HEMIMAMMAS KAMP – ”MISSION IMPOSSIBLE?” Att rädda livet på min man – anekdoter från Osloresan

GOD AFTON!! Nu  är det dags att leverera det inlägg jag lovat sedan i torsdags. Allt om resan till Oslo, som handlar om att få en diagnos och behandling för min make… så han får överleva och slippa bli förlamad…

Ja, så allvarlig är anledningen för vår resa – ett veritabelt ”Omöjligt uppdrag” eftersom ”LYME DISEASE”, dvs Kronisk Borrelia, och dess effekter,  inte är en söndagsskola direkt och nu när vi varit på en av de få kliniker som kan och tillåts att behandla, så fick vi veta saker som OM MÖLJIGT chockade oss ännu mer, vilket får mig ännu mer att tacka alla de makter (inkl bloggen) som hjälpt oss att inse, kunna och våga ta steget att åka dit. (i grevens tid har jag sedermera förstått)

Eftersom maken har svåra kognitiva besvär, så fick han inte köra och eftersom jag själv knappt sover, så ville jag inte köra heller. Tack och lov har maken underbara föräldrar. Hans mamma stannade hemma och tog hand om Boppan och Loppan och de stora barnen och hans pappa körde hela vägen från Stockholm till Oslo och hem igen.

Färden anträddes 03:15 onsdag natt. Mitt i natten. Maken hade sovit en stund, men jag var vaken när Bästefar hämtade oss. Packade snabbt in de grejer vi behövde för ett dygn i bilen, bla. mina kuddar, för jag tänkte sova i baksätet. Mappen med all fakta och adresser och norska pengar som vi växlat till oss dagen innan. Maken hade kameran i högsta hugg…

Maken höll sig vaken i framsätet för att hålla far sin sällskap, så han som ändå är över 70 inte skulle somna. Vi körde på ganska fort och stannade bara i nödfall när vi skulle tanka eller … ja… ni vet.

Tre korvar med oss därifrån och jag var våldsamt sugen på MIN GLASS Magnum White, men till min stora besvikelse, så var den slut… och bagetten med skagenröra jag köpt, var mitt livs största besvikelse. Maken fick äta upp den.. Men korven var jättegod.

I mörkret fanns inte mycket att se eller höra, men när vi skulle passera norska gränsen hade det börjat ljusna och tyvärr hade jag vid det laget somnat. Så jag missade tull, vägtullar och ”piggepass”.  Nästa gång jag vaknade hade vi parkerat utanför kliniken och två mycket nervösa svenskar stegade in…

”Välkomna, var det du som mailat? Du får snart komma in till provtagningen”.

En jättesöt tjej skulle ta provet i armvecket, men Jesusmannens ådror strejkade, så hon fick kalla på en lite äldre och erfarnare sköterska. Under tiden så började naturligtvis Hemimamma att ställa tusen frågor till sköterskorna, varav den manlige som hette Darko, berättade att vi kunde får tala med en patient som var svensk, som var där för sin behandling…

Jag blev naturligtvis överlycklig. Så maken fick klara sig själv och jag klev in i den väldigt mysiga och lugna atmosfären i behandlingsrummet, där en spröd kvinna  med vitt hår satt i en vilstol med ett dropp, som hängde i sin ställning, kopplat i armen…

Jag presenterade mig och vårt ärende och lät kvinnan som hette Marie, börja berätta om hennes väg hit, och jag insåg vilken tur min make har, som har mig; en advokat och sjukvårdare, läkare, researcher och Pitbull terrier, allt i ett… För det var en väldigt tragisk, men samtidigt väldigt vanlig berättelse i Borreliasammanghang, som Marie bjöd mig på.

LIDANDE och OFÖRSTÅELSE är nyckelord i hennes, liksom så många andras berättelser jag läst de sista veckorna.

I ett senare inlägg så ska jag redogöra för den så gott jag kan och hon känner till det och har gett sitt tillstånd.

Medan hon sitter där och berättar kommer en annan kvinna dit som är norsk, och som också ska ha behandling. MONA. I stort sett samma berättelse, och de kunskaper hon förvärvat genom åren kring sin sjukdom, delar hon med sig av till mig och några punkter sticker ut.  De ska jag också redogöra för i ett senare inlägg.

Tillsammans med maken och sköterskorna, så blir det en kopp te och en diskussion om de olika villkor som gäller i våra länder och vilken kunskap som finns och hur vi ska få ut den till den stora allmänheten och jag berättar om Borrelia-gruppen jag startat på FACEBOOK. Jag antecknar febrilt, för att inte glömma… Tyvärr sitter Bästefar kvar i bilen, så vi tvingas att bryta för att ge oss av, men först efter att ha delat kontaktinformation och önskat varandra välgång och det bedrägligt vänliga:

”Vi ses när du kommer på behandling”

MAT – ville magen ha, men icke – mat är för dyrt i Norge, så vi inhandlade lite souvenirer till barnen och sedan vände bilen hem mot Sverige och Karlstad och vi hoppades att få se en glimt av solen… och jakten på en MAX-restaurang och deras LCHF-burgare tog sin början… och bara känslan av att provet, som var den fulla screeningen på Borrelia och alla dess co-infektioner, som ska gå till Tyskland, som kommer att kosta 7 100 NRK (alltså 8 500 svenska kronor) var avklarat, gjorde att ”solen sken” oavsett väder utanför bilen. Det var SÅ skönt att det var gjort och att man lyckades sticka maken framgångsrikt…

Under återfärden kunde jag reflektera över flera saker.

Det är tydligen lika svårt för norrmän att bli trodda och få behandling som för svenskar. Men när de verkligen får klara bevis så får de behandlingen ersatt av deras patientskadenämnd tydligen.. och det kommer att bli mycket dyrare för oss än jag kunde föreställa mig, allra helst om man omvandlar alla siffror till svensk valuta.

Norska mammor hade alla jättefina kläder och bara de senaste vrålåken till sina ungar och köpcentrumet var ett av de renaste och snyggaste jag varit i… men allt var väldigt dyrt..

