HEMIMAMMAS KAMP – Min dotter Trapps hälsning och önskning till er alla…

GOD AFTON!! Mitt hjärta sväller när jag tänker på gårdagen… =0)

Och jag inser hur lyckligt lottad jag är som är BETRODD nog att inte bli misstänkt som lurendrejare eller charlatan… att man litar på mig och min make…

Det är ovant att någon visar sådan tillit och kärlek. Oftast är det bara barn som är så ”rena” i sina tankar…

Vilket får mig att tänka på TRAPP – min tredje, och sedan Emma gick bort, mellandotter…

Hon är 11 år.  Min lilla modiga Trapp, som var mitt sätt att starta om livet…

”Hur vågar du skaffa fler barn, när Emma dött”  Hur skulle jag inte vågat? Inget barn ersätter ett annat, men barn är livets längtan efter sig själv… eller mer pragmatiskt uttryckt… sannolikhetsläran, gav mig mod…

Trapp är dansaren, sångerskan, akrobaten och totalt okuvlig… Hon är den rättfärdiga, den som dömer världen, som kommer att bli president…  som skriver anklagelser till makthavare… och som på något sätt kommer att finna en väg att påverka…

Hon är mitt samvetes arvtagare… ♥

När jag berättade för alla barnen om vad ni hade gjort för oss, så gjorde hon en teckning som hon ville att jag skulle förmedla till er alla med ett budskap… och eftersom jag gör vad jag kan för att göra mina barn till viljes, så var så goda:

”Julen är vår bästa tid, Julen ska finnas för alla och alla förtjänar en God Jul. Barn som vuxna, vill ha en vit Jul och ingen kommer undan en God Jul. Alla i min familj älskar Julafton om alla hjälper till så blir det en God Jul. Allt som jag säger, är sant och alla som läser det här önskar jag en God Jul…”

ALLA ÖNSKAR OCH VILL HA EN GOD JUL

GOD JUL, GOD JUL, GOD JUL

Teckningen föreställer hennes dröm om den perfekta julen… inkl. en soffa som rymmer oss alla tror jag…  😉

Men som den goda flitiga människa jag är så vill jag naturligtvis arbeta för att förtjäna mitt uppehälle, så detta är vad jag gjort för att förtjäna ert förtroende och er tillit hitintills:

https://hemimammashetsiga.wordpress.com/om-hemimamma/offer-for-sjukdom-inte-samhallet-bota-borrelia-nu/

http://www.facebook.com/groups/botaborrelianu/

Andra har också svårt med Julen i år…

Idag ska vi ringa till Arenakliniken – Håll tummarna att maken får en tid fort!

Då kanske drömmen om en GOD JUL kan bli sann också för honom och mig?

GOD AFTON!!

33 thoughts on “HEMIMAMMAS KAMP – Min dotter Trapps hälsning och önskning till er alla…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    De andra barnen blev också glada – men det är Trapp som är spontan av sig 😆

  2. Har inget annat att ge än mina nu blå tummars önskan om tillfrisknande för din make – och för er alla en riktigt GOD JUL!!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Och det är så gott som en ann’ 😆

      Den som kan och VILL ska ge och det är inget krav – Det ska vara frivilligt!

      Jag ser inte ner på någon som inte kan ge, för jag vet ju själv hur små marginaler man kan ha

