HEMIMAMMAS KAMP – ÅTER FRÅN OSLO -”Hungriga lejon jagar bäst” Radetzki-programmets genomförande??

GOD AFTON!! Jag är nu tillbaka från Oslo där maken tagit prover… och i ett kommande inlägg  ska jag i både bild och ord berätta om resan i fullo. Om allt skrämmande jag fått möta och alla fakta som finns att finna för den som söker…

Men nu vill jag återknyta till vad som hänt och varför. Hur kommer det sig att dessa omänskliga och kalla vindar blåser i vårt land och lämnar sjuka utan vård och gamla utan värdighet? Läs upprinnelsen till detta här.

Ett svar står att finna i en intervju, som gjordes 1997 (samma år som min dotter TRIPP föddes) och jag minns att jag chockades svårt. Så svårt att jag senare förträngde det och ville INTE veta av det som talades om då och som sedermera kom att förutspå det samhälle vi alla lever i idag.

Jag plockar upp ett av mina bästa/viktigaste inlägg i debatten på AFTONBLADET BLOGGs tid som jag skrev den 12 oktober 2009 och jag fick ett enormt genomslag med hundratals delningar på Facebook. Det baserades och tog avstamp i följande text i en väns blogg:

De nya sjukskrivningsreglerna

Det verkar helt enkelt vara så att sjukförsäkringen går med vinst så den här regeringens svammel om att vi inte har råd med sjukskrivning är i så fall  helt fel. Läs artikeln i Expressen, skriven av JOHAN EHRENBERG, 52, är journalist och debattör samt vd för ETC. och STEN LJUNGGREN, 58, som är lektor i företagsekonomi vid Uppsala universitet.

Jag tror helt enkelt att det är uträknat så att om en människa som är för sjuk att arbeta tvingas till detta eller att istället för sjukpenning får ett socialbidrag som är mycket lägre än sjukförsäkringen så kommer denna person att bli betydlig sjukare än hon är just nu.

Då slår man ”två flugor i en smäll”.
1. personen kommer att avlida mycket snabbare än om hon fick ett drägligt liv trots sin sjukdom.
2. Detta kommer i sin tur att reducera kostnaden betydligt för att hålla s.k ”odugliga människor” vid liv.

Det är detta som regeringen kallar för ”arbetslinjen”.

Det föranledde följande text från mig:

angel_loves.pngGOD AFTON!! Det jag nu vill skriva om och avslöja är den grund som vårt framtida samhälle kommer att/ska vila på som Alliansen nu börjar genomföra steg för steg.

Inspirationen och idén till mitt inlägg, kommer från Janne g och hans blogg, med detta inläggDet som jag börjat nysta i får mig att tappa hakan…  Ni får ursäkta alla länkar, men det är så sjuka grejer och så mycket fakta…

Dessutom delades Svenska riksbankens ekonomipris (det som tas för att vara ett Nobelpris, men som INTE är detut idag och det är samma sorts teorier som belönas som alltså Radetzki redovisar… (OBSERVERA Originalinlägget skrevs 12 okt 2009)

Mitt förakt för det jag nu studerat under några dagar, som jag alltså inte insåg fulla vidden av tidigare, ger mig kalla kårar och tanken på att någon TÄNKER så här, och dessutom ger Alliansregeringen ett program de börjat genomföra får mig att drömma mardrömmar…

Svenska folket blir knu****e i röven… och de ber om mer!!

SE HELA DETTA KLIPP NEDAN!!! DET ÄR VIKTIGT,

Lyssna noga, förfasa dig och fråga dig sedan HUR? och fundera…

Det är viktigt och det kommer att öppna dina ögon och förhoppningsvis förändra din syn på världen… och Alliansen!

Janne Josefsson intervjuar och man ser hur han verkligen måste tygla sig…

Vem är denne man som vill ta bort strejkrätten och skapa en ekonomisk underklass?

