Hemimammas kamp – En uppdatering av verkligheten, som drömmare blundar för i sin parallella värld…

GOD AFTON!! Idag tänker jag hjälpa till att lyfta upp några andras inlägg och tankar som bör tas i noggrant beaktanden som profetior av framtiden. Det sorgliga, som kommer bevisas, är att det INTE är profetior som kan avfärdas med religiös vanvördnad eller allmänna stolligheter, ty det som avhandlas är absolut sanning men som få av Svenssons satt sig in i eller har ens ett uns hum om.

Jag tar avstamp i GHOST’s inlägg, som vidarebefordrar ett inlägg  framförd på Facebook av en mycket insatt och kunnig person:

Jan Gustavsson, som vidarebefordrar Zaphod’s kommentar till det som CORNUCOPIA skriver i sin blogg (notera särskilt kommentarerna)

CORNU anmärker vasst:

”Antar att alla som hyllat den underbara arabiska våren är nöjda nu. Khadaffis diktatur byts mot islams religösa förtryck av män, kvinnor och andra religioner. I en demokrati ingår skydd för minoriteter (vilket bl a betyder att man i en demokrati som Sverige måste skydda invandrare och minoritetsreligioner), men verkligheten är och förblir alltså något helt annat än demokrati i Libyen.

Vi är många som om och om igen påpekat vilka rebellerna i Libyen är. Det handlar inte om några frisinnade västerländska liberaler. Liberaler tar väldigt sällan till vapen för att dö i 10 000-tal. Delvis har styrkorna rent av utgjorts av hemvända mujahedin från Afghanistan, som tidigare stred mot samma NATO-styrkor som nu gav dem flygunderstöd. Måste kännas ganska surt för svenska flygvapnet som ställt upp för att stödja att sharialagar skall införas i Libyen. Eller så tycker man förstås att sharialagar är något positivt. Har regeringen Borg/Reinfeldt någon officiell ståndpunkt här? Vad säger försvarsminister Borg/Tolgfors? Eller utrikesminister Lundin/Bildt? Den senare är antagligen positiv då islamistiska regimer gärna tar emot svenska oljebolags pengar.”

Vilket föranleder ZAPHOD’s kommentar med tydliggörande fakta:

Libyen får skylla sig själva, de hade straffat ut sig på en rad sätt.

Man hade:

1. Egen centralbank med stor guldreserv
2. Guldbackad valuta
3. Eget oljedistributionsled där oljepengarna stannade i landet
4. Stora konstbevattningsprojekt på väg att göra landet till nettoexportör av spannmål

Dessutom var man precis på väg att:

1. Starta AMF (African Monetary Fund) – en direkt konkurrent till IMF – och en egen investment bank. (Det var pengar investerade för detta ändamål som Obama ”frös”)
2. Övertyga flera av Afrikanska unionens länder om att införa en egen guldbackad valuta
3. Börja sälja olja i sin egen valuta eller för guld
4. Finansiera egna Afrikanska kommunikationssatelliter istället för att hyra till ockerpris

Allt detta utgjorde ett reellt hot och måste förstöras. Och det första ”Rebellerna”gjorde, innan ett enda skott hade avfyrats, var att starta en centralbank med fiat-valuta kopplad till BIS.

Vad som nu kommer att hända är:

A) Fiat-valuta införs
B) Guldreserven kommer att försvinna i tysthet
C) Oljekontrakten kommer att fortsätta skrivas i dollar – med utländska företag
D) Största delen av oljeintäkterna kommer att försvinna utomlands
E) Regimen kommer att ta stora IMF-lån där det mesta sedan försvinner ut till konton i Schweiz
F) När det sedan går knackigt med återbetalningarna kommer IMF kräva austerity
G)Det sociala skyddsnätet (fri sjukvård, skola etc) läggs ner
H) Konstbevattningsprojektet läggs ner eller slutar utvecklas vilket kommer att göra Libyen beroende av spannmålsimport och bistånd – vilket slår ut resten av den inhemska produktionen.

Men, vad spelar det för roll, de fick ju Demokrati… 

Min egen kommentar:

”– Vi som är en muslimsk nation måste ta sharialagarna som källa till en grundlag – alla lagar som motsätter sig Islams principer är juridiskt ogiltiga.”  Nu är det slut på sekulariseringen och jämlikhetsarbetet i Libyen…

I drömmarnas värld därute så påstod man och allmänheten köpte att det handlade om att skydda en civilbefolkning från en galen diktator. De som ”beskyddade” sagda befolkning dödade ca 60.000 av sagda befolkning för att kasta ut en sittande ledare(Khadaffi), för att byta ut denne mot en mer medgörlig ledare. Frågan är om denne nya ledare (Abdul-Jalil) är så mycket bättre?

Vi är många som länge hävdat annorlundaoch blivit kallade galna vi med.

