Hemimammas tankar – Makelös fredagsföreställning!! och en syndig söndag =0) Ladies night och födelsedagskalas…

GOD AFTON!! AHHHH!! Nu går min helg mot sitt slut och jag kan bara konstatera att min prognos i fredags eftermiddag slog väl ut och mina förväntningar  har uppfyllts MER än väl…

Nu är jag hes i både hals och tunga 😆

Ikväll kan jag luta mig tillbaka och titta igenom mina klipp och bara njuta =0)

*

Jag har syndat stort och vällustigt, av både korporala och själsliga njutningar och nu ska jag med ljud och bild försöka illustrera och dela mina erfarenheter och leda er ut i försyndelser och frestelser…

Som sagt, jag och min bästemor var ämnade till Globen, och min make skulle skjutsa oss dit.

Färden gick genom Söderledstunneln som bara har en fil öppen och gissa vad som hände?

NATURLIGTVIS fick någon bil motorstopp och utsikten för att komma i tid, blev kraftigt försämrad… Uppklädd och fixad, snofsig som få, fick jag umgås med tanken på att kanske missa fördrinkar och middag och nöja mig med att komma i tid till showen.. INTE KUL 👿

Men till slut i sista minuten kom vi innanför dörren och fick svepa en cider på stående fot typ, innan vi blev anvisade vårt bord och fick börja äta. Inbakad lax, med spenat och en ristimbal och grillad sparris, med en hummersås… Kvinnomat med få kalorier, i enlighet med tallriksmodellen. Allt för att kunna ge oss kvinnor vår dagliga dos choklad i form av en riktigt smarrig dessert, utan dåligt samvete 😆

Medan vi åt, gick Martin Timells lillebror Anders, runt i publiken och agerade konferencier och ordnade gemytliga lekar, som tidsfördriv fram till showen började… verkar vara lika trevlig och glad som storebror… men han hade ett tråkig besked att delge oss.

På storbildsskärmen fick vi se Brolle som beklagade sig, att han tyvärr inte kunde vara med i kvällens show som väntat, eftersom han befann sig på sjukhus och skulle bli pappa… Hela publiken suckade förstås besviket… Anders meddelade då att vi inte skulle oroa oss eftersom han visste vad som komma skulle i stället…

Showen drog igång med ett riktigt färgsprakande nummer. ”I need a Hero” där alla deltagare i tur och ordning dök upp ur ett rökmoln och crescendot var naturligtvis när Martin Stenmarck  presenterar vår ersättningsartist  som hoppade fram…  ”en verklig Hero”

ERIC SAADE

*

Hela Globen, gissningsvis ca 7000 kvinnor i varierande åldrar ställer sig upp och vrålar unisont… *ler*

Starkt jobbat att bara kliva in och leverera så där i sista minuten!!

Anders berättar sedan att Brolle just skickat mess och meddelar att han precis fått en DOTTER *hihi*

Varje år så har de en ”bastuscen” där de på olika sätt driver med tjejer, killar eller sig själva… 😆

och i detta klipp avslutar Frank Andersson med att dansa, förstås…

*

sedan bidrar UNDERBARA Thomas Järvheden med denna lilla ”godbit”

*

och han berättar om sin upplevelse HÄR

Martin avslutar med en berättelse om en tjej som efter att ha varit på Ladies night förra året, fick kraft att lämna sin misshandlande make och han dedikerar sin ”Sju-mila kliv” till alla tjejer som levt eller lever i den verkligheten…

Du vet själv vem du är som jag tänkte på då, med tårar i ögonen….

*

Sedan blev det en rockfest och storstilad final med alla grabbarna… och de som ville fick följa med Ladies Night på efterfest på Wallmans salonger… *avundsjuk* själv var jag så tagen av alltihopa att jag glömde att ta kort på hur jag såg ut… 😦

Svärmor var ganska tagen, men tyckte det var trevligt och jag hoppas att Thomas Järvheden får vara med nästa år också 😆

BRA JOBBAT AV ALLA INBLANDADE SOM RÄDDADE SHOWEN!!

På lördagen var gubben sjuk, så det vart varken byggt eller fräckt eller lustigt 😦

Söndagen var syndig på många sätt… 😆 Festlig mat, med ungarnas favorit ”sticky rice” och min äldsta dotter hade bakat och gjort tårtan, då vi firade hennes födelsedag…

Sockerkaka och chokladmousse och vaniljkräm inuti…

Silverfärgad vispgrädde,  rosor, pärlor och kallor av sockerpasta utanpå…

14 år stor och skicklig nog att stå på egna ben 😉

Ps läste nyss på Martin Stenmarck’s Facebooksida att Brolle fått en grabb… Undrar vem som var snurrig vid första beskedet, Brolle eller Anders? Det bekräftas att det är en pojke och att han ska heta Lee på Brolles egen sida 😆 Ds

PS igår var jag in på respektive artisters hemsidor och tackade för showen och jag fick fick svar av Thomas ♥

och nyss såg jag att Eric Saade varit in och tittat 😉

Sådant är roligt!!

