Hemimammas kamp – Den onde den gode och den fule #11 ”Jag vill ha din röst” Melin och Helin, maktgalna mediemoguler som bör falla på eget grepp??

Swedish Minister for Foreign Affairs Carl Bild...

Image via Wikipedia

GOD AFTON!! Idag rebloggar jag ett inlägg i min serie ”Den onde den gode och den fule”

Hemimammas kamp – Den onde den gode och den fule #6 Jag vill ha din röst…  som jag påbörjade på Aftonbladet tiden och nu är det dags att återuppta den…

Min evigt Onde Carl Bildt återkommer vi till senare och den ”gode”  Kung Carl Gustaf likaså.

Men jag vill börja med den fule, eller kanske rättare sagt DE fula…

Jag läser på ett flertal bloggar om att rekylen från Juholtaffären tagit effekt och flera bloggare begär huvuden på silverfat. Både Helin och och min personliga antitant Melin begärs avgångsbesked ifrån.

ETT HJÄRTA RÖTT:

”Slutsats ett; Även om Håkan Juholt agerat precis som Annie Lööf och Erik E Andersson hade han inte fått mer än detta besked; det finns ingen regel, ingen praxis: du får bestämma själv. Slutsats två; Aftonbladets chefredaktör Jan Helin borde avgå. Hans tidning har publicerat falska och okontrollerade  uppgifter om Håkan Juholt och riksdagens regler, och iscensatt ett mediadrev på falska rykten och lögner.” LÄS också PER ÅHLSTRÖMS välformulerade brev som citeras i bloggen… ”Du har svikit dina Aftonbladets läsare genom att slå i dem ogrundade lögner. Du har svikit allt vad journalistisk heder heter och du har inte kunnat eller velat ställa ens enkla kontrollfrågor för att undersöka sanningshalten i de påståenden Aftonbladet gjort om Håkan Juholts kostnadsersättning för dubbel bosättning.”

JAG NOTERAR att Eskil Erlandsson också borde ha en uppseglande kris? VAD KAN VI LÄRA OSS AV FUSKDREVET? frågar sig Homo politicus… och kräver också Helin/Melins  avgång

Det enda som svider i skinnet på stora medieföretag är ekonomiska konsekvenser. Det enda som svider i skinnet på Margit Silberstein, Jan Helin och Lena Mellin är personliga konsekvenser – att bli avslöjade som lögnare och propagandister. De kommer inte att be om ursäkt och försöka ställa något till rätta, om de inte tvingas till det för att rädda sin yrkesheder. Om sanningen ska segra över lögnen i efterdyningarna av detta drev så måste vi bloggare och vanliga medborgare ställa dessa mediaeliter mot väggen. Och det socialdemokratiska partiet måste sluta böja på nacken och vara överslätande varenda gång de åker på ett tjuvnyp: ge igen eller ge upp!  För sossarnas del så återstår mycket att göra. Mitt råd i all välmening; tänk om radikalt när det gäller politikerlöner och förmåner! Varför ska Håkan Juholt tjäna lika mycket som Fredrik Reinfeldt, överklassens politiske representant? Varför röstar ni inte med vänsterpartiet, mot höga politikerlöner, varje gång frågan kommer upp i riksdagen? Och inse att ni måste ta skitsnacket på allvar! Den svenska borgerligheten har alltid gått in för smutskastningskampanjer mot politiska motståndare. Olof Palme åkte på extra mycket stryk, liksom Mona Sahlin. Men partiet har bara ryckt på axlarna.”

Själv gör jag följande korta reflektion:

.

Sedan går vi raskt över till ”den onde” Carl Bildt. ÄNTLIGEN börjar hans förbrytelser hoppa upp och bita honom där solen inte skiner! (DN länkar)

Kritiken kommer även internt =0) Calle försvarar sig på sin blogg. Så kan jag avsluta med att fråga om ni noterade besöket från Saudiarabien förra veckan?? Där har vi förklaringen till att ”DEN GODE” Hans majonnäs Honungen var och dekorerade Kung Abdullah för en tid sedan… vilket Carl Bildt förnekade kännedom om… ”Under den arabiska våren hjälpte militär från Saudiarabien till att slå ner det folkliga upproret i Bahrain. Nu har både samarbetsavtalet med Saudiarabien och det pågående militära besöket fått Svenska Freds- och skiljedomsföreningen att reagera starkt. – Saudiarabien är en av världens värsta diktaturer. Det är otroligt allvarligt att Sverige beväpnar en sådan regim, säger Anna Ek, ordförande i Svenska Freds- och skiljedomsföreningen.” DROTTNINGEN STÅR OCKSÅ I FOKUS Vill du skriva på denna namninsamling; Med den här namninsamlingen kräver vi;

att Jan Helin tar på sig ansvaret för att Aftonbladet publicerat uppgifter på felaktiga grunder att Jan Helin gör en offentlig ursäkt till allmänheten att man baserat sin rapportering på felaktiga uppgifter att Jan Helin avgår som chefsredaktör och ansvarig utgivare för Aftonbladet att Aftonbladet snarast gör en offentlig åtgärdsplan för hur man framöver ska säkerställa att journalistiken är faktabaserad

Läs; Victor Tullgren – Juholt har inte gjort något fel, Dan Josefsson – Det genomfalska drevet mot Håkan Juholt, BloggatAnnarkiaBror PerjusMartin MobergRöda Berget, In your face,NetrootsSVEN TYCKER Media;  ab1, ab2ab3ab4, ab5ab6,  AB:s lögnbilaga om Juholtdn1dn2,dn3 dn4,   svd1svd2, svd3svd4svd5

GOD AFTON!!

