Hemimorsans kamp – Alla MORSOR måste gå ihop och stötta emot detta!! Det gäller ÄVEN våra BARN!!

AFTON!!

Ni som känt till och följt min blogg en längre tid, VET,  att börjar mitt inlägg med bara ”afton” så är det dags att tala allvar.  Och idag vill jag verkligen tala allvar. Om en kvinna, hennes son och hennes öde, som delas av ett okänt antal andra kvinnor och deras söner, eller för den delen, män och deras döttrar…

Och jag försäkrar att i motsats till bloggens namn ”Morsans svammel” så svamlar hon inte det minsta.

Jag läser hennes bloggupprop och förs känslomässigt till hjärtats istid, då hela min själ fryser till följd av de fasans ord som letar sig in i mitt hjärta, min hjärna och jag blir alldeles stum, innan orden sjunker in i mitt medvetna och ger en iskall insikt.

Inte nog med att hon fått lida fysiska och känslomässiga kval i en fruktlös kamp för upprättelse, hon får dessutom stå ut med att avfärdas genom att det som felats henne inte ska eller kommer att korrigeras, eller straffas av varken lag, eller försäkringsbolag och tyvärr även hyresvärd.

Jag börjar med en redigerad sammanfattning av hennes text, vill du läsa hela texten finns den HÄR

”Anledningen till att jag är förlamad från midjan och ner, och i dag är rullstolsbunden, är en olyckshändelse med nervgifter. En olycka som orsakades av saneringsföretaget X och deras uppdragsgivare försäkringsbolaget Y. Saneringen utfördes på ett felaktigt sätt, alldeles för mycket kemikalier användes och det användes förbjudna kemikaler, nervgifter, när de sanerade i just min lägenhet.

Jag och min lilla grabb, då 5 år gammal, drabbades av akut förgiftning och måste läggas in på sjukhus. Då nämnda bolag hörde talas om detta, drog de ner rullgardinen och förnekade bestämt att saken någonsin hade inträffat. Vi blev båda allt sjukare, till slut visade det sig att jag fått sådana nervskador av dessa gifter att jag blev förlamad i underkroppen och rullstolsbunden för resten av livet. Min son fick allergier, astma , domningar, svåra smärtor i kroppen m.m. Efter många turer i sjukvården har han till till slut fått diagnos fibromyalgi, eftersom man inom sjukvården inte har några kunskaper om skador av nämnda kemikalier.

Då allt vi ägde blivit indränkta av nämnda kemikalier och lösningsmedel kunde vi inte komma nära något utan att få astmaanfall och allergiska reaktioner. Det visade sig att dessa medel aldrig går att få bort, så vi fick kasta allt vi ägde. Vi kunde aldrig mer gå hem till lägenheten igen, varje gång vi försökte fick vi häftiga fysiska reaktioner. Y vägrade att sanera bort alla de medel som felaktigt sprutats i vårt hem, De vägrade ge oss en annan lägenhet som vi kunde vistas i utan att bli sjuka. Det hade ju aldrig hänt nåt, enligt dem! De vägrade kompensera oss på något sätt varken med sjukvårdskostnader eller förstörda och förlorade ägodelar.

Jag fann flera som drabbats av samma sak, alltså enskilda personer i Sverige fått fysiska skador för livet och förlorat allt de haft efter felaktigt utförda saneringar med livsfarliga kemikalier och lösningsmedel, av olika saneringsbolag och försäkringsbolag. Alla har tystats ner och det har varje gång mörklagts vad som hänt. Några har försökt stämma de ansvariga, men åtalen har antingen lagts ner eller så har de drabbade personerna förlorat i domstolar.

Aftonbladet efterlyser nu tips från allmänheten om olika saker som de kan granska. Jag skickade in detta, men mitt förslag sorterades bort. Jag skrev då till dem där jag gav dem bassning för att de refuserat mitt förslag till granskning, DÅ publicerade de mitt klagomål, men inte berättelsen.

Sålunda kan man nu rösta på mitt klagomål, som då räknas som att folk visar intresse för att AB skall granska det jag berättat, hur saneringsbolag och försäkringsbolag/hyresvärdar vållar fysisk skada och livslånga handikapp, vilket effektivt mörkläggs och tystas ner. (?)

Tycker ni att det bör granskas? Klicka då på länken nedan, och klicka sedan nere i vänstra hörnet i den gulbeiga rutan på “rekommendera granskning”.
http://granskning.aftonbladet.se/?filer=sorterades-bort

HORRIBELT, eller hur? Jag kan inte stillasittande låta detta passera utan att försöka göra något. Så jag har börjat göra efterforskningar i denna sak. Ni som känner mig, vet att jag inte släpper det jag börjar dra i och mitt smeknamn en gång i tiden på AB antyder att jag kämpar väl och länge…så även denna gång så ni kommer att få höra mer i denna sak, allteftersom nya fakta framkommer.

Nu tänker jag redovisa vad jag hitintills luskat fram. En kommentar under sagda ovan artikel blev ett spår.

