Hemimammas fräcka fredag – Härliga tider, strålande tider!

GOD AFTON!! Jag kommer ha en bättre vecka framför mig än veckan jag haft…

Mina minsta barn har varit utlånade till farmor och farfar så min fot får läka i lugn och ro ett par dagar, och senare idag kommer de, liksom mina stora barn hem, vilket som vanligt kommer att återställa balansen i Hemimammas universum…

Häromdagen var jag till min sjukgymnast och han tejpade min fot på ett speciellt sätt, som gjorde att det gjorde mindre ont direkt och han ska hjälpa mig att referera mig vidare till någon som tar mig på allvar. (min läkare avfärdade mina besvär som ”hälsporre” i stället för slemsäcksinflammation) dessutom kunde jag köra ett kort ”core” pass. Nu sätter jag mig korta perioder åt gången på motionscykeln och i nästa vecka ska jag och min tränare ta nya tag och planera in träning som funkar med foten…  *drömmer om Zumba, men det är förbjudet ännu*

Dessutom ska jag ut och göra Stockholm osäkert. För länge sedan köpte jag två biljetter till mig och en av min bästa väninnor, till en mycket trevlig tillställning, med mat och show som jag såg väldigt mycket fram emot att se… Tyvärr av olika anledningar så kan inte min väninna följa med… 😦

Så nu har jag valt att ta med min bästemor i stället, vilket jag gärna gör. Hon och min makes pappa, ställer upp i alla väder på en massa olika sätt, så detta känns som ett roligt sätt att få göra något speciellt för henne också…

Häromdagen var Rimbo marknad (första torsdagen i oktober)och där hittade jag en kjol som jag ska bära till en blus jag haft i tjugofem år… 150 kr kostade fyndet och jag kommer att ta kort så ni får se hur läcker den är!

Det blir en fräck fredag att minnas… *hehe*

Jag var där för ett par år sedan när Magnus Samuelsson var med och då var vi 11.000 kvinnor i Globen som skrek vilt och jag förväntar mig exakt samma sak denna gången.. *gnuggar händerna i förtjusning*

*

Det var MIN fräcka fredag, nu över till ER fräcka fredag 😆

Mannens ordlista

  • Jag är hungrig = Jag är hungrig
  • Jag är trött = Jag är trött
  • Vill du gå på bio? = Eventuellt vill jag ha sex med dig
  • Får jag bjuda dig på middag? = Eventuellt vill jag ha sex med dig
  • Kan jag ringa dig någon gång? = Eventuellt vill jag ha sex med dig
  • Fin klänning! = Snygg urringning
  • Du ser spänd ut, vill du ha massage? = Jag vill ta i dig
  • Vad är det som är fel? = Varför gör du så stor grej av det här?
  • Vad är det som är fel? = Jag antar att sex ikväll är uteslutet
  • Jag har tråkigt = Vill du ha sex?
  • Jag älskar dig = Låt oss ha sex nu.
  • Jag älskar dig också = Okej, nu har jag sagt det. Det är nog bäst för dig om vi har sex nu!
  • Ja, jag gillar din nya frisyr = Jag tyckte bättre om det förut
  • Ja, jag gillar din nya frisyr = Sjuhundra spänn och det ser inte ett dugg annorlunda ut!
  • Låt oss prata = Jag försöker visa att jag är en djup person och då kanske du vill ha sex med mig sen.
  • Vill du gifta dig med mig? = Jag vill göra det olagligt för dig att ha sex med andra typer.