Nu kommer verkligheten hinna upp er alla.

Detta bildspel kräver JavaScript.

MITT FÖRRA INLÄGG OM VÄRLDENS TILLSTÅND

”Wake up and smell the coffey”

GOD AFTON!!

39 thoughts on “Hemimammas kamp – En uppdatering av verkligheten, som drömmare blundar för i sin parallella värld…

  1. ghostopinion skriver:

    Läs gärna här också om den frihetliga lycka som väntar Libyens folk:
    Ghost:/”The new Libya will be based on Sharia laws”.

  2. Snejky skriver:

    Hellojsan….
    De var ett tag sen, men jag hoppas allt e bra med dig…
    Jag önskar dig en toppendag..
    Kramen

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Kommentar till det senaste ifrån Moderaternas Sofia Arkelsten:

  4. Mavera skriver:

    Mycket bra inlägg! Jag vill inte skrämmas, men sanningen är att vi står inför ett nytt världsomfattande krig, som egentligen har redan börjat i smyg. ”Arabisk vår” är ett steg på USA:s agenda på deras väg mot världsherravälde och en ny världsordning. Det som också ingår i planen är förstörelsen av världens finansiella system och lanserade av ett globalt krig från Nordamerika till Afrika och Asien och Mellanöstern.
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Mavera! Du skrämmer inte mig eftersom jag drar samma slutsats och har sett ansatsen till det kriget i flera år… jag vet att jag kommenterade saken hos Portolanseglaren för ett år sedan minst…

      Hemikram ♥

      • HEMIMAMMA skriver:

        Här finns kommentaren, som var min framtidsprognos då, vilket bara är marginellt förändrad av ”arabvåren”

        http://blogg.aftonbladet.se/28333/2010/11/socialdemokratiskt-vingel-portolanseglaren#comments

        ”Förhållandena i västvärlden börjar alltmer likna Tyskland och stora delar av Europa på 30 talet… Spricker USA’s finansbubbla så har vi nästa stora krig här…

        Det sista kriget…. Inom ett år skulle jag gissa…

        Med ett USA och Ryssland som börjat vänslas och snart lär grovhångla på ena sidan och den nya ”ungen” i kvarteret KINA, som visar sig vara köttberget alla svaga ungar vill hyra in mot mobbare på andra sidan….

        1 321 851 888 kineser mot 141 927 297 Ryssar och 306 921 000 amerikaner
        Lite matte på det här… nå låt se…. hm stressa mig inte det är inte mitt starka ämne :

        = 873 003 591 människor kvar i Kina om de står man mot man…

        så slänger vi in alla européer också, så som min fader syndikalisten spår…

        712 000 000 Européer… hm… = 161 003 591 Kineser kvar…

        Vem ska USA söka värva för sin sak härnäst? För att kunna jämna ut oddsen alls?

        Allra helst som Kina har Kim-Jong Il på sin sida… överlever han ett år till?

        Jo, naturligtvis Israel 7 356 100 + Sydkorea… 48 846 823 = 56 202 923

        Nordkorea 24 051 218 Det ger 32 151 705 fler själar till Kinas sida…

        Alltså 193 155 296 Kineser kvar…

        Vem slänger vi in i striden då? Sydamerika, Afrika och Australien har vi kvar att leka med. Australien är rätt given på USA’s sida kan vi väl förmoda

        – Australien 21 620 000
        – Sydamerika 382 000 000

        DÅ hamnar USA över… – 210 464 704 Kineser…

        Förutsatt att inte majoriteten av länderna i Afrika väljer Kinas sida förstås

        Afrika > 900 000 000

        Ja visst ja… vi glömde Mellanöstern (fanns inga siffror) och Indonesien och Kanada (orkar inte räkna längre…) med deras demografi visar väl även för en icke konspiratoriskt lagd människa på vilka sidor de hamnar och vad resultatet blir?

        Beräkningarna (alla siffror från wiki) kan göras hur långa som helst men slutpoängen är nog tydlig… summa summarum? Makternas spel och dobbel och dess utgång och förluster blir tydligt när man roar sig med lite beräkningar

        Vore det inte det ultimata hånet? ”20121221” en katastrof, INTE av naturkrafter utan brist på solidaritet och mänsklighet? och ”triggerhappy”iga USA

        Harmageddon?

        KABOM!!

        Jag ber till alla gudar jag inte tror på att detta är framtiden…

        Men därefter får vi ”Survival of the fittest” på riktigt…

        Då är det slutlekt.

        Cynisk framtidsbild? Knäpp kommentar? Ja… låt oss hoppas att jag har fel.

        Men vad ska hindra att detta INTE blir sant?