Men norrmän har ju råd. De har ju en bra Statsminister och en klok regering… och massor av olja, vars inkomster investeras klok och jämlikt i välfärd… Undrar om svenska Regeringen har vett nog att exploatera Kirunas nyfunna guldfyndigheter (bland de största i världen) på samma sätt för välfärden, eller om de skänker bort allt till kinesiska investerare?? Ja just det ja… det hade de redan gjort… =0(

Finns alltså dubbel anledning att överge det Välfärdsland som inte existerar längre och aldrig kommer tillbaka månne… Det är nog bara mina barn och makens föräldrar som hindrar mig… vagabond har jag varit största delen av mitt liv. 

Behandling och värdighet. Vad annars handlar välfärd om?

På vägen hem fick jag uppleva allt jag missat på dit-färden.  Sceneriet. Att passera tullen och visa leg. Alla vackra hus som ser ut som på bilder från Schweiz… Ett hus som verkligen hade satsat på Juldekorationer… En park med en hel hög med fantastiska berg-dalbanor och på stående fot bestämdes det att dit skulle vi styra färden om vi lyckas få råd, som en belöning till alla barnen för allt som de får försaka denna Julen och hela kommande året…

Men när vi kom till Karlstad och stressen var borta, så fick jag uppleva något som faktiskt Norge INTE har och det är MAX LCHF-hamburgare, som är MYCKET godare än andra burgare, oavsett märke och man blir mätt på bara burgaren, man måste inte äta äckliga Pommes Frites (vill knappt ta ordet i min mun). Och jag fick ÄNTLIGEN min glass…

Färden fortsatte och vi åkte nästan non-stop, förutom en kisspaus. Vi stannade vid en rastplats och jag blev förvånad att det var så fint och fräscht därinne…

Och en bit bort i skogskanten stod en lyktstolpe som förirrat sig ur Narnia och lyste upp några träd, och man bara väntade på att Snödrottningen skulle komma farande i sin kälke och frysa allt omkring sig till is…

21.15 var färden över och vi kunde konstatera att allt gått bra.

Alla barnen hade fått stanna uppe för att ta emot oss, lättade men trötta och sedan vidtog presentutdelning och glada miner för deras blygsamma men väl uttänkta gåvor.

Och som avslutning på resan, så fick jag en gåva av min make, som belöning för allt mitt arbete för hans skull… en liten sak han funnit i Oslo som fått honom att tänka på mig och vad jag betyder för honom… Tro och Kärlek har vi alltid haft gott om i vår familj – det får oss alla att arbeta mot samma mål och hjälpa varandra att bära bördorna, men ibland räcker det inte… När livet delar ut de svåraste slagen söker vi något annat…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Den står nu och lyser upp bokhyllan och förmedlar det viktigaste vi fann på vår resa – det som så många av er i bloggen hjälpt till att förmedla nämligen:

♥ HOPP ♥

PS. Inlägg som rapporterar om allt vi fick veta bla av Mona och Marie och sjuksköterskorna kommer. Det blir farliga sanningar DS.

GOD AFTON!!

101 thoughts on “HEMIMAMMAS KAMP – ”MISSION IMPOSSIBLE?” Att rädda livet på min man – anekdoter från Osloresan

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Nu börjar en LÅÅÅÅÅNG väntan… ca tre veckor innan provsvaren kommer…

  2. Pluppa skriver:

    Låter bra alltihop =)
    Kramen

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att allt detta ska tjäna som exempel för andra sjuka att följa?

      Så inte bara min make tjänar på mitt arbete utan även andra offer som inte blir trodda…

      Hemikramar käraste trollmor ♥ x 11

  3. gunnardeckare skriver:

    Intressant att ta del av dina funderingar efter resan. Jag har inte reflekterat så mycket över skillnaderna mellan norsk och svensk sjukvård. Efter vad jag har förstått är en skillnad att sjuksköterskor tjänar mer där,
    Jag är bekymrad över hur den en gång så fina svenska sjukvården försämras. Dom som jobbar gör nog så gott dom kan men det är svårt att upprätthålla kvaliten med ständigt minskade resurser.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag vet bara att de senaste åren har mina tankar ofta fantiserat om att utvandra till Norge, då jag alltmer upplever det vara ett värdigare och hederligare land än vårt eget även om de verkar ha en Nobelkommitté som inte har kontakt med verkligheten (dock den enda allvarliga kritik jag kan komma med så här ytligt) och om jag av någon anledning blir ensam mycket VÄL gör slag i saken. Eller flyttar till Kiruna och guldgruvorna, då vår framtid på många områden ligger däruppe oavsett om vi talar om arbetstillfällen, flykt från Borrelia eller ställen att gömma sig långt under jord när Yellowstone smäller.

      Norge har över lag en bättre standard på de flesta områden, vilket de kan tacka oljan för och den kloka socialdemokratiska regering som i stället för att sälja ut den till amerikaner eller kineser eller ryssar, tar vara på den själv och investerar pengarna i ökad välfärd.

      Vi har INGEN rätt att längre håna norrmännen. De har gått om oss på alla väsentliga områden och de ser oss som sina fattigare kusiner och vi emigrerar dit för att sköta skitjobben åt dem, som invandrare kommer HIT för att göra åt oss. Ironiskt va?

      Nyckeln ligger i en stark regering som vågar ta ställning och verkligen driver igenom sin politik i stället för att tramsa med.

      Hemikramar ♥

  4. Rozie skriver:

    Hoppas det ordnar sig för er ♥
    RozieKramar och ett varmt ”Lycka Till!”

  5. Jag skriver:

    Skönt att ni kom iväg och att prover är tagna nu. Låter som början på något bra.
    Kram

  6. Oj, vilken resa ! Förstår inte hur du hinner få med dig allt. Skönt att ni varit dit och att proverna nu sänds till Tyskland och att NU FINNS HOPP PÅ ALLVAR !!!!! Trist att läsa att behandlingen där inte är självklar heller, väldigt trist. Klart din man ska bli bättre, vi ska hjälpa till att jobba för det !!!! Det är roligare att ge än att få, så är det ju !

    Puss i pannan, vila dig nu !!! Du ska och måste ju räcka till för fler än en, nu måste du ju vara allt hemma hos er. Det är så viktigt att du är snäll med dig själv.
    BS Tack Hemigumman ♥ !!

    Läser med intresse inlägget imorron .