”De aktuella kemikalierna heter Permetrin och Klorpyrifos. Permetrinet blev för några år sedan förbjudet av regeringen att använda i Sverige, då Kemikalieinspektionen fick in så många anmälningar om nervskador på människor. Men var har vi fått läsa om detta? Det har bara tystats ner. ”

Pyretrin är en grupp insektsdödande ämnen som påträffas i växtriket, huvudsakligen i krysantemumarter. Substansen verkar genom att slå till mot insekters nervsystem så att död inträffar inom minuter. Ämnet pyretrin är den aktiva substansen i schampoo för bekämpning av huvudlus och fästingar. (NIX)Biverkningar hör oftast till ödem i hårbotten, sveda och stickningar.

Pyretrin är mycket giftigt för katter då katter saknar enzym för att bryta ner pyretrin. Fästingmedel för hund innehållande pyretrin (Exspot) har vid ett flertal tillfällen givits till katt vilket leder till att katten blir svårt sjuk eller avlider. I denna avhandling kan man läsa om dess effekter på hund via Exspot

Substansen är mycket giftig för fisk och vattenlevande organismer och har orsakat stora problem vid utsläpp.

PERMETRIN är den artificiella, kemiskt tillverkade motsvarigheten och i artikeln från engelska wikipedia beskrivs dess effekter.

KEMIKALIEINSPEKTIONENS LISTA PÅ PYRETRINER  med 129 förbjudna medel

KEMIKALIEINSPEKTIONENS LISTA PÅ PERMITRIN med 24 förbjudna medel

Nu över till den andra substansen KLORPYRIFOS  (ännu farligare verkar det ämnet vara)

Klorpyrifos är en kristallin organiskt fosfatiskt  insektsmedel som hämmar acetylkolinesteras och används för att kontrollera skadeinsekter. Det är känt under många varunamn (se tabell). Klorpyrifos är måttligt giftigt (?) och kronisk exponering har kopplats till neurologiska effekter, störningar i utvecklingen, och autoimmuna sjukdomar.

Klorpyrifos är ett organiskt fosfor , med potential för både akut toxicitet vid större mängder och neurologiska effekter hos foster och barn även i mycket små mängder. För akuta effekter, klassificerar EPA (amerikanska miljöskyddsstyrelsen)klorpyrifos som klass II: måttligt giftig. HÄR DERAS RAPPORT OM ÄMNET

Klorpyrifosförgiftning har beskrivits av Nya Zeeländska forskare som trolig dödsorsak i flera turisters fall i Thailand vilka utvecklade hjärtmuskelinflammation 2011.

Ny forskning visar att barn som utsätts för klorpyrifos i livmodern har en ökad risk för förseningar i mental och motorisk utveckling vid 3 års ålder och en ökad förekomst av autismliknande tillstånd såsom ADHD . En tidigare studie visade ett samband mellan prenatal klorpyrifos exponering och lägre vikt och mindre huvudomfång vid födseln.

Bland 50 undersökta lantbruksbekämpningsmedel, var klorpyrifos en av två medel som visade sig vara förknippade med högre risk för lungcancer bland vanliga bekämpningsmedelsanvändare än bland sällan eller icke-användare.

NATURVÅRDSVERKETS RAPPORT OM KLORPYRIFOS

SKRIFTLIG FRÅGA MED SVAR I EU-KOMMISSIONEN

”När tänker kommissionen följa USA:s exempel och begränsa användandet av klorpyrifos inom EU och därmed leva upp till försiktighetsprincipen?

SLUTKLÄMMEN I ETT LÅNGT (relevant ?) SVAR:

”Man kom fram till att närmare uppgifter behövs på flera områden och detta diskuterades i slutet av oktober 2000 vid ett möte med anmälaren, den föredragande medlemsstaten och kommissionen. Slutsatserna av detta möte kommer att överlämnas till Ständiga kommittén för växtskydd. Beroende på resultatet av dessa diskussioner kommer man att samråda med Ständiga kommittén för växtskydd i vederbörlig ordning.

KEMIKALIEINSPEKTIONENS LISTA PÅ KLORPYRIFOS  med 7 förbjudna medel

Nu kommer vi till det intressantaste delen i mina efterforskningar:

Klorpyrifos och hälsoeffekter på bananarbetarna i San Pedro Sula, Honduras

Vilket får mig osökt att tänka på ”BANANAS!!” och Fredrik Gertten

Bananas!* är en dokumentärfilm, regisserad av den svenska filmaren och journalisten Fredrik Gertten. Filmen handlar om en grupp nicaraguanska fruktarbetare och deras rättsliga strid med frukt- och grönsaksföretaget Dole. Den skildrar hur advokaten Juan Dominguez som ombud för sammanlagt cirka 10 000 fruktarbetare driver en rättsprocess mot Dole i anledning av bolagets användning av det förbjudna växtgiftet DBCP.

Arbetarna arbetade under 1970-talet på Doles plantager i Nicaragua. Dole använde då fortfarande DBCP under många år efter att användningen totalförbjudits i USA. Arbetarna hävdar att bekämpningsmedlet har gjort dem sterila. I filmen driver några av dem en skadeståndprocess mot Dole med anledning härav. Filmen kretsar kring rättegången.

