Hemimammas tankar – Att börja om när man förlorat kärleken? Tredje gången gillt…

angel_loves.png

GOD AFTON!!  I natt har jag lite tankar om kärlek ♥ …

app_full_proxy.gif

Alla goda saker är tre sägs det.

Jag befinner mig nu i mitt tredje äktenskap. Hu tänker ni nu, men låt mig berätta, så kan ni förfasa er sedan…

Jag och min dåvarande pojkvän som jag träffat när jag var 16,  rymde från vår lilla stad till Stockholm när jag blev arton. Ett år senare ville vi gifta oss, mot våra föräldrars önskan. (Vi hade värsta Romeo-Julia historian) Min blivande svärmor skulle bestämma ALLT, trots att hon inte ville ha mig…

Så vi rymde. Vi gifte oss i Ansgars kyrka -89 i Bromma. Jag hade jeans och T-shirt och min tillkommande träningsoverall. Blommorna fick vi från altaret och kantorn var vittne. Efteråt gick vi på konditori och firade med prinsessbakelser…

Jag älskade storstan, men min man ville hem till byn, så efter några år hade vi växt isär och skilde oss som vänner…”lång och varaktig söndring”  hette det i skilsmässopappren.

Många år senare,  efter en fästman som bestämde sig för att vara otrogen trots ett barn och ett nytt på väg och sedermera Emmas död, så träffade jag ”Mannen i mitt liv” och två barn senare, blev det dags för dop av vår lilla pojke. Släkt och vänner kom, satt på bänkarna och till deras förvåning, när dopet var klart, tog jag fram min egenhändigt gjorda brudbukett, kråsblomma och ”Vår låt” spelades. Min make hade svarta byxor och vinröd kavaj, Jag hade en vinröd kappklänning, som hans mycket bestämda mor hade hjälpt mig välja…

Men vacker vår följdes av en sorgesam höst och kall vinter där alkoholens vilda härjningar fick mig att inse att min man VAR alkoholist och fyra års kamp ledde ingen vart…

Idag är han nykter. Men jag fick börja om…

000204E6.gif

För sex år sedan drygt, kom en man och handlade varje söndag när jag satt i kassan på ICA varannan helg.

När isen till slut bröts gick allt fort… Men han sade mig att han INTE ville ha barn eller gifta sig, när vi precis hade träffats. ”Vi får väl se hur det blir med det”  Sade jag då…
Ett halvår drygt, senare, fick jag äntligen mitt prinsessbröllop, på Rånäs slott (jodå, han slog på stort, när han väl hade bestämt sig) Jag hade en underbar VIT klänning, och han hade frockcoat. Blåa rosor, och silver var temat. Brudsvit, med jacuzzi och en helt UNDERBAR meny…

Ett riktigt sagobröllop, med en man som är för bra för att vara sann, men när jag nyper mig finns han fortfarande kvar…

Och idag har vi två små underbara barn… ”Det är dina tre stora barns fel”  brukar han säga…

Alla goda ting är tre ♥ ♥ och för mig är det tredje gången gillt och mitt sista äktenskap.

Dessutom min tredje svärmor, och HON är en räkmacka i livet… 🙂

Ur detta äktenskap går jag som änka…

Om det händer, då packar jag min kappsäck och går jorden runt och berättar skrönor ur mitt händelserika liv…

126fc3316bea17f9.jpg

Men jag hoppas att det inte ska hända ännu…

Det säger jag med lite bävan i rösten…

För det är tyvärr en tråkig anledning till att jag ”stämplade in” sent inatt, istället för vid tiotiden i går kväll…

Sedan 17-tiden igår, så ligger min make inlagd på infektionsavdelningen på Danderyd, med misstänkt Encefalit… och jag kom hem först vid två-tiden inatt och nu försöker jag fördriva tiden och driva bort oron med hjälp av bloggen…

MINDRE GOD AFTON =0(

Uppdatering i detta inlägg:

https://hemimammashetsiga.wordpress.com/2011/11/25/hemimammas-kamp-i-detta-land-ar-en-hast-mer-vard-an-en-manniska-och-det-ar-inte-mitt-hemland-langre/#comment-19462

