Hemimammas tankar – Vem är du, vem är jag??, levande charader…

GOD AFTON!! Någon har bett mig berätta om mig själv…

Egentligen vet jag inte om jag orkarFör jag mår inte bra ikväll Så envis och egensinnig som jag är, kommer jag att göra det på MITT sätt… BARA FÖR ATT!!

Jag är ledsen… känner mig sorgsen, missförstådd, oroligallt från början maskerad och förvrängd till ilska. Jag hatar att vara arg, allra helst när jag egentligen är ledsen

Jag som annars ÄLSKAR att diskutera och dissekera, (som ni som känner mig vet mycket väl ) i sakfrågor, som berör mig, där mina tankar och resonemang får flyga som änglars vingar… Där ingen vingklipper mig och säger mig, ”Ditt namn skall vara intet

Att känna att min kamp för de utsatta och orättvisorna i samhället är förgäves…

Att veta att mina smärtor i fötterna, (ja, det börjar även göra ont i andra foten nu) bara blir värre (liksom ryggen) och nu även i vila…

Bara för att Alliansregeringen inte vill lägga några pengar på att operera mig eftersom jag inte är en perfekt patient…

Att min yngste son vaknar gråtande från en mardröm utan att han minns vad och varför och ingenting jag gör verka hjälpa… Det spelar ingen roll att jag vet att det är kanske är en fas, allra helst för pojkar i 3-4 årsåldern… Att inte kunna få svar om det är någonting som är fel? Det frustrerar mig enormt när jag inte kan hjälpa mina barn. Fruktan att min minsta son fortfarande drömmer mardrömmar om hundar… Vissa av er minns kanske att han blev attackerad av två hundar förra året? Han är FORTFARANDE rädd… och polisen avskrev målet för att han inte var fysiskt skadad… (psykisk skada räknas inte)

Att min man är så utsjasad av det hårda tempot på jobbet och på helgerna måste han lägga sin tid på utbyggnaden… att vi knappt sett varandra sedan… sedan… jag vet inte NÄR!!

Och han är SÅ trött… och jag är så rädd att han ska råka ut för samma sak som i somras…

Att mitt liv känns så orättvist ibland…

Varför ska allt hända mig?

Varför ska allt jag någonsin brytt mig om tas ifrån mig?

Nu finns det bara jag kvar… allt annat man kan förlora, har jag förlorat…

Två, nej… tre av mina barn (får man räkna ett utomkvedshavandeskap?) Minimum och Emma och den som inte bidde annat, än nära nog min död?

Min Mamma…. till Bröstcancer… 51 år blev hon. Det är över tio år sedan… Jag fyller 43 snart…

Min pappa.. till spriten… Att se den intelligentaste man jag någonsin känt, INTE kunna resa sig och gå… vidare…från sorg?

Mitt hem… för att jag blev utkastad och tvingad att leva på gatan utan en reträtt?

Mina pengar och ägodelar i en bitter skilsmässa, utan vinnare?

Min familj… som blev söndersliten av gräl och släktfejder?

Min mina äldsta döttrars pappa… till en annan kvinna…

Min förste make. Av oförlöst sorg… Vi var SÅ unga…

Min andre make… till sjukdomar och skilsmässa…

Min syn och hörsel… till ungdomligt oförstånd

Mitt liv nästan… till en svartsjuk fd pojkvän?

Min värdighet?… till 6 års mobbing?

Min kropp… till en våldtäktsman…

Min själ… till soc…

Mitt namn…

I mitt liv, är ingen sorg oprövad…

Ni som kanske är avundsjuka på det jag eventuellt har/har haft?

Är ni säker på att ni vill vara jag?

Woman-Little_Red_Riding_Nori_by_cat.jpg

Men en sak gläder mig just nu: Vi har äntligen fått ordning på våran brunn efter nästan ett års traggel!!

Till skillnad mot min hemkommun 😆

GOD AFTON!!