Numera har jag direktkontakt med ”MORSAN” på Facebook och vet vem hon är och jag har fått ta del av olika uppgifter, vilka verifierar hela historien. Hon berättar om vilka metoder man använt för att tysta henne och vilka instanser som försökt att hjälpa det aktuella försäkringsbolaget/hyresvärden och vilka  som låter detta fortgå under tystnad…

TEX TV 4

Jag har nu även sänt en vänförfrågan till Fredrik Gertten…

JAG HAR INSETT AV ALLA MIN EFTERFORSKNINGAR ATT DET GÄLLER INTE BARA ”MORSAN”,  HENNES SON OCH ALLA TIDIGARE DRABBADE, DET GÄLLER ALLA VÅRA BARN I FRAMTIDEN OCKSÅ…

GÅ IN PÅ LÄNKEN OCH KLICKA I ”REKOMMENDERA GRANSKNING”

AFTON!!

96 thoughts on “Hemimorsans kamp – Alla MORSOR måste gå ihop och stötta emot detta!! Det gäller ÄVEN våra BARN!!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Nu har jag jobbat med detta hela natten. Nu ska jag sova en skvätt innan ungarna vaknar om ett par timmar…

    Jag hoppas att alla som läser verkligen går in och trycker på knappen!!

  2. ghostopinion skriver:

    Vilket jättejobb du haft i natt. Du är bestämt en prydnad för mänskligheten.

    • HEMIMAMMA skriver:

      *LER*

      Tack Ghost, jag hoppas att många ska ställa upp och sprida innehållet i inlägget och väcka uppmärksamhet för Morsans prekära situation.
      Hon och sonen har lidit i mer än tio år nu. Jag hoppas att det ska bli samma löpeld som ”Klamydiabrevet” och att fler offer ska stiga fram kanske?

      För en god sak, så kan jag vara uppe länge… och jobba outtröttligt.

      ”I’m a badger” Jag är en grävling, seg och tuff att jaga bort, farlig att köra på och envisare än synden.

      ”Walk the walk, and not just talk the talk” eller hur?

      Det gäller att putta moneyn var munnen är eller nåt åt det hållet 😉

      Hemikram ♥

  3. Tant Otto skriver:

    ja du är då sannerligen ihärdig Hemi.
    Jag ska in och trycka på knappen…

    ottokram<3

  4. morsanssvammel skriver:

    Oj, vilket arbete Du lagt ner!

    Permetrin var den kemikalie man började använda som ersättning för DDT ,, då det blev förbjudet. Nu under 2000-talet har även permetrin blivit förbjudet, då det visade sig vara lika skadligt som DDT:

    Klorpyrifos användes som krigsvapen under Vietnamkriget mot civilbefolkningen. Deras odlingar sprutades med klorpyi fos, När folk gick omkring bland sina grödor, så togs giftet upp dermalt, alltså via huden på benen. De förlamades sakta och många dog.

    Man använder dessa kemikalier utblandat med lösningsmedel som även det är farligt i stora mängder. Lösningsmedlet ökar kemikaliens giftighet upp till 10 ggr.
    Jag skall försöka komma ihåg vad dessa lösningsmedel heter.

    Tack Hemi för Ditt enorma engagemang. Du har gjort ett fantstiskt jobb. Kontakta mig gärna så kan jag berätta mer fakta både om kemikalierna och vad som hände då det hela inträffade. JAg har ju bara berättat en väldigt liten del av allt.

    Kram!
    /Morsan

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, och mer kommer det att bli vartefter nya fakta och kontakter dyker upp…

      Jag kommer att kontakta dig när jag fått sova ut efter nattens ”övning” antingen senare i eftermiddag/kväll eller i morgon… Det beror på min minste son som inte ville sova så som han brukar och kom upp snörvlandes för en stund sedan =0( Om han är ”kinkig” hela dagen och inte sover en lur på eftermiddagen och jag kan passa på då, så måste jag vänta…

      Jag ska höra lite med lite andra kontakter vad som kan göras rent lagligt och vad man bör tänka på om man kontaktar tex Janne Josefsson eller andra grävande journalister som Fredrik Gertten

      Massor av Hemikramar och jag hoppas att min hjälp ska leda till något positivt ♥

  5. suttecity skriver:

    Oj oj oj, ja här har vi varit inne och tryckt på knappen!
    Alltså, det här känns ju helt sanslöst! Man tror bara inte att det är sant… men som den ihärdiga medmänniska du är så startar du säkerligen en tsunami 🙂 Skall länka vidare – det är det minsta man kan göra och sprida info. Kan jag länka på FB också? Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Lena jag visste väl att jag kunde lita på dig!!! Underbara människa!

      Ju mer du sprider detta på facebook och på Twitter tex desto större chans för oss alla tillsammans att hjälpa Morsan och i längden oss själv, eller hur?

