Hemimammas tankar – Nedräkningen =0( …Nervös rapport från Junibacken…

GOD någonting… Maken lever fortfarande (det märks på hans Libido  =0) ♥ )

Under strängt överinseende från mig,  så måste han ta det lugnt och det gläds barnen åt.  Nu när han inte får bygga, så har han haft tid att leka och busa med de små =0)

I helgen som varit, har han ( korta stunder) och våra pappor lagt plåtarna på taket och nu kan det både regna och snöa utan att virket förstörs… så vi får spara ihop till att fortsätta bygget igen till våren…

Att maken har varit sjuk och måste ta det lugnt med byggarbetet har varit välgörande för min pappas lever… och kanske för hans känsla av att vara behövd?? Jag hoppas att framtiden blir ljusare även för honom… och att han klarar de mål som min bror och jag satt upp för honom…

Igår fick jag bjuda hela stora familjen på Thaibuffé som taklagsfest och till min glädje tyckte min kräsne bästefar att det smakade bra.. Barnen var överlyckliga över att få äta ”Sticky rice”.  En fest som exploderade i färger och smaker, men tyvärr glömde jag att ta kort…

Min äldsta dotter Tripp, har bestämt sig för att lära sig något som jag inte kan, nämligen att baka och vi har alla fått vara hennes försökskaniner under helgen och jag insåg blixtsnabbt att jag kan visst en massa om att baka, fast jag har glömt det tidigare…

Skotten jag tog av Emmas pil tar sig och växer sig större, både de som stått i vatten och de jag satte direkt i krukan.. Undrar hur jag ska göra i vinter?? Någon som vill ge råd?

Som en del av er vet så ska jag opereras… och det är i morgon och nu börjar nedräkningen… Usch.. större delen av helgen har jag kunnat skjuta på tanken… men igår kväll var jag tvungen att leta reda på kallelsen till op och då kunde jag inte ducka kulan längre…

Jag ska alltså inleda operation ”rädda Hemi’s rygg” alltså operera ner en G-kupa för en 80 rygg, till en ”nätt” C-Kupa…

A B C.. (69 -149 kr) finns i normala affärer …  D (199) i ett fåtal fall … E F G  i specialbutiker för den facila kostnaden av 600 kr och uppåt

Stora bomber brukar killar gilla, men G-kupa är löjligt, oekonomiskt och obekvämt stora… =0(

Det ska bli skönt att så småningom kunna räta på ryggen igen och återta min tidigare så stolta hållning. Jag är stolt över att jag klarade att sluta röka (1 feb)… men tyvärr så har jag gått upp drygt 10 kilo och jag är lite orolig och nervös för att de ska säga att jag inte får operera mig av den anledningen, nu när jag äntligen börjar närma mig målet…

Ekonomi är allt i tillvaron =0)   *ironi*

Mitt liv har alltid varit en berg och dalbana, men hitintills har det varit min älskade ”JETLINE” jag befunnit mig i med välkända och förutsägbara kittlande och hisnande toppar och dalar…

Men nu skall jag med berått mod ge mig upp i ”INSANE” där jag inte kan förutse en enda twist eller sväng…

Och min mage (som alltid) reagerar omedelbart på annalkande fara… och jag är inte säker på att jag kommer att palla för trycket…

Jag hoppas att allt ska gå bra och att jag inte ska behöva ha allt för ont under de två till fyra veckor det tar att läka…

Jag hoppas att ni vill hålla tummarna för mig??

Den som lever får se hur det gick? Halv åtta i morgon bitti så ska jag vara där…

Det kanske dröjer innan jag hör av mig igen… men så fort jag orkar ♥

GOD någonting…

50 thoughts on “Hemimammas tankar – Nedräkningen =0( …Nervös rapport från Junibacken…

  1. Yris skriver:

    Goder morgon vännen.

    Din op kommer att gå bra, jag har gjort en bröstreducering för flera år sedan. Hjälp vilken skillnad = D

    Du kommer ha ont, men det kommer det vara värt.

    Yriskramar <<3

    • HEMIMAMMA skriver:

      Goder eftermiddag vännen =0)

      Jag hoppas verkligen att det blir bra. Tack för dina stöttande ord!

