du vill ha mer information så ring mig på 0702997114.
    MVH
    Anders

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag försökte precis ringa med det var upptaget. Skriv gärna ett exakt klockslag så ringer jag då.

      Jag är ALLTID intresserad av mer information om både Borrelia och dess Co-infektioner.

      Hemikram ♥

    • Joan E. Nielsen skriver:

      Anders, Clamydia pnemonia er ofte sammen med Borrelia, en infektion er meget sjældent alene om at give sygdom. Har du flere af symptomerne på Lyme Disease, kan det være en combination af dem mi måske flere andre..

      Ved Kronisk Borreliose, Lyme Disease ses ud over Clamydia også Bartonella, Erhlicia men også Babesia, infektioner der sjældent testes for men som også findes i vore lande. Der er mange andre som kan være medvirkende, flere Borrelia typer som der slet ikke testes for og ikke at forglemme virus der ses reaktive, EBV, CMV, Herpes zoster og andre, også metal og skimmelsvampe – selvfølgelig individuelt fra patient til patient.

      Det er det mange opdager når vi bliver bedre testet, så Borrelia er sjældent alene, noget lig som ved HIV infektion som ikke gør en syg alene heller, men den undertrykker også immunsystemet..

      • HEMIMAMMA skriver:

        Tack Joan för din kommentar och jag kan bekräfta allt du påstår. Tyvärr kommer oftast Borrelia i sällskap med elaka kompisar… Både andra bakterier och virus och ansamlingar av tungmetaller i kroppen till följd av immunförsvarsförsämringen har jag läst om på olika sidor vilket alltså innebär att en sekundär källa till sjukdomssymptom finns.

        Man kan verkligen jämföra både med HIV men också>Syfilis…

  38. […] 13/12 12.00: NU ÄR PROVSVAREN KLARA OCH DE PEKAR PÅ EN BORRELIA OCH TWAR […]

Kommentera

