Hemimammas fräcka fredag – Liderliga och lustiga – läkare?

GOD AFTON!! Mitt förra inlägg var väldigt allvarligt om Radetzki. ”No laughing matter” direkt.

Men det tycker jag egentligen inte det faktum att min make slängdes ut från sjukhuset var heller, trots att han har Kronisk Borrelia, men eftersom man inte får ha den sjukdomen i vårt land, så låtsas socialstyrelsen, hälsovårdsmyndigheten och framför allt LÄKARNA som om den inte finns.

Det gör mig arg. Förra fredagen började allt detta och den gången missade jag mitt fräcka fredag. Det vill jag inte göra igen.

Så denna fredag tänker jag vara elak emot och skämta om läkare. (men bara dåliga, de bra får INTE ta åt sig!)

Men läser ni det allvarliga inlägget, så förstår ni bättre varför det är som det är, gällande vården och tex Carema…

– Hej, jag ringer från hälsovårdscentralen. Din man Olle Svensson var hos oss i går för att ta blodprover, eller hur?
– Ja, hur så?
– Vi har råkat ut för ett litet beklagligt arbetsolycka, vi hade också en annan Olle Svensson här igår som tog blodprover, och av någon anledning var bådas personnummer oläsliga på provrören. Säkert något printerproblem.
– Kan ni ta nya tester då?
– Tyvärr, med anledning av de nya sparkraven inom den offentliga hälsovården, får man ta omfattande blodbilder bara en gång per person och kvartal. Så nu har jag dåliga nyheter att meddela. Antingen har er man HIV eller Alzheimers.
– Vad ska jag göra nu?
– Vi rekommenderar att ni tar er man till en bit hemifrån och lämnar honom där. Hittar han hem själv, ha i så fall inte sex med honom!

Patienten till doktorn:
– Jag har problem med att jag drömmer att jag äter.
– Det låter inte så farligt.
– Jo, i natt drömde jag att jag åt en enorm marshmallow och när jag vaknade var kudden borta.

– Du har fått rabies och det kan vara dödligt?
– Du doktorn låna mig penna och papper?
– Ska du skriva testamente?
– Nä, jag ska gör en lista på folk som jag ska bita.

Doktorn till psykpatienten:
– Då har vi kommit överens om att du inte är nån strömming. 
– Nej, jag är ingen strömming. Jag är ingen strömming.
Patienten lämnar läkarmottagningen, men efter några minuter kommer han springande tillbaka:
– Doktorn, doktorn! Det sitter en katt på trappan!
– Men var ju överens om att du inte är nån strömming.
– Vi, ja! Men hur ska katten kunna veta det?

En nunna ringer gynekologen, hon vill komma och bli undersökt för när hon kissar ramlar det ut frimärken! Gynekologen skrattar till och undrar om det är ett skämt…
– Jag är nunna, jag skämtar aldrig, svara hon.
Hon får en tid för en undersökning och efter en stund förklarar doktorn att:
– Det är inte frimärken som ramlar ut. Det är en massa små lappar som det står Chiquita på!

En dag klagade Frasse till en vän:
– Min armbåge gör väldigt ont, jag tror jag måste beställa tid hos läkaren.
– Gör inte det! Apoteket har nämligen fått in en ny datamaskin som ställer en diagnos snabbare och billigare än en läkare. Ge den bara ett urinprov så kommer maskinen ge dig en diagnos på problemet och vad du ska göra åt det. Det kostar bara 100 kronor! 
Frasse tänkte att han hade inget att förlora, så han fyllde upp ett glas med ett urinprov och gick iväg till Apoteket. Han hällde i innehållet och stoppade in en hundring i apparaten. Maskinen började brumma och små lampor blinkade. Efter en liten paus kom en papperslapp fram där det stod: 
* Du har tennisarmbåge.
* Doppa armbågen i varmt vatten.
* Undvik tunga lyft och att röra armbågen för mycket.
* Du blir bättre efter någon månad. 

Senare på kvällen tänkte Frasse på hur otrolig den nya tekniken var, och hur det skulle revolutionera läkarsystemet för alltid. Då började han fundera på om det gick att lura maskinen, så han bestämde sig för att prova. I en burk blandade han kranvatten, urinprov från hunden, dottern och frugan och som ”pricken över i:et” onanerade han i burken. Nästa dag gick han iväg till Apoteket, hällde blandningen i maskinen och stoppade i 100 kr. Maskinen brummade och blinkade och ut kom en lapp med följande innehåll: 
* Vattnet i kranen är för hårt, skaffa ett avhärdningsfilter.
* Din hund har mask. Ge den avmaskningskur och vitaminer. 
* Din dotter missbrukar kokain. Skicka henne på rehabilitering.
* Din fru är gravid. Det är inte ditt barn, skaffa en advokat.
* Om du inte slutar onanera så blir din tennisarmbåge aldrig bättre.

Detta bildspel kräver JavaScript.

FRÄCK FREDAG, LUSTIG LÖRDAG & SKÖN SÖNDAG ALLA BLOGGISAR

GOD AFTON!!

20 thoughts on “Hemimammas fräcka fredag – Liderliga och lustiga – läkare?