      Det betyder massor att höra från någon som själv varit med om det!

      Hemikramar ♥

  2. mariadesuede skriver:

    Skönt att ni har det bra iaf…

    Jag kan tänka mig att det gör ont i ryggen med G-kupa… Fast ryggont har jag pga mitt tunga och fysiska arbete, fast jag älskar det, jag fàr se mycket och träffa mànga intressanta människor. Fast om teatern ger mig en ny smärre succé i november sà leder det eventuellt till ett annat liv…

    Örnkramar i tusenfald 🙂

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag håller verkligen tummarna att du får det liv du drömmer om!! Du förtjänar det verkligen min vän!!

      Och du är välsignad som kan falla tillbaka på ett arbete du trivs med =0)

      Miljoner Hemikramar ♥

  3. Tant Otto skriver:

    Det går bra Hemi …ska tänka på dig idag..visst är det nervöst…att lägga sig under kniven…man är helt utelämnad…och då man vaknar så tycker man att man precis somnat..
    Insane…har du åkt den? den ser verkligen helt galen ut 🙂

    Stor varm kram till dig från ottotanten <3<3<3
    Håller alla mina tummar då 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas det… tack för att du vill tänka på mig, makterna blir kanske mer välvilliga då??

      Jag har INTE åkt ”Insane” och jag vill inte göra det… Men min äldsta dotter Tripp har deklarerat att det ska hon göra nästa år och helst med Morfar =0)

      Tack för din varma kram käraste kommissarien ♥

      Massor av nervösa hemikramar tillbaka ♥

  4. suttecity skriver:

    Kram på dig! Det kommer att bli bra skall du se – jag har inte de problemen om vi säger så 🙂 Får köra utbyggnad istället om jag skall komma upp i C-kupa.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att du inte är ledsen för det för jag skulle gärna bytt ska du veta… Mina bröst har växt för varje graviditet (inte amningen, de växer av grav) och de har försvårat mitt liv alltefter =0(

      Massor av hemikramar ♥

  5. Skvitt skriver:

    ”Stora bomber brukar killar gilla”

    Det där är en fördom!
    Det är också därför jag ett par gånger propagerat för att flickor ska låta bli bröstförstoringar. Dels tror jag inte det blir lyckat, men det är också att helt i onödan utsätta sig för en risk. De flesta minns väl flickan som blev så allvarligt hjärnskadad efter sin OP i Polen! Men det är ju klart, det där var ju ett rent geschäft och hade aldrig behövt hända.

    Att du opererar dig är en annan sak. Jag begriper att det kan vara tungt om de är för stora och då finns ju en verklig nytta med det. Sen kan du ju behålla dina gamla BH-ar. De duger nog som matkassar!
    🙂

    Nu håller jag tummarna för att det ska bli som du önskar och att postoperativa besvär lyser med sin frånvaro.
    Lycka till!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, men det är en fördom som bekräftas dagligen i media och när man hör en sak tillräckligt många gånger tror man ju på det eller hur alla Moderater? =0)

      Jag kan inte för mitt liv begripa varför kvinnor vill dra på sig lidande frivilligt

      ”Den som vill vara fin får lida pin” och allt det där lämnade jag bak ryggen för många år sedan…

      Om jag inte duger som jag är på insidan så¨är utsidan ointressant för min egen del…

      Tack för att du låter din välvilliga sol lysa över mig!!

      Hemikramar ♥

      • Skvitt skriver:

        Möjligen att media skriver mycket om bystdrottningar, men jag kan inte minnas någon gång att mina kompisar skulle ha utropat: ”WOW, vilka pattar!”
        Och själv föredrar jag en handfull. Hellre mindre än större.

        Och är de bottagna så duger det också!

        Du har helt rätt, insidan är det viktiga, sen att en fin utsida inte stör kan ju aldrig förnekas. Å andra sidan, som ett bulgariskt ordspråk säger: ”Sämst nattsömn har den med vackraste frun.”

        Allt har två sidor.