      Min varma tacksammaste hemikramar till dig kära vän!! ♥

  6. Pappan Hasse skriver:

    Jag var på ett föredrag av journalisten Johan Brånstad i våras. Han jobbar på SvT’s granskande nyhetsmagasin ”Dokument inifrån”. Han sa att redaktionen vill ha tips om orättfärdigheter i samhället som de kan ta upp. Jag skulle kontakta ”Dokument inifrån” om detta ärende. Redaktionen nås på mailadressen dokumentinifran@svt.se. De kör igång en ny serie program i höst.

  7. sanna skriver:

    Mycket bra initiativ! Om alla bara hade aningen av din ihärdighet och dessutom hjälptes åt…. Undrar hur mycket som skulle gå att påverka då! Har tryckt på knappen. Ha en bra dag 🙂 Kram

  8. […] HÄR för att komma till Blogginlägget Share this:TwitterFacebookLike this:GillaBli först att gilla […]

  9. […] Obeivrade mord, sjukdomar och övergrepp (via HEMIMAMMA) Publicerat: 1 september, 2011 | Författare: skvitt | Postat i: Diverse, Djur, Ett slag för …, Företag, Folkmord, Kapitalism, Rättssäkerhet, Samhälle, Världen, Vetenskap | Tags: ADHD, Aftonbladet blogg, aftonbladetblogg, autismliknande tillstånd, bananas, barnen, DBCP, Dole, ekonomi, förgiftning, försäkringsbolag, Fredrik Gertten, GAB, Hemimamma, hjärtmuskelinflammation, Honduras, insektsmedel, kemikalieinspektionen, kemikalier, Klorpyrifos, Klorpyrifos och hälsoeffekter på bananarbetare, lösningsmedel, Morsans svammel, NATURVÅRDSVERKETS RAPPORT OM KLORPYRIFOS, nervgift, politik, profit, Pyretrin, rullstolsbunden, San Pedro Sula, Svenska Naturskyddsföreningen | Lämna en kommentar » AFTON!! Ni som känt till och följt min blogg en längre tid, VET,  att börjar mitt inlägg med bara ”afton” så är det dags att tala allvar.  Och idag vill jag verkligen tala allvar. Om en kvinna, hennes son och hennes öde, som delas av ett okänt antal andra kvinnor och deras söner, eller för den delen, män och deras döttrar… Och jag försäkrar att i motsats till bloggens namn ”Morsans svammel” så svamlar hon inte det minsta. Jag läser hennes blogg … Read More […]

  10. skvitt skriver:

    Ett fantastiskt jobb du har gjort. Jag rebloggade det, men ändrade i titeln för jag vill inte ha långa titlar.
    http://skvitts.wordpress.com/2011/09/01/obeivrade-mord-sjukdomar-och-overgrepp-via-hemimamma/
    Kram!
    /Skvitt

  11. HEMIMAMMA skriver:

    ”Nyligen förbjöds hushållsanvändningen av klorpyrifos i USA (2000) efter att risker för effekter på människans nervsystem, speciellt hos barn i åldern 1 – 6 år, hade påvisats. För att ytterligare minska riskerna för barnen upphörde samma år användningen av klorpyrifos på tomater och tillåten halt av giftrester sänktes för vindruvor och äpplen.”

    UR BANANRAPPORTEN OVAN

    • HEMIMAMMA skriver:

      ”Tills nyligen var klorpyrifos även förbjudet inom det svenska jordbruket men i juni 2005
      godkände EU klorpyrifos som ett växtskyddsmedel. Och därmed har dörren öppnats för
      ännu ett kontroversiellt ämne som tidigare har varit belagt med restriktioner i Sverige.”

      =0(

  12. […] het potatisLäs mera här hos Morsans svammel och HEMIMAMMA! Hos Skvitts X […]

  13. Mavera skriver:

    Den historia är verkligen horribel! Har rekommenderat granskning.
    Förresten ,angående ett brev du frågade om innan, jag tror inte det kom från en riktig Aisha. Där stod det att Saif var död, men han lever (i skrivande stund) och fortsätter striden mot rebellerna.
    Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vilken tur att jag inte besvarade brevet dårå? =0) De kanske ville lura mig?

      Tack för att du stöttar Morsan, men vi mammor måste hålla ihop eller hur?? =0)

      Hemikramar ♥

  14. pluppa skriver:

    Har givetvis tryckt på knappen!

    Kram vännen/Pluppis

  15. kao skriver:

    Mkalöst arbete du lagt ner.
    Otroligt hur kvinnan och hennes son blivit behandlade. Förutom att återigen attackera de ansvariga företagen och myndigheterna, borde hon kanske först få med sej övriga drabbade så de blir en grupp. Blir lättare att stämma då.

    ÖNskar dej allt gott.
    Kaoskramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Mina tankar går åt exakt det hållet, nu när jag hört hennes berättelse i realtid och fått höra om de hot och trakasserier hon utsatts för för att fastighetsbolaget ville skrämma henne till tystnad och vilken form av myndighetsmissbruk som passerat…

      Önskar dig och bara det bästa ♥

      Hemikramar ♥

  16. helene ekman skriver:

    Detta är ju rent horribelt! jag var inne och klickade på länken förut, men det du beskriver e ju fasansfullt!!!
    Tummar knuffar och puffar!!
    Vilket jobb!!
    kram Tant Helene

  17. kao skriver:

    (tillägg till min kommentar ovan)……risken är annars stor att hon viftas bort som rättshaverist av alla ansvariga…………..och hon kommer kämpa mot väderkvarnar. Hur många bevis hon än har.