Min tanke är att han är så känslomässigt skadad av sina barndomsupplevelser av Förintelsen att han inte HAR en empatisk förmåga och är följdaktligen en skapad produkt av krigets Polen. Han påminner mig väldigt mycket om Imre Kertez karaktär Gyürka i boken ”Mannen utan öde” som fick  Kertez fick Nobelpriset för… Total SocialDarwinism i praktiken….

Marian Radetzki från Wikipedia

Marian Radetzki, född 8 december 1936 i Polen, är professor i nationalekonomivid Luleå tekniska universitet. Hans inriktning är bland annat olika råvarumarknaders ekonomi. Han förespråkar också att mindre språk ska sluta användas till förmån för större språk som engelska.

Marian Radetzki är känd för sina prognoser av oljeprisets utveckling sedan bottennivån vintern 1998/1999 då oljepriset pendlade kring 10 USD/fat. Han framförde då åsikten att oljepriset under många år framåt skulle hålla sig under 15 USD/fat. I juli 2005 skrev Marian Radetzki att oljepriset skulle sjunka från den dåvarande nivån och år 2010 hamna under 20 USD/fat.

I sin bok Den gröna myten argumenterar Radetzki för att ekonomisk tillväxt är lösningen på alla miljöproblem. I en anmälning i den svenska tidskriften Ekonomisk Debatt kritiseras boken av recensenten som skriver: ”[Radetzki] presenteras på bokomslaget som Sveriges främste råvaruekonom […] Här visar han att han knappast kan räkna sig som till de mera framstående miljöekonomerna i landet”.

Marian Radetzki har förespråkat en halvering av lönerna för de sämst betalda på arbetsmarknaden och reducerad arbetslöshetsersättning för att minska arbetslösheten. På frågan om demokratin kan vara ett problem för att genomföra detta svarade Radetzki: ”Demokratin tenderar att lamslå beslut, och jag föreställer mig att det demokratiska systemet på samma sätt utgör… är en försvårande omständighet för att genomföra politik av det här slaget. Att politikerna inte vill ta itu med ett program mot arbetslöshet som är smärtsamt och brutalt beror på att de är rädda för att de inte blir omvalda.

Och att de då inte vidtar några åtgärder även om de kanske skulle tycka att sådana åtgärder behövde vidtas är en konsekvens av det demokratiska systemet, där de utsätts då för granskning i offentliga val, där kanske många människor – till en början i alla fall – skulle tycka illa om det här programmet på grund utav dess negativa biverkningar.”

Radetzki är sedan 1998 ledamot av Ingenjörsvetenskapsakademien.”

”Sverige, Sverige! Fosterland? En biografisk studie i integration” av Radetzki, Marian en recension av Thure Stenström  som också berättar mycket om vem denne ”galning” tycks vara

(En litterär produktionslista från hans egen hemsida) alltså vad han skrivit…

EN debattartikel där han vill AVSKAFFA SVENSKAN!

Artikel i AB om svenskans avskaffande.

____________________________________________________________________________________________

Idag gavs dessutom ”Nobel”priset i Ekonomi (något som Familjen Nobel tar avstånd ifrån) till tre amerikaner som underbygger Alliansens nya politik.

Jag ville ha ett inbäddat klipp från Rapport, där man talar om Hur Borg påverkats av dessa teorier, men det finns inte att få tag på så du får spola fram i sändningen till 19.43 via denna LÄNK

”Årets ekonomipris till A.Nobels minne går till tre ekonomer som haft stort inflytande över den svenska arbetsmarknadspolitiken och som till och med har påverkat A-kassan.”

Det är årets pristagare som Anders Borg lyssnat på, när han utformat sin ekonomiska politik.