        Lycka till i morgon, som sagt!
        /Skvitt

      • HEMIMAMMA skriver:

        Jag har tyvärr hört manliga kompisar och arbetskamrater utbrista den saken om andras dito (och naturligtvis mina män om mina *fniss*) men jag har aldrig hört någon yppa detta som en preferens…

        Vi får se när jag kan logga in igen och ge besked om överlevnad och resultat… =0)

        Tack för omtanken

        Hemikramar ♥

  6. BS Jaa, kanske.

    Nix, inget hört.

    Kram
    Läser inlägget snart. ♥

  7. kickie skriver:

    Hålla tummarna, ja ska hålla alla fingrar o tår o mer därtill. Hoppas, hoppas verkl allt blir till belåtenhet. Bra gjort att det går bra fortf me rökningen. Lycka till me allt vännen. Ja är inte bra på o ge råd när det gäller växter, Vattnar snarare ihjäl mina stackars blommor, än dem torkar sönder. Hoppas det går bra me Emmas pilträd också.

    Va rädd om dig o hälsa fam så gott.

    Massor me de goaste kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är hopplös med växter jag med oftast så jag är egentligen inte SÅ förvånad att jag misslyckats tidigare… =0(

      Nu åker vi som sagt!! jag hoppas att det blir en trevlig resa =0)

      Hemikramizar ♥

  8. mogi skriver:

    Aha.. jag har inte velat fråga vilken operation det var utan tyckt det vara din privatsak. Jag gjorde själv en bröstförminskning när jag var i 20-årsåldern pga ryggen. Det blev rätt bra, förrutom att jag kanske pga det inte kunde amma mina tjejer fullt ut. Vet inte om det berodde på op eller inte men de käkade det jag pumpade ur plus tillägg. Gick bara fint! Och huvudsaken var ju att jag slapp tyngden…

    Det kommer till att gå jättebra för dig och bli fint när det väl läkt. Något har säkert hänt med tekniken under de ca 25-30 år som gått sedan jag op mig… Allt brukar bli bättre med tiden…

    Många varma styrkekramar från Mogi

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för en mycket uppmuntrande och lugnande kommentar ♥

      Jag har ju ammat färdigt nu så de biverkningar som talas om att bröstvårtor blir ”stumma” och sådant är ju mindre viktigt i dag om man jämför…

      Jag vet ju hur jobbigt för ryggen det varit och jag tycker det är värt det, annars hade jag inte klarat att sluta röka.

      Och det vore ju skandal om de inte ska klara att göra ett bra jobb?? Det är ju trots allt en av de mest lönsamma genrerna inom kirurgin?

      Däremot är jag orolig för att de inte ska vara lika noggranna när jag inte är en betalande kund utan är landstingsrefererad?

      Tack för dina styrkekramar de behövs ♥

      Hemikramar ♥

  9. kao skriver:

    Håller tummarna för att allt ska gå bra, vilket det säkert gör. Sen kommer du ut med nya, fina , lagom tuttar 🙂 och sslipper ryggvärk.
    —————-
    Skulle jag åka ”Insane” eller liknande där man snurrar runt tror jag jag skulle få en stroke eller nåt. Måste akta mitt huvud pga det som hände för 6 år sedan. Varje ny dag ska applåderas.
    —————–
    Baka? Kul att du fick tillbaks glömda kunskaper, själv har jag aldrig kunnat baka.

    Kramar
    Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej det var inte så att jag började baka, bara att jag fick förklara för dottern hur hon skulle göra vissa saker och därmed insåg jag att jag inte var så lost som jag trott =0)

      Jag vågar INTE åka INSANE =0(

      Det har hänt dig så mycket saker, så jag undrar vad det var som gjorde att du måste vara rädd om nacken/huvudet?

      Jag struntar i om de blir snygga det är sekundärt, (har vant mig vid tanken på att de kommer troligen att försvinna helt om tio år) utan jag vill kunna gå stå och röra mig normalt igen…

      Hemikramar ♥

  10. kao skriver:

    PS. Fy för den lede vilken äcklig bild på han som spyr. Han bredvid och de bakom måste fått hela jättespyan på sej. Men bilden är bra – tagen på tiondels sekunden i rätt ögonblick, hehe.

  11. Grevinnan Blåst skriver:

    Det kommer att gå bra, vännen ♥
    *Håller tummarna*
    Varma RozieKramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag håller tummarna så de vitnar jag med… =0( Från 24 i natt så är jag fastande… och jag måste ligga kvar ett dygn…

      Vi får se när jag orkar ge ifrån mig ett livstecken??