2010/05/29/hemimammas-tankar-pa-begaran-snabbkopskassorskan/

2011/08/04/hemimammas-sorg-ar-det-makens-tur-nu-gud-rackte-det-inte-med-att-du-tog-barnen/

2011/08/11/hemimammas-tankar-supernostalgi-paris-france-min-karleks-stad/

Jag har gjort lite nya sidor som ligger under fliken högst upp till vänster om ni inte märkt:

https://hemimammashetsiga.wordpress.com/about/

https://hemimammashetsiga.wordpress.com/alla-vi-tio-i-hemimammas-familj-vilka-ar-vi/

https://hemimammashetsiga.wordpress.com/about/bilder-pa-hemimamma-0/

79 thoughts on “Hemimammas tankar – Att börja om när man förlorat kärleken? Tredje gången gillt…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Magnetröntgen senare idag… =0(

  2. Pinglan skriver:

    Hemimamma, önskar jag kunde vakat vid bloggen med dig inatt. Ifall du behövt ventilera tankarna. Förstår om du är orolig för din make. Klart man bryr sig om den man håller kär.

    Jag håller alla tummar och tår för att han ska krya på sig och att du ska må bra.

    Hoppas du kunnat sova lite ändå.

    Önskar dig en så bra dag som möjligt med tanke på omständigheterna.

    Vam kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack min käraste TingelingPinglan för att du finns och lyssnar till mina tankar och svarar på mitt rop på stöd.. ♥
      Jag hoppas att detta ska lösa sig till det bästa (minns med fasa hur det var i somras när hans hjärta fick frispel :sad:)

      Han har betett sig jättekonstigt några dagar och kunde inte hålla reda på sina uppgifter på jobbet, eller i går morse så visste han inte hur många vi var hemma eller i vår familj… Känns så konstigt och det kom så plötsligt. I går morse var han hos husläkaren och sedan blev det taxi till Danderyd och han fick ställa bilen.

      Jag själv kunde inte åka till honom förrän hans föräldrar kunde komma och ta hand om barnen…

      De gjorde en lumbalpunktion på honom, men den gav inget svar… *förvirrad*

      Jag hoppas att det ska visa sig vara Borrelian han hade för länge sedan eller att han gått in i väggen eller nåt.
      För jag vill inte tänka på vad det kan vara annars… 😦

      Massor av tacksamma Hemikramar ♥

  3. Pinglan skriver:

    PS: Varm kram ska det vara 😉

  4. arrami54 skriver:

    …hoppas han kryar på sig snarast! Varm kram till er!
    Kan det vara TBE (fästingburen smitta?) Ni har väl detta virus uppe hos er?

    Vad det än är hoppas jag på snabb bättring och att allt ordnar sig!
    Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Thomas för ditt deltagande, det betyder massor.

      Jag är rädd för precis det du säger, för vi har som du säger, TBE här i Stockholm. Men jag är också rädd att den Borrelia som han hade för många år sedan har fått ett nytt skov. Jag har hört via amerikanska sidor och dokumentärer att det är fullt möjligt att den återvänder, vilket man inte talar högt om inom svensk sjukvård.

      I bästa fall är han bara utarbetad och har gått in i väggen, vilket ”hjärtattacken” i somras var en förvarning om i så fall??

      Vi får se vad läkarna säger under ronden. Nu har en annan patient inkommit på hans rum, så jag kan inte åka dit och vara med förrän besökstiden kl 13 idag.

      Vilket är oerhört frustrerande 👿

      Varma Hemikramar tillbaka ♥

  5. Tungt, HEMIMAMMA! Vi är många hjälplösa … som önskar Dig … vill Dig -o- De Dina allt bästa … Du behövs, hel! Våra tummar blånar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej SVen-Erik ♥ Tack för ditt stöd och din värme och jag lämnade en rad inne på din blogg.

