Hemimammas kamp – Ett HELT unikt inlägg hos Hemi ;-) ♥ Kärleken övervinner allt ♥

GOD AFTON!! Idag vill jag hylla min make och hans kärlek … som osjälviskt lyfter mig om och om igen,  när det är svårast…

Ser ni så festliga Boppan (3 år) och Loppan (4 år) ser ut? Så såg de ut när de välkomnade pappa hem idag… Tänk den som fick klä ut sig på det viset? 🙂

För några veckor sedan, så var vi bjudna på en tillställning (något som händer någon gång om året) och jag gick igenom min garderob för att hitta något att klä mig i som var fint och bekvämt… så fick jag, något för mig helt unikt, typ, ett hysteriskt utbrott, när INGENTING passade 😦

Storgråtande och knäckt och med en het önskan om att genast åka och köpa cigaretter, fick maken ägna, säkert en timme, åt att mildra konsekvensen av att se min forna självbild krossas rått och odiskutabelt framför sovrummets dunkla spegel…

Innan jag fick foga mig och ta på mig mina gamla graviditetskläder… 😦

Min filosofi gällande kläder har alltid varit Klassiskt istället för mode och alltid anpassat efter min kropp. Kläderna ska passa och hålla i många år (helst 10) för att jag ska köpa. Gärna på loppis och helst på rea..

Modet skiter jag högeligen i och jag ÄLSKAR starka färger… har alltid gått min egen väg på det området och blev som barn mobbad även på det området, men gav blanka fan i det, och satte på mig ännu fler ELVIS-märken, när klassens Kung hånade mig för dem..

Utan att skryta kan jag säga (eller jo jag vill kanske skryta lite, så som man får göra, när man som jag, lever på minnen…) att män (sedan jag fick självförtroende nog att tro på mig själv gällande det departementet) alltid dragits till mig och jag har alltid fått höra att jag varit sexig och smakfull och mycket färgstark i mitt uttryck, på alla sätt.

*

Favoritfärgerna har alltid varit svart, rött och vitt och femtio och sextiotalsstil finns i grunden med moderna detaljer. Figurnära, timglasformad kropp och accentueringen har alltid varit på bysten (naturligtvis) och min akter ( Den underligaste och roligaste komplimang jag någonsin fått, var av en lesbisk väninna, som sade att det var den läckraste bak hon någonsin sett och hon sörjde att jag inte var lagd sådan) har jag jag nog fångat en och annan stackare med också… och till det, så lägger vi långa ben och lång nacke… Som tjugoåring hade jag exakt samma mått som Marilyn Monroe (90*60*90) … Ja, kort sagt så har jag alltid varit nöjd. SOM VUXEN.  MER än nöjd…

Som motvikt till att jag var mobbad för att vara PLANKA (med dagens ideal hade jag väl varit dyrkad?) HARTAND, GLASÖGONORM,  PROFESSOR, You name it… hela min barndom och skoltid…

(något jag berättat om i romanform i ”Draken stiger i motvind”)

Ikväll är vi bjudna på Kräftskiva hos några vänner. Om jag hade haft något att sätta på mig, så hade det kunnat bli riktigt roligt..

Men jag hade bestämt mig ( i min förtvivlan), för att ha min gamla medeltidsklänning, som jag helst inte vill bära (än till väldigt speciella tillfällen), men nöden har ingen lag typ… jag kan inte ha någonting annat än mina mysbyxor… eller grav-snickarbyxor *suck*

Igår ringde maken och berättade att i stället för att åka och handla själv på vägen hem, så skulle han komma hem och hämta mig och de små barnen (de stora har pappavecka från idag) och sedan skulle vi åka och handla tillsammans och inte bara mat.