      Varma hemikramar ♥

  12. Johnny skriver:

    Jaha! … Då får vi följa hur ”madame” kroppsligt och mentalt förändras till en ”snärta”. Frågan är ju vad du inte skulle klara? Morfinet gör att man omfamnas av en rosa tillvaro innan man somnar , och PLOPP! Sedan hör man nån fråga om man är vaken! 🙂
    Jag hade/har en god vän som gjorde samma sak (och av samma skäl). Hon blev nästan maniska när hon upptäckte hur lätt allting var …att röra sig, fixa saker allt möjligt. Hon hann nästan aldrig känna att det var ont innan det var läkt.

    Det ska bli skoj att höras igen!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för att du muntrar upp mig med så goda historier ♥ det kommer vara ledfyren när jag känner mig lite klen…

      Och jag hoppas verkligen att jag ska få känna lika dant – och allvarligt talat så är vad som helst bättre än hur det är nu =0(

      Jag ser också fram emot att höra av mig med goda besked… 😉

      Hemikramar ♥

  13. Pinglan skriver:

    Sänder varma styrkekramar till dig nu när du ska opereras/har opererats.

    Ha det så gott.

    Kramkram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack käraste TingelingPinglan för ditt stöd och värme ♥

      Jag känner stor glädje i att se så många människor bry sig och sända sina hälsningar ♥

      Massor av mina varmaste Hemikramar ♥

  14. kramgoaullis skriver:

    Kommer in så här i sista sekunden…Lycka till i morgon Hemi! Det kommer bli så skönt för dig och det kommer att gå bra vet du…

    *massa massa goa kramar och jag ska tänka på dig och hålla tummen hela dagen ♥*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Sista natten med gänget nu… I morgon förändras allting på ett eller annat sätt… och jag blir aldrig densamma??

      Tack för att du finns goa Ullis, jag kommer att tänka på er alla i morgon medan jag väntar på att sövas…

      ”Allways look on the bright side of life”

      Hemikramar ♥

  15. Mavera skriver:

    Lycka till!
    Jag tänker på Dig!
    Kram.

  16. kramgoaullis skriver:

    *kommer in med ett gäng extra gokramar.. bara för att.. ♥*

  17. kramgoaullis skriver:

    *kommer tillbaka och sätter mig här och håller om dig tills det blir dags Hemi ♥*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja du har alltid genomskådat mig =0)

      Jag ÄR rädd och orolig, inte tu tal om saken och jag irrar runt på bloggen för att hålla tankarna i schack…

      Jag räknar inte med att sova alls i natt =0( jag sover nog en del efter operationen i stället

      Snart ska jag duscha med hibiscrub…

      Hemikramar och tack för att du finns!! ♥ *röksugen*

  18. Vad skönt att bli av med ”barlasten” och kunna ha en rygg som håller framgent !!!!
    Jasså du har en bagare hemma med, grabben ska baka minst en gång/vecka, huga !!!! är på honom som en hök med att han måste tvätta händerna noga, annars blir jag spysjuk eller rent av sjuk, det behövs inte mycket nämligen.
    På tal om tuttar har jag aldrig haft stora så det har aldrig varit nåt problem, men ammat har jag kunnat göra obehindrat 1 år med varje unge. En kompis op.ade sina bautabröst redan ………-76 eller -77, det var när vi gick gymnasiet, inte så vanligt då, tog bort ½kg på varje. Nu har hon nästan lika stora trots att hon inga barn har fött.

    Kommer bygget ligga nere tills i vår nu ???? Trist när det inte kan pinna på framåt när man behöver det. Vi stretar på med vårt här, har ju fördelen med att allt ska göras inne. Vilken skillnad i köket när taket blev vitt, alla furufula tak, dvs. alla ska målas vita, det kommer att bli jättefint.

    BS Usch, vill inte bli känd, men tjäna pengar det skulle jag vilja däremot.
    Ja kanske, jag är som du gillar rätt politik och att skriva, man vet aldrig kanske man får till ”boken” en dag, vem vet ????