      Det betyder mycket för mig att ni finns bakom ryggen på mig. Det ger styrka sådana här dagar…

      Massor av goa Hemikramar ♥

  6. gunnardeckare skriver:

    Det var väl bra att Du fick den rätte till slut. Hoppas ni får ett långt lyckligt liv tillsammans.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, du det finns inget jag önskar högre. jag vill inte ha en massa pengar eller saker eller annat materiellt. Jag vill bara få ett friskt och långt äktenskap. Jag hoppas att min sedvanliga och vältränade krisberedskap ska bli ett minne blott och att jag ska få ett ”vanligt” liv och helst så fort som möjligt, så jag kan koncentrera mig på mina böcker igen… helst på det som hänt i det förflutna… *ler snett*

      Hemikramar ♥

  7. suttecity skriver:

    Älskade vän vilken resa du har gjort och jag önskar så att det skulle få vara lugnt för er nu men det verkar ju liksom aldrig ta slut på grejerna… Håller alla tummar och tår att han snabbt kommer på benen igen.

    Dock känns det skönt att veta att det går att gå vidare och hitta kärleken igen.

    Stora varma styrkekramar! ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      *Djup suck*

      Ja, du anar inte vad jag önskar det jag med? Att ”livet/GUD” vill ge mig läxor utan slut är väl ok, men jag gillar inte när han/hon/den/det blandar in människor jag älskar och bryr mig om i det. Min största fasa är just att mista min make, eftersom det är den enda sorg jag inte har upplevt tidigare…

      Som min självbiografi ska heta: ”Allt som kan hända har hänt mig” och jag kan utan att vara dryg påstå att det är nästan en underdrift… 😦

      Vad har jag gjort för att förtjäna detta liv i konstant förvandling, turbulens och stundtals oerhört lidande? Jag kan inte förstå??

      Mina största Hemikramar och tack för att du finns ♥

      • suttecity skriver:

        Å andra sidan Hemi, om du inte hade gått igenom allt svårt hade du kanske inte uppskattat det du har idag på samma sätt, om du ens hade varit mottaglig när du mötte kärleken där i kassan på ICA och inte hade du haft de goa ungar du har heller 🙂

        Vissa saker ÄR svårt att greppa och förstå ”vitsen” med i livet, men oj så klok du har blivit på kuppen och vad mycket gott du gör! Du påverkar och stöttar många och ibland kan man ju undra hur mycket man skall behöva bära. Men det ger en stor källa att ösa ur till andra.

        Du skall se att du kommer landa i allt och se att det har sin orsak och verkan. Det är oerhört svårt att se allt klart omkring sig när det är som värst och du har fått gått igenom mer än vad gemene man har fått – men åter igen, jag tror du står pall för mycket – det värsta ha ju egentligen redan hänt och genom detta kan du ge energi och stöd åt många, vilket vi är väldigt tacksamma för! ♥

      • HEMIMAMMA skriver:

        Du har ju självklart rätt och oftast brukar jag ”orka vara positiv” och se vinsterna i stället för förlustena… men ibland faller även jag mellan stolarna så att säga och då betyder ert stöd oftast att jag orkar klättra upp igen…

        Jag hoppas att du kan ana och föreställa dig hur oerhört mycket jag uppskattar dig och dina kloka ord och tillrop och hur viktig du är i mina tyngsta stunder?

        Jag orkar och kan inte alltid vara så ordfängd när jag hälsar på er i era bloggar, men jag hoppas att du och alla andra kan ha förståelse för det och ha överseende? Jag känner att jag vill lägga krutet på att orka följa er och läsa (helst varje dag)?? kan du förstå?

        Massor av mina innerligaste Hemikramar ♥

      • suttecity skriver:

        Förstår så väl min vän – annars hör jag av mig vet du 🙂

      • HEMIMAMMA skriver:

        Bra… Jag önskar att jag fick träffa dig i verkligheten någon gång… Tänk vad mycket vi skulle ha att prata om…

        Hemikramar ♥

  8. prinsessanbarbis skriver:

    Hej lilla du. Varma kramar och tankar till dej, det ordnar sig med din man ska
    du se.Kram

  9. ghostopinion skriver:

    Så osannolikt sorgligt att kärleken inte kan få finnas ostörd av sjukdom, oro och fruktan. Jag sänder så mycket hopp och tröst jag kan, inklusive en stor varm kram.
    Hoppas du inte tar illa upp om jag berättar om min oro också. I går kontraströntgades Äldsten efter avslutad behandling med strålning och cellgifter. Svaret dröjer någon vecka. Men för första gången under hela den jävla cancertiden sa han i morse att han är orolig och att det inte känns bra. Så jag går omkring spänd som en fiolsträng och pendlar mellan hopp och taskiga farhågor. Kan inte skriva om min fruktan i bloggen, vill inte sprida mitt missmod till honom. Mer strålning och cellgifter klarar han nog inte.
    Vårt, ditt och mitt, behov av tröst tycks just nu vara oändligt…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Läser din son din blogg??