    Massa kramar och BRAVO tjejen

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det blev lite hastigt och lustigt påkommet då det visat sig att de inte kunde ta proverna på fredagen som vi hade bokat och förberett oss på? Vi hade tur i oturen att vi lyckades komma iväg ändå. Nu är proverna sända och nu får vi vänta tre veckor innan vi får svaren och behandling kan planeras…

      Lagom till Julafton kommer svaret =0( Usch vilken mardröms-Jul det kommer att bli.

      Ja, du Agnetha, jag MÅSTE räcka till och jag vet inte om jag orkar. I kväll så bröt jag ihop, när jag såg mig omkring och såg all tvätt, disk och städning som jag struntat i de senaste två veckorna för att koncentrera mig på att lista ut vad som var fel och hur vi skulle kunna bota maken.

      Jag står knappt på benen just nu. jag äter inte och jag sover inte som jag borde… 😦 Ingen aptit och skräcken jagar mig om natten och jag ser alla sjuka, invalidiserade eller döda människor som denna sjukdom skapar – för min inre syn och inser att det är min make jag ser om jag inte klarar att hjälpa honom…

      Hur ska jag orka göra marktjänsten och vara bra mamma och ”advokat” och ”läkare” och ”researcher”, och allt på samma gång? Känns så hopplöst och jag känner mig fruktansvärt otillräcklig… 😦 och sedan att inte veta om pengarna räcker?

      Tänk om vi kommer halvvägs in i behandlingen och så tar pengarna slut? Den ena kvinnan åkte till centret för behandling intravenöst 4 dagar i veckan och arbetade 1 dag för att kunna betala… fast att hon knappt kunde gå… och hon bodde i Karlstad och hade det nära dit..

      Räcker det inte med att jag förlorat barnen, måste jag förlora min make också?

      Som jag sade när jag ringde min äldsta dotters pappa:
      Vad ska jag välja? ge barnen mat och kläder eller min make behandling? Hur skulle DU välja?
      Han hade aldrig funderat över den tanken någon gång. Nu är det Sverige här.

      Vad gör man?

      *Förtvivlad*

      Varma men ledsna hemikramar ♥

  7. BS Tro mig om jag säger att jag också vet vad hopplöshet vill säga, trots det har jag kämpat på, ibland mera för andras skull än för min egen. Vet hur det är när allt tornar upp sig och man liksom sjunker ner i ett svart hål och inte ser någon väg ut. Kanske är livet en ”skola” där man får lära sig lösa problem och att överkomma hinder ???? Då har vi kommit långt du och jag !!! Förstår att du känner dig otillräcklig, önskar jag var närmare skulle jag hjälpa till. Nu är det faktiskt så att du MÅSTE ta hand om dig själv för om du sliter ut dig vem ska rädda barn och man då ???? Du MÅSTE åta och sova, som ett vrak är du inte till någon nytta för någon. Du är skyldig din familj att ta hand om dig !!!!!!!
    Skit i julen, det blir jul ändå ! Men gör det du måste för makens och barnens skull !!!!

    Tack för svaret, jag har läst !!!♥

    Har inte hört ett ljud från Sarah på flera veckor, har ringt men inte fått nåt svar, vet ärligt talat inte om hon lever. Nu skäms jag, har varit så uppe i mitt eget elände och hemtelefonen som är inkopplad på bredbandet får vi inte att fungera, så jag har hört av mig till leverantören igen, för femtielfte gången känns det som. Ska testa ringa henne imorron igen. Men du hade ju skrivit att du skulle ringa henne ???

    Varma kramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag fick/får heller inga svar från Sarah… och tydligen så har ett par av hennes nummer ingen abonnent längre? vad det beror på vete gudarna eftersom en person jag känner säger sig ha haft kontakt med henne, så jag antar att hon inte vill veta av mig och dig av någon anledning? Men vad har vi gjort henne undrar jag då?

      Jag stöttade henne allt jag kunde i somras när hon hade det tufft (utan att gå inpå exakt vad som hände, av respekt för hennes integritet gentemot de som inte hade personlig kontakt med henne) och hon slutade bara att höra av sig… verkligen underligt…

      Om jag inte haft mina bästeföräldrar just nu hade jag inte klarat mig så långt jag kunnat fram tills nu… Jag äter ibland, utan särskilt mönster, eftersom jag oftast sitter och letar kunskap på nätet och söker bot och behandling…

      Jag önskar jag hade någon som kunde hjälpa mig med marktjänsten, så jag kunde koncentrera mig på mina studier som den förvirrade Einstein jag innerst inne är. Samtidigt som detta är det hemskaste jag upplevt och ger mig genuin skräck när jag ser och läser vad Kronisk Borrelia ställer till med, så är jag samtidigt vansinnigt fascinerad och fängslad av detta mysterium och det är samtidigt en thriller med mord och hot som ingredienser. Folk dödas i USA för de saker jag börjar finna. Läkare förlorar sina legitimationer och människor skräms till tystnad och detta tangerar att bli århundradets medicinskandal.

      Man låter människor MEDVETET DÖ för att amerik. försäkringsbolag inte vill betala behandlingar och försäkringar och vill tysta ner allt om sjukdomen…

      Jag kan tom hamna i fara och hotas för att jag berättar om det jag hittar.

      Så jag har aldrig varit under större press i hela mitt liv, för jag måste fortsätta annars så dör Jesusmannen eller i kanske ännu värre fall blir helt invalidiserad och inlåst i en kropp a lá Stephen Hawkings med pratapparat… och permobil.

      Och det ruskigaste av allt är att detta kan drabba ALLA som fått den initiala Borreliainfektionen och vidare från moder till foster och från make till maka..

      och då når detta ALLA. Och inte ens hälften av alla smittade vet om det!! OCH DETTA TIGER SVENSKA MYNDIGHETER OCH SJUKVÅRD OM

      ‘OROLIGA HEMIKRAMAR* ♥

  8. mogi skriver:

    Har äntligen tagit mig i kragen och läst här. Visserligen bara detta inlägg, men…
    Vilken resa och om jag uppfattat rätt har ni nu hopp ♥
    Håller tummarna hårt för att allt löser sig till det bästa för er. Att vara sjuk och inte bli trodd eller få hjälp måste vara det värsta som kan drabba någon…
    Vilken tur att din man har dig och att du har ork/styrka att kämpa ♥♥♥

    Varmaste kramar till er båda från Mogi

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har viljan i alla fall men just nu betvivlar jag orken… 😦

      Hoppet består i att vi fått iväg prover, men eftersom de med största sannolikhet är positiva för Kronisk Borrelia är det en mardrömslik framtid vi går till mötes. (se kommentar oven) Av 77 möjliga registrerade symptom i patientföreningens lista för Kronisk Borrelia, så har maken haft eller har 42 symptom möjliga, alltså över 50%

      Så vi kommer att behöva böner pengar och alla hållda tummar och Framför allt sjukvårdens och politikernas uppmärksamhet för att andra inte ska fortsätta drabbas i en allt snabbare takt. 3-6 pers om dagen får kronisk Borrelia. mörkertalet kan vara minst det dubbla!! Alltså de som inte vet att de smittats och inte förstår sina symptom.