        Förlåt Sten om du tycker min kommentar är opassande och grinig, men man blir så less på att se det världspolitiska spelet där diplomaterna sitter i sandlådan och Wikileaks och Julian Assange räknas som samhällsomstörtande…

        ”Vi dödar budbäraren”

  5. mariadesuede skriver:

    Människan verkar älska konflikter och krig, med jämna mellanrum sà söker hon ett skäl för att kriga. Blir det inte ett nytt världskrig sà blir det ett vulkanutbrott i nationalparken Yellowstone, världens största vulkan, fast just nu är det stabilt med 20 cm höjning av magma varje dag, adjö Nordamerika… Det har ju gàtt 640 000 àr sen sista utbrottet, det är ju cykeln av vulkanen… Men det kan ske imorgon eller om hundra àr, det vet bara Yellowstone…

    Rättning; Människan har behov av krig och lidande! Det är därför som det satsas sà mycket i vapenteknologier… Ett krig blir det allt, men vilken sorts krig?

    örnkramar

  6. skvitt skriver:

    Mycket bra inlägg!
    Kram!
    /Skvitt

  7. Anna skriver:

    Jag tycker att sharialagar i mycket är hemska. Jag beklagar om islamisterna vinner val i arabvärlden och inför dessa människofientliga lagar. Men det som Mavera hela tiden proklamerat är att att VÄSTVÄRLDEN INTE SKA LÄGGA SIG I ARABVÄRLDENS ANGELÄGENHETER! Så varför klaga om arabvärlden i ett demokratiskt val väljer ett islamistparti som inför sharialagar? Vad har ni som boende i västvärlden med det att göra?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Som jag skrev i ditt inlägg: http://entrevligtjej.wordpress.com/2011/10/24/obehagliga-extremistbloggar-och-deras-vanner/

      Att du inte har historisk kunskap må vara dig förlåtet Anna, men du KAN inte blunda från sökbara faktakunskaper? Hela denna diskussion började med att du inte kunde förstå eller ta till dig att hela västvälden lever med en bild av Libyen och Khadaffi som är propaganda. Är du överhuvudtaget intresserad av fakta eller vill du bara spy elakheter över oskyldiga människor? Vad har vänsterbloggare gjort dig egentligen? Eftersom ALLA får en släng av sleven?
      Jag har ALDRIG skrivit ett ont ord till dig men ändå slänger du sleven över oss alla för att du och Skvitt (som inte är i närheten av varandra kunskaps och intelligensmässigt) inte kan vara överens om att inte vara överens i sak och politik. (han kan men inte du) Han har alltid svarat hövligt och sakligt, trots din galla och okunskap. Han har rätt enligt Svensk grundlag att inneha och yttra de åsikter han har vare sig du eller jag vill eller inte. Med detta sagt till din kritik och hans försvar, så kan jag dock påpeka ifall du tänker slänga till mig med sleven igen, att jag är pacifist och inte håller med varken honom eller andra som finner våld vara den slutliga lösningen när allt annat fallerat. Vilket jag ofta skrivit om i min blogg. Men i förhållande till USA och dess propaganda och DIN bild av Kahadaffi (som är ett resultat av din allmänna och historiska okunskap om makternas spel) så håller jag fast vid min ståndpunkt att Khadaffi gjorde (utifrån sitt lands och sin kulturs förutsättningar) bra saker för sitt land och folk och att det var en minoritet som protesterade mot honom.

      Libyen var motsvarigheten till Sverige, både socialt, utvecklingsmässigt och ekonomiskt. Folket kommer vara förlorarna framöver då Sharialagarna kommer att skicka landet tillbaka till medeltiden, med bara amerikanska oljebolag som vinnare. Det som skett i Libyen motsvarar ungefär att Sverigedemokraterna ber USA, Nato och FN gå in och hjälpa dem att störta Alliansregeringen för att de är så hårda mot dem och vill fängsla dem för rasismen och att Jimmy erbjuder USA all Sveriges nyfunna guld som morot att göra så. Denna video demonstrerar vad Khadaffi gjorde för sitt folk och land. Vi kan gärna debattera fakta om Libyen och befrielsekriget (om du ens lyssnar på sådan) men jag ber dig att sluta förtala oss vänsterbloggare som grupp, bara för att vi för fram andra idéer än de du kan lyssna på eller ta till dig.

      MvH Hemimamma

      • HEMIMAMMA skriver:

        Dessutom vill jag tillägga att om du ska citera Mavera så vill jag ha en källhänvisning, så jag själv kan läsa hennes kommentarer i ett kontext och därmed själv kan avgöra vad hon vill ha sagt.
        Det är allmänt hyfs om man citerar någon och det är vi vänsterextremister uppenbarligen bildade eller intelligenta nog att hålla på som princip.

        Men du klarar det inte? (efter din syrliga kommentar som svar till min kommentar hos dig.)