      Jag tar absolut inte illa upp och om du behöver så finns jag i andra änden av luren (det vet du va?) och det gäller dygnet runt käraste vän. Jag förstår att du är uppbragt och har helt klart för mig motivbilden till att du inte skriver om detta hos dig själv. Du är varmt välkommen att ventilera dina tankar här hos mig.

      Vill du berätta om vad det är som ger dig en gnutta hopp?

      Törs du berätta varför du fruktar det värsta?

      ”Det är vad vänner är till för” eller hur?

      Massor av stora starka hemistyrkepeptröstkramar ♥

  10. Islandsmamman skriver:

    Oh, hoppas han kryar på sig snart och ordentligt!

    *kram*

  11. Maria de Suède skriver:

    Det enda jag kan göra är att ge dig en styrkekram och du kan alltid ringa mig om du behöver prata!!!

    Jag hoppas att allt blir bra, om det är stress som har orsakat det, du vet väl att det försvagar immunförsvaret i längden, om det blir för mycket. Hälsa honom!!

    Styrkekramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag ska hälsa honom från dig (han kommer att bli mycket glad för det) och när jag får besked om hur eftermiddagen blir och hans föräldrar kommer för att ta hand om barnen kan det hända att jag ringer dig om det går bra? Någon gång efter 13 skulle jag gissa… (har inte sovit en blund på hela natten, så jag kanske somnar av ren utmattning när de kommer) och jag sitter i bilen på väg till sjukhuset…

      Tacksamma Hemikramar ♥ Merci mon ami ♥

    • mariadesuede skriver:

      Jag finner inga ord sà Mauro Scocco fàr prata för mig…

  12. Svante Svensson skriver:

    När jag på morgonen idag startade datorn gick jag direkt in, och kollade om du svarat på min kommentar, och skickade svaret du har i din brevlåda. Sedan läste jag vad du skrivit om din mans sjukdom, mindre kul att läsa sådant. Jag hoppas att det inte är allvarligt, och att du får hem honom snart. Har nu läst vad Varghjärta skrivit, och skulle det vara TBE, borde det synas på lumbalpunktionen, ett recidiv på borrelia, kan faktiskt vara värre, även om det är lättare att häva, problemet här är att det tar lång tid, och med olika handikapp i kroppens funktion. Har han ”bara” gått in i väggen, är det väl bara att riva den väggen, med ombyte av miljö, t.ex. Ljungdalen.
    Varma tankar.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      *LER*

      Nog gissade jag att miljöombyte skulle kunna vara bra i så fall, men det är ju en sak som man inte ska kasta sig in i och måste noga övervägas innan man drar upp rötterna för barn och familj… Jag tror inte att de stora barnens pappa skulle vilja se dem i norra Sverige?

      Jag tänker samma som du om Borrelian… det är MIN förste och störste misstänkte i detta fallet..

      Hemikramar ♥

      • Svante Svensson skriver:

        Nu har du fel, Ljungdalen ligger i mellersta Sverige, nära gränsen till Norge, Kårböle där jag bor har papper på att det är Sveriges mittersta by, så det så.
        Fortfarande varma tankar.
        Svante

      • HEMIMAMMA skriver:

        Ok jag ska inte argumentera emot dig, men jag talade med maken och han stod helt kall inför idén tyvärr… Sorry men jag tackar för att du tänkte på mig min vän.

        Fortfarande varma Hemikramar ♥

  13. Jag skriver:

    Hoppas verkligen att de snart har klurat ut vad det är han drabbats av så att han kan få behandling insatt och kan bli frisk! Förstår att du är orolig, men det låter som om han är i goda händer.
    Varm kram

  14. madonnan skriver:

    Fint berättat om dina kärlekar och mannen i ditt liv. Hoppas nu att han kryar på sig fort!

