HEMIMAMMAS TANKAR – TACK ALLA SOM VILL HJÄLPA MIN FAMILJ, EN FÖRUNDERLIG NÅD…

GOD AFTON!! DETTA INLÄGG HANDLAR INTE OM MIG OCH MIN FAMILJ UTAN ER – ALLA NI FANTASTISKA MÄNNISKOR DÄRUTE SOM VILL HJÄLPA OSS ATT FÅ EN GOD JUL OCH MÖJLIGGÖRA MIN MAKES TILLFRISKNANDE!!

Det är verkligen inget som jag tar för givet eller hade kunnat vänta mig!!

NI ÄR ALLA MINA HEMIHERO’S

DENNA KOMMENTAR FICK JAG NYSS FRÅN EN AV MINA BLOGGVÄNNER SOM GER MIG HOPP:

Johnny, 27 november, 2011 kl. 14:42

NU FINNS DET ETT KONTO TILL HEMIMAMMA

Idén som Svante Svensson lade fram igår var ju elegant. Jag blev bara lite härsken på mig själv att jag inte hade tänkt i dom banorna. Men det var ju bra i vilket fall att idéen kom fram! Genom att gåvor är skattebefriade numera, så räcker det helt enkelt med ett konto som tillhör Hemimammas familj. (Jag lägger in kontot längst ner.) Jag vet att hon har hjälpt många av er som kommer att läsa detta. Hon har också hjälpt mig, som är en datornörd.
Men genom hennes texter som är rätt öppenhjärtiga vet vi att hennes liv har varit långt ifrån att ”segla på en räkmacka”.
NU BEHÖVER HON VÅR HJÄLP
Det är både deras jul och makens sjukdom som står på spel.
Låt oss visa att omtanke inte bara är att skriva puss och kram, utan ett verka.
Nu är det fixat ett konto som heter

Borreliakontot
SEB  5694 – 01 979 15

Det är konstruerat så att det bara är Hemimamma med make som har tillgång till insättningarna.
Sedan — ta fram datorn och för över så mycket pengar ni kan bidra med.
Snälla, vänta inte för länge. Det är ett akutläge som jag har förstått det.
TILL SIST: SPRID INFORMATIIONEN TILL OMGIVNINGEN! 

JAG TACKAR DIG, JOHNNY BIBELN OCH JAG TACKAR DIG, SVANTE SVENSSON SOM SATTE ”GRILLERNA” I HUVUDET PÅ HONOM OCH MÖJLIGGJORDE DETTA.

Om vi får in mer pengar än vi behöver i min familj, så kommer jag att se till att andra människor som också behöver hjälp ska få den. Jag betraktar detta alltså även som en insamling för saken och inte bara för vår familjs räkning.

Det, och att informera om och arbeta för att Borrelia ska bli en accepterad diagnos och att så många som möjligt ska medvetandegöras exakt hur farlig denna sjukdom är och att det är en investering och en kostnadsbesparing att ge folk behandling direkt i stället för att vänta tills de är förlamade eller döda!

JAG VILL VISA HUR JAG KÄNNER PÅ DET MEST MÄNSKLIGA,  SJÄLVKLARA SÄTTET I MIN FAMILJ, NÄMNLIGEN GENOM MUSIK:

Tre sånger ringer i mitt hjärta:

Kanske ni alla kan göra att jag kan resa mig och stå stark igen:

Och till er alla som stöttar och som av ert hjärtas godhet skänker pengar:

UR DJUPET AV MITT HJÄRTA: TACK

GOD AFTON!!

63 thoughts on “HEMIMAMMAS TANKAR – TACK ALLA SOM VILL HJÄLPA MIN FAMILJ, EN FÖRUNDERLIG NÅD…

  1. suttecity skriver:

    Du ser Hemi! Det FINNS medmänsklighet därute!

    KRAM!