      Varma Hemikramar ♥

  3. Svante Svensson skriver:

    Som svar på din fråga om grupptillhörighet.
    Jag har redan som lillpojke kommit underfund med att jag inte fungerar i grupper, och varit lite av en ensamvarg hela livet. Jag tyckte inte ens om att vara ute på helgerna, stack oftast ut i skog och mark, och äntligen har jag ett eget boende där jag inte behöver vara med i samfällighetsföreningar.
    När jag letade efter hus efter Ljungdalen var kravet just att jag skulle slippa kollektivanslutning till något, det fick räcka med Nordingrå, och Ljungdalen. Jag vill inte heller att någon ska vara beroende av mig, och jag vill inte bli låst, däremot hjälper jag gärna till med det jag kan, betänk att jag fyller 65 nästa år, och varit sjukpensionär sedan 1988. Vissa dagar nuförtiden händer det att jag har problem med att sköta hunden, och då kör jag inte bil heller, för känseln försvinner i vänster ben, och vänsterhand hela tiden. Ska man vara med i en grupp, kan man bara inte utebli helt plötsligt, och jag kan inte säga hur jag mår ens en dag innan. Jag kan inte heller säga att jag är bildad, ska man tro Ellen Key, som sa ”Bildning är det man har kvar när man glömt allt man lärt” för jag har inte glömt allt jag lärt, och lär mig fortfarande nya saker, så bildningen får vänta till seniliteten sätter in.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, men då låter jag dig få vara bara underbara Svante och ställer inga som helst krav som du inte har lust med själv. Men jag vidhåller att du verkar ha en synnerligen utvecklad logistisk förmåga och en av mina styrkor är att jag brukar se genom folk och ser vad de går för och vilka talanger de har, både officiella och hemliga eller okända… *hehe*

      Så du får inte klandra mig för att jag försökte fresta dig 😆

      ”Man lär så länge man lever och man lever så länge man lär” brukar jag säga, så jag blir alltså odödlig.

      Massor av mina varmaste Hemikramar ♥

  4. erviluca skriver:

    Otroligt fin teckning, och fantastiskt fina ord! Förstår att du är stolt!
    En ”Jesus-man” skulle jag också vilja träffa….Hoppas det finns fler…
    Jag sänder varma stärkande tankar i ett futtigt försök att hjälpa. Annars har jag dt själv rätt kämpigt med ekonomin, fast jag inte skriver om det i min blogg…Kronofogden knackar på dörren och det är verkligen kämpigt. Skulle vilja GE dej duplon, men kan inte…eftersom jag behöver pengarna…
    Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, hon har förmåga att måla upp scener framför sig… och nu håller hon på att lära sig spela gitarr också… =0)

      Min ”Jesusman” har tyvärr bara en bror, som är upptagen, annars hade jag rekommenderat den familjens karlar för de är av världsklass även maken pappa och bror och brorsöner…

      Berätta vad du vill ha betalt för Duplon? Skriv till min mail Hemimamma@hotmail.se om du inte vill skriva det i en kommentar…

      Hemikramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Maken min har ofta anklagats för att vara väldigt lik denne man:

      Jag håller med.. 😆

  5. mariadesuede skriver:

    Jag vet inte hur det är att förlora ett barn, men jag vet hur det är att förlora en ”bror”, min närmaste barndomsvän var ju som en bror, och morfar som rycktes bort. De kommer aldrig att ersättas, men de finns kvar i mitt hjärta, som mormor, jag sàg att hon ville dö, det lyste i hennes ögon, jag hoppades att hon fick somna in och dö en fridfull död, för att àterigen förenas med morfar… Vilket jag tror, de är àterigen tillsammans… Hoppas jag iaf…

    Det var en fin teckning av din dotter, direkt fràn hjärtat, som orden fràn Boppan, jag hoppas ni fàr en fin jul tillsammans, trots allt…

    örnkramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att min mamma och Emma har varandra, så min mamma får glädjen av att lära känna ETT barnbarn i alla fall??

      Ja, hon blir allt duktigare på att rita och lilla Loppan är ändå duktigare ändå! 🙂

      Och det är kloka saker de har att säga 😉

      Hemikramar ♥

  6. HEMIMAMMA skriver:

    Jag måste få berätta att maken har en tid hos ARENA-kliniken i Oslo, den 12 januari kl 14.

    På torsdag, så hoppas vi kunna vara där och ta de förberedande blodproverna.

    Maken är jättelycklig över att det fanns en tid så snabbt…

    Men ovissheten kommer vara över Jul och vi vet ju inte hur dålig han hinner bli…

    Men nu har vi kommit nästa steg på väg.

    Tack alla ♥

  7. Svante Svensson skriver:

    Hoppas du fått kontakt med Norge. Kommer inte till banken förrän imorgon.
    Skickar med ett litet ordspråk, som passar politiker.. ”Alla får inte den lön, som motsvarar deras arbete – det ska de vara glada för”

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vi hoppas komma dit för provtagning på torsdag.