    Kram och tankar till dig och er

  15. HEMIMAMMA skriver:

    NU är jag hemma efter dagens ”skift” på sjukhuset… Maken mår lite bättre, men läkarna hittar inget svar på vad som är fel och verkar ge upp och lämna honom åt sitt öde.

    De tycker inte det är värt att låta honom magnet-röntgas eftersom de inte sett något något på skiktröntgen och lumbalpuntionen…

    De menar att det INTE kan vara ett nytt skov av Borrelia, så nu ska jag försöka att leta reda på allt jag kan finna om det. Om någon av alla mina läsare vet något, så uppskattar jag om ni berättar om era erfarenheter…

    Om han har ”gått in i väggen” så tvår de sina händer också och återlämnar honom till primärvården igen…

    Jag känner att man har inte gjort vad man kan utan gör ekonomiska prioriteringar.

    Hur som känner jag mig ledsen och jag vet att maken är ytterst frustrerad.

  16. Andromeda skriver:

    Hoppas allt ordnar sig till det bästa för mannen i ditt liv. Det betyder ju att det ordnar sig till det bästa för dig med!
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är frustrerad just nu för läkarna hittar inte felet och de börjar avfärda honom ”Vi kan inte göra något mer”

      Jag behöver mer information om Borrelias långsiktiga effekter på hjärnan =0(

      Jag känner på mig att det ligger där men läkarna lyssnar inte utan att man kan slänga fram reda bevis (så var det när jag bevisade makens Bechterws syndrom emot en förbryllad läkarkår)

      Hemikramar goa Andromeda ♥

  17. Pappan Hasse skriver:

    Ditt liv är en roman. Det är jag alldeles övertygad om när jag läser dina blogginlägg. Skriv ned det i skönltterär form. Skriv!!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Åh tack för dina komplimanger, så glad jag blir ♥

      Jag har redan börjat. Jag skriver (när jag orkar hinner och har inspiration) på 9 böcker. Två självbiografier (den ena ”Döden, döden” specifikt om Emmas död och hur jag gick vidare) den andra ”Allt som kan hända har hänt mig” mitt allmänna liv sedan födelsen. En delvis självbiografisk roman (här i bloggen) ”Draken stiger i motvind” en barnbok ”Sagan om det lilla rådjuret” (Bröderna Lejonhjärtaliknande historia) En spökhistoria för tonåringar ”Rebecca” en skräckroman ”Dannes Inferno” och en kriminalroman ”untitled” och en dramaroman ”Min vän natten” och slutligen en romantisk roman ”Ljudet av ditt namn”

      Draken och några av mina noveller finns på min prosa och poesiblogg om du vill läsa och kritisera?

      http://hemimammasskrivelser.wordpress.com/

      Hemikram ♥

    • suttecity skriver:

      Håller helt med!! SKRIV! Bra terapi för dig och till glädje för alla andra!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Ja, just nu skulle jag om jag orkade skapa en novell av detta ”äventyr” men jag är så slut nu efter tre dygn utan vettig sömn och total frustration och skräck.

        Jag ska skriva ett inlägg och förklara varför nu under kvällen..

        Tack för att du finns ♥ Hemikramar

  18. svorskan skriver:

    Åh, oj, det var illa! Men, jag tänker att om han är på sjukhuset så tar de hand om honom och han är utom fara! Kära vän, det är inte dags än. Han kommer att bli bra!
    Du får försöka sova när du kan, för att vila dina tankar som säkert tränger sig på och snurrar åt olika håll. Oro kan inte påverka någonting.

    i övrigt tyckte jag mycket om din livsberättelse, kortfattad, men saklig och romantisk samtidigt. Du har ett bra sätt att använda ord, träffsäkert.