Så väljer män fru

En man är förälskad i tre kvinnor samtidigt, och vet inte vem av dem han vill gifta sig med. Han bestämmer sig för att sätta dem på prov. Han ger var och en av dem 25 000 kr för att se vad de väljer att göra med pengarna. Det är mycket pengar, men så är det ju ett viktigt beslut han ska ta. Den första använder pengarna på att ”bli ny”, hon använder allting på kläder och i skönhetssalonger. Hon kommer tillbaka och säger: 
– Jag använde pengarna så att jag ska bli så attraktiv för dig som möjligt. Det är för att jag älskar dig så mycket. 
Den andra köper nya golfklubbor, en ny DVD-spelare och saker till mannen. Hon säger: 
– Jag köpte dessa gåvor till dig för att jag älskar dig så högt. 
Den tredje investerar pengarna på börsen. Hon dubblerar sina investeringar, ger mannen tillbaka hans 25 000 och återinvesterar resten. Hon säger: 
– Jag investerar resten av pengarna till vår gemensamma framtid, eftersom jag älskar dig så mycket. 
Mannen tänker sedan både länge och väl på vem av dem som har använt pengarna bäst…. Han tänker… och tänker… och tänker… och tänker… och tänker… och så bestämmer han sig för att gifta sig med kvinnan med de största brösten!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Fräck fredag, lustig lördag och skön söndag på er alla bloggisar!!

GOD AFTON!! 

29 thoughts on “Hemimammas fräcka fredag – Härliga tider, strålande tider!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Martin here I come 😆

  2. Svante Svensson skriver:

    Bara som en liten upplysning om bilden med kaffeservering, det var min salig morfar, som sa fota den, det finns en bordell i byn, så det är klart att jag tog en bild. Men nog är det tur att ordföljden inte var omvänd. Jag har idag reparerat min pelletsbrännare, som jag slarvat med i sommar, så nu går den som en klocka igen. Vädret i Kårböle idag är strålande sol +2 grader, och vindstilla skitfint alltså.
    Ha en trevlig helg själv.
    Svante

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jaså du det var en bordell det? jag antar att du förstod att skylten antydde kungligt besök? Så den lär dyka upp i ett sådant inlägg…

      Skönt att ha en värmare så du inte är beroende av el för värme…

      Du har haft en vacker höstdag alltså?

      Jag ska berätta om min helg i ett inlägg straxt…

      Hemikram ♥

  3. kickie skriver:

    Hej vännen!

    Hoppas ni får riktigt skoj. Datorn har strulat. Va rädd om dig. En go helg till dig o fam.

    De goaste kramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det låter inget vidare med strulande dator =0( det skulle reta gallfebern på mig 😈

      Jag ska berätta om min helg i ett inlägg senare ikväll…

      Hemikramizar ♥

  4. Johnny skriver:

    *LER* Om du inte tycker att Obama i din bild ska ha en lavett, så besöker jag dig gärna! 🙂

  5. […] I hennes blogg finns just nu lite skämt i ord och teckningar, och lite allvar. Läs  här:  https://hemimammashetsiga.wordpress.com/2011/10/14/hemimammas-fracka-fredag-harliga-tider-stralande-t… Rate this: Dela dettaTwitterFacebookMerE-postSkriv utStumbleUponDiggLinkedInRedditLike […]

  6. mariadesuede skriver:

    Hmm… Svàrt att förstà det motsâgelsefulla, inte! Ty mycket ligger ocksà i hur saker och ting sägs, betoningen är viktigt!

    ”Je t’aime !” t.ex… Allt beror pà hur det betonas för att det ska ha olika betydelser, fast jag sysslar ju med teater, sà jag arbetar ju med detta… JE T’AIME !” eller kanske ”Je t’aime !” Svàrt att beskriva det här skriftligt…

    örnkramar ♥

  7. skvitt skriver:

    Nu har jag väl skrämt vettet ur Anna:
    http://skvitts.wordpress.com/2011/08/06/demokrati-vad-ar-det/#comment-8233
    bara för att jag är konsekvent och kompromisslös.

    Jag menar, varför en massa halvdanheter som inte leder till annat än att borgarklassen kan sitta kvar med handen i kakburken. Är det inte bättre att hugga av den hand som inte kan hålla sig ifrån det som inte är deras eget?