Här artikel i DN om ”sökteorin” (det handlar om att sänka lönerna)

Den här synen på arbetsmarknaden är ganska etablerad vid det här laget” Johan Schück

Eftersom Riksbanken ger priset, är det väl logiskt att de ger det till någon som stödjer Regeringens politik? För att Borg ska kunna hävda hur smart han är…

(idag vet vi ju att han belönas som Europas bäste finansminister)

Ja… Här sist en film från SSU om hur Radetzki’s modell, ”program” börjar ge effekt… och SMYGER SIG IN i samhället…

Det känns som mardrömmarna kommer vara ekonomiska i natt… Inte om alla utförsäkrade. Eller alla offer för Kronisk Borrelia. Eller om min familjs ekonomi.

Utan alla er andra…

Trevligt med variation, eller hur??

Många verkar dela min uppfattning att socialdemokratins störste fiende är deras ”egen” (fel, såld av VLW till Schiebstedt, borgerliga) tidning och dess främsta politikspråkröst Lena Mellin:

DN1,SVT1,DN2, DNAb 12345SvD 12DN 1234Expr 12345SVT 12 , 3SRGP 12

homopoliticus.blogg.se/2011/december/lena-mellin-som-ett-brev-pa-posten.html

essbeck.wordpress.com/2011/12/04/lena-mellin-ar-helt-klart-alliansens-basta-valarbetare/

knapsublogg.blogspot.com/2011/12/aftonbladet-ar-socialdemokraternas.html

martinmobergsblogg.blogspot.com/2011/12/om-att-vilka-motbjudande-metoder-som.html#ixzz1fZaAuDzU

parasitstopp.wordpress.com/2011/08/29/guld-ar-inte-pengar/

parasitstopp.wordpress.com/2011/12/04/hjarntvattade-ekonomers-skitsnack-om-bobubblans-sprickande/

Portolanseglaren om välfärdens undergång

hemimammas-kamp-manniskovardet-minimeras-alltmer-en-pessimistiskt-allvarlig-rapport/

2011/07/13/hemimammas-tankar-att-backa-bandet/

2011/01/26/hemimammas-kamp-reinfeldts-ss-hungriga-lejon-jagar-bast-rebloggar-en-reblogg-vardighet-inte/

2010/11/29/hemimammas-kamp-en-ny-idol-att-sta-for-sin-asikt-aven-om-hitler/

hemimammas-kamp-alliansens-ondskefulla-geni-marian-radetzki-var-blev-vi-av/

2010/11/09/hemimammas-kamp-ett-upprop-rosa-vittnar-fornedringskassans-nya-offer-men-media-har-tystnat/

2010/10/13/hemimammas-kamp-linda-ytterligare-ett-offer-de-sjuka-som-likt-spoken-hanger-i-luften-2/

GOD AFTON!!

25 thoughts on “HEMIMAMMAS KAMP – ÅTER FRÅN OSLO -”Hungriga lejon jagar bäst” Radetzki-programmets genomförande??

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Detta är viktigt att svenska folket ser och ser igenom.

  2. skvitt skriver:

    Ett fantastiskt inlägg kan jag säga enbart efter den snabbaste skumläsning. Ska kika igen när jag har bättre med tid.
    Jag har dock redan delat det på nätet.

    Kram!
    /Skvitt

  3. […] AFTON!! Mitt förra inlägg var väldigt allvarligt om Radetzki. ”No laughing matter” […]

  4. SÅ, nu har jag Lagt ut ditt inlägg på FB och Twitter !!!!!

    Så här skrev jag hos mig :
    Hur gick det i Oslo BERÄTTA, BERÄTTA !!!!!????? ( Har läst och du behöver inte svara på det.

    Folk är less på FK och regeringsklag, men jag måste få det ur systemet och bästa stället är bloggen för mig. Reinsvält det var rätt namn på jävelstyget !!!!!! Mera sånt.

    * Agnetha*Peppuppmuntransstöttekramar i massor ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Frågan är om de kommer ihåg det senare när det blir frågan om val igen?

      Tack för att du hjälper till att nå ut med den kunskap som finns om vad Moderaterna sysslar med.

      Och jag vill också ha min frustration ur systemet, men så länge som detta fortgår lär den inte ta slut…

      Tack för support och stöd!

