Hemimammas fräcka fredag – Politiskt inkorrekt och respektlöst =0)

GOD AFTON!! Idag vill jag med tanke på allvaret i mitt förra inlägg och läget i världspolitiken bjuda på ett inlägg som skämtar med detsamma, alltså driver med politiken…

Jag skämtar om alla politiska falanger och idéer och avser inte att peka ut någon särskild grupp… Jag börjar med att driva med mina egna 😆

Lars Ohly hjälpte en gammal tant över gatan. Sedan sa han:
– Nu röstar väl tant på mitt parti?
– Nej, det är mina ben som det är fel på – inte huvudet!

– Varför ville Lars Ohly inte komma in i riksdagen?
– Är Åkesson där inne? Då väntar jag utanför.

– Varför sover alltid Lars Ohly i dubbelsäng? Är han pohlygam?
– Lenin är alltid med honom.

– Vad sade den utländska diplomaten när Lars Ohly förnekade att han var kommunist?
– You’re not foohlyng anybody!

Lars Ohly stöder Ohlygarkerna i Ryssland nu efter sovjetkommunismens fall.

– Varför blev Lars Ohly så besviken över SD:s höga valresultat?
– Han trodde han skulle slippa hamnazist (=hamna sist).

I planhushållningens och kommunismens Sovjet kom en man en dag in på det byråkratiska kontoret som ansvarade för fördelningen av vitvaror. Han hade sparat ihop till en tvättmaskin och ansökte nu om att få köpa en sådan. Den kommunistiske tjänstemannen svarade:

– Tvättmaskingen som du nu beställer kommer att levereras till dig om exakt tio år räknat från denna dag.
– Blir det på morgonen eller kvällen?
– Spelar det någon roll?
– Ja, rörmokaren har lovat att komma på morgonen.

Det var på en föreläsning om Afrika som talaren berättade att det faktiskt var rätt fantastiskt därnere. Om man knallade därute i bushen och hittade en grotta, var det bara att gå fram till grottmynningen och hoa. Fick man då svar inifrån grottan, var det bara att knalla in, för då låg där världens läckraste negress och väntade på ett skjut. Fascist-Kalle tyckte att det lät intressant, så han liftade med första bästa flyg till Afrika och knallade ut i bushen. Han hittade världens största grotta, gick fram till mynningen och hoade utav bara den. Inifrån grottan hördes världens hoande, så fascisten slet av sig kläderna och sprang in. Dagen efter kunde man läsa följande i en av Afrikas nyhetstidningar: 
Naken fascist ihjälkörd av Kenya-expressen i järnvägstunnel.

När diktatorn Pinochet dog nekades han inträde till himlen, trots allt hade han ju tagit livet av många människor. Pinochet kom därför till helvetet istället. Ett par veckor senare dök det upp ett tiotal djävlar vid pärleporten till Himmelriket. 
– Vad gör ni här, undrade sankte Pär.
– Pinochet härjar i Helvetet nu, vi är de första flyktingarna därifrån.

En liten kille sitter jämte en stor man i baren och säger, 
– Hej, vill du höra en bra fascisthistoria? 
Den stora killen flinade och sa: 
– Jag råkar vara fascist. Och ser du de där två stora killarna längst bort i baren? De är fascister. Barens ägare är också fascist. Är du säker på att du vill berätta fascistvitsen? 
– Nej! sa den lille killen och tittade sig omkring. 
– Vad är det nu då? Är du rädd för oss? frågade den store. 
Den lille killen såg den store fascisten rakt i ögonen och sade: 
– Nej, jag orkar bara inte förklara vitsen fyra gånger.

Den fascistiska frun slaktar en kyckling. Hon slänger inälvorna i toaletten men glömmer att spola ner dem. Hennes fascist till man kommer hem och går på toaletten. När han kommer ut efter en halvtimme är han alldeles blek i ansiktet. Han säger till frun:
– Du, jag sket ut mina inälvor!
– Gjorde det ont?
– Inte när jag sket ut dem, bara när jag pressade tillbaka dem!

En kvinna berättar för sin väninna:
– Min nazistiske man är 300% impotent.
– Va?! säger väninnan. Inte kan man väl vara 300% impotent?
– Joo då.. igår var han bara 100% impotent som de flesta nazister, men så ramlade han i morse, bröt alla fingrarna och bet av sig tungan!

En nygift nazist som var väldigt oerfaren när det gällde kvinnor gick till sin läkare och ville få kunskap om hur man avlade barn. Detta var ju på femtiotalet så läkaren var inte så frispråkig utan sa till mannen lite kryptiskt att:
– Du tar den kroppsdel som sticker ut längst på dig själv och stoppar det i den kroppsdel som buktar mest inåt på din kvinna. Sen är det bara att vänta på att naturen har sin gång, sa läkaren. 
Mannen gick hem och på vägen tänkte han att det måste väl ändå vara näsan på mig som läkaren menade och stjärten på min kvinna. Väl hemma bad han sin kvinna klä av sig och lägga sig på bordet med stjärten uppåt. Själv satte han sig på en stol och körde in näsan i arslet på kvinnan. Efter att ha suttit en stund på detta vis sade mannen desperat till sig själv:
– Har inte naturen sin gång snart så spyr jag!