      Så jag kämpar inte bara för min man utan för alla sjuka i Sverige, både nuvarande och framtida.

      Varma Hemikramar till rara Mogi ♥

  9. HEMIMAMMA skriver:

    DETTA KUNDE VARA MIN MAN

  10. alvfe skriver:

    oahh ..vad ska jag skriva ..ommer äntligen in här igen och läser ..chockerande ,jag sa läsa bakåt
    behöver du att nån av oss kommer över och hjälper till ? Nånting kan jag ju göra under några dagar …kan några av oss byta om att stötta ?
    Meila om jag inte hittar tillbaka hit
    Men jag skulle vilja tro att behandlingen kommer att hjälpa .Här i mina `trakter`har de flesta haft borelia ..också jag ..men visst är det en helt ohyggligt otäck sjukdom..med en hel härva besvär i släptåg.

    Fantastiskt vacker glasängel ,vilken gåva du fick
    den skiftar färger ((,jag har också en sån (fast jag köpte den själv )

    • alvfe skriver:

      några k hade ramlat iväg…Kommer…sKa läsa

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej käraste vän Alvfe, tack för ditt erbjudande, det värmer väldigt.

      Jag har precis berättat för min man att jag inte orkar på det sätt jag skulle önska, så vi har kommit överens om att be om hjälp. Men jag skulle tro att hans föräldrar vill göra det. men om de inte skulle kunna eller orka, så ska jag tänka på dig och kontakta dig ok? Om du har råd och vill så är en pengagåva det som hjälper mest för oron eftersom jag inte vet hur mycket allt kommer att kosta i slutändan… 8500 kr klostar själva provet och sedan kan behandlingarna dra iväg hur långt som helst i kostnader och det är vad som oroar mig mest. Jag är ju hemmamamma och student, så jag kan inte tjäna ihop sådana summor som det kan handla om i slutändan. Jag MÅSTE bevisa min makes fall så jag kan begära hjälp av myndigheterna och som det är nu, så är de pengar, som skulle gått till att bygga färdigt den utbyggnad av vårt lilla lilla hus, tvingade att hjälpa maken…

      Kan du berätta lite mer om din Borrelia? Symptom hur länge du hade det osv. det är en så lömsk sjukdom så att svensk sjukvård har bestämt att man är frisk efter tre veckors antibiotika max, vid den initiala infektionen, men verkligheten är något annat…

      Titta i symptomlistan som finns i ett av inläggen och verkligen kolla av att du inte har något av dem…

      Ja ängeln som maken köpte är verkligt vacker och jag samlar på änglar eftersom de har med mitt namn att göra…

      Massor av tacksamma Hemikramar ♥

  11. Svante Svensson skriver:

    Fundering.
    Är den behandling, som ges i Norge förbjuden i Sverige? Om inte varför inte leta upp en privatpraktiserande Läkare, som kan ge behandlingen på hemmaplan, att ni antagligen får betala själva är väl en sak, men att slippa resorna vore väl bra. Jag menar att en Svensk Läkare kan utföra behandlingen på uppdrag av den Norska kliniken. Värt och testa?
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har haft den funderingen jag med, men jag tror inte att läkaren får behandlingen betald av svenska myndigheter om den inte är laglig? Jag måste undersöka den biten närmare, men du har ju rätt i att även om vi får betala fullt pris för antibiotikan så slipper vi resorna. Kanske det är klokt att skaffa sig en advokat som kan hjälpa till med allt sådant??

      Tyvärr så har jag nu gått in i väggen av allt detta och är sjukskriven för depression sedan idag(fast jag fortfarande har min hälsporre) men vi talade med en av de läkare som är bra på våran läkarstation hemma och hon vill hjälpa oss så gott hon kan och inser allvaret även om hon inte får behandla maken i nuläget. Hon vill och kan och får hjälpa MIG så jag orkar…

      Igår när jag till slut insåg att nu är vi på väg kunde jag tillåta mig känna i stället för att bara koncentrera mig på att plugga in sjukdomen och då sa det PANG igen. Jag gick ju in i väggen för sex år sedan, så jag känner igen känslorna och tankarna. Skräcken att förlora maken blev mig övermäktig. Rädslan för vad det kommer att göra med vår ekonomi eftersom behandlingen verkar kräva ännu längre tid än jag insåg från börja och jag dessutom blandade ihop valutorna, så de 30 000 är egentligen 40 000 och kan stiga dramatiskt… =0(

      Varma Hemikramar ♥

  12. Svante Svensson skriver:

    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Borrelia/

    Efter som det står längst ner på sidan att inläggning för injektion eller dropp kan bli nödvändig, kan behandlingen som sådan inte vara förbjuden.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för denna kommentar, den hade gömt sig bland skräp-kommentarerna (som WP tycker)

      Själv tycker jag den är utmärkt.

      Nu ska jag kolla mailen och denna länk

      Hemikram ♥

  13. […] Här är ett litet exempel. […]

  14. mariadesuede skriver:

    Michel Cardiou, han som kontaktade mig, medlem i De gröna, Europa, hans berättelse var snarlik detta, han är förlamad pga Borrelia-bakterien, men han vill hjälpa oss med detta här i Frankrike, medlem i en nationell Borrelia-förening, med i styrelsen om jag minns rätt…

    Intervjun som jag skickade kommer jag att lägga in hans uppgifter i… Vàrden och bemötandet i Frankrike, jämfört med Sverige… Jag kommer verkligen att bearbeta texten!