29 thoughts on “Hemimammas kamp – Den onde den gode och den fule #11 ”Jag vill ha din röst” Melin och Helin, maktgalna mediemoguler som bör falla på eget grepp??

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Ja, nu får vi se om drevet går?? 😆

  2. Anonym skriver:

    Lysande, Hemimamma! Igen… Men jag missade den gode, vem var det? =)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag undrar vem denna kan vara? Eftersom du kommenterade med mitt riktiga namn så redigerade jag det.

      Tack för påpekandet och jag ska se om jag kan klargöra det bättre. För den ”gode” är alltid Kungen eller annan kunglig person om Kungen inte gjort något särskilt.

      Hemikram ♥ vem du än är…

  3. BS Jaa, du Hemi, där sa du mycket tänkvärt. Självklart vill inte jag ha Alliansen igen, aldrig mera, tycker därför det är dubbelt hemskt att S ansikte utåt gör bort sig.
    Hoppas han kan hämta igen avbräcket, men tvivlar.

    Kram

  4. mariadesuede skriver:

    Aftonbladet är en tabloidtidning idag, värsta skvallerblaskan…

    Jag läser mest andra tidningar över nätet…

    Jag prenumererar pà Le Monde, nätupplagan och har likväl en blogg pà deras site, Sociale-Démocrate… En av de bästa dagstidningarna i världen enligt mig…

    Tro inte att Helin och kompani kommer att ta ansvar för sina medvetna lögner, de inser inte att de begàr misstag…

    örnkramar

    P.S. Jag har gàtt ner i vikt, ca. 6 kg sen jag började gà till arbetet, en mànad nu…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vi är helt överens om Aftonbladets journalistiska nyhetsvärde 😆

      Jag läser de stora nyhetstidningarna i Sverige + några mindre, bla ”Fria Tidningar” och alla de artiklar i diverse tidningar som olika bloggare refererar till…

      Förhoppningsvis beror dalande läsarsiffror på att folk är smartare än Helin/Melin tror?

      Grattis till viktminskningen om det är vad du vill ha? Visst är det bra att röra på sig framförallt för blodcirkulationen…

      Hemikramar ♥

  5. skvitt skriver:

    Jag kan inte fatta varför man ska bry sig om dessa borgerlighetens staffage-figurer.

    Deras enda funktion är att spela roller i borgerskapets diktatur, spela deras teater.

    Bäst är att ignorera dem fullkomligt och framför allt just där de är som ömtåligast, vid valen!

    Vägra rösta, vägra spela med som statister i borgerskapets operaföreställning!

    Gå utomparlamentariskt till kamp!
    Bloggarna är ju en del av detta!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      De flesta har inte den revolutionära andan eller intresset som du och jag när, så jag skriver för att få ett så gott resultat möjligt under rådande förutsättningar.
      Vi kommer inte kunna ”göra revolution” på de villkor som du önskar, eftersom fåtalet inte kan kontrollera flertalet. Inte utan vapen eller disciplin. Dessutom tror jag att det krävs nog en ”fysisk” kris för världen, typ 2012 för att livet kommer att vara avhängigt vars och ens reella och praktiska överlevnadsförmåga. DÅ kan vi verkligen förändra saker, eller att vi av någon anledning verkligen får tillbaka ”FattigSverige” genom att de finansiella systemen kollapsar… DÅ kanske också förutsättningarna äntligen blir tillräckligt förmånliga…

      Men för nu så arbetar jag enligt den parlamentariska principen, just för att flertalet tror på idén även om jag framgent vill få folk att inse dess begränsande funktion på våra fri- och rättigheter

      Hemikram ♥

  6. Mavera skriver:

    När det gäller massmedia så problemet finns i ledningen (och ännu högre upp), hos de som betalar Helin och Melins löner. Detta gäller de flesta svenska tidningar samt TV.
    Kram.