      • Anna skriver:

        Kanske har du inget förtroende för mig så att du ska vända dig till någon annan (Kyrksyster?: ) och få sakerna förklarade för dig. Men låt mig säga så här: Det finns en anledning till att vi har ett Nya Testamentet och inte bara det Gamla. Det finns en anledning till att vi nu har två religioner – kristendom och judendom, och inte bara judendom.
        Men visst är GT en del av vår heliga skrift, och vissa saker har vi gemensamt men som jag beskrev tidigare så omkullkastade också Jesus det som stod ibland, och bekräftade ibland. Att bara hänvisa till GT:S gud utan att Gud i NT får ”vara med” är därför ett felaktigt sätt att beskriva kristendom.

        Jag håller med Eva Moberg att Gud i GT verkligen ofta framstår som grym och jag har mycket svårt för att läsa GT utan att bli upprörd. Det kan jag även bli när jag läser NT! Det handlar inte om godtycklighet utan att jag försöker tänka själv och inte är bokstavstroende – plus att jag tvivlar ibland som de flesta troende!

        Nej Skvitt har inte mördat (hoppas jag!) men han förespråkade faktiskt dödande i min blogg. Dock tycker jag som sagt själv att beteckningar ”mördarvänner” var lite onödig.

        Du vill bli lämnad ifred Hemimamma men det är lättare om du inte vräker ur dig anklagelser (felaktiga sådana) mot mig och skriver djupt felaktiga saker om kristendomen. Jag har väl ändå rätt att försvara mig, eller?

      • HEMIMAMMA skriver:

        Om jag vore på din blogg och härjade JA, då kan du skriva vad du vill, och ”försvara dig” men nu är du på MIN blogg och jag har ingen skyldighet what so ever att behandla dig annorlunda än du behandlar mig, eller att släppa igenom dina kommentarer, allra helst som du inte läser mina svar, vilket är höjden av fräckhet i min värld. Du påstår dig vara kristen, men beter dig inte det minsta i enlighet med vara sig GUDs bud eller Kristi kärleksbudskap.

        ”Inte du heller” kan du säga då, med rätta, men då glömmer du att jag är agnoistiker och att bli behandlad som du behandlar mig och mina vänner, övertygar mig alltmer att de Kristna är de största hycklarna.

        Ingen muslim har någonsin behandlat mig på det sättet…

        Detta är den sista kommentaren jag släpper igenom av dig, om de inte fortsättningsvis behandlar de ämnen som mina inlägg handlar om. Jag tänker inte perpetuera någon som helst religionsdebatt med dig, eftersom du inte ser saker i sitt rätta kontext och avfärdar mig som okunnig trots att jag med största sannolikhet har långt större kunskaper än de flesta i religionshistoria, teologi och kristendomskunskap. Jag har dessutom läst Bibeln (och Koranen) från pärm till pärm och kan således ”skriften” tämligen väl.

        Inte heller kommer jag att tillåta dig att säga ett enda ord till om någon av mina vänner (vare sig ont eller gott) utan förekommer annans namn utom mitt så tar jag bort kommentaren.

        För FEMTE GÅNGEN:

        Lämna min blogg ifred.

      • Anna skriver:

        Låt mig bara säga en sak till som du inte publicerar:
        Du blir ”asförbannad” när det visar sig att det du beskyllt andra för hela tiden (och i synnerhet mig) var det du själv var, nämligen obildad. Inte bara när det gäller kristen tro utan även när det gäller flyktingars situation osv. Tror jag det att du blir ”asförbannad” då!
        Kanske något för dig att komma ihåg att det kändes ”lite surt” för dig när du debatterar i fortsättningen – man ska akta sig för att beskylla folk som inte håller med en om ens åsikter för att vara ”obildade” för man faller lätt på eget grepp!
        Även innan vårt bråk uppfattade jag dig som synnerligen arrogant och mästrande i ditt debatterande, och en liten gnutta ödmjukhet för andras erfarenheter hade inte skadat. Hade du frågat om mina erfarenheter efter att ha umgåtts med folk från arabvärlden dagligen i tolv år hade du nämligen fått reda på saker som både bekräftat och motsagt din bild, nu körde du bara på som en stridsvagn och förkastade alla andras kunskaper utom dina egna. Det inger inte respekt!
        Det inger heller inte respekt att ösa ur dig anklagelser mot mig på din egen blogg i stället för att svara mig på min egen. Det är fegt och visar på en vilja till makt – makt att få förolämpa andra utan att de kanförsvara sig.
        Jag tänker inte läsa ditt svar heller denna gång, även om du publicerar, för det förtjänar du inte med tanke på hur du har betett dig i debatten.