    Hur mår hennes grannar? Är det där hon har de andra som drabbats? Vet du det?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hon bor inte kvar där längre (då hade hon varit död) och i tysthet lät fastighetsbolaget/försäkringsbolaget sanera hennes lägenhet inför att en annan skulle flytta in…

      Hon har viftats bort på det sättet och deras inhyrda advokat (en av Sveriges främsta på miljö och fastighetsrätt gjorde hemska saker mot henne inkl hota hennes son, för att skrämma henne till tystnad

  18. kao skriver:

    Har sett flera dokumentärer om bomulls- och bananplockare i Indien respektive Honduras. Hur företagen pumpar ut miljögifter för större skördar, på bekostnad av människors hälsa. Bomullsplockarna i Indien är slut vid 35 års ålder, med krökta värkande leder som följd av gifterna. Men de har inget annat val än att plocka, om de ska överleva. De för giftet med sej till familjen och kvinnorna föder missbildade barn. Det här är talande exempel på hur rå-kapitalismen äter upp människor. Förstör deras liv. Allt för Mammon! Och det kommer bli VÄRRE!

  19. morsanssvammel skriver:

    Både Klorpyrifos och Permetrin är starka saker.

    I vietnam användes klorpyrifos som stridsvapen under Vietnamkriget. Deras åkrar och plantage sprutades med kemikalien från flygplan, sedan gick Vietnameserna omkring blad sina grödor med bara ben, giftet togs då upp dermalt,, dvs via huden. Många blev förlamade och många dog av civilbefolkningen.
    Detta används nu i bostäder och hem i Sverige.

    Permetrin brukar oftast blandas med lösningsmedel, en naftalat, som hjälper ämnet att djupare tränga in i det man besprutar samt ökar giftets giftighet upp till 10 ggr. Permetrinet i sin tur ökar naftalatets giftighet.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det var skrämmande att höra dig berätta om allt detta över telefonen =0( Konstaterandet att Klorpyrifos inte får blandas med naftalater gav eländet en än mer skräckfylld dimension

      Nästa steg blir att kolla upp den tredje komponenten, Responsar, vad dess funktioner innebär??

      Hemikramar till Goaste Morsan i världen ♥

  20. kickie skriver:

    Hejsan vännen!

    Det hör till god ton att klicka. Varför ska myndigheter o andra högre instanser som tex försäkrbolag komma undan så lättvindigt? Det sker tyvärr allt för ofta. O som i fallet med denna granskning, kan ju undra varför den inte kom med? Är dem rädda på ngt sätt? Då kan man undra varför dem överhuvudtaget har granskningar?

    Ha de bra o hälsa fam så gott.

    De goaste kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du har som vanligt koll på det som bör vara självklart eller hur? Rädda verkar de i alla fall och nu när jag hört en del i Morsans Historia, så förstår jag varför =0(

      Goaste hemikramizar ♥

  21. svorskan skriver:

    Här blev det tumme! Och, jag har varit på Ab sida o röstat. Skrämmande!!!
    Kram och allt gott till dej!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Vännen för ditt stöd!! Jag hoppas att fler av er kan göra om det från andra datorer kanske??

      Jag hoppas verkligen att vi ska kunna få dem att göra det rätta!!

      Hemikramar ♥

  22. […] Hemimorsans kamp – Alla MORSOR måste gå ihop och stötta emot detta!! Det gäller ÄVEN våra BARN!! (via HEMIMAMMA – Livet är politiken från sorgens perspektiv) AFTON!! Ni som känt till och följt min blogg en längre tid, VET,  att börjar mitt inlägg med bara "afton" så är det dags att tala allvar.  Och idag vill jag verkligen tala allvar. Om en kvinna, hennes son och hennes öde, som delas av ett okänt antal andra kvinnor och deras söner, eller för den delen, män och deras döttrar… Och jag försäkrar att i motsats till bloggens namn "Morsans svammel" så svamlar hon inte det minsta. Jag läser hennes blogg … Read More […]

  23. alvfe skriver:

    tröstas också av ditt engagemang ,,det är ju för makabert ,att förstöra både mor och barns liv och sen dessutom förneka det ..rent brottsligt USCH …ja jag tryckte redan i går kväll ..på ab knappen ..

    • HEMIMAMMA skriver:

      Bra att du gjorde det!! och ja det är för djävligt och hela historien är ÄNNU värre när man får höra den i verkligheten med alla fruktansvärda detaljer
      och det stärker mig i min vilja att göra allt jag kan för att nå någonstans med detta och att Morsan ska få upprättelse!!

      Hemikramar ♥

  24. HEMIMAMMA skriver:

    När jag skrev inlägget i morse hade 6 personer klickat, nu i skrivande stund har 51 pers klickat…

    😉 Man KAN nå någon vart med det man skriver på nätet!!