  2. Svante Svensson skriver:

    När jag hörde Amazing Grace, slog det mig att den är bättre på säckpipa, så jag skickar Gudrun Carlings version här. http://www.youtube.com/watch?v=Kd-_eoAXw6U Denna Gudrun är fantastisk, du har säkert hört talas, om henne, skickar två länkar till här. http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=dbsGIKLsck8
    http://www.youtube.com/watch?v=ZfucLkcs5gM&feature=related . Jag blir glad när jag ser sådant, och hoppas det kan lätta upp stämningen hos er.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, stämningen har höjts ett snäpp eller tre och känns mer hoppfull just nu

      Tack för den fina musiken.

      Jag valde LeAnn för den spröda skörhet och samtidig styrka den versionen andas – som verkligen symboliserar hur jag känner mig.

      Svag och stark på samma gång och med hjälp av bloggen har jag lärt mig att jag får vara det!!

      Varma Hemikramar ♥

  3. Svante Svensson skriver:

    Som vanligt kollade jag inte förnamnet, skall naturligt vis vara Gunhild. Så nu kanske du förstår att jag inte använder nätbanken.
    Svante

  4. Svante Svensson skriver:

    Ja eller som lysmasken när han brände sig på fimpen.
    Svante

  5. Johnny skriver:

    Tacket känns lite overkligt eftersom detta är ett sätt för mig att leva. Bönen förändrar mig, men den förändrar också andra.
    Men det är roligt att få delta i denna process. Att få se hur till synes omöjliga situationer förvandlas till möjligheter och ljus.
    Om ni inte har pengar kvar efter att ha avsatt stålars till ert eget julfirande, så sprid då denna möjlighet att ge en något värdefullt till sådana ni tror har möjlighet att ge.
    Särskilt till Hemimammas vänner här på nätet.

    • HEMIMAMMA skriver:

      För mig är min tacksamhet högst verklig för vanligen brukar min stolthet stå i vägen och min fasta övertygelse att ”Jag ska klara mig själv” brukar tvinga mig in i absurda situationer. Men jag är inte ensam längre och jag känner att jag måste ge upp min fixa idé för barnen. (och maken förstås)

      Det känns så mycket lättare att be om och ta emot hjälp å andras vägar och undfägnad.

      Återigen varma Hemikramar ♥

  6. Andromeda skriver:

    Jag förstår att det här ger dig hopp! Helt fantastiskt att någon tänker på att göra en sån här sag. Jag är jätteglad för din/er skull!
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag kunde inte för mitt liv tänka att någon skulle komma på en sådan idé och tanken känns ovan och lite konstig, men jag är förstås väldigt tacksam att folk bryr sig och med tanke på hur dåligt maken mår, så väntar jag bara på att det ska bli måndag, så vi kan ringa kliniken i Norge…

      Detta förändrar verkligen stämningen här hemma och för första gången sen i måndags så är jag hungrig… 😆

      Hemikramar ♥

  7. kyrkis skriver:

    Jag behöver mer information om kontot för att mitt ekonomiska system ska godta det. Bankgiro? Postgiro? Privatkonto? Vilken bank?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Rara du!

      Johnny har öppnat ett konto ställt i mitt namn på SEB (privatkonto tror jag det hette?)

      Tack så mycket för att du vill hjälpa oss, jag kan inte med ord uttryck vad jag känner.

      Varma Hemikramar ♥

  8. Svante Svensson skriver:

    Jag vill via din blogg, tacka Johnny för att han genomförde det jag inte kunde, och hoppas det blir ett lyckat resultat. Som Hemi vet har jag tagit avstånd till allt vad religion heter, hon vet också varför. Jag anser att jag kan vara medmänsklig ändå, och inte vara utsänd av djävulen. Jag är för religionsfrihet, för det ger mig möjligheten att stå fri från religion. För mig får vem som helst tro på vad som helst, bara jag inte blir tvingad till något, och om någon behöver sådan hjälp jag kan ge, gör jag det med glädje. Idag finns inga politiska partier, som jag vill ha med att göra, men att jag lutar åt vänster är ingen hemlighet.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, Svante och jag är andlig men religionsfri jag och agnostiker till på köpet, men det hindrar mig inte heller att vara tacksam för kristliga gärningar och de är också fullständigt naturliga för mig att göra trots att jag inte är kristen (i vanlig mening i alla fall)