  7. Svante Svensson skriver:

    Appropå Aftonbladet, så slutade jag läsa den tidningen när den blev borgerlig. Jag har i flera år hävdat att man inom politiken, och TV tjänar bra med pengar på att mångfaldiga enfald, nu får jag lägga till Aftonbladet.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det är Vanja Lundby-Wedins största svek. Hon sålde ut aktiemajoriteten i arbetarrörelsens viktigaste röst, till Liberala borgerliga Schiebstedt – och vanligt folk tror att AB fortfarande talar för dem…

      Propagandaseger bortom våta drömmar för Moderaterna… =0(

      Jag har skrivit åtskilliga inlägg genom min bloggtid som behandlar det faktumet…

      Hemikram ♥

  8. Svante Svensson skriver:

    Jag påstår att det är säkrare att läsa en ärlig borgerlig tidning, den vet man var den står, tyvärr är det som du skriver många har inte förstått att när man läser Aftonbladet, så läser man en katt bland hermelinerna.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Fast jag skulle nog vilja kategorisera det som varandes en Herr Melin blad kattorna 😆

      Katter är ju de vanliga arbetarna och hermelinen den ”fina” som gömmer sig ibland dem, som en femte kolonnare??

      Så jag håller med, jag både läser och litar mer på DN än Aftonblasket

      Hemikram ♥

  9. Lindalou skriver:

    Ur led är tiden. Det är allt jag kan säga.
    Hoppas allt är bra med dig?
    Kram på dig =)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej LindaLou, trevligt att se dig!!

      Man ska inte klaga säger dem eller hur?

      Jag har huvudet upp och fötterna ner (vilket känns *ler*)

      Tån läker och det gör mindre ont i hälen nu med inläggen och när jag går med foträta skor hela tiden även inne… tar bara av dem när jag sover…

      Jag läste att du hade middagsbesök igår, vad bjöd du på för trevlig mat?

      Hemikramar ♥

  10. s skriver:

    http://www.vt.se/nyheter/lokalt.aspx?articleid=6125092
    Kan detta vara något för dig. Både tårtor och den där kosten du förespråkar.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för länken, det var en synnerligen intressant artikel… ja kan du tänka dig något så dualistiskt och scitzat??

      Sockerpasta i tårtor och Fett i LCHF?

      Tur att man har humor annars skulle man bli rätt snurrig??

      Hemikram ♥

  11. Svante Svensson skriver:

    Tänkte väl att du skulle hugga på Herr Melin, hade för brottom med min sista kommentar, missade namnet.
    Svante

  12. Svante Svensson skriver:

    http://store.blogg.se/2011/october/antligen-ifragasatts-pudlar.html
    Flera skriver om Juholt, och denne bloggare gör det bra, synd bara om hundrasen.
    Svante

  13. BS Tyckte det här var så på pricken, tror många känner igen sig.

    Kram kram ♥

  14. kickie skriver:

    När bloggen försvann var jag fullt övertygad om att sluta läsa A-B. Det nöjet skulle jag inte ge dem. Höll löftet länge, så börj det klia i fingrarna. Har förstått att Juholt blivit mkt smutskastad bla av denna tidn. Klart ja skriver på.

    Kungen hälsar vänligt, även på en diktator. Det gillar jag inte.

    Va roligt att ni fick en lyckad kväll på Ladies night.
    Massor me goa kramizar o hälsa så gott!

    Massor

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag höll samma löfte länga jag med, men till slut insåg jag att för att bemöta skiten måste man ju hålla koll på den eller hur?

      Nej Kungen ska väck anser jag. Han hör inte hemma i ett ”demokratiskt” land.

      Kanske du vill följa med nästa år? Om vi samlar ihop ett gäng tjejer och gör en kombinerad bloggträff med ladies?

      Massor av Hemikramizar ♥

  15. kao skriver:

    Visst har han gjort fel, Helin. Men han är också hårt pressad uppifrån klanledningen i den norska koncernledningen SCHIBSTEDT angående vad han ska skriva eller ej.

    Aftonbladet har de senaste (10-15?) åren blivit en alltmer liberal blaska och etter värre blev det ju när Vanja Lundby-W sålde ut LO:s aktiemajoritet i tidningen för några år sen – till just Schibstedt.

    Jag har bloggat om Lena Melins sätt att på alla vis skriva ner det socialdemokratiska partiet förut. Även om Schibstedt, denna olje- och gaskoncern som snart äger halva Norge. Och nu Sverige.

    Vad jag anser om resten vet du redan ;-).

    Har skrivit på namninsamlingen men tvivlar ändå på att det hjälper att få bort Helin. Det kommer bara en annan i stället som vill se om sitt eget hus, främst. Bra lön och status. Men självklart måste Helin ställas till svars och få bita i det sura äpplet. Men han kommer INTE avgå Vi lever ju i egoismens tidevarv…

    Kramar
    Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      ”Better the devil you know, than the one you don’t” menar du och det kanske är så delvis, men han får bra betalt för att sälja ut sin journalistiska själ, liksom Lena Melin.

      Vi är båda överens om den korrupta moralen i media idag och att VANJA är ansvarig och borde få stå till svars för mycket.

      Problemet är fortfarande att vanligt folk, ”your average Joe”, Svenssons TROR att AB talar för deras sak… =0(

      Hemikramar ♥

Kommentera