    Varmt tack för varma och tröstande ord hos mig!
    Allt gott till dej! Och en mjuk kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att det ska ordna sig. Jag såg just en dokumentär där man tog upp Herpes encefalit och om det är vad han har är det också konsekvent med hans symptom, fast läkarna inte kan bevisa det… =0(

      Så jag känner mig förvirrad och frustrerad just nu… Barnen är utlånade till bästeföräldrarna, så det är lugnt här hemma, så jag kan göra lite som jag känner tack och lov…

      Tack för ditt beröm, jag blir jättestolt när du säger så ♥

      Massor av Hemikramar och jag är så glad att du finns ♥

  19. kramgoaullis skriver:

    Finaste…Du vet att ju att jag har läst hos dig läänge så jag visste ju det mesta om din väg fram till din älskade nuvarande make ♥

    Så ledsamt att läsa om hans mående..Om du minns så drabbades ju jag av både twar och borrelia som sedemera utvecklade sig till hjärtmuskel/hjärtssäcksinflammation….Jag hade turen att då komma till en mycket bra läkare som snabbt tog sig an mig (till skillnad mot distriktsläkaren som lätt hånfullt sade ”det är ju inte konstigt att du mår som du gör när du nyligen mist din syster” Och sen var hennes hjälp slut)

    Jag har dig och din make i mitt hjärta och i mina tankar Hemi och jag hoppas så innerligt att diagnos snarast ställs så att han kan få adekvat hjälp..

    Tack fina du för din omtanke med mig,det värmer enormt ♥

    *goa varma kramar*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Förlåt om jag besvärar när du har det svårt Ullis, men kan du berätta lite om vad TWAR är för något?

      Eftersom läkarna verkar avfärda honom, så vill jag hitta alla möjliga vägar att gå eller möjliga diagnoser.

      Så här beskriver maken sina symptom i ett mess till mig för att jag ska ha sökmaterial:

      ”Förstod inte när jag läste – ingen kontakt med hjärnan – det kändes som om jag hade sirap i skallen – kände att jag inte hade koll på vad som hände runt omkring mig – kunde inte koncentrera mig”

      KÄNNER DU IGEN NÅGOT AV DET?

      Varmaste Hemikramarna Käraste Kramgoa Ullis ♥

  20. kramgoaullis skriver:

    Nej jag personligen känner inte igen det din make beskriver..

    Jag var trött så in i norden och hade ett tryck över bröstet och jobbigt att andas.Jag hade lockkänsla i öronen och rinnsnuva hela tiden och torrhostade och hade huvudvärk med bihålevärk och var nedstämd och då inte bara över min systers död..Utan en skum känsla av nedstämdhet.Jag var också irriterad på ett märkligt vis.Maken sa att det var som ett konstant pms tillstånd (det slipper jag nu i allafall ;-). )

    Men det behöver ju inte betyda att inte din make kan vara drabbad av twar för det,vi är ju alla olika och reagerar olika..Men min twar tros ju ha ett samband med min borrelia..Hade inte han haft borrelia?

    Vad som slår mig när jag läser vad han skriver till dig är..Har dom kollat sköldkörteln? Det låter ju lite som det skulle kunna vara nåt med den…

    Hoppas jag har varit till någon allra minsta hjälp..

    *fortsatta gokramar*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du är så otroligt uppskattad Ullis och tack så mycket för ditt svar, jag fick verkligen mycket att fundera på!

      Ja maken hade Borrelia något år innan vi träffades och behandlades då med penicillin och symptomen var då just att han var alldeles trög i huvudet och den röda ringen runt bettet. Nedstämd har han känt sig sedan i måndags.. och i förra veckan hade han rinnsnuva och huvudvärk och torrhostade…

      Det du beskriver stämmer ju delvis med hur maken hade det i somras också och vi trodde det var en hjärtinfarkt…

      Då har jag tre diagnoser att börja rota i:

      Herpes encefalit – TWAR och Borrelia.

      tack för att du finns och vill hjälpa till!!

      Hemikramar ♥

  21. […] är det sjutusan så […]

  22. Man hinner gå igenom mycket under ett liv. Visst är det konstigt ändå att vi träffar någon som passar oss ???? Det finns verkligen en för alla.
    Ligger i lä, är inne på mitt andra äktenskap, hahaha.
    Trist med din pappa !

    BS Nu finns källan med plus en till bra länk jag hittat.