Det var två nazistiska vetenskapsmän som experimenterade med en loppa. Av loppans sex ben drog de av ett och ropade till loppan:
– Hoppa!
Loppan hoppade. Vetenskapsmännen tittade på varandra i två minuter och skrev sedan i sin rapport att loppan hoppar även med fem ben. De drog bort fler ben och uppmanade loppan att hoppa, vilket den fortfarande gjorde. Detta pågick en stund och till slut hade de dragit bort alla benen på loppan. De ropade nu återigen till loppan:
– Hoppa!
Men den låg helt stilla. De tittade förvånat på varandra i fem minuter och bad ännu en gång loppan att hoppa, men den rörde sig inte ur fläcken. Vetenskapsnazisterna grubblade jättelänge över detta och skrev sedan i rapporten:
”Loppan har hoppat hela tiden, men drar man bort alla benen på loppan så blir den döv”

Detta bildspel kräver JavaScript.

FRÄCK FREDAG, LUSTIG LÖRDAG OCH SKÖN SÖNDAG ALLA BLOGGISAR!!

GOD AFTON!!

21 thoughts on “Hemimammas fräcka fredag – Politiskt inkorrekt och respektlöst =0)

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Mina politiska bloggkollegor bör få sig ett skratt i alla fall??

  2. suttecity skriver:

    Trevlig helg Hemi! Själv skall jag strax iväg och lära ute lite linedance på en firmafest – det kan bli väldans spännande beroende på hur mycket starkt som slunkit ner i deras magar innan jag dyker upp vid 21-snåret 🙂

    Kramiz!

  3. Pinglan skriver:

    Hihi.
    Kul med skämt. Roligt att du kan och vågar skämta om Lars Ohly. Inte alla politiskt intresserade som kan se humorn med ”sitt” parti.

    Önskar dig en skön fredagskväll.

    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Klart man måste ha självdistans!! Att skämta om Ohly är att skämta om mig själv ♥

      Att inte ha perspektiv till sig och sitt är väl det som skapar fanatiker anser jag, så?? Man måste kunna se saker ur någon annans perspektiv!!

      Jag hoppas att du får en bra helg kära vän ♥

      Hemikramar ♥

  4. Svante Svensson skriver:

    Men så här får du väl inte skriva om Ohlygarken, han är ju ledsen att behöva gå i Riksdagspension, precis som alla andra, som får lämna riksdagen, om alla människor i vårt land hade det lika bra skulle ingen arbeta. Hur skulle det bli då?
    Svante

  5. mariadesuede skriver:

    Skratt gör gott… trevlig helg…

    Örnkramar

  6. sirpamaarit skriver:

    Hej där på nattakröken..här är blir det en lugn lördag (ska jobba på söndag) ..önskar dig en fortsatt fin helg!

    Kram!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej själv på nattakröken ;.-) det blir en byggarhelg och jag ska måla de väggar som satts upp…

      Önskar dig en skön och avslappnande helg!!

      Hemikramar ♥

  7. Jag tror mig ha berättat att Bill Clinton och påven dog samma dag. Sankte Per förväxlade dem och skickade påven till Hin Håle.
    Dagen efter upptäckte han misstaget och kallade på påven, samt visade Bill på porten, så att säga.

    Bill och påven möttes i trappan mellan himmel och helvete och Bill sa till påven:
    ”Tråkigt det här med förväxlingen”.
    ”Ärsch, spelar inte så stor roll. Har jag väntat ett helt liv på att få träffa jungfru Maria så vad gör en extra dag?”
    ”Nej det så klart, men sorry min vän, det är nu en dag för sent!”
    Kram!
    /Skvitt

  8. Gunnar skriver:

    Ha,ha Tack för dom skämten!

    Trevlig helg!

  9. Det var ett slag sedan nu jag var inne här. Men här kommer en viktig nyhet. Dan Eliasson som har tagit över som Generaldirektör för F-kassan har nu betett sig som ett svin. Det är inte första gången utan kom ihåg att denne tidigare varit generaldirektör på det andra skämtet i form av Migrationsverket.

    Dan Eliasson hävdar på fullaste allvar nu att de fått stöd för sin hårda tolkning av sjukreglerna av Högsta förvaltningsrätten. Högsta förvaltningsrätten har precis slagit fast att F-kassan varit alldeles för hård och sågat deras huvudargument för att neka ersättning vid marken. Eliasson menar att F-kassan tänker fortsätta tolka lagen som de gjort trots att Högsta förvaltningsrätten sagt något helt annat. Det finns nu endast två alternativ som jag ser det. Antingen ägnar sig Försäkringskassan med Eliasson i spetsen åt domstolstrots eller också blåljuger Eliasson.

    http://www.dn.se/ekonomi/forsakringskassan-for-hard
    http://www.dn.se/ekonomi/forsakringskassan-inte-for-hard

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Fredrik så roligt att se dig igen!!

      Tack för dessa länkar och jag instämmer i din kritik och har rekommenderat dem på Facebook.

      ”Det finns nu endast två alternativ som jag ser det. Antingen ägnar sig Försäkringskassan med Eliasson i spetsen åt domstolstrots eller också blåljuger Eliasson.”

      Ett tredje alternativ är att han är lika korkad som kallhjärtad.

      Hemikramar ♥

  10. alvfe skriver:

    jag hörde också Eots -lördags intervju med D Eliasson ..hans försäkranden
    verkligen absurdt och förbryllande ..
    ”domstolens beslut syrker att vi har gjort helt rätt” sa han fler gånger

    ..dessutom en massa annat hur energifylld och entusiastisk hans FK personal är….
    det värsta är att han själv
    LÄT hygglig samtidigt 😦 bläk

    Kommer han inte från ngt soc dem håll dessutom innan migrationsverket ?
    ”vi gör ju aldrig medicinska bedömningar ”
    en personal som förde fram kritik citerades av intervjuaren ang hets och övervakning ,,besvarade han skrattande ..honom vill jag möta …

Kommentera