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är ju antivåldsprincipiell, som person, men jag har full förståelsen för och respekt för dina ställningstaganden och jag inser att våldet främjar kriget och överlevnaden och då lär jag vara lika beredd till det som du…

      Men i det rådande samhället är jag emot det.

      Hemikram ♥

      • skvitt skriver:

        Jo, i det rådande samhället, ja. Och i det jag vill ha, ja! Men för att konsolidera segern är det effektivt och nödvändigt.

        Och fienden väljer själv om det är värt att ta risken med att utmana. Det är viktigt att se till att ingen inte vågar ta den risken.

        Kram!
        /Skvitt

      • HEMIMAMMA skriver:

        Ja, det är vi också överrens om…

  8. Gunnar skriver:

    Hoppas kvällen motsvarade förväntningarna.

    Trevlig helg!

  9. glamouramamama skriver:

    HAhaha, helt underbart med tolkningar av mannen! Jag hoppas att du får en härlig helg. Själv ska man Tradera igen. Det tar aldrig slut. Ett kg till har man gått ner! Nu väger jag mindre än vad jag gjort på två hela år! 🙂 Helt underbart, trots förkylning. Man blir definitivt peppad till promenad! 🙂

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad roligt att höra att dieten funkar för dig på ett bra sätt… Jag ska berätta allt om min helg i ett inlägg senare =0)

      Tråkigt att du är förkyld, men jag får avundsjukt vänta på att få promenera igen… Du är duktig!!

      Hemikramar ♥

  10. pianick skriver:

    Tittat runt lite.bland internet bloggare.Såg du är en stark driv kraft bald andra bloggare.Ja bättre få ut.En tyst mygel.Bra blogg mycket läsvärt.Pianick

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan Pianick =0) Vad glad jag blir för allt det fina du säger och det är roligt att få träffa nya människor!!

      Jag ska titta in hos dig och se vad du skriver om…

      Hemikram ♥

  11. Fröken Jenny skriver:

    Min fräcka fredag bestod av vin, min make och bubbelbad=) Hoppas du haft en fin fin helg!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det är verkligen en fräck fredag av högsta klass!! Det är min absoluta favoritvariant när jag har möjlighet, med bubbeldricka och jordgubbar och choklad =0)

      Vad trevligt att se dig igen!!

      Hemikramar ♥

  12. Svante Svensson skriver:

    http://www.expressen.se/nyheter/1.2592940/tuppkammar-anvands-till-lappforstorningar
    Så länge djuren behandlas korrekt före, och under slakt är det inget att hänga läpp för.
    Men det får mig att komma ihåg en gammal historia om hönor, och tuppar.
    Ena hönan till den andra, den där tuppen eggar mig så jag får pippi, den andra hönan säger, för mig är det tvärt om, han pippar mig så jag får ägg.
    Svante

  13. suttecity skriver:

    Hoppas att du har haft en riktig riktigt bra helg!

    Kram!

  14. […] AFTON!! AHHHH!! Nu går min helg mot sitt slut och jag kan bara konstatera att min prognos i fredags eftermiddag slog väl ut och mina förväntningar  har uppfyllts MER än […]

  15. HEMIMAMMA skriver:

    Läs allt om mitt äventyr i mitt nya inlägg…

  16. Gloria Mund skriver:

    Hej Hemi!
    Vad kul du verkar ha haft det, skoj!
    Ville bara slänga in en kommentar hos dig. Tack så mkt för att du försökte pigga upp mig förut. Jag är inte redo att börja skriva igen än men nu är jag iaf inne o kommenterar för första gången på hundra år typ.

    Varma hälsningar
    GM

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad glad jag blir att se dig igen kära Gloria, och så glädjande att du mår bättre nu ♥

      Självklart så försöker jag att pigga upp dig om jag kan och det gläder mig att du kan kommentera i alla fall 😉

      Hemikramar ♥

Kommentera