      Och jag har nog gjort fullständigt klart att jag är vänster jag med… och som jag brukar skämta ”Jesus var världens första kommunist” så det ena utesluter inte det andra… och jag anser att alla ska ha rätten att utöva sin religion så länge man inte skadar andra…

      Hemikramar ♥

  9. sirpamaarit skriver:

    Heej,nyfiken i en strut är här 🙂 Har läst ikapp lite..ojoj,vilket elände,så jobbigt ni har det=(
    Men jag är inte förvånad,den nuvarande regeringen har ingen empati för de svaga och utsatta..dem kan man kasta till vargarna! Det är bara de rika som ska ha tillgång till all vård som de behöver..

    Hoppas verkligen nu att detta kan hjälpa er mitt i allt elände!
    Men det är bara ett kontonummer..vilken bank o.s.v..?

    Stöttekramar från Sirpa!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det har sannerligen inte varit någon räkmacka… 😦 Och det blir tufft framöver också. Tiden är knapp och maken mår sämre och uppvisar allt fler symptom… Mina känslor för Alliansen är nog välkända vid det här laget, men de förstärks dagligen…

      ARENAKLINIKEN I NORGE är vårt mål. http://arenaklinikken.no/Default.aspx

      ALLT man kan läsa där inger förtroende och maken känner sig trygg med framtiden ur det perspektivet.

      Massor av Hemikramar ♥

  10. Tant Otto skriver:

    Åh så bra Hemi …det brukar för det mesta ordna sig fast man kan tycka att allt är nattsvart.

    Jag är sååå glad för er skull 🙂

    kraaaaam

    Ditt samtal idag värmde ❤

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Otto (och alla andra) förlåt att du fått vänta på svaret, men jag har kämpat med detta hela veckan, och nu var jag så slut att jag somnade på soffan när jag tittade på aktuellt (maken påstod att jag snarkade högt och inte ens märkte när han bytte kanal, något som jag gör genast i vanliga fall)

      Men nu ”stämplar jag in” igen för att svara.

      Ja, jag är så glad att folk vill hjälpa min man och mina barn att jag knappt vet vad jag ska säga.

      30 000 kr är en redig summa att försöka skaffa, så allt detta är ovärderligt för oss och ur byggnadssynpunkt så är det vår mentala hälsa som står på spel.
      Att leva 7 personer på 45 kvadrat är mycket påfrestande och att avstå från att bygga färdigt när det är mer än halvfärdigt för att kunna behandla maken har varit enda alternativet hitintills…

      Ja, jag hade varit ännu gladare om jag fått hjälpa dig med din strulande blogg. Även småsten kan välta en vagn…

      Massor av Hemikramar kära Kommissarie ♥

  11. Svante Svensson skriver:

    När jag 1988 fick sjukpension lärde jag mig att ta reda på vilka försäkringar, som jag omfattades av, då var det bökigare, men lärde mig att söka via brev, och telefon, hade ingen aning om datorer, och internet (fanns internet då?) Jag halkade in i datorernas värld, endast av att jag blev förstummad av en tjänsteman på dåvarande Vägverket. Vid förfrågan via telefon, om felaktigheter i ett protokoll från vägföreningen jag tillhörde, fick jag svaret att det är ju skrivet på en dator, men han läste i alla fall protokollet, och svaret blev, att detta är ju alldeles upp åt väggarna. Därför beslutade jag mig för att införskaffa en dator, jag menar kunde man på den tiden skriva vad skit som helst, och det blev trovärdigt, då borde jag också bli trovärdig om jag skrev på dator. Jag fick min första uppkoppling till internet, när jag bodde i Ljungdalen 2003, (upp till 8 hette visst) fick 6, och var inte missnöjd. Men en sak är säker internet har betytt mycket för min livskvalité, och med kunskaperna om de fackliga försäkringarna, har det blivit lättare att hitta fram, har lyckats hjälpa några att få ut från försäkringar, som de inte visste om att de hade.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Då är ju du en idealisk medhjälpare i denna sak. Men säg mig, kan jag övertala dig att vara med på FACEBOOK på något sätt.