Han ville att vi skulle åka och handla kläder till mig. (fast vi inte är gjorda av pengar)

Nedan ett bildspel på de kläder, en hel outfit, som jag kan mixa och matcha på jättemånga sätt, som han köpte till mig. Och när jag kom hem så provade jag alla kombinationer framför den nya spegelgarderoben som maken byggde i hallen förra helgen 🙂

Bäst av allt? Hela kalaset kostade bara 2000 kr. (och jag kan sy in alltihop eller så ser det lika snyggt ut när jag gått ner…)

En rostfärgad klänning                                                     500 kr

En silvrig trekvartsärmad top                                          249 kr

En rostfärgad scarf med silvertrådar i                             99 kr

Accessoarer i rost                                                                  80 kr

Svart linne                                                                               80 kr

Svarta ”thights”                                                                      99 kr

Svarta ”finbyxor”                                                                 299 kr

Vinröda manchesterjeans m. hög midja                         349 kr

Högklackade skor med öppen tå i silverbrokad            250 kr (halva priset)

Ja Nanne, vi har en passion för skor gemensamt 🙂

Detta bildspel kräver JavaScript.

Han hade tänkt på det länge, sade han när han nöjd betraktade min glädje av att kläderna satt så bra och var så vackra…

Jag vet att han inte alltid hinner läsa min blogg, men om eller när du gör det:

”Jag älskar dig, mer än universum, ända sedan den stora smällen, hela vägen till banken”

(den ramsa som jag reciterar för mina barn i tid och otid)

GOD AFTON!!

38 thoughts on “Hemimammas kamp – Ett HELT unikt inlägg hos Hemi ;-) ♥ Kärleken övervinner allt ♥

  1. ghostopinion skriver:

    Du kan skatta dig lycklig med en sån man i garderoben…Och så roligt att du blev nöjd och glad igen.

  2. helene ekman skriver:

    Hahaha, tack!! dagens första skratt.. Men jag håller med du.. fy tusan va jobbigt det är när man vuxit ur kläderna som vuxen! trodde att det var förbehållet barn.. men ack va fel jag hade!!
    Hoppas kräftisen vart en succe!!
    Nu ska jag hoppa i slafen igen för ”rond två” var bara uppe en snabbis..
    Kram på dig gumman!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag ska precis börja göra mig i ordning… Klockan fem gör Hemi entré storstilat klädd =0)

      Jag vinner mig om att roa och oroa er så det var ju bra att jag lyckades 🙂

      Hemikramar och sov gott ♥

  3. Jag skriver:

    Så väldigt kärleksfullt gjort av din man! Jag kan inte se dina videosnuttar, är på torpet med mycket opålitligt nät, men det är härligt att läsa hur omtänksam din man är och hur mycket du uppskattar det.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag visade honom nyss detta, och han blev väldigt rörd…

      Trist när nätet inte går att lita på. Jag hoppas att du lyssnar på låtarna när du kommer hem för de är så roliga och bra =0)

      Hemikramar ♥

  4. mariadesuede skriver:

    Hmm… Sneglar pà min gubbe… Amore, mycket oro hos honom och smällen fàr jag ta…

    Mycket svordomar pà italienska fràn mitt hàll… Men ändà, ”al fondo un uomo che amo” ( I djupet en man som jag älskar ) Fast det är kanske finare pà franska; Au fond un homme que j’aime.

    örnkramar

  5. Tant Otto skriver:

    Åh vilken kärlekshandling… 🙂
    Om det tröstar dig så kan jag säga att min garderob heller inte passar längre …till mitt förtret….så jag tager vad jag haver…men jag handlade lite nytt till halva reapriset… men det är inte kul att köpa kläder som man hoppas ska bli för stora och inte kunna ha mer.
    Nu ska jag ut i joggingspåret en vända…

    Stor ottokram ❤

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, jag har verkligen haft tur gällande honom… och det roliga är att till skillnad från mina andra män där det bara blivit tråkigt och dåligt med tiden, så blir min älskling bara bättre med tiden =0)

      Nej, Otto det tröstar inte att andra också är förtvivlade över sina kläder… fast jag känner mig inte ensam i alla fall…

      Vad roligt att du hittade kläderna billigt? För mig de FÅ gånger jag handlar kläder är det sport att hitta dem så billigt som möjligt 😉

      Ja, ut och jogga med dig duktiga du!!

      Hemikramar ♥

  6. suttecity skriver:

    Håller med ovanstående talare! Ta hand om varandra nu och hoppas att ni får en riktigt rolig och bra kräftskiva. Vi tar en lunchvariant av kräftskiva i år vi så vi skall strax iväg.

    Kramiz!