    Såg hos Ullis att det är op.dags snart, imorron ????? Ska hålla alla tummar och tår och skicka dig varm omtanke och energi, så hoppas jag du är tillbaka snart eller åtminstone hemma iaf.

    Inför-op.-energikramar i massor ♥ ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Bygget kommer att ligga nere tills vi sparat ihop mer pengar… Men förhoppningsvis till våren kör vi igång igen… Det beror på om och vad för jobb jag kan hitta…

      Jag tycker det låter som ert hus kommer att se ut som rena lyxvillan =0)

      Jag vill inte ”tjäna pengar” på det sättet, bara jag har ”lagom” jag vill inte bli rik, för jag vet av erfarenhet att pengar inte köper det enda som verkligen är värt något och det är tid.
      Jag är inte intresserad av ”saker” heller… jag har helst så lite saker som möjligt, men mat för dagen och tak över huvudet känns bra =0)
      Men skriva eller jobba med politik det vore verkligen en dröm =0)

      Halv åtta detta dygn ska jag vara på kliniken på St Görans sjukhus… =0( så nu irrar jag runt i bloggarna sista timmarna av sömnlöshet…

      tack för dina hållna tummar och styrketankar ♥ Jag hoppas att de ger tur för åkturen i berg o dalbanan =0)

      Hemikramar till tusen tillbaka ♥

  19. kramgoaullis skriver:

    Jo..Jag förstod att du är nervös och lite rädd..Det är förståeligt..Det är ju faktiskt en rätt så stor operation.Men du..Du minns vad jag har sagt..Det kommer att gå bra detta,för det har jag sagt och jag har ALLTID rätt *ler ödmjukt och full i fniss*

    *motar bort röksuget och fortsätter hålla om dig…Mjukt och gosigt*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, jag tänker INTE falla till föga nu och missa chansen… nu har jag väntat färdigt =0(

      Det blir inte lättare att vänta längre… även om det var tur i oturen att jag blev sjuk förra tillfället, så jag kunde bada med barnen under sommaren =0)

      Men statistiken ger mig excellenta chanser – så fast jag är rädd så MÅSTE det gå bra eller hur?

      och du har ALLTID rätt =0)

      *Kryper in i famnen och gosar*

      Tack för att du finns! ♥

  20. kramgoaullis skriver:

    Visst är jag bättre en cigaretter? Och visst är jag ödmjuk? *skrattar*

    *fortsätter att gosa och sjunger lite för dig också*

    • HEMIMAMMA skriver:

      ja, det är du sannerligen =0) och jag känner nog ingen ödmjukare människa, inte ens jag =0)

      Snälla sjung ”Håll mitt hjärta” för mig?? ♫♪♫

      Hemikramar ♥♥♥

  21. kramgoaullis skriver:

    *harklar mig* Lova att du inte håller för öronen då?

    Sjunger lugnt…

    ”Håll mitt hjärta – håll min själ
    Lägg mitt huvud i ditt knä
    Säg att du menar och vill mig väl
    Håll mitt hjärta – håll min själ

    Som jag väntat alla år
    Du kan läka mina sår
    Ta mina händer och gör mig hel
    Ta mitt hjärta – ta min själ

    Håll mitt hjärta – håll min själ
    Låt mig bara stanna här
    Så allt jag ber dig, allt jag begär

    Håll mitt hjärta – håll min själ”

    *fortsätter att hålla dig mjukt ♥*

  22. HEMIMAMMA skriver:

    Detta och alla ni som är vakna i natt hjälper mig att hålla tankarna i schack:

    Min absoluta favorit förutom JR… Alan Shore ♥

  23. kramgoaullis skriver:

    *nickar till lite* Men släpper inte taget förns du ska åka*

  24. HEMIMAMMA skriver:

    Nu åker jag… =0(

    Vi hörs till kvällen hoppas jag ♥

  25. kramgoaullis skriver:

    Ja det gör vi ♥ Släpper dig och släpar mig till sängen för att få nån timmes sömn…

    *skickar med ett STORT fång med kramar som du kan ta så fort du loggar in*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Allt sket sig… =0(

      Jag ska skriva ett inlägg och förklara senare…

      Tack för dina kramar ♥ fler lär behövas när jag berättar om vad som hände =0(

Kommentera