GOD AFTON!!

23 thoughts on “Hemimammas tankar – Makelös fredagsföreställning!! och en syndig söndag =0) Ladies night och födelsedagskalas…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Här lite extramaterial av Thomas Järvheden: 😆

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Hittade lite humoristiskt allvar:

    http://sventycker.wordpress.com/2011/10/13/oinspirerad-utfyllnad/

    ”Och slutligen noterar jag att drevet efter Håkan Juholt fortsätter med att det avslöjas att han inte var ensam om att ha vissa problem med att hålla koll på papperen. I måndags berättade jag om centerpartisten Emil Källström som när drevet var igång kom på att han själv glömt att berätta att flickvännen flyttat in. Och i dag läser vi om hans partikamrat Erik A Eriksson som sålde sin lägenhet men glömde att berätta det och fortsatte att håva in bostadsbidrag i 8 månader innan drevet mot Håkan Juholt gjorde att han kom ihåg försäljningen. Jag skulle mycket gärna vilja se hur den blankett som riksdagsmännen fyller i ser ut. Vad intygar dom? Vad kryssas i? För uppenbart är att Riksdagsförvaltningens blanketter inte är samma pedagogiska mirakel som Försäkringskassans blanketter. Kanske skulle Försäkringskassan kunna förbättra budgetläget genom att låta blankettmakarna ta konsultuppdrag för Riksdagsförvaltningen.”

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Nästa lilla pärla:

    http://sventycker.wordpress.com/2011/10/14/forraderi-drev-och-logner/

    ”Slutligen ser jag att det första Apoteket har gått i konkurs. Det är Apoteket Hermelinen i Luleå som gått i konken. Vad händer om enda privatiserade Apoteket på en ort konkar. Är det då statliga Apoteket som han ansvar för att det fortsätter finnas ett Apotek? Eller får dom skylla sig själva på orten för att det gått dåligt?”

  4. suttecity skriver:

    Härligt att det blev en så bra kväll!
    Fiiiiin tårta! Vår var inte lika fin men den var gjord med hjärta från Lilla E 6 år 🙂 Hon kommer nog bli en fena på det för hennes kreativitet är det inget fel på. Skall ta lite tid och jobba med det tror jag bestämt. Hennes pappa älskar sötsaker så han får väl äta 🙂

    KRAM!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, jag kommer att se fram emot nästa år alla gånger =0) Vi kanske skulle samla ihop lite tjejer från bloggen och gå på nästa års tillställning?? Om någon är intresserad?
      Min dotter Tripp börjar bli riktigt duktig, jag behöver bara hjälpa till lite grann och hennes kreativitet är en outsinlig källa 😉 Så vi kan se fram emot många vackra tårtor, båda två 😆

      Hemikramar ♥

  5. HEMIMAMMA skriver:

    Såg nyss att Eric Saade varit in och titta på min sida =0) *hihi*

  6. kao skriver:

    Det verkar ha varit en helkväll med tjusiga blickfång. Skulle gärna varit där själv.
    ———-
    Viiiiilken fin tårta hon hade bakat. Jadu, 14 år – då vet du vad du har att vänta 😉 Så ta ett djupt andetag, ta i från tårna och samla krafter.

    Skickar en binge kraft. Det kommer du behöva,hehe.
    Kaoskramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vi kanske kan gå tillsammans nästa år?

      Jag vet… Hon testar mitt tålamod dagligen… så jag tar stadiga andetag allt oftare… tack och lov så vet jag ju att ”grundmaterialet” är bra, så både hon och jag kommer att landa på fötterna vad det lider…

      Tack för kraftladdningen, den skickar jag till mina värkande axlar =0)

      Hemikram ♥

  7. Svante Svensson skriver:

    http://www.expressen.se/nyheter/1.2594334/obduktionen-tyder-pa-att-pojken-mordats
    Har haft koll på tidningarna under hela dagen, och i och med detta måste jag tala om att jag inte mår riktigt bra. Min åsikt är att alla barn skall vara prio 1, och aldrig bli illa behandlade av sina föröldrar, eller av socialbyråerna.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag började läsa om detta inatt och jag är lika upprörd och ledsen som du. Det väcker en primal avrättningslust, som jag måste, med stor ansträngning, anlägga all min humanism för att motverka…

      Jag håller med dig i din åsikt om barns status eller borde vara status i samhället likväl som hemma =0(

      Tyvärr lämnar både samhälle och många gånger föräldrar mycket övrigt att önska på den punkten 👿

      Tack för länken!