      I gruppen som jag skapat där kan vi verkligen göra mycket och troligen mer och fortare än jag och även du förmår göra via bloggen gissningsvis, och jag skulle känna mig tryggare med vetskapen om att jag hade din ärlighet och kompetens vid min sida?

      Man kan skapa sig ett nick om man inte är bekväm med att vara sig själv har jag förstått…

      Massor av Hemikramar ♥

  12. mariadesuede skriver:

    Jag väntar pà sjukpenningen, men jag gick faktiskt till min anglikanska kyrka igen, orkar igen… När jag fàr mina pengar sà ska jag se om jag kan skicka litegrann… Nàgra €…

    Jag är troende, även om jag inte visar det pà bloggen… Anglikan i den franska församlingen… Hmm… Engelska kyrkan, fast fransktalande. Jag ber ocksà…

    Örnkramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Maria, alla bidrag, även några kronor är varmt välkomna, men behöver du inte dina pengar själv, du som är skadad?

      Vill du vara med i Borreliagruppen som jag skapat?

      Hemikramar till vackra Örnöga, Madam dé Poet ♥

  13. svorskan skriver:

    Hej!
    Glad för detta!
    Har skrivit till dej på FB.
    Allt gott till dej!!!
    Bamsekramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej min allra käraste Framsnackare 😆

      Jag har svarat dig och jag är enormt tacksam för att du finns i mitt liv!!

      Vill du vara med i Borreliagruppen jag har skapat på Facebook?

      Hemikramar i all oändlighet 😆 ♥

  14. Självklart ställer jag upp ! Finns det nåt jag kan göra som inte kräver min fysiska närvaro så gör jag det, alla bidrag räknas väl ??? Klart ni ska fira jul också och du ska bli stark och orka igen. Vad vore man för sorts sk vän om man inte stöttar där och när man kan.

    Puss O Kram, allt ordnar sig ♥

    BS Är det för bantningen du inte får äta godis ???
    Får väl jaga vidare och se om jag får tag på rätt recept på tomatsill.

    Va ? Klart jag är nyfiken.

    Kramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, nu fick du se hur bra det kan bli… och jag tackar varmt och innerligt för ALL hjälp jag får. Ingen gåva är liten och ska föraktas, jag vet att många har samma små marginaler som vi själva… och om folk skickar ”för mycket” då kommer det gå till information och upplysning och att hjälpa andra drabbade!!

      Jag vet ju att det finns hundratals fler lika hårt eller värre drabbade!!

      Finns du med på Facebook vännen?

      Jag undrar i så fall om du vill vara med i Borreliagruppen som jag har skapat?

      Hemikramar käraste ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      PS har du hört något om eller från Sarahmara? Ds

  15. fgggmf skriver:

    Tyvärr så är det inget bra alternativ för oss borgare som vill vara anonyma.
    Är det ok, med en slant i brevlådan istället?

    PS!
    Efter samtal med Yris, så har jag förstått att Saramarah är ok, med tanke på hennes situation.
    DS!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kan man inte skänka en gåva anonymt? Så hur gör man då du som verkar kunnig i affärsmässiga saker? Har du några råd att ge?

      Hur ska jag kunna förmedla en adress till dig utan att röja min egen anonymitet? 😆

      Skönt att höra att Sarahmara mår bra, men jag skulle bli ännu lugnare om jag fick tala med henne själv… *Ler snett*

      Hemikram ♥

      • fgggmf skriver:

        Vad jag vet, så kan jag inte stega in på banken och sätta in pengar på ett bankkonto utan att visa legitimation.

        Jag kan ju vara en penningtvättare eller en terrorist.

        Adressen är inga problem, jag har magiska krafter 😉

      • HEMIMAMMA skriver:

        Kan man inte sätta in pengarna via databanken på ett anonymt sätt?

        Pengatvättare i så fall. Hade du varit terrorist så hade du inte räddat FF 😉

        Aha, du menar eniro, den magiska trankvilobristen??

        Hemikram ♥

  16. fgggmf skriver:

    När du kör via internetbanken så är du ännu mindre(om möjligt) anonym.

    Tyvärr så jobbar jag endast med företag och då är förekomsten av svarta pengar nästan obefintlig.