      Tid hos Alina Tordarson på Arenakliniken har han den 12 januari kl.14

      Ler åt ditt ordspråk 😉 och ger dig ett i retur:

      ”Om man vill bryta ner en människa så behöver man bara göra hennes arbete meningslöst”
      Fjodor Dostojevskij

      Hemikramar ♥

  8. Svante Svensson skriver:

    Vilken tur, men det blir stressigt för er.
    Du får ett citat till detta har Hjalmar Söderberg pitat ner. ”Det är naturligt att dumbommarna är i majoritet i riksdagen; de är i majoritet i folket”.
    Svante

  9. Svante Svensson skriver:

    Det brukar vara jobbigt om man ska vara borta över natten tandborsten måste ju med.
    Svante

  10. fgggmf skriver:

    Ser ut som mitt fritidshus på bilden.

    Paketet/julklappen är lagd på lådan 😉

    Bamsekram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag vet inte vad jag ska säga…

      Du är ju Hemihero av både första och andra graden, så det får bli trippelHemihero ♥

      Min tacksamhet går bortom ord.

      Jag känner att vare sig vi hinner få in lite eller mycket innan den 12 Jan, så kommer människors generositet göra våran Jul magisk!

      Det måste vara vad Julen handlar om eller hur?

      Varma tacksamma Hemikramar ♥

  11. kao skriver:

    Underbart! Vilken härlig teckning, vilket flyt!
    Ska strax läsa länken ovan, som du lagt ut.

    Vi (jag) skrev ju det i en kommentar: DET KOMMER ORDNA SEJ.
    …och jag är så glad att det gör det. Det är ni värda.

    Jag ska skicka de här uppgifterna till min borreliasjuka bekant. Gissar att hon nog redan har dem. Men hon behöver ju dem.

    Ha en riktigt fin dag och kväll.
    Hoppas ni får ihop tillräckligt. Ska hämta min lilla dosa och göra lite nu – och lite sen. Många bäckar små….

    Cogito, ergo sum!
    Kram
    Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, du tänker alltså är du! Verkligen och det hade du tänkt ut rätt och bra ♥

      Ja, vi har fått kontakt och tid och jag har sett att det har kommit in lite pengar på kontot.

      Vi kommer att kunna åka tåget dit åtminstone 😆

      All information ska spridas, ju lägre och fortare desto bättre…

      Hemikramar ♥

  12. Svante Svensson skriver:

    Telefonbanken fixad överföring utförd access imorgon.
    Svante

  13. HEMIMAMMA skriver:

    Nu haver mail utgått till media 👿

  14. Andromeda skriver:

    Jag håller tummarna för att han får en tid fort!
    Kram

  15. kickie skriver:

    Bra att det har ordnat sig så här långt. Resten måste vi tro på att det också går bra. Skulle gärna hjälpt till med en slant, men denna mån är det tämligen kärvt. I en del fall har man mer utg.Så är det bra länge tills jag får stålar nästa gång. Du har skrivit om olika sjukdomar som man inte får behandling för. Kan svära på att det inte gäller för alla, ty den som kan betala ordentligt för sig får säkert banne mig hjälp.

    Håller alla fingrar o tår för er.

    De goaste kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, när det gäller Borrelia, så är jag säker på att om han får rådet att skicka prover till Tyskland och får svaret att han har Borrelios, så kan du vara säker på att han får behandling på något sätt. Men myndinheterna lär vara tvugna att mörka det enners så erkänns ju diagnosen. Så jag gissar att Gunde kommer att resa till Norge i andra avseenden under en tid framöver…

      Du skänker en gåva OM och NÄR du vill. Om det blir efter att min make blivit färdigbehandlad, så kommer jag se till att andra bättre behövande får del av dem.

      Hemikramizar ♥

  16. kickie skriver:

    Hur kunde jag hålla på o glömma? Det är klart jag vill berömma den fina teckningen. Va duktig hon är.

    Ha de gött vännen!

  17. […] Det kanske kommer en reaktion senare… men då är jag beredd. Nu ville hon berätta själv så hon har skrivit ihop ett inlägg riktat till er.. (Trapp gjorde ju en teckning med text häromdagen) […]

  18. […] ni detta inlägget från den tiden när vårt helvete började? Min mellandotter Trapp ritade nedan teckning […]

Kommentera