    Styrkekramar till allihopa !!! ♥

  15. Benny skriver:

    Så skönt att fått provet gjort,, fick lite tårar i ögat för hur ni kämpar och jag vet ju hur jobbigt det är. Hoppas verkligen att ni kanske kan få nån Läkare i Sverige att tänka till och börja ge oss drabbade behandling. Lycka till med allt..

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det är ett stort steg på väg att få chansen att bevisa att maken inte är inbillningssjuk och ska tas på allvar?

      Du är en rar person och jag försäkrar att dina tårar delas av mina i första hand, men även makens fast jag ser att han försöker gömma dem.

      Kämpar gör vi alla och det måste vi göra. det finns ingen läkare som kämpar åt oss?? Jag hoppas att verkligen för både din skull men också alla andra offer att min makes fall och min ”djävlar anamma” ska göra någon skillnad. Jag tänker vända på varenda sten för att nå sanning och rättfärdighet i detta.

      Min varmaste hemikram och håll ut, vi kanske lyckas? ♥

  16. svorskan skriver:

    Käraste vän! Är så glad att ni kommit så pass långt! Och tack för alla bilder! En jättefin ängel, passade dej precis!
    Det var bra att det börjar med provtagning så ni vet vilken typ det är och hur den ska behandlas.
    Tusen kramar med önskningar om allt gott till dej och din familj!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för de fina orden min vän ♥ Min ängel är jättevacker och jag blev rörd att min make känner så som han gör inför det jag gör eftersom det varit påfrestande för oss båda att läkarna inte kunnat hjälpa honom i Sverige.

      Vi beställde det ”stora” provet, som är en komplett screening på all Borrelia + COINFEKTIONER, vilket innebär ett tiotal sjukdomar som kan flytta in i kroppen och beter sig som Borrelia, som kan missas annars.

      Tusen hemikramar och allt det bästa till dig kära vän ♥

  17. Svante Svensson skriver:

    socialstyrelsen@socialstyrelsen.se
    Med anledning av Sveriges ställningstagande vad gäller kronisk Borrelia, som inte delas av övriga Europa. Kan Svensk läkare ge den behandling, som t.ex. Norsk läkare förordar i sådant fall? Behandlingen är dyr, och patienten tänker själv betala den, men resorna medför nära dubblerade kostnader. Min personliga uppfattning är att Svensk sjukvård borde stå för kostnaderna, men det är, som sagt min åsikt.
    Skickade denna förfrågan till sosialstyrelsen, efter att ha talat med dem i telefon, muntligt svar var att det inte finns något hinder att få behandlingen i Sverige, men vid ytterligare ställda frågor bröts samtalet. Hoppas jag får svar, som jag kan vidare befordra till dig.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kan du skicka en kopia av det till mig i min mail? Det kan vara bra att ha vid rättslig prövning eller om jag också nödgas kontakta socialstyrelsen.

      Som alltid är vi dig stort tack skyldig. Vi hoppas att få bjuda in dig till vårt hem och bjuda dig en god middag med hemigjord tårta som tack för allt du gjort för oss? Vill du vara så vänligt att hälsa på oss om du har anledning att ge dig åt Stockholmshållet?

      Hemikramar ♥

  18. Svante Svensson skriver:

    Mail skickat, plus en länk till vårdguiden, hoppas det ger något.
    Svante

  19. Svante Svensson skriver:

    Vid närmare eftertanke, kan det vara så att du själv är drabbad av samma åkomma, gå in i väggen o.s.v. Ligger nära till hands att tro detta. Hoppas verkligen att så inte är fallet, men var uppmärksam.
    Svante
    Ps. du har mitt telefonnummer vill du får du använda det Ds,

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tänkte faktiskt tanken själv igår… 😦 Och det stämmer i så fall med att Borrelia är sexuellt överförbar, eftersom jag gick i väggen och blev förvirrad och tappade minnet efter att jag blev tillsammans med min make… och tog lång tid att resa sig från och minnesproblemen har kvarstått…

      För mig veterligen har jag aldrig haft en fästing i hela mitt liv.

      Och nu när du säger det så tänker jag vara uppmärksam, det kan du lita på.

      Har du skickat ditt telefonnummer i mailen?

      Hemikramar ♥

      • HEMIMAMMA skriver:

        PS, Jag har inte behandlats med antibiotika sedan 1986, så att jag mår så bra som jag gör, beror i så fall på att jag har en bra hälsa i övrigt och att sjukdomen ligger latent ibland i tiotals år DS

  20. suttecity skriver:

    Då fick man lära sig vart man kan åka och ta en hamburgare med gott samvete 🙂 Antar att ni tog MAX som kom efter IKEA? Den är i mina gamla jobbarkvarter och mitt emot området mormor och morfar bodde på när jag var liten på andra sidan motorvägen.

    Ja maken din har tur mitt i allt… och nu håller vi på tummen att det kommer ge bra resultat med behandlingen när det är så dags.

    Tuff resa att göra en och samma dag, verkligen. Tur att ni har ett sådant härligt skyddsnät i familjen.

    Sköt nu om sig! Gladde mig att läsa att du faktiskt fick sova också!

    KRAMIZ!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, du i bilen fanns det inte så mycket annat att göra. Ingen dator och det var nattsvart. Så jag kunde inte läsa den bok jag hade med mig.

      Vi brukar ta deras (MAX) baconburgare fast med GI-brödet. men om man vill så kan man få den utan bröd och inlindad i salladsblad i stället.

      När vi får bevisen i handen gäller det bestämma sig för nästa drag. SLÅSS INOM VÅRT LAND för behandling, eller att krypa undan med svansen mellan benen och acceptera att vi får betala för behandlingar i NORGE??

      Jag har börjat efterforska rättslig hjälp, så får vi se vilket råd jag får där.

      Ja, att vi är tajta och hjälps åt i familjen har räddat oss i knepiga situationer många gånger de senaste 6 åren. Och att mina svärföräldrar gärna tar hand om barnen har också garanterat att maken och jag orkat ge varandra tid och kraft…

      Hemikramizar ♥

  21. Pinglan skriver:

    Vad skönt att höra att ni kom hem igen välbehållna.
    Ha det så gott och hoppas allt ordnar sig till det bästa för er
    Önskar dig en skön kväll.