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jag hoppas att ni får en trevlig helg… rapport om makens och min resa till Oslo för provtagning kommer med både bild och ord…

  2. Ser fram emot att läsa om er Osloresa , sjukhuset, vården och bemötandet osv.

    Pözz o Kram ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Maken tog många bilder och jag träffade många intressanta människor som på olika sätt har med ”Borreliahanteringen” att göra och jag ska skriva ihop ett inlägg, men ni får ha lite tålamod, för jag vill inte kasta mig igenom det och bilderna måste redigeras för bloggens dimensioner.

      Men allt finns med, inklusive ”stridsplaner” för framtiden.

      Hemi pözz och Kramis

  3. suttecity skriver:

    Ha en bra helg nu Hemi och jag hoppas ni kan landa lite efter denna omtumlande vecka som varit. Själv tänkte jag svänga mina lurviga och vara lite social med gamla linedancekompisar och göra avslut nr 1 av 3 på den fronten.

    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Göra avslut? ja, du vill lägga allt fokus på Zumban kan jag tänka. Om jag minns rätt så fick du inte den cred du skulla ha för dina insatser för linedancegänget?

      Ja, nu ska jag samla ihop tankarna och alla bilder maken tagit och försöka göra en bra och informativ reseberättalse. I övrigt så blir det lugnt. Alla stora barnen ska vara hos sin pappa i helgen. Så det kommer att bli lite långtråkigt, men vi klarar oss… det är svårare att få de små att visa pappa extra hänsyn när han går runt med proppar i öronen, eftersom ett av symptomen är ljudöverkänslighet… =0(

      Hemikramar ♥

  4. Svante Svensson skriver:

    Norge är nog ett bra land, och norrmän lika bra som oss, men Moltas gjorde denna http://www.youtube.com/watch?v=sZXrK3f4zbk och hämnden kom i retur. http://www.youtube.com/watch?v=vz0rGmc5u_c
    Trevlig fredag.
    Svante

  5. Islandsmamman skriver:

    Har du sett det här? Jag stötte på en kommentar om Bechterews och kolhydrater och letade lite snabbt:
    ”Particular authorities argue elimination of the prime nutrients of Klebsiella (starches) would decrease antigenemia and improve the musculoskeletal symptoms. However, as Khan (2002) argues, evidence for a correlation between Klebsiella and AS is circumstantial so far, and the efficacy of low-starch diets has not yet been scientifically evaluated.” (http://en.wikipedia.org/wiki/Ankylosing_spondylitis)

    Det kan vara värt att kolla? 🙂

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har inte berättat det tidigare, eftersom LCHF-debatten blev så infekterad, (men jag höll på att samla bevis>) men min make har hävdat att han har haft mindre ont i alla leder nu denna höst, sedan vi började med LCHF och på senaste tiden har jag fått indikationer om VARFÖR och jag fick det bekräftat på kliniken igår. Det man talar om i din länk gäller allra högsta grad på det området AS liksom nu även Borrelia.

      En del i makens behandling (både för Bechterews och andra sjukdomar med neuropåverkan som Borrelia, MS ME SLE osv) innebär kostomläggning till just, gissa?

      LCHF

      Eftersom den andra maten höjer och har inflammatoriska effekter på kroppen och fettet är ju viktigt för hjärnan.
      Jag har länge tänkt att samla ihop allt material jag har för att påpeka just sambanden kring detta och nu alltså även Borrelia…
      Bevisen finns i en bok jag specialbeställt från USA som ska komma inom några dagar. ”The Lyme disease solution”

      Tack för länken, det är ytterligare bevis i min kedja. Jag läste inte så noggrant tidigare, då detta handlar om min makes grundsjukdom…

      Hemikramar ♥

  6. Svante Svensson skriver:


    Du fick mig att fortsätta leta musik i Norge, och hittade denna hoppas den kan ge dig styrka att fortsätta. Du har en stor familj, och du har flera bloggvänner, som vill att du ska lyckas, så vad mig anbelangar behöver du inte gå ensam, inte ens om du tvingas vara en snigel.
    Svante

  7. HEMIMAMMA skriver:

    ஜ۩۞۩ஜ♥♥ஜ۩۞۩ஜ♥▬▬▬▬▬▬
    (¯` * •. ¸ ¸. • * ‘¯) ¸. • *’ ¯) (¯ `* •. ¸ (¯* •. ¸ ¸. • * ‘¯)
    ——–Önskar er en Underbar Fredag ♥ ….Magisk Helg och Lycka i Livet ——♥
    (¯` * •. ¸ ¸. • * ‘¯) ¸. • *’ ¯) (¯ `* •. ¸ (¯` * •. ¸ ¸ • * ‘¯)
    ▬▬▬▬▬▬♥ஜ۩۞۩ஜ♥♥ஜ۩۞۩ஜ♥▬▬▬▬

  8. […] Här hittar du henne! Share this:TwitterFacebookStumbleUponRedditLinkedInDiggSkriv utLike this:GillaBli först att gilla denna post. Arkiverad under Bild, Blogg, Diverse, Humor ← Lagändring och mutor […]

  9. skvitt skriver:

    ”Doktorn,vad är det egentligen jag lider av?”
    ”Jag kan tyvärr inte säga det!”

    ”Vet inte doktorn?”
    ”Jo!”

    ”Men säg det då!”
    ”Jag kan inte!”

    ”Varför inte då?”
    ”Jag har tystnadsplikt!”

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