    Kram ♥ * Agnetha* stöttekramar ♥ ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hade nöjt mig med min fästman, men han lämnade mig när jag var gravid och då hade jag inget val, jag var tvungen att gå vidare… Men det var honom jag SKULLE ha gift mig med enligt planen…

      En liten hämnd var dock att många år senare erkände han att han har ångrat sig hela livet… HA! men då var det försent, ingen karl som behandlar mig dåligt får chansen att återupprepa brottet…

      Jag kommer att länka till ditt inlägg vid första lämpliga tillfälle.

      Hemikramar ♥

  23. BS Exakt , förbannade AlliansSverige !!! Köra ett land i botten så här, skämmes ta mig faan !!!!

    Peppstöttekramar ♥

  24. BS Varsågod, hoppas det passade damen !

    Kram kram ♥

  25. Sophie skriver:

    Vad fint du skriver, man fastnar verkligen i texten och orden. Hoppas på att få läsa en bok du skrivit i framtiden.
    Hoppas din man blir frisk snart och att det inte är något allvarligt. Tänker på er!
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Åh tack Sophie, så glad jag blir för de orden! ♥

      Jag hoppas på att hinna skriva så jag ska hinna ge ut, men just nu finns det inte mycket tid för den koncentration och lugn som krävs för den kreativa processen… Men jag hoppas också att jag ska lyckas få ordning på alla sjukdomar och annat rörigt runt omkring mig just nu…

      För jag har massor inom mig som behöver ut…

      Tack för din omtanke och varma Hemikramar ♥

  26. Jag skriver:

    Det är frustrerande när man är sjuk och inte får svar på vad det är. Men läkarna har gjort en lumbalpunktion och de kunde förmodligen se att det varken fanns tecken på hjärnblödning, borrelia eller på inflammation i hjärnan. Alltså ingen encefalit.

    Jag har många gånger tänkt att man skulle vara idrottsman – då skulle man ha gräddfil i vården, man rotar och letar och ger inte upp förrän rätt diagnos är ställd och felet är avhjälpt, som nu senast med Gunde Svan. Jag har haft hans symptom i över fyra år nu utan att få någon förklaring till den enorma tröttheten.

    Hoppas nu att din man får adekvat hjälp och behandling.
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Min mans adekvata hjälp och behandling kommer jag att adressera i det inlägg som jag i vredesmod och sorg håller på att skriva nu…

      För det är värre än värsta möjliga scenario, det som väntar… och jag sitter uppfylld av en känsla som bara kan beskrivas som hat inför det land jag tvingas residera i som inte längre är mitt hemland, och jag är just nu främling i ett land jag själv aldrig frivilligt flyttat till.

      I detta land är en häst mer värd än en människa. Och självklart idrottsmän.

      Jag tror JAG sitter inne med svaret, eller åtminstone en del av svaret du behöver.
      Jag meddelar dig när inlägget som jag hoppas kan hjälpa dig är klart. Troligen under natten.

      Hemikram ♥

  27. Tant Otto skriver:

    åh Hemivännen…hoppas att din man snart mår bättre…och att de tar väl hand om honom på sjukhuset…
    Känner igen symtomen som din man beskriver kände likadant då jag gick i väggen för 2 år sedan…men symtom kan te sig lika men ändå bero på något annat..därför är det svårt att ställa diagnos…

    Sänder er en stor varm styrkekram…önskar att jag bodde närmare så att vi kunde stötta varandra ännu bättre…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej, tyvärr min käraste Otto, han mår inte alls bra och det har blivit sämre och kommer att bli ännu sämre….

      Och de vanliga människorna där, Uskorna och systrarna gör nog sitt bästa. Läkarna gör det som de är tillåtna, ekonomiskt och politiskt.

      Men den som kommer att vara ansvarig för min makes tillfrisknande OM det kommer… är JAG och bara JAG skyldig till.