    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack kära TingelingPinglan för ditt stöd ♥

      Ikväll så tar vi det lugnt, nu när maken sjukskrivits en längre tid och har lämnat besked på jobbet hur framtiden ser ut och på onsdag ska jag återvända till läkaren vi träffade idag för att hon ska i lugn och ro kunna utreda vad hon kan göra för att hjälpa mig?

      Massor av Hemikramar ♥

  22. Svante Svensson skriver:

    http://www.juristpunkten.se/?gclid=CJPHg7W966wCFdAumAodFVYw8w
    Du nämnde att skaffa egen advokat, här ett exempel på gratis rådgivning.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, du min vän, vad skulle jag göra i denna situation om inte du fanns?

      Jag hoppas verkligen att du ska tacka jag till att besöka oss, så jag får skämma bort dig med Hemimammas berömda matlagningskonster och tårtor…

      Hemikramar så länge ♥

  23. Tant Otto skriver:

    Åh varför ska det behöva vara så svårt att få behandling i vårt land?
    Fattar inte varför efterfrågan kan få styra…man kan ju inte rå för att man lider av en viss åkomma 😦

    Är vi så underutvecklade att vi inte har råd med att ta hand om befolkningen? Jag bara undrar…jag förstår inte…

    Själv ska jag på återbesök denna månad..till specialistläkare…men jag känner inte stort hopp om bättring då de står handfallna och bara kan beklaga att jag inte blir bättre…

    kram stor varm kram från Otto

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tycker att du ska starta en Borreliautredning du med. Börja med de prover som finns i Sverige…

      Pengar, pengar och försäkringsbolag som vill slippa att hedra sina åtaganden… Vem känner inte igen det?

      Försäkringsbolagen kommer med det ena undantaget efter det andra varför de inte ska betala de skador som du försäkrat dig emot?

      Så länge vinstmotivet finns, så får medborgaren betala priset, det har väl inte minst Carema bevisat för de som inte vetat det sedan länge?

      Jag hoppas verkligen att du ska få bot och bättring du med, men det kräver nog att läkaren törs tänka utom lådan?

      Stora varma Hemikramar ♥

  24. kickie skriver:

    Hejsan vännen!

    Kikar in lite här o kramar om dig o din familj. Måtte vindarna blåsa åt rätt håll. Håller med vår vän Agnetha, du måste försöka tänka på dig själv också. Om jag förstått rätt kommer provsvaren om tre veckor. Försök att inte oroa dig för förhoppningsvis går det jättebra. Kan ej kontakta Sarah har inget nr. Får hoppas det inte är ngt allvarligt.

    Saknar andra bloggare också.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Kickie… Det är ju inte bara att maken är allvarligt sjuk som bekymrar mig, utan det faktum som svenska vanligen kan ta för självklart, nämligen att man ska få medicin och behandling för sin sjukdom. Men det kommer inte min man att få. Vi måste ta alla de pengar vi har lånat/sparat ihop för att bygga färdigt vårat lilla lilla hus, för att betala alla behandlingar och jag har insett att de kan komma att bli betydligt dyrare än jag någonsin kunde föreställa mig…

      Och logistiken kring allt dessutom… och tanken på att det inte blir någon vidare Jul för barnen gör mig jätteledsen… (och maken i smyg)

      Vi försöker att hålla oss på mattan, men just nu känns allting övermäktigt och jag är SÅ ARG för att vårt land tillåtits att minimeras till detta av alla själviska människor som tyckte att 500 kr i plånboken var värt min makes liv?

      Varma Hemikramar ♥

  25. Inger skriver:

    Håller tummarna för er!

  26. […] Bildrekonstruktion Aftonbladet blogg, AftonbladetBlogg, bildrekonstruktion, GAB, HEMIMAMMA Efter en bild hos Hemimamma. […]

  27. […] hittad hos Hemimamma och bearbetad av Skvitt. Share this:TwitterFacebookMerStumbleUponLinkedInRedditDiggSkriv […]

  28. skvitt skriver:

    Du lade ju ut en SvT-video (Marian Radetzky) i bloggen. Hur gjorde du då? Koden funkar ju inte. Jag försökte i mitt inlägg, men blev tvungen att lägga in Youtube stället. Se här: http://skvitts.wordpress.com/2011/12/06/nytt-forslag-gor-varden-billigare/

    Det var en trevlig reseskildring du har skrivit, vill jag passa på att säga.

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Klippen var i original inlagda på aftonbladet som accepterade svt och andra spelares gränssnitt.

      Men på WP fungerar inte det.

      Jag har tagit en bild på den spelare som SVT använder när klippet med Radetzki visades och så har jag länkat bilden med länken till klippet på svt.

      Hängde du med?

      Men numera skulle jag använda de två You tube klippen jag med.

      Hemikramar ♥

  29. skvitt skriver:

    Lurifax!
    Kram!
    /Skvitt

  30. Svante Svensson skriver:

    Hej igen!
    Jag tänkte berätta lite om hur det var när jag sökte A-skadelivränta och sjukpension, sjukpensionen sökte försäkringskassan utan att jag behövde röra ett finger, när rygginstitutet i Sundsvall skickade hem mig efter 2 tim. undersökning, jag ansågs för dålig att rehabilitera.
    Att få igenom arbetsskada var betydligt svårare, och på den tiden fanns inte PC i samma utsträckning, och jag visste inte något om datorer då. Det gick åt mycket tippex för det skulle skrivas inlagor både hit, och dit. Det löste sig inte förrän jag fick kontakt med ett ombud inom Kommunal, som skickade mig till LO,s juridiska byrå, jag var tack, och lov medlem i Kommunalarbetareförbundet. Eftersom jag inte var ensam om att få denna ryggskada, tog man mig som pilotprojekt, jag hade ju en hel del arbete nedlagt som man kunde använda. Efter att man fått igenom min a-skada, gick det som på räls för de andra.
    Jag hjälper gärna till när jag känner att jag kan, och idag är det inte mycket mer än att söka uppgifter på nätet. Vill någon ha hjälp med snöskottning får de fråga någon annan, för där behöver jag hjälp.
    Jag undrar om din man är med i någon fackförening, för det skulle kanske vara en inkörsport till juridisk hjälp?
    Och så en sak till, mailet till socialstyrelsen har fullständiga kontaktuppgifter på mig.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag såg att dina uppgifter fanns där när jag tillslut fick tid att gå in i mailen. Så när lämplig tidpunkt ges så tänker jag ringa dig. (om jag får)

      Men jag/vi vill fortfarande bjuda dig på middag vid tillfälle för att visa dig den ära du förtjänar och vilken heder du röner oss med din hjälp.