  25. kramgoaullis skriver:

    Jag har redan läst..Förfasats och självklart klickat..

    *gokramar ♥*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Så bra Ullis!! Jag går på turné i bloggen och ber folk att läsa, lyssna och hjälpa henne…

      Jag är glad att du har koll och gör det innan jag hann be dig 🙂

      GO HEMIKRAMAR ♥

  26. Bra initiativ att hjälpa Morsan med detta ! Vad som hänt henne är skandalöst och visar verkligen hur uselt rättssystemet fungerar för det räcker med att Anticimex slingrar sig så är det nog, blir förbannad att vissa alltid klarar sig undan sitt ansvar.

    BS Jadå, minns snabbköpskassörskan.

    Visst ska jag läsa.

    Krama

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Agnetha!! Vi kanske kan hjälpas åt att sprida det, dels så Aftonbladet får trycket på sig och att den allmänna vaksamheten och kunskapen växer??

      Massor av Hemikramar ♥

  27. Islandsmamman skriver:

    Jävla kemikalier. Man blir mörkrädd. Bokstavligt.
    Har tryckt på knappen, hoppas de tar upp det!

  28. mariadesuede skriver:

    Jag sàg ett par reportage pà Arté om de i Honduras, franskt-tyskt reportage. De multinationella företagen klarar sig, men den fattige straffas. Välkommen till världen, du föds och straffas för att dina föräldrar är fattiga…

    Örnkramar

  29. […] Du rekommenderas att läsa vad Hemimamma kom fram till i sin undersökning och det gör du genom att klicka här. […]

  30. Grevinnan Blåst skriver:

    Har också tryckt på knappen! Kram, kram

  31. starkskör skriver:

    Nu har jag klickat i för det också…

    Det är FRUKTANSVÄRT hur de har blivit behandlade och fortfarande blir!!! Är tidningarna så otroligt mesiga att de inte vågar ta upp det där till granskning???? FY SJUTTON!!!!!

    Ska sprida det här vidare!!

    Kram

  32. […] ”viktigt” saknar all grund när det gäller fotboll och elitidrott i övrigt…nog har vi viktigare problem att hantera? (Länkarna jag lagt i orden ”viktiga” och ”viktigare” […]

  33. skvitt skriver:

    Jag sänder dig ett mail!
    /Skvitt

  34. Lincoln skriver:

    För djävligt! Pengar går före allt. ”Marknadens” konstgjorda helgedom står högre än den ”natur” den påstås vara sprunden från. Reptilhjärnor utan samvete härskar med blod i mungiporna och inställsamma falska leenden när de hugger varandra i ryggen vid första bästa tillfälle – det påstås vara naturligt – men det är bara psykopatens natur.- de känslomässigt förståndshandikappades natur Människan har blivit ett redskap för penningen när det egentligen borde vara tvärtom – att penningen är ett redskap att verka för människan.

    Egentligen är det väl synd om de känsloamputerade psykopater som styr. Hellre skulle jag vara intellektuellt förståndshandikappad än att vara emotionellt förståndshandikappad.I känslorna sitter meningen med livet.

    Bra initiativ, Hemimamma! Grymt jobbat med research! Jag stöder det fullt ut! Vi lever i en kemisk soppa som ingen vill ta ansvar för – på något sätt har folk blivit itutade att religionen ”marknaden” tar hand om det den själv skapar. Kan det bli tydligare att ”marknaden” inte är ”naturlig” utan en reptil, en psykopat, en emotionellt ”living dead” där blodspengar går före vårdande av livet.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Lincoln, det betyder alldeles särskilt när berömmet kommer från dig, då jag inte vet många som håller din klass =0)

      Jag hoppas att du tryckte på knappen?? 😉

      Hemikramar ♥

  35. morsanssvammel skriver:

    Hemimamma, Du är enastående!

    Tack all Ni här i kommentarsfältet för ert engagemang och ert stöd!

    Du, Hemi, har gjort ett fantastiskt jobb med efterforskningar och att lägga upp denna blogg. Önskar verkligen jag hade Din energi. Men tyvärr, jag däckar lätt för minsta lilla, sen blir jag sängliggande länge och väl.
    Din hjälp och det arbete Du lagt ner är ovärderligt!

    Massor av kramar till Dig
    /Morsan

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack vännen 🙂 men arbetet har bara börjat än… Jag har själv däckat av en sorts förgiftning (bantningsrelaterad) och inte orkat varken bloggat eller svarat på kommentarer,
      men jag hoppas att orka både det och söka mer fakta i ditt fall… jag vill inte ge upp och nu har 80 (!!) klickat på knappen 😉

      Hemikramar ♥

  36. Jag skriver:

    Har klickat två gånger. Gjorde som Skvitt tipsade om, bytte webbläsare och klickade en gång till. Ska gå till makens dator och göra samma sak. Det blir fyra klick från oss.
    Du gör ett fantastiskt jobb med Skvitt och nägra andra kring det här!
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack ”jag” för ditt beröm, det gör mig glad och extra glad blir jag när jag läser om dina extraklickar =0)