      För som läget är nu i vårt land, så är han dömd att bli invalid eller tom dö. Pga Alliansens politik. Och jag måste acceptera det eller bli RIK snabbt… NU

      ”Det finns ingen som är mer blind än den som inget vill se”

      Sorgsna Hemikramar ♥

  28. Svante Svensson skriver:

    I år protesterar jag mot julen, kommer inte att öppna kartongen med julsaker, jag kommer att leva i mörker. Ingen julmat kommer att finnas hemma hos mig, även om det finns sådan som jag tycker om. Julen har för mig i hela mitt medvetna liv varit fasansfull, med en mamma som städade från mitten av november, fram till julafton, då var hon så slut, att hon var farlig. Varför i helvete måste man äta alla rätter på julafton, gissar att det är bodknoddarna, som gillar detta, på mammas julbord fanns, sill, tre sorters sylta, sillsallad, revbenspjäll, köttbullar, skinka, lutfisk, risgrynsgröt, och olika sorters korv, och åt man inte av allt blev hon arg, i alla fall på mig. Mina bästa jular tillbringade jag som bussförare, jobbade frivilligt under julen, men det fick inte föräldrarna veta, att det var frivilligt. Jag förstår inte varför man inte under julhelgen kan äta en rätt per dag, eller kanske två, om man äter två gånger per dag annars också. Min första medvetna julafton, borde vara 1949 2 år och 4 månader, kom det en jätte läskig gubbe med en säck på ryggen, och skrek, finns här några snälla barn, min reaktion den gången, blev att jag tog mamma i handen, och sa ”kom nu mamma så går vi ut i köket, och diskar du, och jag.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Så sorgligt…

      Själv har jag alltid älskat julen och det den verkligen står för (alltså inte kommersialismen) men i år blir det annorlunda för första gången.

      I år vet jag inte ens om jag vill att det ska bli jul…

      *Hata Alliansen*

      Hemikram ♥

  29. Andromeda skriver:

    Jag förstår att du har det jobbigt nu min vän ♥
    Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      För första gången i mitt liv hatar jag det faktum att pengar inte har haft någon betydelse för mig och att jag inte jagat ekonomiska värden och därmed har pengar på banken nog att rädda min makes hälsa och liv.

      Jag skäms för att vara svensk och jag har börjat förbereda mig på att det värsta kommer att ske och jag kan inte göra någonting åt det.

      För att jag inte är rik.

      *HATA ALLIANSEN*

      • HEMIMAMMA skriver:

        Tack för ditt deltagande Andromeda och jag ber om ursäkt för att jag inte kunde tygla mina känslor, jag hoppas att du förstår att jag inte riktar dem mot dig?

        Tvärtom, du och alla andra goda människor som försöker att stötta och trösta är allt som håller mig kvar i de mentalt sundas värld just nu…

        Mina varmaste tankar till dig

        Hemikram ♥

  30. BS Instämmer helt såklart !!!! Fy fan vad bra !!!!

    Varmaste kramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      *tårar*

      Tack min älskade vän. Dina ord fungerar som en famn att gömma min ensamma gråt i.

      Hur ska jag få kraft att vara min makes advokat, för att kämpa mot insnöade läkare som tror att han är inbillningssjuk, en ”Dr House” en bankir och samtidigt hustru och fortfarande god mamma till mina barn?

      När jag läser på nätet verkar det handla om hundratusentals kronor för behandling och det är pengar jag omöjligen kan skaffa utan att leka Kungens kaffeflicka för någon som gillar bautabröst och har Nordeachefens bankkonto…

      Min förtvivlan är gränslös.

  31. […] /2011/11/23/hemimammas-tankar-att-borja-om-nar-man-forlorat-karleken-tredje-gangen-gillt/ […]

  32. […] är det detta som Hemimamma skriver om här därför att hon har det i […]

  33. kao skriver:

    Det är mycket jag har missat senaste tiden, ser jag. Men nu läser jag ifatt.
    Inlägget om ELD kommenterar jag här; Det var väldigt spännande. Man hinner gå igenom mycket under ett liv.
    ————
    Detta inlägg: En hel del påminner om mitt eget liv, förutom detta med alla barnen. Fick själv barn sent i livet, men hann begå desto mer jävelskap, heh!

    Nu till ovanstående inlägg.

    Kram och trevlig helg
    Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, elden har varit en själens katharsis för mig…

      Du, jag hann begå en hel del djävulskap jag med… på både gott och ont… 😆

      Varma Hemikramar ♥

  34. HEMIMAMMA skriver:

    ”När du gått betraktar jag spåren efter dig: de lyckliga rynkorna kring mina ögon.”

    http://www.expressen.se/halsa/monika-min-man-dog-pa-var-brollopsdag/

Kommentera