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jag har inte anklagat någon för att vara obildad utan jag har bara satt din bildning i relation till Skvitts i frågan om xenofobi och västerländsk propaganda. Jag uppfattar Skvitt som mer bildad och beläst och med en högre och mer kritiskt tankeprocess och intelligens än du. Det tänker jag inte ta avstånd i från. I vilken mån jag själv är obildad, i jämförelse med dig är för mig ointressant eftersom jag alltid lyssnar på mina egna argument. Några andras kunskap än din har jag aldrig förkastat. Jag lyssnar och tar till mig vad andra säger utifrån att de lyssnar på vad JAG säger. Och inte kallar andra mördare för att de har avvikande uppfattning än mig.

        Jag må vara dryg och dum, men jag har både bedrifter och betyg som backar upp den självbilden. I det avseendet så kan du säga vad du vill vilket kommer att vara mig egalt.

        Det är inte jag som har kallat dig mördare och annat elakt i andra människors bloggar (alltså varken min eller din) utan DU.

        Så fördöm mig hur du vill. Jag tar emot det jag har ”förtjänat” ifrån dig utan att blinka.

        Du kan försvara dig i din egen blogg. Eller om jag skriver ett inlägg i stil med ”Faran med att SFI-lärare får lära våra invandrarbarn svenska i relation till tesen ”Känn din egen fiende”

        Då har du rätt till och kan du skriva och tycka vad fan du vill.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Och JA jag anser Sharia och andra religiösa lagar vara en styggelse. Oavsett religion, alltså även fundamentalistiska katolska sådana också.

      Och om USA låtit mellanöstern vara så hade inte Sharia tagit över nu… och ett demokratiskt valt alternativ är demokratiskt valt och deras sak att leva med kan tyckas…

      Men att skriva och berätta om sharia och vad det innebär har jag rätt att göra. Liksom folk i USA. Men USA ville tvinga ett annat lands regering av tronen och det är INTE i enlighet med FN-resolution 1973, vad du än säger.

      • Anna skriver:

        Nu närmar du dig ett svar på min fråga, vilket du inte gjorde i ditt förra svar.
        Men nu vill jag fråga dig: Varför skulle du inte har rätt att ”skriva och berätta om sharia och vad det innebär”? Vem har påstått att du inte har den rätten?

        Kan du också förklara vad du menar när du skriver ”vad du än säger” om en FN-resolution 1973? Efersom jag är så obildad (på allvar) förstår jag inte vad du menar överhuvudtaget! Vad menar du?

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jag får återvända till detta senare, jag måste laga middag till min familj just nu.

      • HEMIMAMMA skriver:

        FN:s säkerhetsråds resolution 1973 om upproret i Libyen 2011 antogs 17 mars 2011. Resolutionen föreslogs av Frankrike, Libanon och Storbritannien. Resolutionen kräver ”ett omedelbart eldupphör” och auktoriserar världens länder att etablera en flygförbudszon över Libyen och att använda alla nödvändiga medel förutom ockupation för att skydda civilbefolkningen. Tio medlemmar av säkerhetsrådet röstade för resolution 1973: Bosnien och Hercegovina, Colombia, Gabon, Libanon, Nigeria, Portugal, Sydafrika, samt de permanenta medlemmarna Frankrike, Storbritannien och USA). Fem länder lade ner sina röster: Brasilien, Tyskland, Indien och de permanenta medlemmarna Kina och Ryssland. Inget medlemsland röstade emot resolutionen.

        I övrigt lämnar jag din ”diskussion” åt sidan för du är inte intresserad av ett meningsutbyte eller fakta, utan du vill bara slå på vänsterdebattörer som menar att bilden i västmedia är förljugen.
        Jag ids inte lägga tid på att försöka förklara för dig och dina anhängare, då de helt korrekt tolkar hela meningsutbytet till BLOGGKRIG och det är jag helt ointresserad av. Den enda som anför timliga argument är kyrksyster och henne kan jag diskutera saken med (på ett sansat sätt) i min eller hennes egen blogg…

        Släpp detta nu Anna. Du har protesterat högljutt och folk lyssnar och du har fått din poäng noterad av dem som du spelar upp ditt register för. Men du har inte rätt att hänga ut en hel grupp människor pga. vad EN bloggare skriver.
        Även om du tillhör ett gäng som gärna mobbar, så ger det dig inte rätt att behandla människor med goda hjärtan på det sättet. Oavsett vad du själv tycker gäller yttrandefrihet.

        I övrigt har jag inte sett vare sig dig eller någon av dina ”meningsfränder” talat särskilt högtljutt emot våld och dödande, tex i Troy Davies fall, eller mot de tiotusentals Irakier, Afghaner och Libyer (ca 60.000) som amerikanerna dödat

        Så du föraktar grandet i Skvitts öga, men är blind för bjälken i ditt eget.