  7. Grevinnan Blåst skriver:

    Vilken ”guldklimp” till make du har. En riktig ”skatt”! ♥ Och fina kläder blev det också. Jag är glad för din skull. ♥ ♥ ♥
    RozieKramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är väldigt glad att jag har fått den glädjen och stödet till slut efter att ha fått leva mad allt ensam så länge…

      Allt i livet har blivit lättare att bära när man inte är själv på vägen längre.

      Jag tror att du har det likadant med din make, eller hur?

      Hemikramar ♥

  8. Johnny skriver:

    Jag tycker om det du har skrivit. Jag är övertygad om att ifall människor skulle ha ditt kurage att lämna ut denna typ av händelser, skulle vi alla komma bra närmare varandra.

    *hjärta*
    Johnny

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Johnny för de fina orden ♥ Visst kan det vara som du säger?

      Modet har kommit med ökad klokhet och insikt om att jag ska dö och bör ta vara på min tid enlighet med Ghost tänkespråk:

      Hur länge är man ung? Så länge man tror att man är odödlig. När man börjar ana sin dödlighet har åldrandet börjat.

      Hemikramar ♥

  9. kickie skriver:

    Va fina barnen är. Dem tycker väll det är kul o klä ut sig. Va trevligt me en så´n omtänksam man. Sådana växer inte på träd. Men du är också schyst. Skulle vilja se dig i dem häftiga kläderna du köpt. Har också kläder som inte passar särskillt bra fast här handlar det om att det är för stort. Du skulle bara våga köpa ciggisar vännen för då ska jag ta dig i öronen. HA! HA! Nanne är cool, såg du henne i Gäster med gester? Hoppas kräftfesten blev lyckad o att det smakade bra.

    En fin helg till dig o dina nära o kära.

    De goaste kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, de gillar att klä ut sig, särskilt Loppan =0)

      Maken fick en morgonrock av mig för några år sedan med en bild av Homer Simpson på och texten ”Last perfect man” och så känner jag…
      Maken tog lite bilder och jag kommer att lägga ut dem när maken lägger in dem på datorn 🙂 Kanske redan i kväll eller morgon…
      Nej jag köper inte några cigaretter, jag lovar 😉
      Jag missade gäster med gester =0(

      Kräftfesten blev jättelyckad och jag ska skriva ett inlägg om det…

      Hemikramizar ♥

  10. Andromeda skriver:

    Så glad jag blev av att läsa detta ditt inlägg 🙂
    Kram

  11. Magister Stork skriver:

    Jag ser att ”gummisnodden” är i farten som vanligt..he,he…precis som det ska vara…och vad fint du berättar om din omtänksamma man och dina kläder.

    En del har shopping som livsstil och då uppskattar man nog inte kläderna på samma sätt som om man får längta lite först och köpa när man har råd eller rentav får dem som gåva.

    I somras ”tvingade” min fru iväg mig till sta’n för att köpa jeans trots att jag hade två fina par…visserligen femton år gamla men just ingångna och lagom nötta. Det var fint för nu vet jag vilken storlek jag har när jag ska handla igen… om sisådär femton år…och jodå, lite finare blev jag allt!

    Ha det bäst…

    Storkis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan Storkis!! Vad roligt att se dig igen 🙂 Betyder detta att du börjar blogga igen? Vad är Passagen.se? Är det en portal som behöver eller har plats för en Hemimamma??
      Gummisnodden *fnissar* ger sig inte, jag skulle inte kunna leva utan mina bloggar längre….

      Jag har verkligen inte shopping som livsstil och jag handlar ytterst sällan kläder. Så det är verkligen roligt de gånger jag är ute efter något…
      De flesta av de kläder jag har som jag uppskattar har jag fått som gåva av maken eller av min pappa tex…

      Kul att du också fick lite koll på dig själv och jag är övertygad om att du blev stilig 😉

      Massor av varma Hemikramar ♥

      • Magister Stork skriver:

        Givetvis finns det plats för en hemibloggare där. Ja, jag klistrade in lite gamla inlägg som blogg och lite nya har det också blivit några gånger…spikar tak och tapetserar just nu så för tillfället händer det inte så mycket.

        http://blogg.passagen.se/magisterstork/

        Bloggportalen passagen har spamproblem så det är trögt emellanåt…ja det där känns nog igen.