      Hemikramar ♥

  5. […] Tack för ordet !  Over and out !                                                                               Ett litet tillägg , väldigt bra inlägg : https://hemimammashetsiga.wordpress.com/2011/12/02/hemimammas-kamp-ater-fran-oslo-hungriga-lejon-jaga… […]

  6. Svante Svensson skriver:

    Hoppas Norgeresan gick bra, och att ni betalade bompeng i Oslo, själv vågar jag inte åka till Norge, då jag får böter därifrån ändå, jag undrar vad jag skulle råka ut för om jag verkligen var där. Från det ena till det andra, hur lång tid tar det till ni får svar på proverna?
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vi har beställt två provsvar, så ett går till Kliniken i Norge för förberedelse inför behandlingen, och ett kommer hem hit för att kunna stoppa upp i ansiktet på klinikchefen på Danderyd eller motsvarande makthavare inom vården kanske? Och det kostar 10 000 för vi valde den fulla screeningen och jag hade ju räknat i svensk valuta när jag räknade ut priset på allt – så det blir ju dyrare än pappskallen hemimamma förstod då…

      JA, vi betalade både bompeng och ”piggepass” dvs tillstånd att köra i Oslo med dubbade däck.

      Om du verkligen åkte till Oslo så skulle du drabbas av väldigt trevliga människor skulle jag tro? (om du förstås inte, när dina ”rouge”bilar och vagnar varit där, har antagoniserat hela folket?) *fniss*

      Hemikramar ♥

  7. mariadesuede skriver:

    Tja, det sker tyvärr överallt det som du skrev…

    Jag har ju en sjukförsäkring som komplement till den allmänna, vilket blir mer eller mindre obligligatoriskt… Det blir kallare och kallare…

    Min blogg Sociale-Démocrate slog verkligen alla rekord igàr, 84 besök pà nàgra timmar, nàgra läste ocksà min artikel om er familj, om din make, Jesusmannens Borrelia, sen kontaktade en herre mig om hur vàrden fungerar i Frankrike… Den har varit ganska inaktiv, men folk har läst den iaf… ( Le Monde ) Skrev en krönika om veckan nyss…

    Sköt om er!!!

    Örnkramar ♥

    • mariadesuede skriver:

      Den här bloggen, http://mthunholm.blog.lemonde.fr/ , tänker jag bevara som den är, enkel och koncentrera mig pà texten. Antingen skriver jag intervjun ( Om ni vill ) där, dà finns det en chans att Le Monde publicerar den, eller min vanliga franska blogg… Le Parisien handlar mer om Frankrike, medan Le Monde pratar om Europa…

      Fast det jag ville säga är att det börjar bli dags att koncentrera mig pà den bloggen ett tag, alltsà Sociale-Démocrate…

      Örnkramar ♥

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jag tycker du ska publicera intervjun där den har störst chans att uppmärksammas. Le Monde är ju en stor tidning som många läser så varför inte?

        Ja, Socialdemokraterna behöver allt stöd och hjälp de kan få, för de är ute på tunn is numera…

        Hemikramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag fick reda på igår att både svenska och norska patienter har efter mycket om och men fått hjälp av patientskadenämnden.

      Trevligt när man får gensvar på det man skriver, så jag är glad för din skull och blir ju naturligtvis extra glad när det gäller hur vi behandlas.

      Det behöver uppmärksammas över hela jorden eftersom de skador maken fått, kan drabba alla och betydligt fler än som inser det.

      Hemikramar mon ami ♥

  8. Tant Otto skriver:

    Skrämmande…men jag har oxå bara skummat igenom all text.

    ottokram

  9. Mavera skriver:

    Jag undrar, förstår inte svenska folket vem som regerar över dem? Hur kunde det ske, det var ju ändå, trots allt, majoriteten som röstade på dessa fascister? Mycket bra inlägg.
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      En ulv i fårakläder som regerar över en skock får till exempel? och Moderaterna har placerat svenska folket exakt där han sade i sin bok ”Det sovande folket”

      Otroligt att han lyckades trots att han sade det rakt ut? Klar parallell till Hitler, nazismen och Mein Kampf.