      • Anna skriver:

        At jag varit mobbande mot dig och dina mördarvänner tror jag inte att någon av våra gemensamma vänner håller med om, om du ser kommentarerna på min blogg.
        Men jag förstår mycket väl att du missat vad jag tycker om USA:s dödande eftersom ingen av er vägrat att ta in att jag skrivit just det i kommentar efter kommentar efter kommentar. Lättast så, eller hur, så jag blir lättare att avfärda?
        Mavera har jag som sagt fortfarande inte citerat så där är du så att säga lite ”obildad” : ) som inte vet vad citera betyder.
        Men jag lägger ner, det gör jag.

      • HEMIMAMMA skriver:

        Bra, tack. Jag betackar mig dessutom för beteckningen ”mördarvänner”, det säger mer om dig än om mina vänner när du använder dylikt språkbruk…

        Om allt detta upprör dig så till den milda grad att du förefaller nästan besatt, så är det verkligen dags att släppa.

        Din religion borde ju lära dig hur du ska behandla denna situation, eller har jag bättre koll på vad din Gud säger?

        ”Lev och låt leva” är väl en del i hans budskap, liksom ”vänd andra kinden till” eller hur?

        Jag är inte förpliktigad såsom kristen att leva efter Guds och Jesu bud, men det är du.

      • Anna skriver:

        ”Lev och låt leva” -ja, men hur usel jag än är och hur usla andra än är så vill jag faktiskt låta människor ”leva” – vilket en del av dina vänner (vars intelligens du hyllar framför min) inte vill.
        Om jag verkat besatt så beror det just på detta: Jag har satt stort värde på din och även ”din mördarväns” vänskap och det kändes väldigt tråkigt men för mig ett nödvändigt ställningstagande att reagera som jag gjort. Men som sagt ledsamt.

        Sedan har jag också varit ”besatt” på ett annat sätt genom att jag sett Maveras propagandanlägg i högerspalten nästan varje gång jag loggar in på bloggen och detta har fått mig att må en aning illa. Och då vill jag trots att jag upprepat det tjugo gånger förut säga:
        -Jag var emot Natos inblandning i Libyen.
        – Jag är för en granskning av hur Nato agerat i Libyen och att Nato ska ställas inför rätta i Haag om de begått krigsbrott, liksom man velat ställa Khadaffi inför rätta, och nu tänker göra med hans son.
        – Jag är djupt kritisk till hur vi förhåller oss till USA och hur okritiska och flata vi är där.
        -Jag tyckte att mordet på Khadaffi var vidrigt och avskyvärt.

        – Jag kommer aldrig trots detta att hylla Khadaffi-regimen som en bra regim bara för att han faktiskt delade med sig lite av oljemiljarderna.
        – Jag har heller som sagt aldrig någonsin i skrivit att det som kommer efter nödvändigtvis blir bättre. Tvärtom har jag hyst mina farhågor om motsatsen.

        Men både i dina och dina vänners kommentarer har jag HELA TIDEN fått ta emot en massa skit. Jämför gärna med att jag skev i varje kommentar: ”DU Hemi ville uppenbarligen att Palme skulle dö”. Och att det inte spelade någon roll i hur många kommentarer du förnekade detta, dina ”motståndare” hade sin åsikt klar vilken de skrev om och om igen: ”Hemimamma ville att Olof Palme skulle dö”.

        Besatt är jag, visst, men kanske inte mer än dina vänner som ideligen pumpar ut hatfulla budskap (fast enligt dig ”rätt budskap”) om sina motståndare?

      • HEMIMAMMA skriver:

        För det första Anna, så skulle jag ALDRIG hålla dig ansvarig för vad tex Ninja Ister sagt om mig eller någon annan av dina vänner och det är där problemet ligger. Du jämställer mig med andra personer.

        Jag kan och ska bara ansvara för vad JAG gör. Inte vad Skvitt Mavera, Ghost eller NÅGON annan av mina vänner gör är mitt ansvar så länge som de uppträder städat på min blogg. Att Skvitt använder ett ”bildlikt” språk som är brutalt, tja… Vi har yttrandefrihet i Sverige och även om jag inte håller med i sak på den punkten, så KÄNNER jag starkt på samma sätt och förstår det lite vanvördiga sättet som han uttrycker sig på. Man gör det när man utsatts för allt det som både han och jag står så emot. POLITISKT. Men det vi gör till skillnad från DIG är att vi skiljer sak och person.

        Varför är intelligens så känsligt för dig Anna så du går i taket över det uttalandet från mig? För mig gör det, att om Skvitt säger en sak, så VET jag efter två år att han aldrig ljuger om sakförhållanden och fakta ens när det talar emot honom själv. Den effekten, förklarar jag med hans intelligens. Och stora allmänbildning och kritiska tänkande.

        Men du talar om moraliska saker, i filosofiska eller politiska termer, för om vi talar direkt logiskt och filosofiskt så har Skvitt rätt. Det ÄR bättre att stoppa ett större ont med ett mindre, fråga dina präster om du inte tror oss. De borde om de inte är skenheliga, ge samma svar. Fråga Kyrksyster, jag anar att hon vet svaret på den frågan.