      Jag ska be min make kolla upp detta du säger om fackföreningen… han är med i metall tror jag. Han kan ju inte få mer än nej.

      Hemikramar ♥

  31. Svante Svensson skriver:

    Jag fick ingen hjälp av arbetsplatsombudet, det fick jag på avdelningsnivå, sedan jag gått förbi platsombudet. Detta föll inte i god jord på arbetsplatsen, där man ansåg att jag var en svikare. Jag råkar veta att platsombudet fick en rejäl utskällning för att han inte hjälpte till, som han skulle. Tillhör han metall så finns ju LO,s juridiska att tillgå, och det är ju som du säger man kan inte få mer en nej, men kanske ett ja, det vet man inte om man inte försöker. Ja du får ringa, men du kanske får ringa flera ggr. då jag ofta är ute med hunden.
    Svante

  32. BS Antagligen är det så att Sarah inte vill veta av oss, som du skriver. Vet iaf att jag inte gjort annat än stöttat henne så gott jag kunnat. Har ringt de nummer jag har utan framgång, vill inte ringa hennes fd man och fråga heller.
    Varför kallar du din man för Jesusmannen ???
    Det finns många bitar inom vård och forskning vars resonemang åtminstone jag inte fattar resonemanget eller bristen på engagemang på ????
    Om det är som du skriver att din man kan få sådana skador av Borrelian är det minst sagt skrämmande, förstår om du letar efter möjliga lösningar, man kan inte gärna stå med händerna utefter sidorna och bara se på.Varför skulle du bli hotad pga att du rotar i detta ???
    Av ren omtanke ber jag dig vara rädd om dig själv, för det är många hemma hos dig som är beroende av att du står på benen. I läget du är nu är det extra viktigt att orka, det kommer du inte att göra utan sömn och mat, du kan inte bara slå bort det. Reserven tar tvärslut en dag , du bränner ut dig och till vilken nytta är du då ??? Vem ska hjälpa vem då ???? Är man i så utsatt läge som ni är nu behövs inte mycket extra påfrestning av nåt slag så är katastrofen ett faktum. Det om nåt borde skrämma dig med.Det tog en stund innan jag fattade det, men jag är också tvungen att sköta om mig för allas vår skull. Nu vilar jag så fort jag får tillfälle, även om jag med äter dåligt, ser jag till att äta lite men flera gånger istället. Om jag kunde skulle jag ge fan i att äta för jag är aldrig hungrig numera, skulle kunna leva på blodapelsiner just nu. Måste få ork för att jag ska kunna vara med familjen på olika saker, har varit tvungen att avstå från så mycket pga vårken och vätskebristen och så vill jag inte ha det.

    Varmaste kramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej, jag vill inte heller ringa mannen jag heller… Vem vet vad hon har hittat på?

      Jag började kalla maken ”Jesus” på kul pga det jag skrivit här en gång: https://hemimammashetsiga.wordpress.com/alla-vi-tio-i-hemimammas-familj-vilka-ar-vi/

      Eller rättare sagt så var det Erviluca tror jag eller Suttecity som förvandlade det till Jesusmannen äh jag minns inte så noga längre..Det blev ett roligt namn i alla fall.

      Jag kan bli hotad eftersom det finns ekonomiska krafter som inte vill att Kronisk Borrelia ska bli en accepterad diagnos i Europa/Sverige för då kommer kanske USA tvingas att ge efter också, och amerikanska försäkringsbolag (som betalar de flesta amerikaners vård och mediciner) vill inte behöva miljarder dollar för att invalidiserade människor ska få vård och behandling och permobiler tex…

      Det är många saker med denna sjukdom som förtigs. bla att det sprids inte bara genom fästingar utan från moder till foster via placenta och bröstmjölk och att det är sexuellt överförbart. Implikationerna av detta är ganska grava och innebär att barn FÖDS med neuroborrelios och det finns forskare som menar att det är ansvarigt för vågen av autism och MS ME SLE Fibromyalgi och alzheimers…

      Så du förstår vilka ringar på vattnet detta kan ge. Och varför det kan vara farligt hoppas jag?

      Jag försöker att klara detta så bra jag kan, men det blir inte lätt när man har panik? Alla läkare har varit motsträviga och vill inte hjälpa till och kastade ut honom från sjukhuset… och den behandling och vård han kommer att få är helt och hållet min och bloggens förtjänst…

      Varmaste hemikramarna ♥

  33. BS Du har så mycket så du ska inte tänka på detta med, det löser sig. Ta du hand om dig istället !!!

    Kramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för att du säger så Agnetha, men det är kanske ett sätt att ta tankarna från det som pågår här hemma? Så OM jag finner lösningen så hör jag av mig. Det är bara roligt att kunna hjälpa till och göra något positivt för någon annan…

      Hemikramar ♥

  34. mariadesuede skriver:

    Oui !!!! Ma première chronique publiée sur le site du Monde !!!!

    Ja !!!! Min första krönika publicerad pà Le Mondes hemsida !!!!

    http://abonnes.lemonde.fr/idees/chronique/2011/12/06/pourquoi-avoir-peur-de-la-religion-comme-l-islam-quand-le-probleme-est-la-peur-des-autres_1613590_3232.html

    Örnkramar ♥

  35. Svante Svensson skriver:

    Du som forskat så mycket kanske redan sett detta, men skickar det i alla fall.
    http://www.borreliainformation.se/sjukdomen_borrelia.html
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har sett nyheten fast på Svenska Borrelia och TBE föreningens hemsida. Men Denna sida hade utökad bra grundinformation också…

      Jag har varit inne på den sajten tidigare fast andra sidor.

      Hemikramar. ( Du lär ju snart vara samma expert som jag) ♥

  36. Svante Svensson skriver:

    Har skickat dig ett mail till dig idag. Har en annan fundering när det gäller din man, kan han blivit utsatt för några miljögifter i sitt arbete, t.ex. bly, kvicksilver, kadmium, dioxiner eller dylikt. Varför inte använda väntetiden på provsvaret till att utesluta detta, ifall provsvaret skulle vara negativt för borrelia.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Han säger att han använder blyfritt lödtenn och koppar och de har lödröksutsug så det verkar inte så sannolikt.