      Jag kommer att regelbundet uppdatera om mina efterforskningar…

      Hemikramar ♥

  37. […] ”De aktuella kemikalierna heter Permetrin och Klorpyrifos. Permetrinet blev för några år sedan … […]

  38. kloktok skriver:

    Hmm, jag är ju ingen morsa… men jag rekommenderade granskning iaf… 😉
    Fridens liljor

  39. […] Hemimamma kontrollerar saken som Morsans svammel skriver om finner hon att kemikalierna som Anticimex har använt är […]

  40. […] Hemimamma kontrollerar saken som Morsans svammel skriver om finner hon att kemikalierna som Anticimex har använt är […]

  41. Johnny skriver:

    Du har så vitt jag kan åstadkomma fått ett tämligen djupgående svar, men tyvärr kunde jag inte svara upp mot din önskan. – LESSEN. Jag hade gärna velat det.

    För inte så länge sedan ställde du en fråga till mig vad jag ville med min blogg. ”Vad är ditt mål att frälsa nya själar eller tala med likasinnade?”
    Jag kan ju inte ställa frågan till dig om du vill ”frälsa själar”, men din andra del att ”tala med likasinnade” är desto mer intressant.
    Om du ser på alla dina kontakter som svarar, så verkar ALLA likasinnade. (Utom jag då) . Somliga känns till och med lismande. Antingen blir det tyst, som hos mig då. Eller och så som här.
    För ett tag sedan frontade jag dig mot en sak du skrivit själv (Det om vargarna) Ditt svar då gjorde att jag backade.
    Så för mig kändes debattklimatet lite frostigt, om jag får säga så!

    ÄNDÅ: På något sätt är det du tycker viktigt för mig!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag kan tyvärr inte bemöta dig på annat sätt än att säga att du missuppfattat mig. Jag läser fortfarande hos dig och funderar ofta kring det du skriver.

      Att klimatet var frostigt, beror på att ditt svar tolkade jag som att du ville säga att jag kritiserade det saken gällde på ett ogiltigt sätt eller att jag inte skulle ha rätt att ha en åsikt utifrån mitt resonemang kring vargarna. Det var en fabel som handlar om en andlig inställning, men jag har en till huvudsak politisk inställning till allt som sker omkring mig och ger därför uttryck för mina politiska ståndpunkter oavsett min andliga inställning till de ämnen jag behandlar.

      Mitt mål är både att tala med likasinnade (Skvitt, Ghost, Mavera och andra politiska bloggare, Lincoln och SuperZeke och andra ekonomiska bloggare), liksom att jag vill ”frälsa” de bloggare som inte förstått hur galet Alliansregeringens politik drabbar de svagaste i samhället..

      Tyvärr så har jag inte tid att kommentera på det sätt jag skulle önska, men det gäller lika hos alla. Jag ger oerhört korta kommentarer, därför att jag måste ransonera och prioritera. Jag tycker det är viktiogare att jag läser det som mina bloggvänner skriver, än att jag ger djupgående kommentarer..

      Det kanske är fel, men det är så jag resonerar och det är ingenting personligt mot någon.

      Hemikramar ♥

  42. skvitt skriver:

    Du satte igång en del, ja egentligen var det ju faktiskt Morsans svammel, som gjorde det och sen kunde vi inte släppa det. Och det är ju inget konstigt. Man kan bara inte få råka så illa ut utan att något sker. Tänk bara att en del faktiskt åker på en månads fängelse för en lättare snyting som för låt oss säga 30 år seden inte ens gick att polisanmäla.

    Jämför man detta med en sådan snyting … Ja, gör det den som kan.

    Hur som helst så blev det ett inlägg som fokuserar lite vidare utan att helt lämna blicken på Morsans svammel.
    Här har du det och det kommer du att gilla!
    Det börjar som en reblogg:
    http://skvitts.wordpress.com/2011/09/03/valkommen-till-varlden-du-fods-och-straffas-for-att-dina-foraldrar-ar-fattiga-via-finns-mitt-sverige-kvar/
    Den har du ju redan läst, men läs det som jag själv skrev!
    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Morsan gav oss materialet och tillsammans har vi gjort ett bra jobb och vi kommer att fortsätta eller hur?

      Jag har skummat ditt inlägg och det är strålande! Jag ska djupdyka senare när ungarna sover…

      Hemikramar ♥

  43. vildvaeder skriver:

    Hej vännen!

    Än en gång måste jag berömma dig för ditt otroliga engagemang! Jag kommer självklart efter jag postat denna kommentar, klicka i vild förtvivlan. MEN…även sprida vidare…

    Vi skulle haft en Erin Brocovich ..stavas? som INTE ger sig…kanske det är du?
    Är det något jag har svårt för, är det just orättvisor…hur maktpamparna tystar ner oss som strider för våra rättigheter! Vi kan och ska INTE sitta tysta o bara acceptera att de kör över oss! Det är våra liv, det är våra barn o deras framtid de leker Gud med o det har de ingen rätt att göra!