        ALLT i samhället handlar idag om vem, när och hur man får utöva våld. Tom tonåringar har lärt sig att våld och dödande är normalt och moraliskt (tänker på Twiligthfilmerna) och tom BARN i vissa fall (tänker på de ökande övergreppen mot barn av barn) vilket kan härledas till både dataspel och filmer och allmänna kulturella skenheligheter som härrör från USA, vilket förpestar vår kultur.

        JAG har aldrig diskuterat sakfrågan (Libyen och Khadaffi och USA och Nato) med dig, utan jag har bara vänt mig mot ditt sätt att ”dra alla över samma kam” bara för att vi finns i samma nätverk.

        Jag är vänster, men jag är inte och har aldrig varit extremist, men jag kan dock inte svära på att jag aldrig KOMMER ATT BLI en sådan, ty därtill är jag för stor realist med koll på verkligheten bortom propagandan. Jag vet världens och tingens ordning, och min framtid och existens är i samklang med den…

        Minns att jag fyller år den 21 december 2012… man kan inte ha en så ödesmättad födelsedag, utan att sätta sig in i alla möjliga och omöjliga heligheter och hemligheter…

        Skulle någon tjata på mig om Palme på det sätt du förslår så säger jag bara fortsätt du om det roar dig, jag bryr mig inte ett vitten, eftersom jag i mitt hjärta VET vem jag är och hur jag fungerar och varken du eller Troll kan knäcka mitt psyke. Du ska bara veta hur många som försökt med den saken. Inte ens KETTU klarade det. Eller Winch, eller Vargen… eller någon av alla okända anonyma entiteter.

        Så jag skulle inte ens bemöta den typen av kommentarer. Jag skulle bara vända på klacken mentalt och gå därifrån. De fientliga uttalanden om USA och dess roll som världspolis som Mavera gör står jag HELT bakom. När det gäller Khadaffi var han både bättre och sämre som person, än han utmålades av media, liksom vår svenska kung. Jag gillar ingendera, men Libyens folk hade det bättre under Khadaffi än vad vi har det här och nu under Alliansen. Liksom att Drottningen hade varit en lyckligare kvinna om hon gift sig med en annan man. Det är min åsikt baserade på bevis och inte på propaganda.

      • Anna skriver:

        Jag orkar inte läsa detta och det är nog så bra – både du och Skivtt har gemensamt en enorm svada måste jag säga. Men jag snappade upp det du skrev om kyrkan och tyckte det såg dumt och okunnigt ut, och det blev inte bättre med slutet ”fråga kyrksyster” : ) Fråga kyrksyster själv vetja! För det är du som verkar behöva det.
        Och nej, hon kommer inte att svara att det är rätt att avliva människor i förebyggande syfte, det lovar jag dig. Lycka till!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jaså är du för lat eller för respektlös för att läsa mitt svar, som INTE är onödigt långt?? Då tycker jag att du ska lämna detta och min blogg åt sitt öde, så som jag uppmanat dig ett flertal gånger, men du KAN inte låta bli? Andra människor som stör sig på saker eller ämnen i en blogg, brukar bara hålla sig därifrån, när de inte klarar att debattera, vilket verkar självklart för de flesta utom dig.

        Hon (Kyrksyster) borde känna till skrifterna även om du inte gör det uppenbarligen. Men helt klart borde hon känna till den historiska moraldebatten kring Gamla Testamentet och det nya och de olika sätt att ställa sig till hämnden och mordet(?) dödandet och vad som är lag och rätt enligt kyrkan och i vilket fall en död är berättigad… bara en sådan sak som Jobs prövning, borde bevisa att GUD önskar död av de få för att skona de många. Eller varför inte hela Efesierbrevet? eller i alla fall slutet om du är stingslig…

        Men du känner kanske inte till JOB? eller har läst Efesierbrevet?

        Annars är det en komplex fråga, som inte avgörs i en handvändning som du bla. kan se HÄR: http://www.bibelsajten.nu/frageladan-/question/10869-r%C3%A4tt%20att%20d%C3%B6da%20hitler?.html

        Det vill säga, om du orkar läsa?