      Men visar sig proverna vara negativa, så kommer saken i att annat läge. Men jag vill påstå att 42 av 77 möjliga symptom säkerställer bortom rimligt tvivel en klinisk diagnos av Borrelia III stadiet… det är bara svenska läkare som inte får eller kan ställa den diagnosen.

      Men det är bra att du kommer med nya uppslag, för jag orkar knappt tänka numera, och är tacksam för att du pekar med hela handen så jag bara behöver plugga in faktan…

      Varma Hemikramar ♥

  37. svorskan skriver:

    Har tittat på en massa klipp, läst kommentarer och annat. Skickar en varm kram och önskar som alltid
    Allt gott till dej och din familj!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att du numera tillhör de som förstår vad myndigheterna förtiger från oss?? Och att det är lika skrämmande som själva sjukdomen??

      Bara det bästa till dig min vän ♥

      Hemikramar ♥

  38. Svante Svensson skriver:

    Du behöver bara be om hjälp när det gäller efterforskning på nätet, klarar jag att hitta det blir jag bara glad. Varför tror du amalgam är förbjudet numera? Jo det innehåller kvicksilver, som faktiskt kan ge samma symtom, som borrelia. Jag säger inte att det är så med din man, men var öppen för alternativ.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, du Svante du är en syn för trasiga ögon… 😉 Vi är oerhört tacksamma i hela familjen och ”Jesusmannen” insisterar på att vi ska bjuda dig på middag etc och att han inte accepterar ett nej från din sida.

      Amalgamsjuka fick länge bära hundhuvudet och likaså elallergiker… så jag känner till deras kamp även om jag inte min ns deras symptom.. Jag ska höra med maken om han har några lagade tänder och i så fall med vad.

      Du har rätt, vi måste vara öppna för alternativ.

      Hemikramar ♥

  39. sirpamaarit skriver:

    Hej vännen,kikar in och önskar er allt gott och styrka i denna jobbiga/svåra tid.
    Så fina föräldrar din make har,som hjälper er så mycket,det är guld värt!
    Bamsekramar från Sirpa!

    Ps..tack för din senaste kommentar hos mig som förstås försvann när jag raderade inlägget,typiskt mig..vilket fall så tog jag till mig det du skrev..att sluta grubbla och se framåt istället innan tankarna äter upp mig inifrån..kloka ord från dig som fick mig att tänka till,tack!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, allt från att snickra på utbyggnaden till att ta hand om barnen om vi behöver ta vuxentid… Och i detta samhället när allt mänskligt närande börjar utrotas, så inser vi alla att vi måste hålla ihop och hjälpas åt. Och jag vet ju att jag aldrig kan acceptera att de när de blir så gamla att de behöver vård a lá Carema, så får de bo hos oss istället…

      Ja, tänk så det kan bli Sirpa, men det är bara att bära med dig de orden inom dig oich jag har skrivit dit nya ord att fundera kring, så det gör ingenting.

      Mina varmaste Hemikramar ♥

  40. BS Förstår verkligen paniken, den drabbas jag själv av med jämna mellanrum, hade inte trott jag skulle sitta här som sjukpensionär vid 52 år, aldrig !
    Har din man blivit utslängd från sjukhuset och illa behandlad, anmäl det !!!!! Så det finns med i hans papper om det en dag blir dags att yrka på ersättning från nån försäkring eller fack eller nåt, man vet aldrig. Man får hela tiden se till att man får inskrivet i journalen vad man råkat ut för och den som skriker högst får mest hjälp, så är det hela tiden. Har han varit på någon infektionsklinik i Sverige och inte blivit ordentligt utredd är det ren jävla skandal , där ska sånt här utredas och hittar man inget så remitteras man till en annan specialist. Usch, vad vansinnig jag skulle vara känner jag.

    Varma stööttepepkramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är vansinnig mitt i all sorg. Det är det som driver mig just nu. Jag har en anmälan som jag ska fylla i till socialstyrelsen och det så FORT som provsvaren kommer och vi bevisat att maken inte är inbillningssjuk… Så just nu är allt en destruktiv lång plågsam väntan. Men mekn har i alla fall blivit sjukdkriven av den bästa läkaren på våran läkarstation som verköligen lyssnade på både honom och mig…

      Tänk om maken inte har mig att skrika högst? Han skulle gradvis försämrats till atrt hamna i rullstol utan att fatta varför.. 😦

      Hemska tanke…

      Liten ynklig Hemimamma i denna ända just nu 😦

      Varma Hemikramar ♥

  41. kloktok skriver:

    I sanning att din man kan vara lycklig som hittat en kvinna att ha vid sin sida som dig! 🙂

    Å visst är det så att vi numer inte kan räkna med att få vård i vårt hemland… Men det är inte alla som fått den erfarenheten. Ännu…

    Håller tummarna för att mannen kommer på bättring & att det ekonomiska löser sig!
    Fridens & kloktokkramen

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det var rart sagt av dig 😳

      Det är oerhört frustrerande att folk inte förstår hur lurade och utsatta de är av våra myndigheter i denna fråga?

      Det blir ett hårt uppvaknande för allt fler framöver… både att de blir oförklarligt sjuka och att de inte får vård om de mot all förmodan skulle inse vad som är felet.

      Tack för att du tänker på oss och håller tummarna. Idag kan vi baba hoppas på att folk ska vilja hjälpa oss, fast det känns oerhört förnedrande att det ska behöva vara på det viset. Att man måste behöva tigga för att få hjälp att överleva?

      Tage Erlander måtte snurra in sin grav…

      Hemikramar ♥

  42. […] 2011/12/04/hemimammas-kamp-mission-impossible-att-radda-livet-pa-min-man-anekdoter-fran-osloresan/ […]

  43. HEMIMAMMA skriver:

    Idag fick vi provsvaren som visar att sonen har BORRELIA… =0(

  44. […] 2011/12/04/hemimammas-kamp-mission-impossible-att-radda-livet-pa-min-man-anekdoter-fran-osloresan/ […]

Kommentera