      Majoriteten får nog som de förtjänar kan man hoppas? nej, för tyvärr är det inte de som drabbas (förrän de är gamla och det är DERAS blöjor man väger)

      Det är en minoritet som fått smaka ÄN SÅ LÄNGE, men de andra kommer och som dikten sade, ”när de kom för att hämta mig, fanns ingen kvar att protestera”

      Tack för berömmet, det värmer och gör mig stolt.

      Hemikramar ♥

  10. portolanseglaren skriver:

    -Bra inlägg, borde läsas av alla. Nu, i en tid när den ekonomiska teori Radetski tillhör visar sin absoluta oförmåga att gagna någon överhuvudtaget. Nationalekonomi är en lekstuga och Radeski lever på bidrag som borde dras in. – Och bankerna förstatligas!

  11. skvitt skriver:

    Det är ju slaktarnas julafton, så de dunkar varandras ryggar nu.

    Det här med snikenheten när man så hjärtlöst förnekar sjuka sin ersättning som de och vi solidariskt har betalat för, har en annan dimension också. Många som blivit skrajsna och haft råd, har skaffat sig privata sjukförsäkringar. Vad de inte har fattat är att dessa försäkringar upphör med sina utbetalningar när man inte är sjuk längre. Och sjuk är man ju inte när dagarna har runnit ut. Ja, alltså om det nu var så väl att man blev frisk bara för att FK utförsäkrar.

    I ett slag gjorde alltså Alliansen de privata sjukförsäkringsbolagen till fantastiska mjölkkor. Hej vad det går och hej vad det flödar, inte av mjölk, men av sköna miljarder i vinst rakt ner i fickorna på de som äger aktier i dessa försäkringsbolag! Hej vad det forsar med guld ned i redan stinna fickor, allt medan folk, vräks blir bostadslösa och lider svältdöden.

    Det är med all sannolikhet dessa krämare som regeringen avsåg att göda istället för de behövande, även om retoriken talade ett annat språk, skitsnack om utanförskap. Det är ju just utanförskap de skapar och det vet de väldigt väl. Frågan är bara om de kom denna idé på egen hand eller om försäkringsbolagen viskade i Alliansens öron.

    Fyttifan!

    Grisen (förlåt mig alla söta rara riktiga grisar) Marian Radetzki kan man inte visa för ofta. En sådan bör givetvis hudflängas levande. Jag skulle gärna åta mig det jobbet om jag fick. Men det skrämmande är att Alliansregeringen tänker och tycker exakt lika dant, men har vett på uttrycka sig annorlunda, med lögner, fagert tal och retorik. Även de politikerna förtjänar levande hudflängning, men jag kan ju lägga beslag på hela nöjet själv utan låter gärna och solidariskt andra komma till och roa sig.

    Kanske någon musikalisk person kan sätta ihop en klämkäck visa att sjunga medan skinnbit för skinnbit rivs loss i lagom sakta tempo.

    Kanske en text á la denna, som kan vara en refräng:

    Åh, solidariskt, så solidariskt river jag ditt skinn.
    Så, solidariskt, så, solidariskt, du lille borgarsprätt!
    Åh, solidariskt, så, solidariskt, trycker jag ned det i strupen din!
    Så, solidariskt, så solidariskt låter jag dig äntligen bli mätt!

    Tumme för inlägget!

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, de dunkar varandra i ryggen… och Försäkringsbolagen är de de ultimata vinnarna alla kategorier.

      Fast din refräng där finner jag något grotesk. Men så är du betydligt radikalare än vad en Hemimamma är. Man kan inte bli mätt på något man inte hungrar efter.

      Tack för tummen

      Hemikram ♥

Kommentera