      Hemikram

  8. HEMIMAMMA skriver:

    Det ser ut som att risken finns att det inte blir något ”Ladies night” nästa år:

    http://www.expressen.se/noje/1.2594313/stenmarck-och-engberg-kan-atalas-nasta-vecka

    ”Folkkära, framgångsrika och misstänkta för skattebrott.
    Nu närmar sig åtal för Lotta Engberg och Martin Stenmarck.
    Straffet kan bli upp till två års fängelse.
    Mer i samma ?mne
    23 september 2011 Stenmarck: Klart att jag inte tar det med ro 12 juli 2011 Lotta Engberg lägger locket på

    Sedan 2010 utreds de folkkära artisterna Martin Stenmarck och Lotta Engberg av Ekobrottsmyndigheten (EBM). De är misstänkta för att ha smitit från skatten i en härva som omfattar ett stort antal svenska artister förknippade med bokaren Bruno Tillander.
    Enligt förundersökningen ska artisterna ha fått betalt för en rad framträdanden men aldrig betalat skatt för sina inkomster. Själva menar de att de bara fått reseersättning.
    Förbereder åtal

    Nu förbereder sig åklagare Arne Fors i Stockholm för att väcka åtal mot Martin Stenmarck och Lotta Engberg.
    – Förundersökningen är färdig och har skickats i väg för delgivning. Om de inte inkommer med ytterligare uppgifter som vi måste ta ställning till så kommer jag att väcka åtal i slutet av nästa vecka, säger han till TT Spektra.
    Lotta Engberg och Martin Stenmarck misstänks för att ha undanhållit stora summor från skatteverket. Exakt hur stora vill inte åklagaren gå in på. Expressen har tidigare rapporterat att Lotta Engberg blivit upptaxerad med nästan 1,4 miljoner kronor 2010 och i Martin Stenmarcks fall skulle det ha handlat om en upptaxering på 800 000 kronor, plus skattetillägg.
    – Jag kan inte gå in på exakta siffror men de skatteundandragna beloppen ligger inte på de siffror som förekommit i tidigare artiklar, säger emellertid Arne Fors.
    Kan bli böter

    Straffskalan medger påföljder på upp till två års fängelse om artisterna skulle dömas. Arne Fors poängterar dock att straffen kan bli lindrigare.
    – De är tidigare ostraffade och alternativ till fängelse kan vara villkorlig dom med samhällstjänst eller villkorlig dom med böter, säger han.
    Till och med måndagen den 24 oktober kan Martin Stenmarck och Lotta Engberg försöka påverka åklagaren genom att åberopa nya vittnen eller lämna in ytterliga uppgifter. Gör de inte det väntar åtal.
    – Vi uttalar oss inte om det här överhuvudtaget, säger Patrik Ehlersson, Lotta Engbergs manager och äkta make.
    TT Spektra har även sökt Martin Stenmarck, men inte heller han vill kommentera ett eventuellt åtal.
    Såväl Lotta Engberg som Martin Stenmarck har tidigare nekat till brott.”

    Av TT Spektra

  9. misskermit skriver:

    Trevligt värre. Vi hade det trevligt vi med fast utan mat där, vi åt på greken utanför istället. DET stället rekommenderar jag varmt.

    Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det kanske vore något till nästa år?

      Att samla ihop ett gäng bloggtjejer, gå på greken och äta och sedan kolla killarna? 😆

      Hemikramar ♥

      • fgggmf skriver:

        Personligen tycker jag att greken är dyr och inte prisvärd.
        Fast jag är kanske inte bjuden 😦

        Jag kan skrika i falsett och prata osammanhängande 😉

      • HEMIMAMMA skriver:

        Klart du är bjuden… Varför inte? Men då måste du klä dig i drag ju? jag har inget emot att dra ihop en bloggträff även utan Ladies…

        Jag kunde skrika i falsett och jag blev hes både i halsen och fick sladdrig busvisslartunga, men jag försäkrar att jag talade sammanhängande hela kvällen 😆

        hemikram ♥

  10. fgggmf skriver:

    Jasså, så det är bara här på bloggen som du är osammanhängande 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej då för de som är vana att följa min tankegångar är jag nog så coherent jag kan vara…

      Du har mycket att lära om hjärnas vindlingar och vrår än 😆

      hemikram ♥

      • fgggmf skriver:

        Jag som trodde att det hette Ko…herent 😉

        Ser att hjärnan vindlar vidare 😉

        Sorry, kunde inte låta bli.

        Bamsekram

      • HEMIMAMMA skriver:

        En KO?? Menar du att jag är glosögd men klok?

        Ja jag vindlar vidare på min upptrampade stigar, vad gör du? Läser ”Gardening for houseowners for dummies”

        Eller lämnar du allt övrigt bortom gräsklippning och pengahålsgrävning till övriga familjen?

        Jag kan låta bli men valde det ändå *asgarv* 😆

        Hemliga hemikramar ♥

  11. fgggmf skriver:

    Det är ju ändå elakare, att kunna låta bli men ändå välja att göra det.
    Själv är jag bara ett offer för omständigheterna 😉

    Du kanske borde byta namn till Muu ..minmamma 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Är Muminmamman elak? Jag har en väninna som kallar mig för just det, men aldrig har jag trott henne tycka mig vara elak??

      Ja, men vilka omständigheter är du offer för? Att vara det svagare könet eller??? *suck* alltid ska det vara någonting….

      Hemikram ♥

Kommentera