14 thoughts on “Hemimammas tankar – Vem är du, vem är jag??, levande charader…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    I min hemkommun måste man koka vattnet just nu…

  2. Svante Svensson skriver:

    http://helahalsingland.se/insant/insandare/1.4025967-varden-delar-pa-tvattlappar-
    Till denna insändare har jag lämnat en kommentar, hoppas den kan lätta upp stämningen.
    Har vetat att ni måste koka vatten sedan i förmiddags, inge kul det heller.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      I min kommun, ja, vilket gjorde att jag var orolig för barnen under dagen, men vi har egen brunn, som NU ÄNTLIGEN fungerar som den ska igen!!

      Jag ska genast läsa din insändare =0)

      Hemikram ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      ”ska vi anlita konsult eller krångla till det själva” ?? 😆

      Den var bra! Rara underbara Svante!!

      Hemikramar i parti och minut! ♥

  3. Svante Svensson skriver:



    Sökte svenskläraret samtidigt hittade jag bunta ihop dom, jag är lite småskraj att du tar illa upp angående åldersfixeringen i bunta ihop dom, men jag tar risken, själv är jag ju 64 år.
    Ha en kul kväll.
    Svante

  4. madonnan skriver:

    Du verkar ha fått din beskärda del s a s…men så bra att du kan se det positiva – en fungerande brunn är säkert guld värd! 🙂

    Kram på dig o ha en fin dag!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, en fungerande brunn är A och O verkligen… när den gick sönder för ett år sedan så fick man leva ”hink” livet och det var verkligen inte roligt när man är sju pers…

      Ja, om jag inte hade förmågan att finna guldkornen och se det vackra i livet, så hade jag nog inte överlevt mycket i mitt liv… =0(

      Ha en jättetrevlig dag och en varm Hemikram ♥

  5. tantmajsan skriver:

    Man ska aldrig önska sig i någon annans kläder, då glömmer man att leva sitt egna liv.
    Jag vill inte vara i dina kläder, njae skulle väl vilja ha lite av ditt engagemang och ork, men nu har jag inte det. Men istället kan jag ta del av allt det du tillför. Och det tackar jag för.

    varmaste kramen

    • HEMIMAMMA skriver:

      Där sa du kloka ord Majsan, men så är du en ovanligt klok människa =0)

      Jag skulle vilja ha en festlig Malte jag 😆

      Tack för fina ord kära du!

      Hemikram ♥

  6. alvfe skriver:

    aij och aij ..mycket smärta och att du ändå levt dej igenom och förbi allt det där !!
    Och du har ett så litet barn med den smärtan i fötterna ..hjälp ..nu börjar jag gråta igen ..
    Behöver du att nån hjälper till där hemma ..eller är han på dagis ? hur orkar du sköta allt ?
    Men åhhh..
    livet bär fram så mycket smärta .Men jag tror det ändå är ‘himla’ bra att vi berättar hur våra liv är / varit .På vårt eget sätt och med egna ord ,tänk då tidigare att kanske få det via en veckotidnings redigering ..
    via bloggar så många fler livsberättelser ..igenkänningsmöjligheter .

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det är nog det som format kämpen inom mig och krisberedskapen finns där hela tiden… Lagom när jag rest mig från ett slag, så har nästa kommit, vilket gjort att jag ifrågasatt många gånger i mitt liv om jag någonsin ska få vara lycklig? eller frid?

      Tack och lov så är ju inget slag lika hårt som när min dotter dog…
      Jag får hjälp av min make och mina barn och mina svärföräldrar. Vi är en familj där man hjälps åt med allt i stort sett… och det är mitt livs största välsignelse.
      Jag tror som du att man kan få otrolig kraft ur bloggen och att beskriva det man tampas med och stöd från underbara människor som du som lyssnar…
      Jag vet att jag får det och är innerligt tacksam att du och andra finns…

      Hemikramar ♥

Kommentera