        Nä nu ska jag spackla vidare…

        Blogg on!!!

        Storkis

      • HEMIMAMMA skriver:

        Nu fick jag något att fundera på…
        Hur är kontaktytorna bloggare mellan på Passagen??
        Finns det något bra sätt att hålla reda på varandras inlägg och kommentarer??

        Hemikramar käraste Magister från Hemi som blir lycklig som ett barn på Julafton att du bloggar igen!!! ♥

  12. riddrickmadooxx skriver:

    jag läser och begrundar och inte minst så småler jag också.
    mvh madooxx

  13. skvitt skriver:

    Jasså, du gillar också Nanne.

    Jaha, jag la ut en ANNAN video med henne. Ändå SER det ut som att det skulle vara precis den du lade ut, men så är det INTE, det lovar jag dig!
    Kram!
    /Skvitt

  14. Pinglan skriver:

    Go´ kväll Hemimamma!
    Du är säkert jättevacker oavsett storlek.
    Vilken underbar make du har som tar med dig ut och handlar kläder! Och att han deesutom ger dig komplimanger. Du är värd all respekt för den du är precis som du är.

    Jag vet hur det är att vara mobbad under skoltid.
    Såhär i efterhand så tänker jag att de (mobbarna) kanske inte mådde så bra.

    Önskar dig en skön kväll och en bra start på veckan.

    Bamsekram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej TingelingPinglan ♥

      Så rart sagt av dig och jag känner precis som du, han är makalös och det är nog ett av skälen som gör att jag vet att detta äktenskap är för livet. =0)

      Jag tänker och känner som du att mobbarna mådde inte så bra och jag fick det bevisat senare. Klassens kung är idag en utslagen alkoholist, där fru och barn lämnade honom… och jag fick min ”hämnd” som jag berättade om i ”DRAKEN” så på det sättet är det nog i längden mer synd om honom/dem än om mig…

      Av någon anledning så blev jag starkare av min barndom…

      Massor av hemikramar och en skön höstvecka till dig goa!! ♥

  15. arrami54 skriver:

    …kul läsning! 🙂 Det finns män som är män!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det har du rätt i Kommer att tänka på John Steinbeck ”Of mice and men” alltså Möss och människor…

      så det finns några möss därute också… en kallas Rensvält., tex…

      Hemikram

  16. Idag blev jag chockad på ett bra sätt : gick i mina jeans igen, trodde att jag svällt ut över alla breddar. Är heller ingen slav under modet, men vill inte vara helt ute heller, tänker inte bli tant med grå stickad kofta mm.Det är bra att inte ha någon matlust tydligen. Tack för det !
    Vad underbart att ha en sån man och inse den lyckan, för det har jag med, inte många med sådan tur som vi tydligen. Min man säger ofta att han älskar mig och att jag är fin fast jag känner mig som 100 i söndagar. Har svårt att ta komplimanger, kritik kan jag ta bättre, men komplimanger är svårt. Det är skillnad på kärlek och kärlek, den sk kärleken jag fick från min exman, ungarnas pappa, den var ett hån i motsats till kärleken från min man som är av rätt virke.
    Någon tur ska man väl ändå unnas i livet eller hur ??? Du ska suga i dig och självklart tänka du är värd den och mycket mer, jag håller på öva på det än, varje dag.
    Härligt inlägg, fast jag tycker du ska komma till 2011 och inte ha medeltidskläder , snälla vän, man kan vara klassiskt modern utan att det kostar skjortan , benet och armen. Du vill väl att ungarna ska vara stolta över dig och då kan man inte vara hur ute som helst. Nej, man kan vara lagom där med.

    Puss O Kram ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kul att du kommer i jeansen 😉 Jag planerar att komma i mina också så småningom 🙂

      Ja, maken såg till att jag kunde göra gemensam sak med er tvåtusentalare, eller hur? =0)

      Men min drottningklänning är väldigt vacker och jag i den, men jag vill inte slita på ett sådant plagg i onödan, det är meningen att den ska hålla hela livet…

      Massor av pussar och hemikramar ♥

  17. HEMIMAMMA skriver:

    *ler igen av minnet*

Kommentera