    Det finns många magiska källor, eniro är bara en av dem 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, du skänker pengar på det sätt du vill… men det ska gå till en god sak i alla fall.

      Hemikram ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan Hemihero av tredje graden, nu vill jag hälsa från ”Jesusmannen” att du är en hero även där och att han gärna tar en fika och spikar lite på lantstället.

      Jag hoppas att det ska ske till sommaren… eller?

      Hemikram ♥

      • fgggmf skriver:

        Jag litar på att Jesus är snickare, fast jag anar att han tycker om att fiska också.

        Just nu är det inte mycket som behöver snickras, däremot så kommer jag att behöva goda råd, gällande förvaltning av fritidshus

        Jag antar att paketet kom fram.

      • HEMIMAMMA skriver:

        Skojar du? Han har tävlingsfiskat och som den Jesus han är så kan han förstås också gå på vattnet 😆

        Jag vet ingen som är kunnigare i att bygga hus (förutom min egen pappa som är utbildad byggnadssnickare och hans pappa) och till skillnad mot ” anställt” folk, så är maken min perfektionist och slarvar under inga omständigheter…och är oerhört stolt i sitt hantverk.

        Likaså när det gäller att fiska och det står ett antal pokaler i hans föräldrars trofeskåp, som flytter HIT den dag han kan bygga färdigt vårat hus.

        Ja, paketet kom fram och jag är förvånad att det gick så oerhört fort…

        Tack och hemikram ♥

  17. pianick skriver:

    Helt underbart.Stort lycka till,styrke kram Pianick

  18. kao skriver:

    Klappat och klart.
    🙂

  19. Pluppa skriver:

    Vad bra att det kom igång och att du fick hjälp 🙂
    Själv har jag denna månad ingen möjlighet att ge ett
    endaste litet nickel 😦
    Men kanske nåt nästa månad,genom vanlig post 😉

    Kram/Pluppis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag förbjuder dig att ge mig ett endaste nickel hör du det?

      Du hjälper mig på så många andra sätt och du behöver verkligen vartenda korvöre du får, så glöm det!

      Du vet hur rörigt jag har det i verkligheten och jag skulle hellre se att du satsar den kronan på att hälsa på oss i stället.

      Varmaste hemikramar till älskade Trollmor ♥ x 11

  20. fgggmf skriver:

    Då är jag ganska säker på att din man kommer från Norge.

    Alla vet ju att han gick på vattnet, dessutom fick han olja på fötterna 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej, nu har du massuppfittat allt… Han SKA till Norge förstår du.

      En fråga? Hur mycket pengar behöver man ha växlat till NOK för att klara sig ett dygn? Behöver man pass? Vet du det så uppskattar jag ett svar snabbt för planeringen… vi åker från Centralstationen torsdag 15.30 framme 21.36. Åker hem 15.30 nästa dag efter provtagningarna.

      Intercontinentaltåg är de snabba?

      Hemikram ♥

  21. fgggmf skriver:

    Däremot så behöver du ett ID kort i värsta fall.
    Ni får vinka när/om ni passerar Eskilstuna.

    En kram från Jesusmannen är tungt och väluppskattat 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Han log när jag berättade 😆

      Bor inte du i STOCKHOLM? *förvirrad*

      Hemikram ♥

      • fgggmf skriver:

        Jo det gör jag, men just nu är jag i mitt nya fritidshus utanför Eskilstuna på 78kvm 😉

        Sorry kunde inte låta bli.

        Kram

      • HEMIMAMMA skriver:

        ”Käften” *tolkar makens morr*

        ”Hehe” säger jag själv, tänk så mycket du måste städa… 😆

        Hemikram ♥

      • HEMIMAMMA skriver:

        Läser inte du på din egen sida?

        Jag frågade där för länge sedan men det kommer inget svar fast jag uppdaterar sidan var femte minut, nu har du tjänat sidvisningar som är fuskiga ju!! 😈

        Nu vill jag veta lite om pengarna, hur mycket kontanter i NOK behöver vi för ett dygn?

        Hemikramar ♥

Kommentera