    Massa Yriskramar!!

    vet inte hur jag gör ett hjärta, har lånat mina amerikanska vänners laptop o de är o handlar lite.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Yris, för att du stöttar!! och att du vill sprida vidare 😉

      Tanken har faktiskt gått till Erin och när jag skrev inlägget så visade man just den filmen på TV, snacka om tecken va? =0)

      Jag vet i alla fall att jag är lika envis som hon verkar vara =0)

      Massor av Hemikramar ♥

  44. Andromeda skriver:

    Vilket otroligt jobb du har lagt ner på att ta reda på allt det här! Det är verkligen illa att man inte vill undersöka det här. Men det är kanske något som kräver otroligt myckt arbete och AB räknar kanske inte med att få ”avkastning” på vad det kostar att ta reda på mer. Pengar är alltid en viktig faktor…

    När jag läste ditt inlägg kom jag att tänka på något som heter Pyrex som man använder vid skadedjur på krukväxter. Jag har en lite flaska i ett skåp och gick och kollade på den. Bland annat finns det pyretriner i den. Sen gick jag in och tittade på listan från Kemikalieinspektionen. Såg att det fanns i Radar som användes flitigt på 60- och 70-talet…
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Helt rätt Andromeda, Pyrex är numera förbjudet, liksom Radar…

      Tack för dina komplimanger, de gör mig väldigt glad, men jag ska erkänna att jag ”fångades” när jag började läsa… det gick av farten och helt plötsligt var det morgon…

      Hemikram ♥

  45. mogi skriver:

    Nu har jag läst och klickat…

    Varmaste kramar i regnblasket från Mogi

  46. […] flesta av er vet, så har jag (och ett flertal andra pers, vi återkommer till dem) engagerat mig i ”Morsans” fall och den värld av gifter som kringskurit hennes liv och som hon nu söker upprättelse för och vill varna oss att vara […]

  47. […] Ett väldigt viktigt inlägg var det som HEMIMAMMA publicerade: Hemimorsans kamp – Alla MORSOR måste gå ihop och stötta emot detta!! Det gäller ÄVEN våra B…  […]

  48. Nattfasa skriver:

    Läst och klickat. Har inte setat ordentligt vid nätet förens nu. Skall göra som andra, att gå in via annan webläsare också 😉

    Kramar ifrån mig.

  49. Lindalou skriver:

    Åh herregud… Man tror ju inte det är sant! Vilket arbete du lagt ner Hemi. Du är guld värd. Stackars kvinna. Jag vet inte ad jag ska säga annat än att jag ber att själv aldrig hamna i en sådan situation.:-( Jag hoppas innerligt att de får upprättelse och det med råge!!!

    Kram ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      nejh det är vidrigt och ovärdigt och jag hoppas att det jag och andra gör nu, ska förhindra att fler drabbas?

      Jag hoppas att du tryckte på knappen Linda och gör som andra, som byter sökmotor, och klickar igen?

      Jag kommer att tänka på neurosedyn-barnen på 60 eller 70 talet och en massa andra giftskandaler, tex Teckomatorp…

      Jag kan inte bara vända ryggen, när jag är som jag är, utan jag gör det jag kan och det visar sig hur långt det räcker??

      Hemikramar ♥

  50. […] Permetrin och Klorpyrifos har jag berättat om i mina senaste inlägg och idag kommer turen till ”Reponsar” Rate this: Dela DettaTwitterFacebookMerStumbleUponRedditLinkedInSkriv utDiggE-postLike this:GillaOne blogger likes this post. […]

  51. Kao skriver:

    åsikter och tankar i den långa texten med åsikter och fakta. Så här

    SKA TA ETT NYTT ANDETAG. DET ÄR JU SÅ IN I HBETE MYCKET HÄR!!!

    Ska jag bara vistas på denna sida hela kvällen? Göra något annat hinnerbjag ju inte.

    Törs du godkänna denna kommentar. A?

    krRM

    kAPO

    • HEMIMAMMA skriver:

      Klart jag godkänner både kommentaren och åsikten, vännen ♥

      Du måste inte bo hos mig, du som är så klyftig och kvicktänkt bildar dig ju en uppfattning blixtsnabbt om vad det handlar om och du känner mig nog,
      för att veta om jag hämtar saker ur luften eller om mina källor kan vara trovärdiga och mina påståenden relevanta, eller hur? 😉

      Så du hinner annat också, du är ju en tuffing som jag? Har du redan glömt att du och jag ska gå jorden runt när vi pensionerar oss??

      Hemikramar ♥

  52. Kao skriver:

    man tvingas skriva på svart botten med svart text här. Därför vissa skrivfel och märkliga ‘angang’ i min förra komm.

    Pöss

    • HEMIMAMMA skriver:

      Om du markerar texten så blir den vit och du kan rätta den. Tyvärr är det din sökmotors fel, för hos de flesta andra blir det vit text på svart botten…

      HemiPöss 😉

  53. HEMIMAMMA skriver:

    Knuffar fram…

  54. Såg dokumentären om Bananas i veckan, skrämmande vad Dole försökte göra. Men det var skönt att Sverige värnade om yttrandefriheten och att filmaren hade en försäkring som tog hand om advokat kostnaderna

Kommentera