        ”Rovet från dessa städer liksom boskapen tog Israels barn som byte, men alla människor i dem dödade de med svärd, till dess de hade förintat dem. De lät ingenting som andades finnas kvar […] Ty från HERREN kom det att de förhärdade sina hjärtan och gick ut i strid mot Israel, för att han skulle ge dem till spillo och inte visa dem nåd. I stället skulle han utrota dem så som HERREN hade befallt Mose.”
        Jos 11:14-20

        ”Du skall inte tillbe dem eller tjäna dem. Ty jag är Herren, din Gud, en svartsjuk Gud, som låter straffet för fädernas skuld drabba barnen intill tredje och fjärde led när man försmår mig”
        2 Mos 20:5

        ”Samarien har trotsat sin Gud och får sona sin skuld. De skall falla för svärdet, deras spädbarn skall krossas, havande kvinnor skäras upp.”
        Hos 14:1

        ”…om någon är så förmäten att han handlar utan att lyssna till prästen som står i tjänst hos Herren, din Gud, eller till domaren, så skall den mannen dö. Du skall utrota det onda ur Israel. Hela folket skall känna fruktan när de hör om detta, och sedan skall ingen vara så förmäten.”
        5 Mos 17:12-13

        Men du föredrar ju att dra slutsatser utan att läsa på. Det står fullkomligt glasklart.

      • Anna skriver:

        Nej jag orkade inte läsa allt för att jag tycker att din debattstil redan från början urartat totalt med osakliga påhopp och förolämpningar och jag känner att jag blir så arg att det blir väldigt lätt att svara med samma mynt, vilket jag tyvärr gjort på ett par ställen ovan. När du har den tonen blir det inte så intressant att läsa dina utläggningar.
        Och för att fortsätta med det så tror jag fortfarande att det är dumt att du försöker påtala andras ”obildning” hela tiden, för risken är att du själv faller i din egen grop vilket du redan gjort några gånger och gör även nu.
        Förutom Efesierbrevet hänvisar du till källor i Gamla testamentet, och detta är judarnas skrift och inte de kristnas i huvudsak. Det Jesus gjorde var att ibland bekräfta det som står i GT, men lika många gånger att kullkasta det. Det är alltså fullkomligt befängt -och okunniogt! -att peka på vissa verser i GT för att förklara kristen tro. Dessutom är den kristna tron och Bibelns texter inte identiska utom för en del bokstavstrogna

      • HEMIMAMMA skriver:

        Nu gör du mig asförbannad! 😈

        TROR DU PÅ JESUS MEN INTE GUD?

        Om inte Gamla testamentet räknas som kristet trosmaterial, så varför i helvete, så citerar man Höga Visan när man gifter sig?

        Som de flesta skenheliga kristna som inte lever det de lär, så tar du dig rätten att avfärda din egen heliga skrift, så som det passar dig själv

        GODTYCKLIGHET ÄR INTE EN LAG

        ”Vi lever i ett klassamhälle där de som äger förtrycker de som inte äger. Förtrycket kan bara upprätthållas om man kan få de förtryckta att se det som något självklart och naturligt. Att få dem att se det var förr prästerskapets uppgift. Nu är det skolans.”
        Sven Wernström

        Jag påtalar bara obildning där sådan saknas. Du påtalar och kallar folk för mördare där mord inte begåtts, jävla hycklare!

        Dessutom så finns det olika syn på hur man ska ”tolka” din GUD

        ”1. Han kräver rasism. 2. Han kräver etnisk rensning. 3. Han kräver ideologisk oförsonlighet. 4. Han motarbetar fredsavtal. 5. Han föraktar kvinnor djupt och ser dem främst som fortplantningsorgan. 6. Han dyrkar våldet och den fysiska styrkan. 7. Han har ett utvalt folk som han ger en mission att driva bort eller lägga under sej alla folk som står i vägen för dess upphöjdhet.”
        Eva Moberg om varför Gud i Gamla Testamentet skulle kunna vara fullblodsnazist

        Du begriper uppenbarligen inte ett ord vad man säger till dig. Tyvärr kan jag inte tala mer klarspråk än vad jag redan gjort och om du inte ids läsa så STICK OCH BRINN ENFALDIGA MÄNNISKA
        Jag anser dig ha förolämpat både mig och några av mina vänner och dessutom FÖRST, så jag ger tillbaka vad jag har fått i från dig och jag upprepar för FJÄRDE GÅNGEN:

        LÄMNA MIG IFRED

        Jag trakasserar inte dig på din blogg, så låt min vara.

        CAPICE?

      • HEMIMAMMA skriver:

        Svaren 3 november, 2011 kl. 08:55 och 4 november, 2011 kl. 13:35 ska läsas sist i ordning för att tolkas i ett kronologiskt perspektiv.

  8. HEMIMAMMA skriver:

    Aftonbladet fortsätter att försöka misskreditera Libyen och Khadaffi men sanningen finns därute bortom gammelmedia:

    http://oldwolf-vindenviskarmittnamn.blogspot.com/2011/10/media-ljuger-om-gaddafis-rikedomar.html

  9. skvitt skriver:

    USA:s expansionism överträffar med råge det gamla Nazitysklands ambitioner och metoder.
    Sorry att Sverige (bland annat) är lika okritiska nu som då!

    Haltar likheten?
    Sorry att den som inte ser det är lika blåögd nu som folk var då!
    /Skvitt

Kommentera

